[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 081
9 013
113
Ott a pont. Már a kezdetektől fogva három alapkonfigurációt kínál: egy kiképzőgépet, amely már tanúsított, egy könnyű harci repülőgépet, amelyből az első példányok 2025-ig jelennek meg, valamint egy felderítő változatot, amelyet már a magyarok is megrendeltek. A törzs alatt az osztrák Airborne Technologies cég által gyártott konténert WESCAM MX-15D elektro-optikai fejjel, adatkapcsolattal és rögzítőeszközzel.

A kiképzőgép megvan, könnyű harci gép - nos arra alkalmatlan, már leírtam több helyen miért. A felderítőváltozat, ami egy marhaság, különösen azzal az osztrák felderítőrendszerrel, amit kvázi lebasztak a fűre zeltwegben.. (ok makett). Ez a felderítőrendszer nem a NG-re tervezték, gyakrolatilag egy csomó pilonra függeszthető és egy drón simán kiváltja, ne küldjün már ember ilyen géppel felderíteni... Még Gripent se Reccelite-el ami komolyabb fokozat.. Ja a határ mellé brümmögni, kicsit drága...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 953
113
Ott a pont. Már a kezdetektől fogva három alapkonfigurációt kínál: egy kiképzőgépet, amely már tanúsított, egy könnyű harci repülőgépet, amelyből az első példányok 2025-ig jelennek meg, valamint egy felderítő változatot, amelyet már a magyarok is megrendeltek. A törzs alatt az osztrák Airborne Technologies cég által gyártott konténert WESCAM MX-15D elektro-optikai fejjel, adatkapcsolattal és rögzítőeszközzel.

A kiképzőgép megvan, könnyű harci gép - nos arra alkalmatlan, már leírtam több helyen miért. A felderítőváltozat, ami egy marhaság, különösen azzal az osztrák felderítőrendszerrel, amit kvázi lebasztak a fűre zeltwegben.. (ok makett). Ez a felderítőrendszer nem a NG-re tervezték, gyakrolatilag egy csomó pilonra függeszthető és egy drón simán kiváltja, ne küldjün már ember ilyen géppel felderíteni... Még Gripent se Reccelite-el ami komolyabb fokozat.. Ja a határ mellé brümmögni, kicsit drága...
Ez egy korrupciós ügy, amit két dolog indukál:
  • a haverok cége, ami gyártja.
  • a légierőnél vezető beosztásban lévő alkalmatlan idióták, akik leragadtak az előző hidegháborúban. Kábé annyira gondolkodik modernül a magyar haderő vezetése, mint az oroszé. Nem véletlen, hogy nincs drónprogram, nincsenek kellő számban precíziós, sead fegyverei a gripeneknek, stb. Nincs, mert ez 1980-ban még nem volt ennyire reális nekik. Kimaradt örökre és most felépítik maguknak az 1980-as álomlégierőt, ahogy a harckocsizók Tatán az 1980-ban álmodott géppisztollyal lettel felszerelve, stb.

Az egész Zrínyit körbelengik a nyolcvanas évek álmai.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 475
41 706
113
„A jövőben azonban elkezdünk nagyobb súlykategóriájú repülőgépekkel is foglalkozni” – mondja Sotona Viktor."El tudnék képzelni egy kétmotoros repülőgépet új szárnnyal, amely esetleg megérinti a hangsebességet - és partnerünk, a Williams támogatja ezt az ötletet" - folytatja.
Talán erre utalt SZRSZ pár hete, hogy "harci repülőnk" is lehet még az Aerotól...bár eléggé távolinak tűnik ez projekt.
Egy modern nyugati elektronikával és fegyverekkel össze tudnának rakni szerintem egy "Su-25 kategóriájú" gépet. Mennyire kell ez nekünk vagy bárki másnak, az jó kérdés...
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 047
80 809
113
Talán erre utalt SZRSZ pár hete, hogy "harci repülőnk" is lehet még az Aerotól...bár eléggé távolinak tűnik ez projekt.
Egy modern nyugati elektronikával és fegyverekkel össze tudnának rakni szerintem egy "Su-25 kategóriájú" gépet. Mennyire kell ez nekünk vagy bárki másnak, az jó kérdés...
Inkább arra utalhatott hogy az L-39NG könnyű harci változatából az első példányok a kiképző és a felderítő változatok után 2025-ben jelennek majd meg... (így elég valószínű hogy a "könny harci" változat az nem egyezik meg a vietnámiaknak szállított konfigurációval)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 595
113

