[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
Az orosz komolytalan, (politikailag)de a másik kettő képességekben teljesen valid. De ez még nem vonja kétségbe, hogy a Leo ne lenne csúcskategoria, az meg természetes, sőt kívánatos, hogy a konkurenciával összemérjük.
Az Alca/NG-ről a vélemények sokkal nagyobb szórást mutatnak, es a bejelentés előttiek között a futottak még kategória dominál.
Alca sokak kedvence volt /elso forumozok 90% ba alca javaslattal jottek a forumba 10-15 . kommentkent :D komoly molni agyfszt kapott legirendeszet feladatkor miatt ) evekem at. Egyfolytaba tombolt hogy ezerszer le kell hogy irja :) /alcanal jobban kitargyalt kikepzo konnyu tamado gep talan nincs is ezen a forumon mgasan a legnepszerubb./
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 326
96 652
113
Az a dühítő, hogy amikor millió fontosabb beszerzés lenne akkor a forrásokat a cseh repülőgépipar megmentésére használják fel. Kiképző gépet venni fogunk, de most már nem lesz tényleges verseny: drágán fogjuk megvenni a lehető leggyengébbet. A NER emlegetése sem véletlen. Csak olvass utánna a neten ki is ez a Tombor.
Nem tudjuk a vételárat, de hogy a koronaválságban, amikor minden repülőgyárat az államok mentenek meg a csődtől túlárazva vették meg. Hááát minden lehetséges, de azért van sansz, hogy nem így volt.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 291
113
Az a dühítő, hogy amikor millió fontosabb beszerzés lenne akkor a forrásokat a cseh repülőgépipar megmentésére használják fel. Kiképző gépet venni fogunk, de most már nem lesz tényleges verseny: drágán fogjuk megvenni a lehető leggyengébbet. A NER emlegetése sem véletlen. Csak olvass utánna a neten ki is ez a Tombor.
Kiveve ha alcat veszunk... :)
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 502
16 277
113
Alca sokak kedvence volt /elso forumozok 90% ba alca javaslattal jottek a forumba 10-15 . kommentkent :D komoly molni agyfszt kapott legirendeszet feladatkor miatt ) evekem at. Egyfolytaba tombolt hogy ezerszer le kell hogy irja :) /alcanal jobban kitargyalt kikepzo konnyu tamado gep talan nincs is ezen a forumon mgasan a legnepszerubb./
Lehet 8-10 éve még jó is lett volna nekünk, de azóta a Ner kormány pályára állította a gazdaságot, talán megengedhetnénk magunknak, hogy a szükségletek szerint megversenyeztessük a lehetséges tipusokat, és ne csak az döntsön, hogy épp kinek a haverja vàsárolja be magát a cégbe.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 472
113
Nem tudjuk a vételárat, de hogy a koronaválságban, amikor minden repülőgyárat az államok mentenek meg a csődtől túlárazva vették meg. Hááát minden lehetséges, de azért van sansz, hogy nem így volt.
Arra is van, hogy eljutunk a Holdra. Az árat tegnap írta valaki cseh források alapján. Vannak országok ahol kicsit átláthatóbbak a dolgok, nem titkosítják 80 évre még a WC papír beszerzést is. Megfigyelhető, hogy amit ítt olvasunk hír az minden a külföldi oldalakról van, semmi nincs hazai forrásból.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
Az a dühítő, hogy amikor millió fontosabb beszerzés lenne akkor a forrásokat a cseh repülőgépipar megmentésére használják fel. Kiképző gépet venni fogunk, de most már nem lesz tényleges verseny: drágán fogjuk megvenni a lehető leggyengébbet. A NER emlegetése sem véletlen. Csak olvass utánna a neten ki is ez a Tombor.
