[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 695
113
Ez már egyenesebb válasz főleg, hogy az eredeti kérdésem az volt ...miért nem érvènyesül a harckocsik beszerzésénél már alkalmazott "inkább kevesebb de csúcskategória legyen" elv ebben az esetben?
A Grippeneket meg én említettem annak kapcsán, hogy ott sem volt szempont a harci tapasztalat, szoval miért èrv ez az Albánál?
M346? Ugye te sem hiszed, hogy rosszabb csak mert nincs harci tapasztalata..
De ahogy látom a válasz elsősorban az, hogy mert bizonyos befektető érdekek ezt kívánják.
A gyár beruházásnak önmagàban örülök, és lelkesen fogok tapsolni, ha 10-20 év múlva lesz Magyatországon érdemi repipar, de ettől még nem egyértelműen a legjobb vétel az Alba.
Alca :)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 100
31 047
113
Igen az usa epp most tendereztet konnyu csapasmeroket amin az alca tuningja is indult oroszok a jak 130 al valtjak a szuhojokat kina eggyenlore keresgel...
Avilagnak szuksege van konnyu csapasmero repulogepekre

Igen az alcahoz van/lenne
Szerintem meg nem lenne piaca.Fizetőképes piacon kiszoritja a Master,Golden Egel.Ahol meg nem kell csapásmérő képesség,ott a PC21.COINT környezetben meg a Super Tucan jellegű gépek.Harmadik világban meg a kinaiak.Valamennyit persze azért biztos sikerűlne eladni,de ahoz kevesett,hogy megérje a gyártás.A régi Albák meg lassan kikopnak,azok nagyjavitása sem stabil üzlet.Az Ibis taivaniakkal való közös gyártása talán az egyetlen,amiben van még sansza az Aeronak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 358
77 040
113
Ez már egyenesebb válasz főleg, hogy az eredeti kérdésem az volt ...miért nem érvènyesül a harckocsik beszerzésénél már alkalmazott "inkább kevesebb de csúcskategória legyen" elv ebben az esetben?
A Grippeneket meg én említettem annak kapcsán, hogy ott sem volt szempont a harci tapasztalat, szoval miért èrv ez az Albánál?
M346? Ugye te sem hiszed, hogy rosszabb csak mert nincs harvi tapasztalata..
De ahogy látom a válasz elsősorban az, hogy mert bizonyos befektető érdekek ezt kívánják.
A gyár beruházásnak önmagàban örülök, és lelkesen fogok tapsolni, ha 10-20 év múlva lesz Magyatországon érdemi repipar, de ettől még nem egyértelműen a legjobb vétel az Alba.

Egész konkrétan a legrosszabb vétel.Vagy azt csináljuk mint a háború előtt?Elarasztjuk szarral a sereget csak azért mert magyar?Ráadásul ez nem is magyar...
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 983
14 004
113
Sztem ott csúszik félre a téma, hogy az NG nem a Gripenek helyett, azon funkciók bővítésére jöhet, hanem sugárhajtású kiképzőgépnek, ami a Z2026 céljai közt szerepel. Nagyobb hangsúly lesz az itthoni képzésen, mert több pilótánk lesz.
A többi találgatás, ez meg a celok között szerepel.
Lehet. És tőlem légipostára is használhatják, a lényeg, hogy amire szüksége van a légierőnknek arra tényleg a Alca, vagy az NG lett hirtelen a legalkalmasabb?
Jó a gyárberuházás, de egy pillanatra el kéne felejteni, és objektíven megközelíteni a kérdést, legyen az kiképzés szükséglet vagy akármi.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 695
113
Egész konkrétan a legrosszabb vétel.Vagy azt csináljuk mint a háború előtt?Elarasztjuk szarral a sereget csak azért mert magyar?Ráadásul ez nem is magyar...
Igazabol a haboru elott se arasztottuk el szarral a sereget. Csak a haboruba akkora volt a fejlodes tempoja hogy nem tudtuk az lekovetni./ezt meg senki nem tudta elorre./
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 100
31 047
113
Sztem ott csúszik félre a téma, hogy az NG nem a Gripenek helyett, azon funkciók bővítésére jöhet, hanem sugárhajtású kiképzőgépnek, ami a Z2026 céljai közt szerepel. Nagyobb hangsúly lesz az itthoni képzésen, mert több pilótánk lesz.
A többi találgatás, ez meg a celok között szerepel.
Csak lényegében felesleges ez a kategória.A modern nagyteljesitményű turbopopok kiváltották.Olcsóbbak,sokoldalúbbak,hatékonyabbak.Sugárhajtású gépben sokkal nagyobb teljesitményűeket használnak.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 983
14 004
113
A gyárvásárlàs előttről alig csak pár oldalnyi bejegyzés van az Alca-L39NG topikban, és azok közt sincs a most lelkes rajongók hozzászólásai. Ez, es az akkori hsz-k számomra sokkal többet árulnak el gép valódi értékéről.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 846
4 835
113
Most már tudjuk, hogy mire kellett a május végi plusz 90 milliárd a HM-nek. Nem IFV-re, mint ahogy itt sokan gondoltuk, nem Nasamsra hanem a haldokló cseh repülőgépipar megmentésére, hogy megvehessük - természetesen túlárazva - kategóriájának leggyengébb kiképző gépét elérve ezzel a szenegáli "légierő" színvonalát. Gratulálok a NER-nek!
 
