[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 080
33 192
113
El kéne gondolkodni, de nem teszik, hogy az Aero és a cseh repülőgép ipar hangsebesség felett repülőgépet csak licencben gyártott. Az Aero által beszerzett amerikai hajtómű olcsó polgári repülőgépekhez gyártott nem hadi felhasználásra. Ez érvényes a L-39NG elektronikai és avionikai berendezéseinek nagy részére is.
Most teljesen mindegy egyébként a nagy leleplezés, hogy Tombor, SZB, és a MOL vezér kvázi az állam (NER) javára tevékenykedett. Ha az állam akkor értelmetlen, mert cseh gyár, cseh is marad. Igy bevásárolhatnánk még a cseh tankgyártásba is, meg egy csomó egyéb éppen nem jól prosperáló hadicégbe.

Érdekes módon miért is kellett így bonyolítani? Hozzáteszem, hogy ettől nem lett sem stabilabb a cseh cég, sem jövedelmezőbb.

A kérdés ugyanaz, mi a fenének kell 12 alapkiképzésre alkalmas repülőgép ha nincs pénz nagyobb flottabővítésre szuperszonikus téren, illetve mi a fenét csinálunk még ezekkel, mert európában alkalmatlan katonai harci alkalmazásra a tizenkét gépből akármennyi felderítő és harci gépnek minősített masina (lokátor, ellentevékenység, duplikált rendszerek és minimális fegyverterheléssel, gyenge hajtóművel stb.
Az egyik kérdés, tehát minek kell a Aero, a másik, hogy minek rendeltünk tőlük ennyi gépet.
Politika,NER-lopás.Cseheknek politikai törleszkedésből megmentünk egy tradicionális gyárat (nem igazán jött be),miközben jót szakit pénzügyileg a NER-adófizetők meg ezt is fizetik......Ennyi sajnos a történet
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az Airbus gyártása remélem jövedelmező lesz, de óvatosan kezelem, mert a Lengyel és a román airbus gyár is a WC-n került lehúzásra.
Vajon miért?! o_O
A lengyelek konkrétan visszamondták a már odaitélt, és leszerződött H225M megrendeléseket.
A románok meg a SOCAT óta semmit nem vettek tőlük, és évek óta csak hitegetik az Airbust, hogy mostmár 1000%, hogy rendelnek valamit.
Azóta lógnak a csecsen. Meg civil gépeket javítanak, de új gépet egyet sem rendeltek. 2008-ban jött le az utolsó export gép a gyártóssorról.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 612
6 080
113
miért nem valameiyk állami cég vette meg egyből? Miert kellett ez a "bohockodás" a különféle NER-közeli figurákkal?
.
.
Tulajdonképpen a következő NER-szereplő mindig ugyanannyiért vette meg az előzőtől, vagy folyamatosan ment fel az ár? És végül a magyar állam mennyiért vette meg, az első vételárhoz képest?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nah, akkor most már tudjuk kinek a strómanja volt Bobó és miért lett miniszter,. :D

A magyar allamè....:cool:
Ez már az elején is nyilvánvaló volt. Onnan lehetett tudni, hogy nem klasszikus NER ügylet, hogy amikor Tombornak elsőre nem jött össze, akkor azonnal kerítettek egy olyan vevőt, aki alkalmas az ügylet lebonyolítására.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 595
113
miért nem valameiyk állami cég vette meg egyből? Miert kellett ez a "bohockodás" a különféle NER-közeli figurákkal?
A cseh választások előtti hónapban még keresztülvitte a bulit Babis. Nem akart a kampányban botrányt cseh szempontból.A privatizált cseh katonai repülőipart egy szlovák vállalkozótól a magyar állam veszi meg, nem a cseh.

2 hete azt mondták a lengyelek, újra van V4. Azóta a héten volt szlovák - magyar védelmi miniszteri találkozó az első a választások óta ( felmerült, hogy a lengyelek és a csehek mellett a magyar Gripenek is beszállnak a szlovák légtér védelmébe), illetve V4 védelmi miniszteri találkozó.

