[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 459
10 432
113
Vette volna meg inkább a BlackRock...akik fegyvernek gondolják azt amit a pisszoár fölé tartanak...időnként...
??? What a fuck? Ne mond, hogy jo Magyarország szamara, ha a tulajdon mindenfele maganceg krzeben van, és egyik se rakott bele egy fillert sem. Ami allami tulajdon az ok. Ezek mar isnet csak a kozpenz atakakitasa. Habony feltűnése is ezt jelzi. Mint hullara a dög keselyű.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 055
2 220
113
Habony Árpád megjelent a hadiiparban.

A Szlovák védelmi miniszter 2025. áprilisi közös bejelentése alapján pedig egy kétoldalú védelmi ipari együttműködés keretein belül az Aero Vodochody is tevékeny részt vállal a szlovákiai F–16-os vadászbombázó-flottához szükséges kiképzőgépek gyártásában.

A közös bejelentést a két védelmi miniszter a Magyar Honvédségnek szánt, már majdnem kész gépek mellől tette meg, a gyárlátogatás időtartamára a lap szerint a magyar légierő felségjelzéseit egyszerűen leragasztották.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 459
10 432
113
Nem mondom, hogy kell a legieronek .unt egy falat kenyer. Az egesz szuperszonikus repulo kiképzési folyamat egy kiserleti fazis, amiota nincs Kanada. Mindenesetre hat gyakorlo Fox a Zlin utan jo lépcsőfok. Csak a nasik hat nem kene, kulonosen a baby recce valtozat, komily fekszereltsegevek... Viszont mindegyik gépre kene szenzirgimb egy nehezgeppuska konténer dronvadaszatra.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 270
14 543
113
.

Amikor az Érdeklődő Ember Ezen előzmények után megkérdezi az éjszakánként rendelkezésre álló AI/MI-t, hogy mégis mire gondol konkrétan, akkor --kis szakmai háttér-segítséggel jól rákérdezve-- egy hét éjszakázás után megjön a konkrét


.


AI/MI: Alább találod először a JeCs-0315 (közepes technológiájú, magyarországi gyártású, költséghatékony G-F hajtómű) és a Williams FJ44-4M (nemzetközi csúcskategóriás üzleti G-F sugárhajtómű) részletes összehasonlító táblázatát és egy rövid, lényegi technikai-technológiai összefoglalót.




A JeCs-0315/Hu és Williams FJ44-4M főbb összehasonlító táblázata

Jellemző
JeCs-0315
Williams FJ44-4M
Max. tolóerő
15 kN (1500 daN)​
16,9 kN (1690 daN)​
Bypass arány (BPR)
2,6​
~2,9​
Ventilátor átmérő
580 mm​
584 mm​
Tömeg (száraz)
310 kg​
272 kg​
TSFC (utazási, kg/daN·h)
0,315​
0,31–0,34​
Utazó fogyasztás (~11 kN)
347 kg/óra​
384 kg/óra​
Gyártási ország
Magyarország​
USA/Anglia/nyugat-európai OEM​
Gyártói önköltség/db
125 000–180 000 USD​
350 000–450 000 USD​
Eladási (OEM) ár
340 000–500 000 USD​
1 100 000–1 300 000 USD​
Jóváhagyás/minősítés
Egyszerű repülési, utility/civil/mil​
Full bizjet, FAA/EASA, globális civil​
Kritikus anyagok
Egyszerűbb ötvözetek, kevés titán​
Kovácsolt/single crystal Ni, Ti, fejlett kompozitok​
Konstrukciós elvárás
1500 h élettartam, gyors cserélhetőség​
Hosszú életciklus, max. üzemidő (3000–5000+ h)​
Karbantartási költség (1500h)
85 000–110 000 USD​
160 000–170 000 USD​
Karbantartás helyszíne
Helyi szerviz, gyors csereblokkolás​
Külföldi OEM, auditált, költséges szállítás​
Gyártási széria (15 év alatt)
525–1125 db​
>1200 db​
Fő előny
Alacsony önköltség, gyors javíthatóság, hazai gyártás​
Csúcshatékonyság, tanúsított megbízhatóság​
Így működtethető
Oktatógép, utility, fejlesztési, egyszerű regionális formák​
Üzleti jet, tanúsított kereskedelmi/civil gépek​



