[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Biztosan jobb gép, de ahogy látom az ár a duplája az NG-nek, gondolom a fenntartása is lényegesen több. A lengyeleknél/olaszoknál ugye ott van, ott lesz az F-35, de ha mi hosszabb távon a Gripennel számolunk, aminek van kiképző változata (az E, F kombónak is) akkor biztosan nem olcsóbb, és az se biztos, hogy jobb választás lenne, legfeljebb, ha ez a gép ténylegesen alkalmazható lenne éles harci bevetésekre is.

Ui.: A Masters elé nem kellene még turboprop is a képzési rendszerbe?!
Kellene, de vannak itt pilóták, műszakiak akik inkább otthon vannak a kérdésben. Elengedtem a témát.
 
Találtam egy érdekes 2008 cikket. Index, úgyhogy a legfinnyásabb ízléseknek is megfelel. :p

Néhány infó a cikkből.

  • Az Aero Vodochody cseh repülőgépgyár piacvezető szeretne lenni Közép-Európában, a terjeszkedésbe akár magyarországi beruházások is beleférhetnek – mondta Jana Studnickova, a cég vállalati ügyekért felelős igazgatója mai sajtótájékoztatón Budapesten. Ez már magyarországi munkahelyet is jelenthet. @Negan kedvében akarnak járni. :)
  • sugárhajtású kiképző repülőgép piacon 70 százalékos világpiaci részesedéssel bírnak az eddig legyártott gépek száma alapján
  • 270 - 350 millió dolláros árbevétele van. Az tudjuk hogy 2017/18 veszteséges volt. 2019et nem ismerjük.
  • Román és lengyel repülőgyárat isbakartak venni. Ezekből lett vmi?
  • L-159-eseket akartak anno ránk tukmálni darabonként kb. 8 millió dollár.
  • Az Aero Vodochodynak korábban volt már szerződése a Honvédelmi Minisztériummal, amely a Gripen-pilóták kiképzéséhez már vásárolt repülési órákat. A cseh repülőgép-gyárnak logisztikai-támogatói megállapodása van a Gripen gyártójával, a közös üzemeltetői platform jelentős költségmegtakarítást jelent a svéd gépek üzemeltetői számára.
  • Az L-159-es a magyar légierő által használt még az egykori NDK hadseregétől örökölt elavult gyakorlógépek utódjaként jött szóba, amelyek közül egy idén június 20-án zuhant le Fehérgyarmat mellett. Ezen gépek használatával relatíve olcsón növelhető a Gripen pilóták repülési óraszáma.
https://index.hu/gazdasag/magyar/aero090910/amp
Annyit elbasztam nem 2018as cikk, ezt bekorrigáltam, de az árbevétele a 2007, 2008as evet jelenti. Viszont az látszik még az előző érában is felmerült az együttműködés.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Már megint ez a nyüves ejtőlőszer. Szőnyegbombázás helyett szőnyeg ejtőlőszerezés. Tessék már elfelejteni az Aranysas tulajának a szóhasználatát. BOMBA! Nem ejtőlőszer. A lőszert kilövik, a bombát pedig nem.
A repülőgépről leoldható bomba hivatalos neve az ejtőlőszer.Pl a kazettás bombákat betiltó egyezményt kihirdető törvény is az ejtőlőszer megnevezést használja.De már a II.vh-s hivatalos iratokban is az ejtőlőszer megnevezés van.
De ez igazábol lényegtelen.99,99999%ban én is csak bombát irok.Most valahogy ez jött ki.
 
Még annyit írnék a témához, hogy nem egyedül szállt be Tombor/a NER/ Magyarország (ízlés szerint:)) az üzletbe, hanem egy olyan céggel együtt, amelyik kívülről-belülről ismeri az AV-t. Ha annyira rossz üzletet melegítettek ránk, akkor miért adták volna a csehek ehhez a saját pénzüket?! Az Omnipol, ha jól tudom nem állami vállalat, azt nem tudom, milyen összefonódásai vannak, ha vannak.
Érdemes emellett részletesen megnézni, kikkel is lettünk üzlettársak:
http://omnipol.com/en/about-us/
Nekem ez egy olyan univerzális vállalatnak tűnik, amilyenre Magyarországnak is szüksége lenne a Currus helyett. Lenne tőlük mit eltanulni, remélem lesz rá alkalom.
+ vannak érdekes cuccaik pl.: Passive long-range reconnaissance and monitoring systems, designed for detection, identification and monitoring of air, ground and naval targets
 
