Mikor lettek megrendelve a gépek? 2024-es leszállítást mondott Maróth. Na de manapság ott tartunk, hogy autógyárak szállítanak 1-2 éves gyártási idővel. De más, szárazföldi technika sem szokott hamarabb meglenni. Sőt.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
.Szerintetek mit jelenthet a 4 db "felderítő" változat, amik k+f programban fognak részt venni?
Mit lehet még kutatni ezzel a géppel?
És miért érdekelné az Embraert és a Sab-ot ez a gép, ha egyáltalán ez igaz?
Az első gondolatom egy unmanned sugárhajtású drón volt. De ez nagyon fantasy, teljesen új gépet jelentene.
És erre fel van készítve az NG? Van önvédelmi rendszere, rakétaindítás-jelzője, infracsapdája? Mert ha nincs, akkor "...mint muslicák a szélvédőn kell küldeni meghalni a pilótanövendékeket".egy kézi indítású rakéta bármikor felbukkanhat, egy valódi háborúban meg pláne lesznek komolyabbak. Nem lehet abból kiindulni, hogy akkor vetem be a légierőt, ha biztosan nincs MANPADS sem.
Aha, és mivel találja meg? Mivel felszállt?Egyébként lehet egy ellenséges helikopteres művelet esetén is gyorsabb reakcióidővel tud felszállni egy pár ilyen gép IR AA raksikkal, mint mondjuk a Gripen.
De a pilóta elvesztése igen.Az elvesztése meg nem olyan drasztikus veszteség, mintha egy Gripen szaladt volna be radar alatt egy fel nem derített MANPADS-ba
Szerintem is, főleg ha kiküldjük valami kevésbé békés környezetbe gyakorlatot szerezni a pilótákat. Csak célpont lesz.célt repülni szerintem jó lesz
Ezt milyen fedélzeti rendszerével éri el? Radarja nics, EO rendszert max. függeszteni lehet rá.Időjárási körülmények, napszakok figyelembe vétele nélküli
.És erre fel van készítve az NG? Van önvédelmi rendszere, rakétaindítás-jelzője, infracsapdája? Mert ha nincs, akkor "...mint muslicák a szélvédőn kell küldeni meghalni a pilótanövendékeket".
Ezt milyen fedélzeti rendszerével éri el? Radarja nics, EO rendszert max. függeszteni lehet rá.
Akkor függeszt rá.Ezt milyen fedélzeti rendszerével éri el? Radarja nics, EO rendszert max. függeszteni lehet rá.
Az ukrán teheneken van alap beépített infra zavaró rendszer, ha nem is a legmodernebb.Akkor függeszt rá.
A többi meg K+F.
Amíg az ukrán tehenek repkednek ruszkiban, és a légvédelem ellenére csapkodnak egy várost UB blokkal, nem lehet annyira megugorhatatlan feladat...Főleg ha gyakorolják is, mert van mivel repülni.
Ok, én sorolok, de csak akkor ha összeírsz nekünk minimum 3 AV refenciát. Majd melléteszel akár 3 olyan hazai légiipari céget amelyik ezek presztizsének csak a felét fel tudják mutatni!.
.
Szamtalan uj lehetöseg?? Az L-39NG-vel?? Sorold mar ezeket, eleg csak az elsö 10 a szamtalanbol.....
Tehát sokadjára: nem csak a növendék pilóták használják az ilyen jellegű gépeket.Valaki ismeri a légierő éves új pilóta igényét? (Már azt a részét, amit L-39NG kategóriás géppel kell képezni.)
Nekem nem tűnik túl jó ötletnek, hogy egy másik géptípuson készítsük fel valakit egy feladatra. Begyakorolja, majd átül egy olyan gépbe, ahol máshol vannak a kezelő szervek, kapcsolók stb. ? Ez erősen a szegény országok kényszer megoldásának tűnik.Akár arra is alkalmas az új típusú képzési rendszer, hogy mondjuk egy Gripen pilótát ha fel akarsz készíteni egy lézeres bomba dobására, akkor jelenleg annyi lehetőséged van, hogy elpróbálja a szimulátorban Kecskeméten, utána meg megy gyakorló, majd éles bombát dobni a Bakonyba (szigorúan egyet, mert nekünk sem a szél hordja össze!). Mindezt Gripenes repült órák terhére.