Technikai–technológiai Összefoglaló

1. Rendszerelv és felépítés (JeCs-0315 vs. Williams FJ44-4M):

  • Mindkét hajtómű: kis/alsó középkategóriás gázturbina, single- vagy kétáramú, G-F elrendezéssel (Geared Fan = áttétes ventilátor).​
  • Bypass arány, fan-méret, teljesítmény: nagyon hasonló, ~2,6–2,9, ~580 mm, 15–17 kN tolóerő kimenet.​
  • Alapvető különbségek:
    • JeCs-0315: költséghatékonyabb kialakítás, szerényebb anyagminőség (öntött Ni, acél, egyszerűbb Ti, Al felhasználás), modularitás, gyors/olcsó javíthatóság fókuszban, rövidebb élettartamciklus (kb. 1500 üzemóra/overhaul).​
    • FJ44-4M: extrém könnyű/tartós szerkezet, csúcskategóriás Ni/Ti szuperötvözet, single crystal turbine blade, repülésbiztonsági és hosszú rendelkezésre állási szint, extra QA és tanúsítás, tipikus 3000–5000+ óra overhaul-ciklus.​
2. Hatékonyság és fogyasztás:

  • Mindkét hajtómű alacsony fogyasztású (modern kis gázturbináknál 0,31–0,34 kg/daN·h), a JeCs-0315 “közepes szinten” is megközelíti a csúcstechnológiát.​
  • A tömeg/fogyasztás arányban a JeCs-0315 csak 20–30%-kal marad el a nyugat-európai típustól, de gazdaságos üzemeltetési környezetben is modern marad.​
3. Gyártási költség és árszint:

  • JeCs-0315 magyarországi gyártással: gyártói önköltség 125–180 ezer USD, OEM-ár 340–500 ezer USD — csak harmada–fele a Williams-típusénak.​
  • FJ44-4M megfizethetősége csak nagyon nagy szériákban (és jóval fejlettebb minőségi, tanúsítási igény mellett) jön ki.​
4. Karbantartás és élettartam:

  • JeCs-0315: rövid – 1500 óra/szervizciklus, olcsóbb, “swappable” blokkcsere, “hazai” üzemeltetés esetén 35–50%-kal olcsóbb karbantartási/fenntartási költség.​
  • FJ44-4M: nagyon drága, auditált, kötött szerviz, jellemzően külföldön/fő bázison, drága alkatrészek, magas QA/szavatossági közterhek miatt a tipikus magyar üzemeltető számára csak importként, nyugati árszinten elérhető.​
5. Piac, alkalmazási kör:

  • JeCs-0315: oktatás, testbed, utility, egyszerű regionális gép, kiemelten olcsó projektek, ahol a költség, javíthatóság, akár “eldobhatóság” számít. Civil-military “low cost”, nemzetközi export is szóba jöhet.​
  • FJ44-4M: üzleti repülés, tanúsított kereskedelmi forgalom, NPQ (~Non-Private-Qualified), mindenhol, ahol a legmagasabb QA és hosszú élettartamköltség alapján dönt a vevő.​



Összegzés

  • JeCs-0315: magyarországi gyártással kiváló kompromisszum költséghatékonyság, ár/karbantartás/hazai hozzáférés és modern technológiai szint között. Kis kompromisszum a tömeg és élettartam terén, de jelentős ár- és logisztikaelőny!​
  • Williams FJ44-4M: piacvezető, tanúsított csúcstechnológia; kompromisszummentes megbízhatóság, de extra ár és nehézkes fenntartás/ellátás magyar környezetben.​


.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 270
14 543
113
AI/MI:



Fő típusok összehasonlítása

Paraméter
JeCs-0315
Williams FJ44-4M
Progress AI-222-25
Snecma/Turbomeca Larzac 04-C20
Gyártó ország​
Magyarország​
USA/UK (Williams Int.)​
Ukrajna/Oroszország​
Franciaország​
Első gyártás/mintapéldány​
>2025 (tervezett)​
2006–​
2002–​
1974–​
Típus/kategória​
“Value G-F”, költséghat.​
csúcstechn, bizjet​
Mid-tech, region/oktató​
Mid-tech, region/oktató/prototípus​
Max. tolóerő​
15 kN​
16,9 kN​
24,5 kN​
14,2 kN​
Átlagos utazó tolóerő​
11 kN​
12 kN​
16 kN​
10 kN​
Bypass arány (BPR)​
2,6​
~2,9​
2,1​
1,9​
Fan átmérő​
580 mm​
584 mm​
664 mm​
550 mm​
Száraz tömeg​
375 kg​
272 kg​
440 kg​
300 kg​
TSFC (kg/daN·h, utazó)​
0,315​
0,31–0,34​
0,56–0,62​
0,64​
Utazó fogy. (~11 kN)​
347 kg/óra​
384 kg/óra​
897 kg/óra (16 kN: 960 kg/h)​
640 kg/óra​
Gyártói önköltség (HU/ered.)​
125–180k USD (HU)​
350–450k USD​
~250–320k USD (~360k USD)*​
~220–280k USD​
Eladási (OEM) ár​
340–500k USD (HU OEM)​
1,1–1,3M USD​
~0,6–0,9M USD​
~0,5–0,7M USD​
Üzemidő/életciklus​
1500 h/overhaul​
3000–5000 h/overhaul​
1500–2000 h/overhaul​
1200–1600 h/overhaul​
Karbant. költség (1500h)​
85–110k USD (HU)​
160–170k USD​
130–170k USD​
120–160k USD​
Karbantartás helyszíne​
Hazai (HU), olcsó​
OEM központ/nemzetközi​
OEM/országos regionális bázis​
Francia/spanyol/keleti szervizbázis​
Kritikus anyaghasználat​
Acél, valódi Al/Ti​
Kov. Ti/Ni, single-crys​
Elterülő, főleg Ni/Ti ötvözet​
Egyszerű Ni/Ti, néhol acél​
Audit/minősítés​
Utility/civil/mil​
Full civil (FAA/EASA)​
Military/OEM regionális​
EU, military/utility oldali​
Fő előny​
Alacsony ár, olcsó fennt.​
Csúcshatékonyság, bizonyított megbízh.​
Magas tolóerő, könnyű overhaul​
Egyszerű felépítés, olcsó típustervek​
Fő alkalmazási kör​
Oktatás, kísérleti/trainer, ligh utility​
Bizjet, civil​
Légierő oktatógép, kiképző, light regionális​
Oktatógép, könnyű harci, demonstrátor​
Hajtáslánc elrendezés​
G-F, két henger, core​
G-F, core/tőkeáttételes​
klasszikus 2 “spool”, sometimes free-turbine​
klasszikus, egyfokozatú hajtás​
Széria (15 év alatt)​
525–1125 db​
>1200 db​
>2000 db​
>2000 db​
(*) AI-222-25 gyári típusköltség orosz export-listák és keleti overhaul-számlák alapján.










Technikai-technológiai összehasonlítási összefoglaló

1. Fejlettség/szegmens:

  • JeCs-0315: Modernebb elrendezés (áttételes fan), költséghatékony, célzott magyar/közép-európai ellátásra optimalizálva, egyszerű QA.​
  • Williams FJ44-4M: Biz-jet-csúcs, extrém hatékonyság, teljesen civil, rendkívül magas tanúsítás, csúcs QA, extrém hosszú “lifecycle”.​
  • Progress AI-222-25: Modern orosz/ukrán “mid-tech”, katonai/civil utility, masszív felépítés, magas tolóerő, viszonylag nehéz, magas fogyasztás, de egyszerűbben karbantartható, szokásos repülés “KELET” módra.​
  • Turbomeca Larzac 04-C20: Francia “klasszikus mid-tech”; egyszerű, tartós, repülőgép iskolagép/oktatóhajtómű, “semi-turboshaft”, egyszerű Ni, Ti-ötvözetekkel, alap QA-val; közepes fogyasztás, egyszerű szerkezetű.​