  • Tetszik
Reactions: Robur

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 695
113
A gyárvásárlàs előttről alig csak pár oldalnyi bejegyzés van az Alca-L39NG topikban, és azok közt sincs a most lelkes rajongók hozzászólásai. Ez, es az akkori hsz-k számomra sokkal többet árulnak el gép valódi értékéről.
Altalaba ebbe a topikba megy az abrandozas es a nezetek kifejtese /erree hoztam letre anno LEHETSEGES/ pont azert hogy adott tipusosok topikjai ne legyenek teleszorva.... /alca alba pont az volt ami altalaba 3 havonta elokerult temaba ervek ellenervek dulorejutas soha nem volt/
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Most már tudjuk, hogy mire kellett a május végi plusz 90 milliárd a HM-nek. Nem IFV-re, mint ahogy itt sokan gondoltuk, nem Nasamsra hanem a haldokló cseh repülőgépipar megmentésére, hogy megvehessük - természetesen túlárazva - kategóriájának leggyengébb kiképző gépét elérve ezzel a szenegáli "légierő" színvonalát. Gratulálok a NER-nek!
Mióta része Tombor a HM-nek?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 393
113
Most már tudjuk, hogy mire kellett a május végi plusz 90 milliárd a HM-nek. Nem IFV-re, mint ahogy itt sokan gondoltuk, nem Nasamsra hanem a haldokló cseh repülőgépipar megmentésére, hogy megvehessük - természetesen túlárazva - kategóriájának leggyengébb kiképző gépét elérve ezzel a szenegáli "légierő" színvonalát. Gratulálok a NER-nek!
Áruld már el, hogy ehhez miért kellett volna a HM pénze? Egyelőre privát befektetési alap vásárolta be magat az Aeroba. Ehhez nem kell állami pénz. Ehhez elég egy komoly hitel Tombor Andrásnak és a cégének. Erre elegendő az Exim Bank is, vagy akár az OTP is, egy állami kezességvállalással. Ha meg megint Csányi helyett lépett be az üzletbe Tombor, akkor a hitel meg duplán el van intézve.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Mióta van Tombornak 250 millió dollárja?
Fogalmam nincs, és neked?
Én csak azt nem értem, mire fel ez a hatalmas düh ezzel a vásárlással kapcsolatban. Lehet, hogy sok szempontból rossz döntés, a gyár, és borítékolhatóan az L39NG megvétele, de azért nem az a tragédia, aminek egyesek le próblják itt festeni.
Szeretném, ha itt értelmesen meg tudnánk vitatni, és ehhez az állandó NERezés szerintem nem szükséges kellék.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 846
4 835
113
Valojaba nem volt az ove osszegrundolta /befektetoi csoport./
Érdekes egybeesés, hogy május végén kap plusz 90 milliárdot a HM majd 1 hét múlva Tombor megveszi az AV 51%-át. A cseheknél már arról cikkeznek, hogy a tényleges vevő a HM Arzenál volt. Így azért összeáll a kép.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Miért? Az A7Leók képességeiről is megoszlanak a vélemények? Aligha. Azért az egy kategóriája top járműve, ezt szerintem kevesen vannak akik vitatják.
A leo bejelentés előtt még szerényebb célok pörögtek a topikban, de ma mindenből a legjobb kell, és azonnal, mert ha nem akkor rohadjon meg a NER... Jaj, ne már! :rolleyes:

Dudira meg ne figyeljetek pár napig, mert biztos nem örül neki, hogy megint egy légierőt érintő fejlesztés körvonalazódik, amíg neki csak a török csodák érkeznek... Oké, most így belegondolva, lehet kell pár hónap is mire lenyugszik. :)
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 846
4 835
113
Fogalmam nincs, és neked?
Én csak azt nem értem, mire fel ez a hatalmas düh ezzel a vásárlással kapcsolatban. Lehet, hogy sok szempontból rossz döntés, a gyár, és borítékolhatóan az L39NG megvétele, de azért nem az a tragédia, aminek egyesek le próblják itt festeni.
Szeretném, ha itt értelmesen meg tudnánk vitatni, és ehhez az állandó NERezés szerintem nem szükséges kellék.
Az a dühítő, hogy amikor millió fontosabb beszerzés lenne akkor a forrásokat a cseh repülőgépipar megmentésére használják fel. Kiképző gépet venni fogunk, de most már nem lesz tényleges verseny: drágán fogjuk megvenni a lehető leggyengébbet. A NER emlegetése sem véletlen. Csak olvass utánna a neten ki is ez a Tombor.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur