Nyilván jó ötlet lenne ez, csak akkor azt mond el nekem, hogy mit tennél a Zlin meg a szuperszonikus 2 hajtóműves gép közé? Mert ott azért nagyon nagy az ugrás. Konkrétan 3 lépcsőfok! Hja hogy akkor oda vegyünk még egy turboprop gépet? Darabját 8-10-15M USD áron! Amit ha háború van még annyira sem lehet AG feladatokra használni, mert az meg fullra felfegyverezve majdnem becsúszik a helikopterek sebességtartományába. De legalább nem lehet vele fedezék mögül kiemelkedve operálni.
Ráadásul minek vegyünk M-346-ot, amikor pl. az angolok meg úgy néz ki a svédek pont erre a lead-in fighter trainer célokra a Gripen D-ket használják? A plusz 2 üléses Gripenek a must have kategóriába tartoznak. Akkor minek vegyünk meg ezek mellé másik kompetitív gépet? Ráadásul nem sokkal olcsóbban mint mondjuk egy használt D-t.
Akkor te is javasolj jobb megoldást, ha ez a legrosszabb vétel!
Nekem is lenne más ötletem, de nem biztos, hogy összességében jobban kijönnénk azzal.
A
Z2026 céljai között már 2017-ben is szerepelt a pilótaképzés visszaállítása. Nekem a favoritom a PC-21 lenne, aminek hasonló multi-level oktató képességei vannak. Azonban ha szükség esetén mégis fel kell fegyvereznünk, akkor az NG képességei (nagyobb sebesség) ott sokkal alkalmasabbá teszik a feladatra.
Tényleg érdekelne költséghatékonyabb megoldás!