Értem én, hogy mit mondasz, de feltételezéseket tálalsz, tálaltok tényként. Mert az is egy feltételezés, hogy ez az ügylet bármilyen más honvédelmi beszerzéstől von el pénzt. Ez a gondolkodásmód teljesen logikus volt a rendszerváltástól mostanáig, de az utóbbi 2 év eseményeit, eredményeit látva már nem az szerintem.
Én visszakanyarodnék egy kérdéshez. Ha csak a Gripen pilóta képzés lehetőségének rövid időn belüli hazai megteremtése a cél, van az L-39NG-nél lényegesen olcsóbb és jobb megoldás?
A csapásmérő képességnek szerintem is legfeljebb kiképzési jelentősége lehet. Az már elég kétségbeesett helyzet, ha ezekkel a gépekkel háborúzni kellene.
Ami azt illeti,én követném azt a vonalat,hogy ezt a sugárhajtású gyakorló kategóriát egyszerűen kihagynám.Zlin,alapképzés.Egy nagy teljesitményű turbopop,utána kétüléses Gripen.Franciák,de még maguk a svédek is erre állnak rá a PC21el.
Mondjuk én egy olyan turbopopot vállasztanák,ami csapásmérő képességet is ad.Megvallom,nemtudom,a PC21 hogyan áll e téren
 
Az a dühítő, hogy amikor millió fontosabb beszerzés lenne akkor a forrásokat a cseh repülőgépipar megmentésére használják fel. Kiképző gépet venni fogunk, de most már nem lesz tényleges verseny: drágán fogjuk megvenni a lehető leggyengébbet. A NER emlegetése sem véletlen. Csak olvass utánna a neten ki is ez a Tombor.
Nyugi, mindenre lesz pénz. Most éppen nem azok vezetik az országot akik már tönkre vákták párszor.
 
Találtam egy érdekes 2008 cikket. Index, úgyhogy a legfinnyásabb ízléseknek is megfelel. :p

Néhány infó a cikkből.

  • Az Aero Vodochody cseh repülőgépgyár piacvezető szeretne lenni Közép-Európában, a terjeszkedésbe akár magyarországi beruházások is beleférhetnek – mondta Jana Studnickova, a cég vállalati ügyekért felelős igazgatója mai sajtótájékoztatón Budapesten. Ez már magyarországi munkahelyet is jelenthet. @Negan kedvében akarnak járni. :)
  • sugárhajtású kiképző repülőgép piacon 70 százalékos világpiaci részesedéssel bírnak az eddig legyártott gépek száma alapján
  • 270 - 350 millió dolláros árbevétele van. Az tudjuk hogy 2017/18 veszteséges volt. 2019et nem ismerjük.
  • Román és lengyel repülőgyárat isbakartak venni. Ezekből lett vmi?
  • L-159-eseket akartak anno ránk tukmálni darabonként kb. 8 millió dollár.
  • Az Aero Vodochodynak korábban volt már szerződése a Honvédelmi Minisztériummal, amely a Gripen-pilóták kiképzéséhez már vásárolt repülési órákat. A cseh repülőgép-gyárnak logisztikai-támogatói megállapodása van a Gripen gyártójával, a közös üzemeltetői platform jelentős költségmegtakarítást jelent a svéd gépek üzemeltetői számára.
  • Az L-159-es a magyar légierő által használt még az egykori NDK hadseregétől örökölt elavult gyakorlógépek utódjaként jött szóba, amelyek közül egy idén június 20-án zuhant le Fehérgyarmat mellett. Ezen gépek használatával relatíve olcsón növelhető a Gripen pilóták repülési óraszáma.
https://index.hu/gazdasag/magyar/aero090910/amp
Ami azt illeti,nem a hazai munkahelyek,hanem a hazai kapacitás itt a lényeg.A gyakorlatban háború esetén csak abban lehetsz biztos,ami konkrétan a kezedben van.Én korántsem bizom a V4ben annyira.Mindgondolsz,ha összerugjuk a port az oláhokkal az erdélyi magyarság okán,szlovákok majd átengedik a magyar gépeket javitásra cselákba?Vagy ha konkrétan a szlovákokkal leszünk fasirtba?
 