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 968
113
Ez egy korrupciós ügy, amit két dolog indukál:
  • a haverok cége, ami gyártja.
  • a légierőnél vezető beosztásban lévő alkalmatlan idióták, akik leragadtak az előző hidegháborúban. Kábé annyira gondolkodik modernül a magyar haderő vezetése, mint az oroszé. Nem véletlen, hogy nincs drónprogram, nincsenek kellő számban precíziós, sead fegyverei a gripeneknek, stb. Nincs, mert ez 1980-ban még nem volt ennyire reális nekik. Kimaradt örökre és most felépítik maguknak az 1980-as álomlégierőt, ahogy a harckocsizók Tatán az 1980-ban álmodott géppisztollyal lettel felszerelve, stb.

Az egész Zrínyit körbelengik a nyolcvanas évek álmai.
A légierő nem akarta az NG-t azért sikerült eddig megúszni..
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 785
32 175
113
Én kicsit egy termékes gépnek látom ezt a céget, ezt reszelgetik, csűrik-csavarják. Persze, vannak olyan elemek, amiket más típusokban szerelnek be. De kicsit hiányolom, hogy sem eddig, de az olvasottakból következtetve ezután sem próbálkoznak drón fejlesztéssel. Ennyire külön terület lenne a kettő? (Azt már meg sem kérdem, hogy a törököknek, az irániaknak sikerül; ilyen elvileg nagy múltú és technológiai tudású vállalatnak nem?)
A másik, amit hiányolok, hogy habár magyar többségi tulajdonú, de egyszer sem hangzott el, hogy akár részegység, akár alkatrész gyártás területén lenne hazai beszállító -vagy egyáltalán törekvés, hogy legyen. De még erról se volt szó, hogy magyarok dolgoznának kint, hogy szakmai tudást szerezzenek. Pedig mennyit hangoztatták, hogy az autóipar után a rep. ipar a következő szint. Akkor hol van az, hogy pénz lett belefektetve -ami nélkül már lehet, hogy meghasalt volna a cég, illetve rendeltünk tőlük.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 595
113
Én kicsit egy termékes gépnek látom ezt a céget, ezt reszelgetik, csűrik-csavarják. Persze, vannak olyan elemek, amiket más típusokban szerelnek be. De kicsit hiányolom, hogy sem eddig, de az olvasottakból következtetve ezután sem próbálkoznak drón fejlesztéssel. Ennyire külön terület lenne a kettő? (Azt már meg sem kérdem, hogy a törököknek, az irániaknak sikerül; ilyen elvileg nagy múltú és technológiai tudású vállalatnak nem?)
A másik, amit hiányolok, hogy habár magyar többségi tulajdonú, de egyszer sem hangzott el, hogy akár részegység, akár alkatrész gyártás területén lenne hazai beszállító -vagy egyáltalán törekvés, hogy legyen. De még erról se volt szó, hogy magyarok dolgoznának kint, hogy szakmai tudást szerezzenek. Pedig mennyit hangoztatták, hogy az autóipar után a rep. ipar a következő szint. Akkor hol van az, hogy pénz lett belefektetve -ami nélkül már lehet, hogy meghasalt volna a cég, illetve rendeltünk tőlük.
3 lábon áll a cég.
1. Régi gépek karbantartása, felújítása, update.
2. L-39NG. Ehhez a projekthez, most több száz, ezer embert vesznek fel.2 telephelyén fognak gyártani.
3. Részegysègbeszállítás Airbus, Embraer projektekhez
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 822
6 157
113
3 lábon áll a cég.
1. Régi gépek karbantartása, felújítása, update.
2. L-39NG. Ehhez a projekthez, most több száz, ezer embert vesznek fel.2 telephelyén fognak gyártani.
3. Részegysègbeszállítás Airbus, Embraer projektekhez
A kettes ponthoz főleg jogos @phaidros kérdése, hogy második telephelyként miért Kunovice, vagy - és főleg! - a szlovák Trencsén van kinézve, miért nem Mo-on fog létesülni?