Ehhez képest az NG-vel meg fogod tudni tenni, hogy a szimulációs térben jóval többször (ugye töredéke a repült óra költsége) elgyakorolhatod virtuálisan Gripennek alakított NG-vel. Mivel a fedélzeti kijelzői digitálisak, így akár arra is mód van, hogy a szimulációs központból virtuálisan radarképet továbbítsanak egy olyan gépre, aminek nincs is klasszikus radarja.
Majd a megszerzett tapasztalattal dobnak egy éleset a Gripenről, és mehet a pecsét a papírra.
Eredmény: sokkal képzettebb pilóták (több gyakorlás egységnyi pénzből), miközben nem költünk többet.
Ahogy időről időre kimennek a Bakonyba az egyes szárazföldi alakulatok szimulációs gyakorlatokra, úgy tudnak taktikai/harcászati kiképzéseket csinálni a már képzett pilóták is.
Pontosan ezt ajánlják a szlovákoknak is.
Ahogy az itt lévő katonáink reakcióját figyeltem az L-39-cel kapcsolatban, qvára nem akarták ezt. Ha már, akkor sokkal értelmesebb lett volna azt csinálni, mint a lengyelek a Leonardo M346-tal. Neadjisten hozzájuk társulni kiképzésügyileg, ha már Kanada nem játszik.Tehát még mindig nem érted. Nem a magyar befektetők miatt veszünk NG-t, hanem azért vették meg Orbán emberei a gyárat, mert venni akartunk NG-t, beszállni a katonai repülőiparba. Így nem Csehország fölözi le a hasznot, hanem megosztva és számtalan új lehetőség nyílik.
Ezt a marhaságot el kéne felejteni már.Ok, én sorolok, de csak akkor ha összeírsz nekünk minimum 3 AV refenciát. Majd melléteszel akár 3 olyan hazai légiipari céget amelyik ezek presztizsének csak a felét fel tudják mutatni!
Tehát sokadjára: nem csak a növendék pilóták használják az ilyen jellegű gépeket.
Akár arra is alkalmas az új típusú képzési rendszer, hogy mondjuk egy Gripen pilótát ha fel akarsz készíteni egy lézeres bomba dobására, akkor jelenleg annyi lehetőséged van, hogy elpróbálja a szimulátorban Kecskeméten, utána meg megy gyakorló, majd éles bombát dobni a Bakonyba (szigorúan egyet, mert nekünk sem a szél hordja össze!). Mindezt Gripenes repült órák terhére.
Ehhez képest az NG-vel meg fogod tudni tenni, hogy a szimulációs térben jóval többször (ugye töredéke a repült óra költsége) elgyakorolhatod virtuálisan Gripennek alakított NG-vel. Mivel a fedélzeti kijelzői digitálisak, így akár arra is mód van, hogy a szimulációs központból virtuálisan radarképet továbbítsanak egy olyan gépre, aminek nincs is klasszikus radarja.
Majd a megszerzett tapasztalattal dobnak egy éleset a Gripenről, és mehet a pecsét a papírra.
Eredmény: sokkal képzettebb pilóták (több gyakorlás egységnyi pénzből), miközben nem költünk többet.
Ahogy időről időre kimennek a Bakonyba az egyes szárazföldi alakulatok szimulációs gyakorlatokra, úgy tudnak taktikai/harcászati kiképzéseket csinálni a már képzett pilóták is.
Pontosan ezt ajánlják a szlovákoknak is.
Most akkor ez egy olyan repülés-szimulátor, ami épp repül is egy teljesen virtuális szituációban?Ok, én sorolok, de csak akkor ha összeírsz nekünk minimum 3 AV refenciát. Majd melléteszel akár 3 olyan hazai légiipari céget amelyik ezek presztizsének csak a felét fel tudják mutatni!
Tehát sokadjára: nem csak a növendék pilóták használják az ilyen jellegű gépeket.
Akár arra is alkalmas az új típusú képzési rendszer, hogy mondjuk egy Gripen pilótát ha fel akarsz készíteni egy lézeres bomba dobására, akkor jelenleg annyi lehetőséged van, hogy elpróbálja a szimulátorban Kecskeméten, utána meg megy gyakorló, majd éles bombát dobni a Bakonyba (szigorúan egyet, mert nekünk sem a szél hordja össze!). Mindezt Gripenes repült órák terhére.
Ehhez képest az NG-vel meg fogod tudni tenni, hogy a szimulációs térben jóval többször (ugye töredéke a repült óra költsége) elgyakorolhatod virtuálisan Gripennek alakított NG-vel. Mivel a fedélzeti kijelzői digitálisak, így akár arra is mód van, hogy a szimulációs központból virtuálisan radarképet továbbítsanak egy olyan gépre, aminek nincs is klasszikus radarja.
