El kéne gondolkodni, de nem teszik, hogy az Aero és a cseh repülőgép ipar hangsebesség felett repülőgépet csak licencben gyártott. Az Aero által beszerzett amerikai hajtómű olcsó polgári repülőgépekhez gyártott nem hadi felhasználásra. Ez érvényes a L-39NG elektronikai és avionikai berendezéseinek nagy részére is.
Most teljesen mindegy egyébként a nagy leleplezés, hogy Tombor, SZB, és a MOL vezér kvázi az állam (NER) javára tevékenykedett. Ha az állam akkor értelmetlen, mert cseh gyár, cseh is marad. Igy bevásárolhatnánk még a cseh tankgyártásba is, meg egy csomó egyéb éppen nem jól prosperáló hadicégbe.
Érdekes módon miért is kellett így bonyolítani? Hozzáteszem, hogy ettől nem lett sem stabilabb a cseh cég, sem jövedelmezőbb.
A kérdés ugyanaz, mi a fenének kell 12 alapkiképzésre alkalmas repülőgép ha nincs pénz nagyobb flottabővítésre szuperszonikus téren, illetve mi a fenét csinálunk még ezekkel, mert európában alkalmatlan katonai harci alkalmazásra a tizenkét gépből akármennyi felderítő és harci gépnek minősített masina (lokátor, ellentevékenység, duplikált rendszerek és minimális fegyverterheléssel, gyenge hajtóművel stb.
Az egyik kérdés, tehát minek kell a Aero, a másik, hogy minek rendeltünk tőlük ennyi gépet.