2. Anyagtechnológia, QA

  • JeCs: széles anyag-mix, “olcsó” stratégia, csak minimális speciális szuper-ötvözet, egyszerű modulrendszer.​
  • W-FJ44: specializált, végletekig minősített, drága minden fődarab, best-in-class alkatrészek, redundáns szabályozás.​
  • AI-222-25: főként exportra “vadnyugat”, masszív építés, tipikus “cseredarab” logika, nagy volumen.​
  • Larzac: nagyon robusztus, bírja a rossz karbantartási szokásokat, főleg “mezei” magas hőálló Ni/Ti, kevés korszerű QA.​
3. Gyártás/költség:

  • JeCs: magyarországi gyártásnál 35%-40%-kal olcsóbb, rugalmas alkatrészbeszerzés, kevés import, gyors szerelés.​
  • FJ44-4M: nagyon költséges “nyugati” termelési és tanúsítási lánc, minden fődarab drága, auditfolyamat folyamatos.​
  • AI-222-25: nagy szériás, “szovjetes” gyártás, volumen-előny, KELET közepes költség.​
  • Larzac: francia ipar korabeli átlag, alacsonyabb fajlagos ár, de komoly QA-zuhatag nélkül is.​
4. Fogyasztás/üzemköltség:

  • JeCs: helyi karbantartás, gyors “blokkcsere”, 85–110 ezer USD/1500h (magyar szinten).​
  • W-FJ44: minden komolyabb beavatkozás OEM bázison, 160–170 ezer USD/1500h, min. kétszer költségesebb.​
  • AI-222-25, Larzac: regionális szerviz, katonai felszerelés, egyszerűbb overhaul, 120–170 ezer USD/1500h.​
5. Súly/tolóerő arány:

  • JeCs és Williams: modern kompakt hajtómű, jó tömeg/teljesítmény arány.​
  • AI-222-25: nagy tolóerő, tömegesen nehéz, sokféle repülőhöz, de messze hatékonyabb, mint a régi AI-25.​
  • Larzac: egyszerű, 70–80-as évek szabvány, kicsi de nehéz, elnyűhetetlen.​
6. Piaci, alkalmazási/szerepkör:

  • JeCs: könnyű utility, oktatás, low-cost, regionális repülőgép, fejlesztői igények, kelet-európai piacok.​
  • Williams: magán-, üzleti- és tanúsított piac, nagy megbízhatóság, prémium kategória.​
  • AI-222-25: katonai jet oktatás, JAK-130 szerű gépek, keleti fejlesztésű gépek.​
  • Larzac: klasszikus oktató, könnyű harci vagy regionális jetek, “oldschool” tanuló repülő.​


.


.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 270
14 543
113
.



Vizualizáció, összesítő táblázat (fő sorok)

(Csak a legfontosabb dolgok extraktumaként, mert a fenti tábla + szöveg már elég bő.)

Típus
Max Tolóerő
TSFC (kg/daN·h)
Súly
1500h fenntartás
OEM ár
Gyártás helye
Piac/előny
JeCs-0315 (HU)​
15 kN​
0,315​
375 kg​
85–110k USD​
340–500k USD​
Magyarország​
Olcsó, gyors, modernizálható​
Williams FJ44-4M​
17 kN​
0,31–0,34​
272 kg​
160–170k USD​
1,1–1,3M USD​
USA/UK​
Prémium, tanúsított, tartós​
Progress AI-222-25​
24,5 kN​
0,56–0,62​
440 kg​
130–170k USD​
0,6–0,9M USD​
Orosz/ukrán​
Magas tolóerő, keleti utility​
Larzac 04-C20 (FR)​
14,2 kN​
0,64​
300 kg​
120–160k USD​
0,5–0,7M USD​
Franciaország​
Egyszerű, iskolagépre/fegyverre​



Záró összegzés:

A JeCs-0315 magyarországi gyártással nagyon erős ár/fenntartási/modernizációs oldalon, a Williams FJ44-4M kompromisszummentes tanúsított csúcstechnika, az AI-222-25 keleti “munkaló”, míg a Larzac 04-C20 a klasszikus európai “low-mid tech” megfizethető regionális megoldás.