Kíváncsi leszek a cseh sajtóvisszhangra, politikai hullámokra.
Én nem tartom kizártnak, hogy a szlovákok úgy kapnak 1 L-39 sort, hogy beszállnak tulajdonrèsszel a gyárba.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 810
34 824
113
A cseh választások előtti hónapban még keresztülvitte a bulit Babis. Nem akart a kampányban botrányt cseh szempontból.A privatizált cseh katonai repülőipart egy szlovák vállalkozótól a magyar állam veszi meg, nem a cseh.

2 hete azt mondták a lengyelek, újra van V4. Azóta a héten volt szlovák - magyar védelmi miniszteri találkozó az első a választások óta ( felmerült, hogy a lengyelek és a csehek mellett a magyar Gripenek is beszállnak a szlovák légtér védelmébe), illetve V4 védelmi miniszteri találkozó.

Kíváncsi leszek a cseh sajtóvisszhangra, politikai hullámokra.
Én nem tartom kizártnak, hogy a szlovákok úgy kapnak 1 L-39 sort, hogy beszállnak tulajdonrèsszel a gyárba.
Azóta a kalinyingrádi enklávé felét belengették a polákok a cseheknek... :rolleyes:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 595
113
Az egyik kérdés, tehát minek kell a Aero, a másik, hogy minek rendeltünk tőlük ennyi gépet.
Kettes. Ez egyszerűbb. Akarnak hazai pilótakèpzèst és jelenleg ennél olcsóbb géppel nem lehet megvalósítani. Veled ès sokatokkal ellentétben a döntéshozók erre alkalmasnak találták a gépet.


Egyes. Az biztos akarnak itthon katonai repülőipart. Ehhez látták szükségesnek a vételt. Valszeg nem kizárólag az AV-re alapoznának, hanem még 1-2 multival együttműködve.

A nagy kérdés lehet-e kizárólag magyar állami cég a cseh katonai repülőgèpgyártás büszkesége? Sztem nem, vagyis nagyon nehezen. 2-3 állam vagy nemzeti tőkés csoport közösen már akár. Idáig, cseh-magyar kooprodukció. Még 1 max, 2 partner kell. De ha túl sok tulajdonos van, az megfojthatja, lelassíthatja a cég működését. Ezért nagyon körültekintően kell csinálni.(szlovák vagy osztrak partner lehetne ideális)

Ha felállna 1 ilyen tulajdonosi struktúra az AV mögött teljesen máshogy lehetne tárgyalni a nagy halakkal, Airbus, Embraer, Saab, LM.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 475
41 705
113
Kettes. Ez egyszerűbb. Akarnak hazai pilótakèpzèst és jelenleg ennél olcsóbb géppel nem lehet megvalósítani. Veled ès sokatokkal ellentétben a döntéshozók erre alkalmasnak találták a gépet.


Egyes. Az biztos akarnak itthon katonai repülőipart. Ehhez látták szükségesnek a vételt. Valszeg nem kizárólag az AV-re alapoznának, hanem még 1-2 multival együttműködve.

A nagy kérdés lehet-e kizárólag magyar állami cég a cseh katonai repülőgèpgyártás büszkesége? Sztem nem, vagyis nagyon nehezen. 2-3 állam vagy nemzeti tőkés csoport közösen már akár. Idáig, cseh-magyar kooprodukció. Még 1 max, 2 partner kell. De ha túl sok tulajdonos van, az megfojthatja, lelassíthatja a cég működését. Ezért nagyon körültekintően kell csinálni.(szlovák vagy osztrak partner lehetne ideális)