  • Tetszik
Reactions: krokomach
Ami azt illeti,én követném azt a vonalat,hogy ezt a sugárhajtású gyakorló kategóriát egyszerűen kihagynám.Zlin,alapképzés.Egy nagy teljesitményű turbopop,utána kétüléses Gripen.Franciák,de még maguk a svédek is erre állnak rá a PC21el.
Mondjuk én egy olyan turbopopot vállasztanák,ami csapásmérő képességet is ad.Megvallom,nemtudom,a PC21 hogyan áll e téren
Én sem tudom, de az biztos, hogy ezt a turbopropot sem küldeném harchelyzetbe. És ahogy nézem, nagyjából egy árban is van az L-39-cel.
 
M-346 mint a lengyeleknél és csatlakozni a közös olasz kiképzéshez.
Nyilván jó ötlet lenne ez, csak akkor azt mond el nekem, hogy mit tennél a Zlin meg a szuperszonikus 2 hajtóműves gép közé? Mert ott azért nagyon nagy az ugrás. Konkrétan 3 lépcsőfok! Hja hogy akkor oda vegyünk még egy turboprop gépet? Darabját 8-10-15M USD áron! Amit ha háború van még annyira sem lehet AG feladatokra használni, mert az meg fullra felfegyverezve majdnem becsúszik a helikopterek sebességtartományába. De legalább nem lehet vele fedezék mögül kiemelkedve operálni.
Ráadásul minek vegyünk M-346-ot, amikor pl. az angolok meg úgy néz ki a svédek pont erre a lead-in fighter trainer célokra a Gripen D-ket használják? A plusz 2 üléses Gripenek a must have kategóriába tartoznak. Akkor minek vegyünk meg ezek mellé másik kompetitív gépet? Ráadásul nem sokkal olcsóbban mint mondjuk egy használt D-t.
Egész konkrétan a legrosszabb vétel.Vagy azt csináljuk mint a háború előtt?Elarasztjuk szarral a sereget csak azért mert magyar?Ráadásul ez nem is magyar...
Akkor te is javasolj jobb megoldást, ha ez a legrosszabb vétel!
Nekem is lenne más ötletem, de nem biztos, hogy összességében jobban kijönnénk azzal.
A Z2026 céljai között már 2017-ben is szerepelt a pilótaképzés visszaállítása. Nekem a favoritom a PC-21 lenne, aminek hasonló multi-level oktató képességei vannak. Azonban ha szükség esetén mégis fel kell fegyvereznünk, akkor az NG képességei (nagyobb sebesség) ott sokkal alkalmasabbá teszik a feladatra.
Tényleg érdekelne költséghatékonyabb megoldás!
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Nyugi, mindenre lesz pénz. Most éppen nem azok vezetik az országot akik már tönkre vákták párszor.
Hagyjuk ezt a NER propagandát. Tetszik-nem tetszik 2010-től 2018-ig a nagy kedvenced ugyanúgy hagyta lerohadni a haderőt, mint az elődei.
 
Ami azt illeti,én követném azt a vonalat,hogy ezt a sugárhajtású gyakorló kategóriát egyszerűen kihagynám.Zlin,alapképzés.Egy nagy teljesitményű turbopop,utána kétüléses Gripen.Franciák,de még maguk a svédek is erre állnak rá a PC21el.
Mondjuk én egy olyan turbopopot vállasztanák,ami csapásmérő képességet is ad.Megvallom,nemtudom,a PC21 hogyan áll e téren


Egy drága turbo-prop alulról "súrolja" ezt a kiképzési lépcsőt, a "kategória-olcsó" L-39NG felülről.
Mindkettővel meg lehet csinálni. Politikai - és egyéb nem ismert/nyilvános - tényezők "szoktak" döntések születni mindenhol ilyen esetekben, másutt is.
 