Értem én, hogy mit mondasz, de feltételezéseket tálalsz, tálaltok tényként. Mert az is egy feltételezés, hogy ez az ügylet bármilyen más honvédelmi beszerzéstől von el pénzt. Ez a gondolkodásmód teljesen logikus volt a rendszerváltástól mostanáig, de az utóbbi 2 év eseményeit, eredményeit látva már nem az szerintem.
Én visszakanyarodnék egy kérdéshez. Ha csak a Gripen pilóta képzés lehetőségének rövid időn belüli hazai megteremtése a cél, van az L-39NG-nél lényegesen olcsóbb és jobb megoldás?
A csapásmérő képességnek szerintem is legfeljebb kiképzési jelentősége lehet. Az már elég kétségbeesett helyzet, ha ezekkel a gépekkel háborúzni kellene.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
91ben meg a horvátok trágyaszóró gépekről bombáztak gázpalackbol készült ejtőlöszerrel.Mert az volt.De 67ben az izraeliek is bevetették a Fuga Magister iskolagépeket.Mert az volt.Dél afrikaiak meg MB326K gépekkel vadásztak Mil helikre.Mert az volt.És az utódtipus MB339 K változatát már nem vette meg senki.Azóta meg már az MB339 gyártása is abbamaradt,mert nem veszi senki.
Mi viszont mostrol,és mai körülményekről,új beszerzésekről filozofálunk.
Már megint ez a nyüves ejtőlőszer. Szőnyegbombázás helyett szőnyeg ejtőlőszerezés. Tessék már elfelejteni az Aranysas tulajának a szóhasználatát. BOMBA! Nem ejtőlőszer. A lőszert kilövik, a bombát pedig nem.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 472
113
Értem én, hogy mit mondasz, de feltételezéseket tálalsz, tálaltok tényként. Mert az is egy feltételezés, hogy ez az ügylet bármilyen más honvédelmi beszerzéstől von el pénzt. Ez a gondolkodásmód teljesen logikus volt a rendszerváltástól mostanáig, de az utóbbi 2 év eseményeit, eredményeit látva már nem az szerintem.
Én visszakanyarodnék egy kérdéshez. Ha csak a Gripen pilóta képzés lehetőségének rövid időn belüli hazai megteremtése a cél, van az L-39NG-nél lényegesen olcsóbb és jobb megoldás?
A csapásmérő képességnek szerintem is legfeljebb kiképzési jelentősége lehet. Az már elég kétségbeesett helyzet, ha ezekkel a gépekkel háborúzni kellene.
Szerintem a Z2026 legnagyobb hibája a hazai pilótaképzés erőltetése az egyszázados légierőnek. Valószínűleg sokkal olcsóbb és hatékonyabb lenne továbbra is a kanadai vagy az olasz képzéshez csatlakozni. De ha már mindenáron lesz pilótaképzés akkor csak jobb megoldás van a cseh gépnél. Ja és ti is csak feltételezéseket tálaltok: Tombor a Grál-lovag, akinek a világon semmi köze a jelenlegi hatalomhoz, hogy megteremtse a magyar repülőgépipart mindenét pénzzé teszi, hogy 250 millió dollárért megvegye az egyik élvonalbeli repülőgépgyárat, természetesen azért, hogy olcsón, nagy harcértékű kiképző gépet szerezzenek be a hazai légierő számára.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 326
96 652
113
Arra is van, hogy eljutunk a Holdra. Az árat tegnap írta valaki cseh források alapján. Vannak országok ahol kicsit átláthatóbbak a dolgok, nem titkosítják 80 évre még a WC papír beszerzést is. Megfigyelhető, hogy amit ítt olvasunk hír az minden a külföldi oldalakról van, semmi nincs hazai forrásból.
Ez a 250 millió dolláros lehetséges vétel elkerülte a figyelmem. 75mrd Ft. Fogalmam sincs, mennyi a reális vagy túlárazott....
Viszont a májusi 90 mrd sztem nem erre ment. Ott volt egy részletesebb leírás, mi, hova, mennyi pénz: egy összegben nem állt rendelkezésre semmilyen hasonló részösszeg.

