[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 923
8 266
113

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 384
10 064
113
Szerbusztok!
A 2022-es Air Power repülőnapon Zeltwegben a következő konténer volt az NG alá függesztve, Most csak gyorsan két kép, de majd utánanézek mit lehet nyilvánosan tudni róla.

https://app.box.com/s/acy7l2o8wnvhcnf29hlfzg6knkz4scbu

https://app.box.com/s/rva9ar3uqsp03ncqu3xfilm5hkoef3as

készítettem róla képeket, ,majd felrakom, de több 1000 képet készítettem sok mindenről ( vannak RM-es légvédelmi/drónvédelmi cuccok is) és most töltöm le..
Lesznek még más meglepetések is a típussal kapcsolatban a követkető 1,5-2 évben, ami talán a te véleményedet is árnyalni fogja.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 923
8 266
113
Lesznek még más meglepetések is a típussal kapcsolatban a követkető 1,5-2 évben, ami talán a te véleményedet is árnyalni fogja.
Szerintem amit jelenleg bemutatásra került, első blikkre azt egy drón is cipelheti, biztonságosabban, ember nélkül kisebb méretben alár real-time adatávitellel. Nem a gombhoz kell varni a kabátot. A repülési jellemzők, a túlélési képességet erősen behatárolják a feladatkört, de tudom, hogy az illetékesek minden el fognak követni, hogy eladják a gépet mint értelmes beszerzést. Ettől még nem az.. (4 darabért, én sem lennék ellenre, ha lenne még egy + harci századunk..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Catles

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 279
74 045
113
Zeltweg
Hogy az is lássa, aki nem használ közösségi médiát...

304763252_466350952171322_2496882969345658907_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 279
74 045
113
Hogy az is lássa, aki nem használ közösségi médiát...

304763252_466350952171322_2496882969345658907_n.jpg



 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
A Gripen Aggressornak csak az ötlete létezik. Kb. 5 éve mutatott be a Saab egy szép festésű műanyag makettet, de azóta sincs rá igény. Az amerikai piacon is próbálkoztak. De szerintem jól gondoljátok hogy az lehet az Aero-Saab együttműködés egyik lehetősége, hogy teljes körű haladó szintű kiképzési szolgáltatást adjanak Európában, mint a Draken, Top Aces, Skyline stb.
.
.
A Saab legutóbb 2014-ben adott el Gripent külföldi vevőnek, ez Brazilia volt. 8 éve. Azóta ismét sorban bukják a tendereket.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 279
74 045
113
A Saab legutóbb 2014-ben adott el Gripent külföldi vevőnek, ez Brazilia volt. 8 éve. Azóta ismét sorban bukják a tendereket.
De ebben az esetben a Saab nem eladná a gépeket, hanem szolgáltatást biztosítana a saját tulajdonban lévő gépekkel... leállított Gripen van elég, állítólag olcsón üzemeltethető, a gyártónak pedig meg van ehhez mindene. Ha a Drakennek megéri a megvett izraeli F-16-osokat üzemeltetni erre a célra, akkor nem lehet ez olyan rossz üzlet. Szinte az összes kiképzési szolgáltató cégnek van L39/L159-ese is. Akkor a gyártó Aero-nak is lehet hogy megérné ezzel foglalkozni. A Saabbal összefogva pedig teljes szolgáltatást tudnának adni.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 923
8 266
113
Ja vagy 2-3 órán keresztül az ült be az NG-be aki akart.. de bár ott voltam 6-8 méterre tőle a Presscenter tetején, valahogy nem volt rá időm lemenni és sorba állni. A sajtós cucc-al lehetett volna "előzni talán"..
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 279
74 045
113
Aero Vodochody, 2022. szeptember 5.

Bemutatták Csehország legnagyobb repülőgépgyártója, az Aero Vodochody által gyártott L-39NG repülőgépet az ausztriai Zeltwegben rendezett Airpower légikiállításon.

Az Airpower Airshow jelentős esemény volt az Aero számára. Az Aero cég itt mutatta be legújabb L-39NG repülőgépét. A cég képviselői több tárgyaláson is részt vettek osztrák partnerekkel.

A rendezvényen az Aero képviselői együttműködési megállapodást írtak alá az osztrák Airborne Technologies GmbH céggel, amely kiterjeszti a két ország közötti ipari együttműködést.

Együttműködési megállapodást írtak alá az Airborne Technologies GmbH-val, amely deklarálja egy felderítő rendszer (ún. pod) fejlesztését és integrálását az L-39NG repülőgépen. Az Aero így tovább erősíti az együttműködést az osztrák cégekkel.

„Az Aero legújabb L-39NG képzési platformja vonzó együttműködési lehetőségeket kínál ügyfeleinek. A Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériuma a Kormányközi Védelmi Együttműködési Ügynökségén (AMOS) keresztül teljes mértékben támogatja platformunkat a G2G együttműködés részeként. A Cseh Köztársaság Ausztriának is kínál együttműködést a pilóták képzésében, így megosztva a logisztikai és üzemeltetési költségeket” – mondta Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody értékesítési és marketing alelnöke.

Az L-39NG a legköltséghatékonyabb képzési és felderítő platform az osztályában. Ez jelentős megtakarítást jelent a képzési költségekben azoknak a pilótáknak, akik külföld helyett közvetlenül otthon, Ausztriában edzhetnek. A repülőgép a közelmúltban korlátozás nélkül megkapta a típustanúsítványt. Ez azt jelenti, hogy világszerte értékesíthető, és minden követelménynek megfelel az Európai Unión és az Észak-atlanti Szövetségen belül. Az Aero stratégiai és hosszú távú ipari együttműködést kínál Ausztriának legalább 20 éves időtartamra. Jelenleg az Aero további szinergiákról tárgyal az osztrák cégekkel, amelyek közvetlenül részt vehetnek az L-39NG képzési platform támogatásában és karbantartásában.