Hagyjuk ezt a NER propagandát. Tetszik-nem tetszik 2010-től 2018-ig a nagy kedvenced ugyanúgy hagyta lerohadni a haderőt, mint az elődei.
Ez is egy nézőpont, meg az is, hogy többek között azzal voltak elfoglalva, hogy egy csődbe vitt országot olyan állapotba hozzanak, hogy mostanra tudjunk miből vásárolni. ;)
 
Nyilván jó ötlet lenne ez, csak akkor azt mond el nekem, hogy mit tennél a Zlin meg a szuperszonikus 2 hajtóműves gép közé? Mert ott azért nagyon nagy az ugrás. Konkrétan 3 lépcsőfok! Hja hogy akkor oda vegyünk még egy turboprop gépet? Darabját 8-10-15M USD áron! Amit ha háború van még annyira sem lehet AG feladatokra használni, mert az meg fullra felfegyverezve majdnem becsúszik a helikopterek sebességtartományába. De legalább nem lehet vele fedezék mögül kiemelkedve operálni.
Ráadásul minek vegyünk M-346-ot, amikor pl. az angolok meg úgy néz ki a svédek pont erre a lead-in fighter trainer célokra a Gripen D-ket használják? A plusz 2 üléses Gripenek a must have kategóriába tartoznak. Akkor minek vegyünk meg ezek mellé másik kompetitív gépet? Ráadásul nem sokkal olcsóbban mint mondjuk egy használt D-t.

Akkor te is javasolj jobb megoldást, ha ez a legrosszabb vétel!
Nekem is lenne más ötletem, de nem biztos, hogy összességében jobban kijönnénk azzal.
A Z2026 céljai között már 2017-ben is szerepelt a pilótaképzés visszaállítása. Nekem a favoritom a PC-21 lenne, aminek hasonló multi-level oktató képességei vannak. Azonban ha szükség esetén mégis fel kell fegyvereznünk, akkor az NG képességei (nagyobb sebesség) ott sokkal alkalmasabbá teszik a feladatra.
Tényleg érdekelne költséghatékonyabb megoldás!

Hagyni kell ezt a pilótaképzést a fenébe.Az NFTC kb a legjobb ami történhet egy pilótanövendekkel!
 
  • Tetszik
Reactions: Anti and arcas
Ez is egy nézőpont, meg az is, hogy többek között azzal voltak elfoglalva, hogy egy csődbe vitt országot olyan állapotba hozzanak, hogy mostanra tudjunk miből vásárolni. ;)
Sikerült nekik. 23 ezer milliárd Ft-ról 31 ezer milliárd Ft-ra növelni az államadósságot, úgy hogy közben lenyúlták a 3 ezer milliárd Ft értékű manyup pénzt is. Ne higgy el mindent a propagandának. De hagyjuk ezt mert kitiltás lesz belőle.
 
Az OA-X tenderrel amúgy mi a helyzet, jegelve van? A Striker miatt lenne érdekes most, de már egy éve nem olvastam róla semmit kb.
 
A repülőgépről leoldható bomba hivatalos neve az ejtőlőszer.Pl a kazettás bombákat betiltó egyezményt kihirdető törvény is az ejtőlőszer megnevezést használja.De már a II.vh-s hivatalos iratokban is az ejtőlőszer megnevezés van.
De ez igazábol lényegtelen.99,99999%ban én is csak bombát irok.Most valahogy ez jött ki.
A lónak a f.szát. Kecsón ejtőlőszer raktár van, vagy bomba raktár? Mint írtam. nem szőnyeg ejtőlőszerezni szoktak, hanem SZŐNYEGBOMBÁZNI. Abszolút érdektelen az Aranysas alapító főszerkesztőjének a szóhasználata. Mostanság nem ejtőlőszerezünk, mert a bomba nem lőszer, bármennyire is ellenszenves ez. A repcsiken pedig bombazár van, nem ejtőlőszer zár. Az viszont biztos, hogy egy havilap cikkírói nem tartoznak a szakértők közé, hiába tartják annak magukat. Én sem tartom magam szakinak, de a magyar katonai terminológiát nem az újságírók fogják alakítani , legalább is remélem.
 
Ha az Aero céggel csak annyit "NERrunk" ( ;) ) , hogy a lepukkant Mig-29 és "tartozékait" jó-áron-eladható állapotba hozzák, már visszajött a vételár harmada.
Pl.

...és szerintem sem kell elhamarkodottan véleményt hozni.
Nincs vége a "menetnek", fenntartom amit korábban írtam: most fillérekért lehet qrva jó dolgokat (technológia, licensz, "gyár", cég) -későbbre- venni.
Azt sem bánnám ha a pár milliárd €-s kötvénykibocsájtás jelentős részét ilyen céllal (civillel is) használnák fel.
A most, és jól elköltött pénz a többszörösét éri.