[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 834
5 968
113
Pont az a lényeg, hogy a rohadt nagy taktikai kijelzők lehetővé teszik, az ilyen virtualizált rendszereknél, hogy olyan műszerezettséget tegyenek ki rá, mint a komoly harci gépre. De ha a drága ügyfél úgy akarja, akkor trainer gyártója együttműködik a fighter gyártójával, hogy minél tökéletesebb legyen a "koppintás".
Akkor sem fog pontosan úgy viselkedni, mint egy igazi Gripen. Lassabb, nincs olyan emelkedő képessége, nincs utánégető stb. Inkább egy jó Gripen szimulátor kell.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Pont ez a lényeg, hogy ha több trainered van, akkor több repült órát tudsz a pilótáknak biztosítani, és nem kell őket elzavarni. Ugyan annyi Gripenes repült órával magasabb szinten tudod tartani az állomány képzettségét.
Értem. Az, hogy az olyan feladatokre, mint feladatokra CAS, felderítés van modernebb, embert nem veszélyeztető megoldás, az nem érdekes.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 359
43 657
113
Határmegfigyelés két szemmel a hátsó ülésből... a Zlin is felderítő és minden repülő eszköz amit eddig vettek, ha emlékszel a korábbi kommunikációra/bejelentésekre. :rolleyes:

Egyébként az egyik szakértő erre a megoldásra volt rákattanva néhány hónappal ezelőtt miután meglátta ezt képet és beleillett az elképzeléseibe...

A Litening konténer lenne még elképzelhető, de az integrációhoz lehet hogy kellenének az izraeliek is... akkor tényleg olcsóbban lehetne gyakorolni repülés közben a célkeresést és befogást.
A Litening azt hiszem az ALCA-r is rá lett integrálva szóval az AERO-nál "ismerik". Az lenne jó ha gripenek kapnának egy új korszerűbb konténert és a régiek mehetnek akkor a L-39NG-re...

A SAAB ESTL-300-at mennyire lehet bonyolult feladat rátenni az L-39NG-re?
Inkább ilyet kellene venni, mert könnyű és intergrálni sem nagyon kell - MIG-21-re is felrakható szóval nem kell különösebb integráció...

 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Akkor sem fog pontosan úgy viselkedni, mint egy igazi Gripen.
nem is akarják, nem erre lesz
Mit vártál?! Az évszázad legszarabb bejelentése! Hallom a kis Frontinos üvegecskék csörömpölését!:rolleyes:
:D :D :D
Ezért a minimum, hogy Maróth bejelenti az MAN HX3-at kárpótlásul :hadonaszos: :D :D
majd jelent be még hamarosan dolgokat, türelem , nem ez lesz az egyetlen bejelentés ami fejvakarásra ad majd okot szerintem
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Értem. Az, hogy az olyan feladatokre, mint feladatokra CAS, felderítés van modernebb, embert nem veszélyeztető megoldás, az nem érdekes.
Próbáld már meg egy kicsit szugerálni magad! :)
HMMM...HMMM... Kiképzőgééép...Gyakooorlóóóógép....KIKÉPZŐŐŐŐŐGÉÉÉP....GYAKORLÓÓÓÓGÉÉÉP....SZÚÚÚÚSZAÁAÁAÁÁÁ
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Venom85 and Kávé

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Próbáld már meg egy kicsit szugerálni magad! :)
HMMM...HMMM... Kiképzőgééép...Gyakooorlóóóógép....KIKÉPZŐŐŐŐŐGÉÉÉP....GYAKORLÓÓÓÓGÉÉÉP....SZÚÚÚÚSZAÁAÁAÁÁÁ
Nem én írtam le, hogy jó lesz CAS és felderítő feladatokra, itt előttem sokan már küldenék vele a pilótákat élesben tapasztalatot szerezni...
Kicsit olvass vissza...
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 310
8 810
113
És attól annyira megnő a képzési igény? Így is tologatjuk ide-oda a kiképzett Gripen-pilótákat, egy db Alba nélkül. Ne mondja senki, hogy 28 gépre, amiben lesz 4 db kétüléses, nem elég 6 alap sugárhajtású kiképzőgép. A viszonylag nagy létszámú (16+20) helikopterállományunkra 2 db alapfokú gépünk van, és nem vettünk még egy tucatot, vagy legalábbis nem tudok róla.
Szerintem az a két mókus az a kategória a forgószárnyasaink képzésénél, mint a merev szárnyasainknál a ZLIN-ek, és azokból is csak vagy 4 db van.

Szerintem a helikoptereknél könnyebb a képzés, mert mindegyikben két pilóta ülhet, vagyis mind a 36 db használható az alap mókus képzés után további oktatásra egy oktatóval és egy növendékkel, tehát ott az a lépcső amit az L-39 jelent a merev szárnyúaknak könnyebben kihagyható.

(De csak gondolkodok).
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Szerintem az a két mókus az a kategória a forgószárnyasaink képzésénél, mint a merev szárnyasainknál a ZLIN-ek, és azokból is csak vagy 4 db van.

Szerintem a helikoptereknél könnyebb a képzés, mert mindegyikben két pilóta ülhet, vagyis mind a 36 db használható az alap mókus képzés után további oktatásra egy oktatóval és egy növendékkel, tehát ott az a lépcső amit az L-39 jelent a merev szárnyúaknak könnyebben kihagyható.

