Ezért a minimum, hogy Maróth bejelenti az MAN HX3-at kárpótlásulGondoltam én hogy ha bejelentik az NG-ket el fog szabadulni itt a pokol de azért meg kell hagyni, nagyon kitesztek magatokért és felülmúljátok minden várakozásomat
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezért a minimum, hogy Maróth bejelenti az MAN HX3-at kárpótlásulGondoltam én hogy ha bejelentik az NG-ket el fog szabadulni itt a pokol de azért meg kell hagyni, nagyon kitesztek magatokért és felülmúljátok minden várakozásomat
Mit vártál?! Az évszázad legszarabb bejelentése! Hallom a kis Frontinos üvegecskék csörömpölését!Gondoltam én hogy ha bejelentik az NG-ket el fog szabadulni itt a pokol de azért meg kell hagyni, nagyon kitesztek magatokért és felülmúljátok minden várakozásomat
Akkor sem fog pontosan úgy viselkedni, mint egy igazi Gripen. Lassabb, nincs olyan emelkedő képessége, nincs utánégető stb. Inkább egy jó Gripen szimulátor kell.Pont az a lényeg, hogy a rohadt nagy taktikai kijelzők lehetővé teszik, az ilyen virtualizált rendszereknél, hogy olyan műszerezettséget tegyenek ki rá, mint a komoly harci gépre. De ha a drága ügyfél úgy akarja, akkor trainer gyártója együttműködik a fighter gyártójával, hogy minél tökéletesebb legyen a "koppintás".
Értem. Az, hogy az olyan feladatokre, mint feladatokra CAS, felderítés van modernebb, embert nem veszélyeztető megoldás, az nem érdekes.Pont ez a lényeg, hogy ha több trainered van, akkor több repült órát tudsz a pilótáknak biztosítani, és nem kell őket elzavarni. Ugyan annyi Gripenes repült órával magasabb szinten tudod tartani az állomány képzettségét.
A Litening azt hiszem az ALCA-r is rá lett integrálva szóval az AERO-nál "ismerik". Az lenne jó ha gripenek kapnának egy új korszerűbb konténert és a régiek mehetnek akkor a L-39NG-re...Határmegfigyelés két szemmel a hátsó ülésből... a Zlin is felderítő és minden repülő eszköz amit eddig vettek, ha emlékszel a korábbi kommunikációra/bejelentésekre.
Egyébként az egyik szakértő erre a megoldásra volt rákattanva néhány hónappal ezelőtt miután meglátta ezt képet és beleillett az elképzeléseibe...
A Litening konténer lenne még elképzelhető, de az integrációhoz lehet hogy kellenének az izraeliek is... akkor tényleg olcsóbban lehetne gyakorolni repülés közben a célkeresést és befogást.
Inkább ilyet kellene venni, mert könnyű és intergrálni sem nagyon kell - MIG-21-re is felrakható szóval nem kell különösebb integráció...A SAAB ESTL-300-at mennyire lehet bonyolult feladat rátenni az L-39NG-re?
Igen. Öntömítő üzemanyag-rendszer, rakétaindítás-jelző, és egyéb önvédelmi rndszerek nélkül. Nem öngyilkosság, csak félig egy light attackk mission.A light combat aircraft (LCA) is a light, multirole jet military aircraft, commonly derived from advanced trainer designs, designed for engaging in light combat. The mission can either be in a light strike or attack missions, reconnaissance, interdiction roles or trainer roles.
nem is akarják, nem erre leszAkkor sem fog pontosan úgy viselkedni, mint egy igazi Gripen.
Mit vártál?! Az évszázad legszarabb bejelentése! Hallom a kis Frontinos üvegecskék csörömpölését!
majd jelent be még hamarosan dolgokat, türelem , nem ez lesz az egyetlen bejelentés ami fejvakarásra ad majd okot szerintemEzért a minimum, hogy Maróth bejelenti az MAN HX3-at kárpótlásul
Próbáld már meg egy kicsit szugerálni magad!Értem. Az, hogy az olyan feladatokre, mint feladatokra CAS, felderítés van modernebb, embert nem veszélyeztető megoldás, az nem érdekes.
Nem én írtam le, hogy jó lesz CAS és felderítő feladatokra, itt előttem sokan már küldenék vele a pilótákat élesben tapasztalatot szerezni...Próbáld már meg egy kicsit szugerálni magad!