Ha felállna 1 ilyen tulajdonosi struktúra az AV mögött teljesen máshogy lehetne tárgyalni a nagy halakkal, Airbus, Embraer, Saab, LM.
Mit tudna az apró és nem túl korszerű technológiát alkalmazó AERO kínálni a nagyoknak? Egyelőre SAAB sincs épp tele megrendeléssel - ha nem lenne az amcsi gyakorlógép-rendelés akkor bajban lenne a repülős részlege...
Miként lesz az AERO magyar repülőgépgyártás alapja? Egyelőre semmilyen magyar (ipari) lábnyoma nincs a cégnek: az új gyár sem itt nyílik, hanem a tótoknál. HDS-nél legalább deklarálva lett, hogy idehozzuk a lőszergyártást és ezért vettük az egészet. A háborús konjuktúra okán szerintem az egy jó vétel volt, be is hozza majd az árát. AERO-ból fene tudja mi lesz...
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Ha helyhiány lenne a sok repülőgép miatt (várhatóan nem lesz), akkor inkább Pápa lesz jobban használva. Jobb állapotban van és alacsony kihasználtsága jelenleg is.

@hunemperor viccét értettem és nagyon is humosornak találtam. A tiéden nem értettem meg, hogy mi lett volna a lényeg, amivel varrsz egy fordulatot egy mulatságos beszédre. Mivel érdekel és most már veszett fejsze nyele, kérnélek, hogy magyarázd el a te viccedet!
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 595
113
Mit tudna az apró és nem túl korszerű technológiát alkalmazó AERO kínálni a nagyoknak?
Egy jó tulajdonosi szerkezettel egy szemmel jól látható piacot, amiért már célszerű a nagyoknak közös projektekben együttműködni vele.

Egyelőre SAAB sincs épp tele megrendeléssel - ha nem lenne az amcsi gyakorlógép-rendelés akkor bajban lenne a repülős részlege...
Miként lesz az AERO magyar repülőgépgyártás alapja? Egyelőre semmilyen magyar (ipari) lábnyoma nincs a cégnek: az új gyár sem itt nyílik, hanem a tótoknál. HDS-nél legalább deklarálva lett, hogy idehozzuk a lőszergyártást és ezért vettük az egészet. A háborús konjuktúra okán szerintem az egy jó vétel volt, be is hozza majd az árát. AERO-ból fene tudja mi lesz...
Az nem kérdés hogy az AV mélyről indul. Ha nem így lenne esélyünk sem lett volna beszállni. Max, ahogy annó 2008-ban 12 gépes ALCA megrendelèsèrt ígértek volna vmi karbantartó üzemet.

Ugye okosan meghagyták a cseheknél a szakmai irányítást és mi csak a pénzügyi igazgatót delegáljuk. De ugye tudjuk a zsozsó mindennek az alapja.

Nagy múltú cég rengeteg csáppal, aktív géppel Afrikában, Ázsiában. Ez a kapcsolat fontos!! (Amit nem értek az a gyors vietnámi megrendelès gyakorlatilag vakon. Azért itt még lehet vmi a háttérben.)

Szal úgy lehet itthon vmi, ha pénzügyileg, stratégiai partnerekkel talpraállítjuk a céget és a növekedési, fejlesztèsi szakaszban, a jövő hozzánk érkezik. Ehhez kell pénzügyi stabilitás, megrendelések. 12 L-39 , ha a katonai pilótakèpzèst nem nézem, akkor 1 befektetés a jövőbe. A tulajdonos, ha nem rendel a külföld sem fog.A magyar állami lobbi tolja Afrikában, Ázsiában a gépet, ahol piaca lehet, jelenleg is üzemel. (Ugyanígy az Omnipol, csehek is.)

Ez 1 lehetőség. bele is lehet bukni, még fel is kerülhetünk a térképre.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 475
41 705
113
Egy jó tulajdonosi szerkezettel egy szemmel jól látható piacot, amiért már célszerű a nagyoknak közös projektekben együttműködni vele.


Az nem kérdés hogy az AV mélyről indul. Ha nem így lenne esélyünk sem lett volna beszállni. Max, ahogy annó 2008-ban 12 gépes ALCA megrendelèsèrt ígértek volna vmi karbantartó üzemet.

Ugye okosan meghagyták a cseheknél a szakmai irányítást és mi csak a pénzügyi igazgatót delegáljuk. De ugye tudjuk a zsozsó mindennek az alapja.