.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 270
14 543
113
.


Vizualizáció, összesítő táblázat (fő sorok)

(Csak a legfontosabb dolgok extraktumaként, mert a fenti tábla + szöveg már elég bő.)

Típus
Max Tolóerő
TSFC (kg/daN·h)
Súly
1500h fenntartás
OEM ár
Gyártás helye
Piac/előny
JeCs-0315 (HU)​
15 kN​
0,315​
375 kg​
85–110k USD​
340–500k USD​
Magyarország​
Olcsó, gyors, modernizálható​
Williams FJ44-4M​
17 kN​
0,31–0,34​
272 kg​
160–170k USD​
1,1–1,3M USD​
USA/UK​
Prémium, tanúsított, tartós​
Progress AI-222-25​
24,5 kN​
0,56–0,62​
440 kg​
130–170k USD​
0,6–0,9M USD​
Orosz/ukrán​
Magas tolóerő, keleti utility​
Larzac 04-C20 (FR)​
14,2 kN​
0,64​
300 kg​
120–160k USD​
0,5–0,7M USD​
Franciaország​
Egyszerű, iskolagépre/fegyverre​



Záró összegzés:

A JeCs-0315 magyarországi gyártással nagyon erős ár/fenntartási/modernizációs oldalon, a Williams FJ44-4M kompromisszummentes tanúsított csúcstechnika, az AI-222-25 keleti “munkaló”, míg a Larzac 04-C20 a klasszikus európai “low-mid tech” megfizethető regionális megoldás.


.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 945
88 443
113
Aero and Lockheed Martin sign industrial cooperation agreement as part of Czech F-35 acquisition

AERO Vodochody AEROSPACE today signed an industrial cooperation project agreement with Lockheed Martin at the IDET international defence and security technology trade fair in Brno as part of the Czech F-35 aircraft acquisition programme.

The agreement represents a specific collaborative project to develop and produce a next-generation Multi Sensor Reconnaissance Pod from advanced composite materials.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 846
102 999
113
Aero and Lockheed Martin sign industrial cooperation agreement as part of Czech F-35 acquisition

AERO Vodochody AEROSPACE today signed an industrial cooperation project agreement with Lockheed Martin at the IDET international defence and security technology trade fair in Brno as part of the Czech F-35 aircraft acquisition programme.

The agreement represents a specific collaborative project to develop and produce a next-generation Multi Sensor Reconnaissance Pod from advanced composite materials.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
I

AERO Vodochody AEROSPACE ma aláírt egy ipari együttműködési megállapodást a Lockheed Martinnal a brnói IDET nemzetközi védelmi és biztonsági technológiai kiállításon, a cseh F-35-ös repülőgépek beszerzési programja keretében.

A megállapodás egy konkrét közös projektet jelent a haladó kompozit anyagokból készülő új generációs Többérzékelős Felderítő Konténer (Multi Sensor Reconnaissance Pod) fejlesztésére és gyártására.

„Ez a megállapodás megerősíti, hogy a cseh repülőgépipar rendelkezik a szükséges szakértelemmel és képességekkel ahhoz, hogy részt vegyen a legmodernebb technológiák fejlesztésében a mai legfejlettebb repülőgépekhez”_ – mondta *Viktor Sotona, az Aero elnöke és igazgatótanácsának elnöke. – „A Többérzékelős Felderítő Konténer projekt nemcsak az Aero egyedülálló technológiai képességeit igazolja a haladó kompozit szerkezetek területén, hanem a jelentős nemzetközi együttműködés terén is.”*

A megállapodás aláírása korábbi tárgyalásokra épít a Lockheed Martinnal és technológiai partnerükkel, a Collins Aerospace-szel, és megerősíti az Aero készenlétét a technikai együttműködésre a globális védelmi programokban.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 459
10 432
113
I

AERO Vodochody AEROSPACE ma aláírt egy ipari együttműködési megállapodást a Lockheed Martinnal a brnói IDET nemzetközi védelmi és biztonsági technológiai kiállításon, a cseh F-35-ös repülőgépek beszerzési programja keretében.