Annyiban igazad van, hogy brutál titoktartás van a magyar beszerzések körül. Ennek több jogos indoka van, de nálunk érzésem szerint is túltolják.

Egyébként az mti is megírta ugyanazt a hírt, amit a cseh ügynökségek is.

Lehet 8-10 éve még jó is lett volna nekünk, de azóta a Ner kormány pályára állította a gazdaságot, talán megengedhetnénk magunknak, hogy a szükségletek szerint megversenyeztessük a lehetséges tipusokat, és ne csak az döntsön, hogy épp kinek a haverja vàsárolja be magát a cégbe.
Most haver vásárolt be vagy az állam??
Sztem ez igy vagdalózás politikai unszimpátiából kiindulva.

Arról nem is beszélve, hogy egy V4(3) közös hadiipar megmentése, kialakítása stratégiailag indokolható.

Take it easy, lássuk mi lesz belőle!!!
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
Szerintem a Z2026 legnagyobb hibája a hazai pilótaképzés erőltetése az egyszázados légierőnek. Valószínűleg sokkal olcsóbb és hatékonyabb lenne továbbra is a kanadai vagy az olasz képzéshez csatlakozni. De ha már mindenáron lesz pilótaképzés akkor csak jobb megoldás van a cseh gépnél. Ja és ti is csak feltételezéseket tálaltok: Tombor a Grál-lovag, akinek a világon semmi köze a jelenlegi hatalomhoz, hogy megteremtse a magyar repülőgépipart mindenét pénzzé teszi, hogy 250 millió dollárért megvegye az egyik élvonalbeli repülőgépgyárat, természetesen azért, hogy olcsón, nagy harcértékű kiképző gépet szerezzenek be a hazai légierő számára.
Szerintem senki nem mondott ilyet, én biztosan nem. Annyit kérdeztem, hogy mi alapján állítottad tényként, hogy a HM megnövelt költségvetéséből vette meg az AV-t. Én elengedem a témát.
Az már volt itt téma a fórumon, hogy kell-e nekünk saját képzés, és elég meggyőző érvek voltak amellett, hogy jobbak a nemzetközi programok. Én is hajlok arra, hogy jobb lenne ilyen képzési rendszerben maradni.
Most már viszont látszik, hogy valamiért mindenképpen saját képzést akarunk, szóval ez eldőlt, és arról szívesen olvasnék tőled, hogy a "Csak jobb megoldás van" alatt mit, milyen típusokat értesz?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 326
96 652
113
Szerintem a Z2026 legnagyobb hibája a hazai pilótaképzés erőltetése az egyszázados légierőnek. Valószínűleg sokkal olcsóbb és hatékonyabb lenne továbbra is a kanadai vagy az olasz képzéshez csatlakozni. De ha már mindenáron lesz pilótaképzés akkor csak jobb megoldás van a cseh gépnél. Ja és ti is csak feltételezéseket tálaltok: Tombor a Grál-lovag, akinek a világon semmi köze a jelenlegi hatalomhoz, hogy megteremtse a magyar repülőgépipart mindenét pénzzé teszi, hogy 250 millió dollárért megvegye az egyik élvonalbeli repülőgépgyárat, természetesen azért, hogy olcsón, nagy harcértékű kiképző gépet szerezzenek be a hazai légierő számára.
Sztem senki sem írta hogy grál lovag, sem azt hogy nincs köze a NER-hez.
Állítasz vmit, amit senki sem mondott, majd elégedetten megcáfolod.

Az már tényleg jogos kérdés, hogy a hazai pilótaképzés hangsúlyosabb legyen vagy a külföldi képzés. Sztem ha akár kicsivel drágábban (de sztem olcsóbb lenne) is ki lehet váltani itthon bizonyos részét, hasonló minőségben, úgy hogy új képességet szerzünk vissza, akkor érdemes belevágni.

Az meg hogy ekkora 3.500 milliárdos progiból a hazai vállalkozói kör is hasít, várható volt, másrészt garancia a programra.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 326
96 652
113
Én nem mondtam, hogy az állam vásárolta volna be magát, és nem is vagdalóztam, légyszíves ne mosd össze a hozzászólásaimat másokéval!
Oké, bocs, eléggé pörög a téma, keverednek a hozzászólások a fejemben.
Viszont fogadjuk el a játék kedvéért bázisnak ezt a 250 millió dollárt. Ez most sok vagy kevés? Egyébként az info honnan származik?
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 472
113
Szerintem senki nem mondott ilyet, én biztosan nem. Annyit kérdeztem, hogy mi alapján állítottad tényként, hogy a HM megnövelt költségvetéséből vette meg az AV-t. Én elengedem a témát.
Az már volt itt téma a fórumon, hogy kell-e nekünk saját képzés, és elég meggyőző érvek voltak amellett, hogy jobbak a nemzetközi programok. Én is hajlok arra, hogy jobb lenne ilyen képzési rendszerben maradni.
Most már viszont látszik, hogy valamiért mindenképpen saját képzést akarunk, szóval ez eldőlt, és arról szívesen olvasnék tőled, hogy a "Csak jobb megoldás van" alatt mit, milyen típusokat értesz?
M-346 mint a lengyeleknél és csatlakozni a közös olasz kiképzéshez.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 472
113
Sztem senki sem írta hogy grál lovag, sem azt hogy nincs köze a NER-hez.
Állítasz vmit, amit senki sem mondott, majd elégedetten megcáfolod.

Az már tényleg jogos kérdés, hogy a hazai pilótaképzés hangsúlyosabb legyen vagy a külföldi képzés. Sztem ha akár kicsivel drágábban (de sztem olcsóbb lenne) is ki lehet váltani itthon bizonyos részét, hasonló minőségben, úgy hogy új képességet szerzünk vissza, akkor érdemes belevágni.