Nagy múltú cég rengeteg csáppal, aktív géppel Afrikában, Ázsiában. Ez a kapcsolat fontos!! (Amit nem értek az a gyors vietnámi megrendelès gyakorlatilag vakon. Azért itt még lehet vmi a háttérben.)

Szal úgy lehet itthon vmi, ha pénzügyileg, stratégiai partnerekkel talpraállítjuk a céget és a növekedési, fejlesztèsi szakaszban, a jövő hozzánk érkezik. Ehhez kell pénzügyi stabilitás, megrendelések. 12 L-39 , ha a katonai pilótakèpzèst nem nézem, akkor 1 befektetés a jövőbe. A tulajdonos, ha nem rendel a külföld sem fog.A magyar állami lobbi tolja Afrikában, Ázsiában a gépet, ahol piaca lehet, jelenleg is üzemel. (Ugyanígy az Omnipol, csehek is.)

Ez 1 lehetőség. bele is lehet bukni, még fel is kerülhetünk a térképre.
A 8+4 gépes rendelésünk is inkább tekinthető "tőkeinjekciónak" - amennyi pilóta kiképzésére szükség van nálunk arra fele ennyi gép is elég lett volna...
Azt sem tartom kizártnak, hogy iparpolitikai megfontolásból "ALCA II"-t is kifejlesztettnek majd az AERO-val (kéthajtóműves típusról álmodozott egyet már az egyik AERO vezető) és aztán rendszeresítjük is...ahogy mondtad: ha "tulajdonos ország" nem vásárol, akkor más sem fog. Nekünk mondjuk nem hiszem hogy nagyon kellene egy ilyen gép, de talán Afrikában és Ázsiában lehet keletje egy izaeli-európai (ITAR-Free) elektronikával ellátott "SU-25 katgóriájú" közepes harci gépnek...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 081
9 013
113
Kettes. Ez egyszerűbb. Akarnak hazai pilótakèpzèst és jelenleg ennél olcsóbb géppel nem lehet megvalósítani. Veled ès sokatokkal ellentétben a döntéshozók erre alkalmasnak találták a gépet.

Egyes. Az biztos akarnak itthon katonai repülőipart. Ehhez látták szükségesnek a vételt. Valszeg nem kizárólag az AV-re alapoznának, hanem még 1-2 multival együttműködve.

A nagy kérdés lehet-e kizárólag magyar állami cég a cseh katonai repülőgèpgyártás büszkesége? Sztem nem, vagyis nagyon nehezen. 2-3 állam vagy nemzeti tőkés csoport közösen már akár. Idáig, cseh-magyar kooprodukció. Még 1 max, 2 partner kell. De ha túl sok tulajdonos van, az megfojthatja, lelassíthatja a cég működését. Ezért nagyon körültekintően kell csinálni.(szlovák vagy osztrak partner lehetne ideális)

Ha felállna 1 ilyen tulajdonosi struktúra az AV mögött teljesen máshogy lehetne tárgyalni a nagy halakkal, Airbus, Embraer, Saab, LM.
2. A hazai pilótaképzéshez nem szükséges 12 repülőgép (amelyből dedikáltan felderítő meg harci változatokat is vizionáltak a beszerzők annak ellenére, hogy ilyen változatok nincsenek és nem lehetséges belőlük ilyet készíteni (a tervezőik szerint). A döntéshozóknak nevezett emberek kérdés, hogy politikai vagy szakmai szempontokat vettek figyelembe. Szvsz előbbi, mivel a Kanadai szakmailag a legjobb minőségben kaptuk, gyakorlatilag kész pilótákkal.
Tény, ha nem lenne magyar és vietnámi rendelés, akkor nem lenne munkája az NG-vel az Aeronak.