Ez volt az utolsó érv az AV bevásárlása mellett, hogy ti. a magyar repülőipar feltámasztásának szárnyas paripája lészen. De pillanatnyilag úgy tűnik, hogy semmi ilyesmire nincs akarat és ezzel a mutyit sejtők sötét gyanúját látjuk igazolódni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 968
113
Én kicsit egy termékes gépnek látom ezt a céget, ezt reszelgetik, csűrik-csavarják. Persze, vannak olyan elemek, amiket más típusokban szerelnek be. De kicsit hiányolom, hogy sem eddig, de az olvasottakból következtetve ezután sem próbálkoznak drón fejlesztéssel. Ennyire külön terület lenne a kettő? (Azt már meg sem kérdem, hogy a törököknek, az irániaknak sikerül; ilyen elvileg nagy múltú és technológiai tudású vállalatnak nem?)
A másik, amit hiányolok, hogy habár magyar többségi tulajdonú, de egyszer sem hangzott el, hogy akár részegység, akár alkatrész gyártás területén lenne hazai beszállító -vagy egyáltalán törekvés, hogy legyen. De még erról se volt szó, hogy magyarok dolgoznának kint, hogy szakmai tudást szerezzenek. Pedig mennyit hangoztatták, hogy az autóipar után a rep. ipar a következő szint. Akkor hol van az, hogy pénz lett belefektetve -ami nélkül már lehet, hogy meghasalt volna a cég, illetve rendeltünk tőlük.
A drón és a hagyományos repipar nagyon más kávéház.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 080
33 192
113
Talán erre utalt SZRSZ pár hete, hogy "harci repülőnk" is lehet még az Aerotól...bár eléggé távolinak tűnik ez projekt.
Egy modern nyugati elektronikával és fegyverekkel össze tudnának rakni szerintem egy "Su-25 kategóriájú" gépet. Mennyire kell ez nekünk vagy bárki másnak, az jó kérdés...
Ezen csak röhögni tudok.Alba mint csatagep....max COIN csapásmérő, felderítő.De a mai turbopopok sokkal jobbak erre a feladatra.Nem véletlen pusztult ki gyakorlatilag az Alba kategóriájú jet csapásmérők fajtája.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 595
113
A kettes ponthoz főleg jogos @phaidros kérdése, hogy második telephelyként miért Kunovice, vagy - és főleg! - a szlovák Trencsén van kinézve, miért nem Mo-on fog létesülni?

Ez volt az utolsó érv az AV bevásárlása mellett, hogy ti. a magyar repülőipar feltámasztásának szárnyas paripája lészen. De pillanatnyilag úgy tűnik, hogy semmi ilyesmire nincs akarat és ezzel a mutyit sejtők sötét gyanúját látjuk igazolódni.
Azért, mert ha szlovákokat egy komoly NG darabszámmal meg akarjuk dobni, akkor nekik is kell kapni vmit. Összeszerelőüzemet akarunk, vagy azt, hogy a végén itt csörögjön a kassza???
Minimum 3 európai üzemeltető már jó kezdés.

Ez persze nem zárja ki, hogy nálunk is legyen katonái repülőgèpgyártás, sőt! De ha lesz szlovák rendelés nem L-39 lesz.

Az Ember egy összeszerelőüzemet már felajánlott nekünk, de visszadobtuk, mert nem volt biztos az üzleti terv. Helyette jön Embraer mérnök iroda. Én abszolút nem aggódok, lesz itthon katonai repülőgèpgyártas az AV-Embraer-Saab háromszögben.