Majd a megszerzett tapasztalattal dobnak egy éleset a Gripenről, és mehet a pecsét a papírra.
Eredmény: sokkal képzettebb pilóták (több gyakorlás egységnyi pénzből), miközben nem költünk többet.
Ahogy időről időre kimennek a Bakonyba az egyes szárazföldi alakulatok szimulációs gyakorlatokra, úgy tudnak taktikai/harcászati kiképzéseket csinálni a már képzett pilóták is.
Pontosan ezt ajánlják a szlovákoknak is.
Aha, és mivel találja meg? Mivel felszállt?
ezt te így tényleg komolyan gondolod?A Gripen mivel találja meg a célt? Avagy felszállás után kezd keresgélni? Nem, a riasztást követően rávezetik a célra. A végfázisban pedig FLIR lenne a befogásra. Igen, lehet mondani, hogy nem radar meg nem BVR, de nem is pl. ellenséges vadászgépekre lenne a rávezetés ...
Azért nem ugyanaz az esély éjjel, rossz időjárási viszonyok közt egy földközelben repülő helikoptert megtalálni radarral vagy FLIR-rel; főleg, ha olyan alacsonyan repül, hogy az irányítás csak nagyjából tudja rávezetni.A Gripen mivel találja meg a célt? Avagy felszállás után kezd keresgélni? Nem, a riasztást követően rávezetik a célra. A végfázisban pedig FLIR lenne a befogásra. Igen, lehet mondani, hogy nem radar meg nem BVR, de nem is pl. ellenséges vadászgépekre lenne a rávezetés ...
Akkor most gondold végig, hogy a RM Hungary, Arzenal, az micsoda.Ez egy replőipari bérgyártó és karbantartó cég akinek van pár korszerűsített 60as évekbeli tecnikával készült oktatógépük? Pont olyan, amilyeneket most nagy tömegben cserélnek le a világ boldogabbik részén?
Attól, hogy nem vagy tisztában a szimulációs rendszer lehetőségeivel az nem az én, vagy az NG hibája.Ezt a marhaságot el kéne felejteni már.
Az L-39 kiképző gép, nem harci oktató.
PONT.
Felsorolnád azokat a dátumokat, amikor idehaza valaha is M0,9 sebességű utánégetős loftolást gyakoroltak Gripennel? Gyakorló, vagy valódi rakétával....Egy L-39-ről KURVÁRA nem lehet olyan dolgokat gyakorolni, ami ma must have egy Gripennel a légvédelem miatt.
Pl. egy M0.9 sebességű utánégetős loftolás.
Erre nézve : @kelepisti #1 223Idézek a Telex cikkéből: "Maróth Gáspár arról is beszélt, hogy a felderítőgépek kialakítása egy közös, cseh–magyar kutatás-fejlesztési projekt keretein belül fog megvalósulni, a gépek 2024-től érkeznek Magyarországra."
Olvasgatva a hozzászólásokat annyi észrevételem van csupán, hogy ne becsüljük le a "Maróth-faktort". Azaz minden eddigi beszerzésnek volt valami plusz és jó hozadéka. Ha felderítő gépeket akarnak KIALAKÍTANI, az azt is jelenti, hogy eddig még nincs kialakítva. Nyilván arra is gondolnak, hogy a felderítés harctéren vagy annak a közelében szükséges, tehát önvédelmi eszköz is kell a gépre. Nem beszélve arról, hogy a felderítés a mai világban már nem merülhet ki a "Mark 1 Eyeball" használatával, mint anno amikor a honvédségi Albatroszok imitálták hadgyakorlatokon. ELINT, SIGINT szintén a felderítés része. Szenzorok, szenzortornyok, speciális konténerek kellenek a gépre. A minimum ezeknek a külső integrálása: pl. Reccelite, esetleg még Litening. Zavarótöltetek vagy DIRCM.
És ezek után tovább is gondolhatjuk. Ha felderítő, célfelderítő konténert kap a gép, akkor utána csak egy apró lépés, hogy fegyvereket is kapjon. Például SDB-t, ami nem nehéz, többet is vihet belőle, és erre-arra le is dobhatja ha szükséges, pl. tábori rádióállomásra, stb.
A fanyalgók pedig majd úgyis húzzák a szájukat amikor meghallják, hogy különféle kontéNER-t kapnak a gépek...