Az meg hogy ekkora 3.500 milliárdos progiból a hazai vállalkozói kör is hasít, várható volt, másrészt garancia a programra.
Ez csak irónia. A kérdés eldőlt: lesz, sőt már elindult a hazai pilótaképzés.
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
1 986
5 278
113
Melyik topikban volt szó a hazai pilóta képzés hátrányairól? Erről lemaradtam... Miért olyan rossz az nekünk?
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
M-346 mint a lengyeleknél és csatlakozni a közös olasz kiképzéshez.
Biztosan jobb gép, de ahogy látom az ár a duplája az NG-nek, gondolom a fenntartása is lényegesen több. A lengyeleknél/olaszoknál ugye ott van, ott lesz az F-35, de ha mi hosszabb távon a Gripennel számolunk, aminek van kiképző változata (az E, F kombónak is) akkor biztosan nem olcsóbb, és az se biztos, hogy jobb választás lenne, legfeljebb, ha ez a gép ténylegesen alkalmazható lenne éles harci bevetésekre is.

Ui.: A Masters elé nem kellene még turboprop is a képzési rendszerbe?!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 326
96 652
113
Találtam egy érdekes 2008 cikket. Index, úgyhogy a legfinnyásabb ízléseknek is megfelel. :p

Néhány infó a cikkből.

  • Az Aero Vodochody cseh repülőgépgyár piacvezető szeretne lenni Közép-Európában, a terjeszkedésbe akár magyarországi beruházások is beleférhetnek – mondta Jana Studnickova, a cég vállalati ügyekért felelős igazgatója mai sajtótájékoztatón Budapesten. Ez már magyarországi munkahelyet is jelenthet. @Negan kedvében akarnak járni. :)
  • sugárhajtású kiképző repülőgép piacon 70 százalékos világpiaci részesedéssel bírnak az eddig legyártott gépek száma alapján
  • 270 - 350 millió dolláros árbevétele van. Az tudjuk hogy 2017/18 veszteséges volt. 2019et nem ismerjük.
  • Román és lengyel repülőgyárat isbakartak venni. Ezekből lett vmi?
  • L-159-eseket akartak anno ránk tukmálni darabonként kb. 8 millió dollár.
  • Az Aero Vodochodynak korábban volt már szerződése a Honvédelmi Minisztériummal, amely a Gripen-pilóták kiképzéséhez már vásárolt repülési órákat. A cseh repülőgép-gyárnak logisztikai-támogatói megállapodása van a Gripen gyártójával, a közös üzemeltetői platform jelentős költségmegtakarítást jelent a svéd gépek üzemeltetői számára.
  • Az L-159-es a magyar légierő által használt még az egykori NDK hadseregétől örökölt elavult gyakorlógépek utódjaként jött szóba, amelyek közül egy idén június 20-án zuhant le Fehérgyarmat mellett. Ezen gépek használatával relatíve olcsón növelhető a Gripen pilóták repülési óraszáma.
https://index.hu/gazdasag/magyar/aero090910/amp
 
W

Wilson

Guest
Szerintem a Z2026 legnagyobb hibája a hazai pilótaképzés erőltetése az egyszázados légierőnek. Valószínűleg sokkal olcsóbb és hatékonyabb lenne továbbra is a kanadai vagy az olasz képzéshez csatlakozni. De ha már mindenáron lesz pilótaképzés akkor csak jobb megoldás van a cseh gépnél. Ja és ti is csak feltételezéseket tálaltok: Tombor a Grál-lovag, akinek a világon semmi köze a jelenlegi hatalomhoz, hogy megteremtse a magyar repülőgépipart mindenét pénzzé teszi, hogy 250 millió dollárért megvegye az egyik élvonalbeli repülőgépgyárat, természetesen azért, hogy olcsón, nagy harcértékű kiképző gépet szerezzenek be a hazai légierő számára.

Senki sem tud semmit a döntéshozókat kivéve azzal kapcsolatban,hogy mi is a pontos cél ezzel a vásárlással,természetesen mindenkinek meg van a véleményeme az üzletröl és ez így is van jól,max egy éven belül de szerintem hamarabb ki fog derülni minden addig is csak hátra kell dőlni és figyelni az eseményeket:).Azért az nagyon érdekes,hogy pár éve ha feltűnt pl egy új mintájú esőkabát valamelyik magyar katonán akkor ezen a fantasztikus fejleményen oldalakon át zajlott a vita ezen a fórumon,most meg azon megy a vita,hogy miért ezt a repcsigyárat vettük meg:) szerintem jobb ez a mostani helyzet nekünk beutaltaknak,úgy,hogy szerintem csak szolidan essünk egymás torkának emiatt a vásárlás miatt,és tartogassuk az erőnket a későbbi bejelentésekre,van egy olyan érzésem,hogy lesz min vitatkozni.:)