1. Akarnak ezek Olasz kupadöntöt, vas és acél országát, összereszelő üzemeket, munka alapú társadalmat és irhatok még sok faszságot ami propaganda. Még a jelenlegi üzemekhez sincsen elegendő humán erőforrás. Az Aero egy a cseh rendszerváltás óta csődközelben manőverező cég, a Boeing házasság nem jött össze, most a csehek kaptak egy befektető nemzetet. (mámint utólag tudtuk meg, a 4. NER lovag után. Az Aero-t nem fogják csehteleníteni, ahogy a skoda is skoda maradt, hiába a VW-Porsche csoport tagja. A különbség, hogy az prosperál, ez meg nem nem fog. Ez a repülőgép afrikában sem alkalmas csak kiképzésre, és ahova amerikaiak belépnek stb. ott nem ezt a gépet fogják beszerezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and fishbed

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 870
14 540
113
A 8+4 gépes rendelésünk is inkább tekinthető "tőkeinjekciónak" - amennyi pilóta kiképzésére szükség van nálunk arra fele ennyi gép is elég lett volna...
Azt sem tartom kizártnak, hogy iparpolitikai megfontolásból "ALCA II"-t is kifejlesztettnek majd az AERO-val (kéthajtóműves típusról álmodozott egyet már az egyik AERO vezető) és aztán rendszeresítjük is...ahogy mondtad: ha "tulajdonos ország" nem vásárol, akkor más sem fog. Nekünk mondjuk nem hiszem hogy nagyon kellene egy ilyen gép, de talán Afrikában és Ázsiában lehet keletje egy izaeli-európai (ITAR-Free) elektronikával ellátott "SU-25 katgóriájú" közepes harci gépnek...
Annak lenne értelme, ha megvásárolnák kis kedvencemnek, az A-37D Dragonfly licenszét és azt gyártanák.
Technológiai kockázat 0, kipróbált, harcban bizonyított, alacsony fenntartási igényű, sérülésálló technika.
Egyedüli problémát a Williams hajtómű integrálása jelenti, mivel átmérője 20 cm-rel nagyobb, mint az eredeti GE.
(szárny fölötti gondolában gondolom megoldhatónak)
Van hely FLIR toronynak és irányozható gépágyúnak is.
 
  • Vicces
Reactions: Aladeen
K

kamm

Guest
A Motor Sich mérnökei, tudása remélem már itthon van...
A Motor Sich ukran es eladtak a kinaiaknak a ceg felet. Kesobb, jo cigany ukran szokas szerint megprobaltak visszahuzni, a jelenlegi ukran ex-tancos-komikus tevesztar elnok szankciot leptetett eletbe a kinaiak ellen, strategiai erdekre hivatkozva (elotte nem volt az?), mire a kinaiak $4.5 milliardra pereltek be az ukranokat Hagaban, es nem adtak vissza a $250M befektetesuket (vmi $100M kolcsont az ukranoknak szinten vissza kell fizetni kinaiaknak.)
Kozben Zelenszkijek hazalnak a torokoknel 50% csomaggal, meg kb mindenkinel... igazi ciganyukran tempo.
Amugy ma mar mindegy, mert Zaporizsijanal van a telepuk, szoval ketlem, hogy sok minden keszulne ott manapsag, az oroszok precizen szarra bombaztak a gyarat...
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Annak lenne értelme, ha megvásárolnák kis kedvencemnek, az A-37D Dragonfly licenszét és azt gyártanák.
Technológiai kockázat 0, kipróbált, harcban bizonyított, alacsony fenntartási igényű, sérülésálló technika.
Egyedüli problémát a Williams hajtómű integrálása jelenti, mivel átmérője 20 cm-rel nagyobb, mint az eredeti GE.
(szárny fölötti gondolában gondolom megoldhatónak)
Van hely FLIR toronynak és irányozható gépágyúnak is.

Ha ez vicc lett volna, akkor szimplán nem értem.

De ha nem vicc volt... Akkor sem értem. Egy gyárnak, ami Albatroszokat gyárt... meg kéne vennie a Cessna gyártási jogát... Amit nem az az ország és nem az a cég gyárt, de ha valakinek van pénze, akkor be tud szerezni bármikor... És ami számunkra használhatatlan BJT-nek, mert nem is az a gép.

Hol a piaci rés?
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_