HMMM...HMMM... Kiképzőgééép...Gyakooorlóóóógép....KIKÉPZŐŐŐŐŐGÉÉÉP....GYAKORLÓÓÓÓGÉÉÉP....SZÚÚÚÚSZAÁAÁAÁÁÁ
Szerintem az a két mókus az a kategória a forgószárnyasaink képzésénél, mint a merev szárnyasainknál a ZLIN-ek, és azokból is csak vagy 4 db van.És attól annyira megnő a képzési igény? Így is tologatjuk ide-oda a kiképzett Gripen-pilótákat, egy db Alba nélkül. Ne mondja senki, hogy 28 gépre, amiben lesz 4 db kétüléses, nem elég 6 alap sugárhajtású kiképzőgép. A viszonylag nagy létszámú (16+20) helikopterállományunkra 2 db alapfokú gépünk van, és nem vettünk még egy tucatot, vagy legalábbis nem tudok róla.
Trollkodsz?.
.
Amennyit csak akarnak. Alcabol is akartak 72 peldanyt
Lehet, nem tudom. Majd valaki megszakérti. De legalább gondolkozol!Szerintem az a két mókus az a kategória a forgószárnyasaink képzésénél, mint a merev szárnyasainknál a ZLIN-ek, és azokból is csak vagy 4 db van.
Szerintem a helikoptereknél könnyebb a képzés, mert mindegyikben két pilóta ülhet, vagyis mind a 36 db használható az alap mókus képzés után további oktatásra egy oktatóval és egy növendékkel, tehát ott az a lépcső amit az L-39 jelent a merev szárnyúaknak könnyebben kihagyható.
(De csak gondolkodok).
8 db van...két Zlín Z–242L és hat Zlín Z–143LSiSzerintem az a két mókus az a kategória a forgószárnyasaink képzésénél, mint a merev szárnyasainknál a ZLIN-ek, és azokból is csak vagy 4 db van.
Cseh cikkből.Várom a K+F csodát. De legalább Alca-hoz fejlesztettünk volna...
Ja, és milyen repgépből tudsz 2 éves átfutással rendelni?Jó volt végigolvasni a felhördülést. Egyet felejtettetek ki, mi egy továbbfejlesztett verziót rendszeresítünk.
Ráadásul a Saab/Embraer/Aero együttműködésbe még bevonható a Airbus is.
Mivel egy kétüléses gépről beszélünk, és a cseheknek van a szimulátor rendszerük, innen már kézenfekvőnek tűnik számomra egy Loyal Wingman stílusú, drón+L39NG hálózati harccsoport, a földről is lekövetve. @LMzek sporttársal sokszor taglaltuk már.
Várjuk ki a végét. Ne ítélkezzünk elhamarkodottan.
De ennek e bejelentésnek a hallatán még @krisss Rudi is áttörte a csendet!nem is akarják, nem erre lesz
majd jelent be még hamarosan dolgokat, türelem , nem ez lesz az egyetlen bejelentés ami fejvakarásra ad majd okot szerintem
Gyorsan összeszedtem a felmerült gondolatok egy részét:Próbáld már meg egy kicsit szugerálni magad!
HMMM...HMMM... Kiképzőgééép...Gyakooorlóóóógép....KIKÉPZŐŐŐŐŐGÉÉÉP....GYAKORLÓÓÓÓGÉÉÉP....SZÚÚÚÚSZAÁAÁAÁÁÁ
Missziós feladatoknál ahol nincs légvédelem felhasználható? Igen.
Olcsóbb mint egy Grippen? Igen.
Tapasztalatszerzéshez a pilótáknak harci körülmények között megfelelő? Igen.
Szárazföldiek fognak rendelkezni saját CAS képességel a missziók alatt? Igen.
4 gép misszióban, bőven elég. Egy ZHCS támogatását el tudják látni, és a pilóták szerezhetnek végre valós harci gyakorlatot.
Egy balti légirendészkedés vészesen kimeríti az itthon maradt gépek feladatellátást. Senki nem beszélt még ilyenről, de én nagyon remélem, hogy néha küldünk Albatrosz NG-t misszióba is a saját katonáink támogatására és ezeken a gépeken a vadászpilótáink átesnek a tűzkeresztségen, mielőtt Gripenre ülnének. Misszióba pont nem kell több képesség.
Fehérre festve mint UN gép is mehet bárhová a világon, akár csak tapasztalatszerzésre is a kiszolgálók,pilóták számára. Had szokják a port, a nedvességet, a fagyot,stb....
Illetve a dedikált " COIN" műveletekbe is be merném dobni , mint pl Mali.
Ez nem úgy tűnik, hogy én nem fogtam fel, hogy kiképzőgép, gyakorlógép 0-hoz közelítő önvédelmi képességekkel.Ha egy pilóta nem hajlandó kimenni Afganisztánba vagy Maliba egy Albatrosz NG-vel, mert fél a MANPADStól, az valószínűleg pszichológiai alkat miatt teljesen alkalmatlan vadászpilótának.