(De csak gondolkodok).
Lehet, nem tudom. Majd valaki megszakérti. De legalább gondolkozol! :)
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 505
36 487
113
Jó volt végigolvasni a felhördülést. Egyet felejtettetek ki, mi egy továbbfejlesztett verziót rendszeresítünk.
Ráadásul a Saab/Embraer/Aero együttműködésbe még bevonható a Airbus is.
Mivel egy kétüléses gépről beszélünk, és a cseheknek van a szimulátor rendszerük, innen már kézenfekvőnek tűnik számomra egy Loyal Wingman stílusú, drón+L39NG hálózati harccsoport, a földről is lekövetve. @LMzek sporttársal sokszor taglaltuk már.
Várjuk ki a végét. Ne ítélkezzünk elhamarkodottan.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 617
97 839
113
A magyar beszerzésről cseh cikk.


További vevők.

Ami az L-39NG további értékesítését illeti, az idén várhatóan négy L-39NG leszállítását írják alá a pardubicei Repülési Kiképző Központ (CLV) számára. A szerződés további négy gépre vonatkozó opciókat is tartalmaz.

Vietnam már 12 darab L-39NG-t rendelt ötmilliárd koronáért . Ghána hat repülőgép iránt érdeklődik 2,8 milliárd korona értékben. Az L-39NG-t a felkelés elleni harcban kívánja használni . A szerződést a ghánai parlament hagyta jóvá.

Lehetőség van arra is, hogy nyolc L-39NG-t szállítsanak a szlovák légierőnek . A szlovák pilótáknak kiképzőgépekre van szükségük az F-16-os vadászgépek kiképzéséhez. Jelenleg a Szlovák Légierő két L-39ZAM-ot és három L-39CM-et üzemeltet.

Ráadásul Szenegál korábban is érdeklődést mutatott az L-39NG iránt – a szerződés sorsa azonban ismeretlen. A tárgyalások más országokkal is folynak, és Jozef Pig, az Omnipol vezérigazgatója szerint több tucat L-39NG eladására van lehetőség a közeljövőben. Február végén például az Aero Vodochodyt látogatta meg Gabonból egy delegáció.

Az L-39NG előnye a nagyon alacsony beszerzési és üzemeltetési költségek – a gép körülbelül kétszer-háromszor kevesebbe kerül, mint a harci L-159 ALCA. A repülőgép ideális az L-39 kiképzési vagy gyakorló-harci változatának korábbi használói számára .
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 505
36 487
113
Jó volt végigolvasni a felhördülést. Egyet felejtettetek ki, mi egy továbbfejlesztett verziót rendszeresítünk.
Ráadásul a Saab/Embraer/Aero együttműködésbe még bevonható a Airbus is.
Mivel egy kétüléses gépről beszélünk, és a cseheknek van a szimulátor rendszerük, innen már kézenfekvőnek tűnik számomra egy Loyal Wingman stílusú, drón+L39NG hálózati harccsoport, a földről is lekövetve. @LMzek sporttársal sokszor taglaltuk már.
Várjuk ki a végét. Ne ítélkezzünk elhamarkodottan.
Ja, és milyen repgépből tudsz 2 éves átfutással rendelni?
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Próbáld már meg egy kicsit szugerálni magad! :)
HMMM...HMMM... Kiképzőgééép...Gyakooorlóóóógép....KIKÉPZŐŐŐŐŐGÉÉÉP....GYAKORLÓÓÓÓGÉÉÉP....SZÚÚÚÚSZAÁAÁAÁÁÁ
Gyorsan összeszedtem a felmerült gondolatok egy részét:
Missziós feladatoknál ahol nincs légvédelem felhasználható? Igen.
Olcsóbb mint egy Grippen? Igen.
Tapasztalatszerzéshez a pilótáknak harci körülmények között megfelelő? Igen.
Szárazföldiek fognak rendelkezni saját CAS képességel a missziók alatt? Igen.

4 gép misszióban, bőven elég. Egy ZHCS támogatását el tudják látni, és a pilóták szerezhetnek végre valós harci gyakorlatot.

Egy balti légirendészkedés vészesen kimeríti az itthon maradt gépek feladatellátást. Senki nem beszélt még ilyenről, de én nagyon remélem, hogy néha küldünk Albatrosz NG-t misszióba is a saját katonáink támogatására és ezeken a gépeken a vadászpilótáink átesnek a tűzkeresztségen, mielőtt Gripenre ülnének. Misszióba pont nem kell több képesség.

Fehérre festve mint UN gép is mehet bárhová a világon, akár csak tapasztalatszerzésre is a kiszolgálók,pilóták számára. Had szokják a port, a nedvességet, a fagyot,stb....
Illetve a dedikált " COIN" műveletekbe is be merném dobni , mint pl Mali.

Ha egy pilóta nem hajlandó kimenni Afganisztánba vagy Maliba egy Albatrosz NG-vel, mert fél a MANPADStól, az valószínűleg pszichológiai alkat miatt teljesen alkalmatlan vadászpilótának.
Ez nem úgy tűnik, hogy én nem fogtam fel, hogy kiképzőgép, gyakorlógép 0-hoz közelítő önvédelmi képességekkel. :)
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 432
21 122
113
Ennek a szarnak az árából vehetnénk egy valamire való drónt is! És ha már egy század drón, de azzal is 100x előrébb vagyunk! Legalább lenne kézzelfogható képesség! A másik meg, hogy repkedhetnek a határ felett oszt lehet gyakorilni!
 
Status
Not open for further replies.