A megállapodás egy konkrét közös projektet jelent a haladó kompozit anyagokból készülő új generációs Többérzékelős Felderítő Konténer (Multi Sensor Reconnaissance Pod) fejlesztésére és gyártására.

„Ez a megállapodás megerősíti, hogy a cseh repülőgépipar rendelkezik a szükséges szakértelemmel és képességekkel ahhoz, hogy részt vegyen a legmodernebb technológiák fejlesztésében a mai legfejlettebb repülőgépekhez”_ – mondta Viktor Sotona, az Aero elnöke és igazgatótanácsának elnöke. – „A Többérzékelős Felderítő Konténer projekt nemcsak az Aero egyedülálló technológiai képességeit igazolja a haladó kompozit szerkezetek területén, hanem a jelentős nemzetközi együttműködés terén is.”

A megállapodás aláírása korábbi tárgyalásokra épít a Lockheed Martinnal és technológiai partnerükkel, a Collins Aerospace-szel, és megerősíti az Aero készenlétét a technikai együttműködésre a globális védelmi programokban.
Magyarul felderítő konténer nincs megfelelő. Ez értendő akár a cseh fejlesztésiu alapban meg a filmes oid ami az előd L39-hez nedves filmhez fejlesztettek, sem az Osztrák Air Piwer-n bemutatott kontenert. Na ilyen femderito gepunk lesz, talabn kap egy i
ilyan recce gombott mint a H145M hordoz,
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 846
102 999
113
Magyarul felderítő konténer nincs megfelelő. Ez értendő akár a cseh fejlesztésiu alapban meg a filmes oid ami az előd L39-hez nedves filmhez fejlesztettek, sem az Osztrák Air Piwer-n bemutatott kontenert. Na ilyen femderito gepunk lesz, talabn kap egy i
ilyan recce gombott mint a H145M hordoz,
Biztosan lehetne többféle felderítő konténert integrálni a géphez, de döntés nincs róla.
Az osztrák cég felderítő konténere valószínűleg kompenzáció, ipari együttműködési lehetőség lett volna, ha az osztrákok is ezt a gépet választják,
Emlékeim szerint a magyar felderítő verzió 2028 utánra volt tervezve, de semmi nincs kőbe vésve,mert kiképző változat is később jön mint az eredeti cél volt, (ez sok hadiipari megrendelésnél így van)

Az hogy ez az egyik legnagyobb amerikai hadiipari vállalattal lesz közösen kifejlesztetve, az inkább jó hír, mint rossz.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 259
35 655
113
Biztosan lehetne többféle felderítő konténert integrálni a géphez, de döntés nincs róla.
Az osztrák cég felderítő konténere valószínűleg kompenzáció, ipari együttműködési lehetőség lett volna, ha az osztrákok is ezt a gépet választják,
Emlékeim szerint a magyar felderítő verzió 2028 utánra volt tervezve, de semmi nincs kőbe vésve,mert kiképző változat is később jön mint az eredeti cél volt, (ez sok hadiipari megrendelésnél így van)

Az hogy ez az egyik legnagyobb amerikai hadiipari vállalattal lesz közösen kifejlesztetve, az inkább jó hír, mint rossz.
Lehetne sok mindent lehet...csak nem érdemes. Vagy inkább nem értelmes a dolog...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 270
14 543
113
.

Az új munkatárssal Molnár Pistivel --a továbbiakban csak M.I.-- közös hobbi találtunk:
Hajtómű-tervezés(Virtuális) az új L-39X*@#... részére!

Először a jelenlegi 2,5millás($) Williams-hajszárító leváltására tervezünk egyet, utána pedig inkább kettővel a'la T-37 Dragonfly.
Egy netes "Deep research" szerint Mo-nak 70-75% esékye lenne --politikai akarat esetén-- egy saját hajtómű kifejlesztésre és gyártásra. Ezt reálisan a lengyelek(95%) és a csehek(85%) tudnák még megtenni saját erőből, a tőbbiek --K-K-Eu-- messze lemaradva a 35% és alatti eséllyel az üldöző-zónában a kb. 35%-os Romániával az élen.

Egyébként szerintünk "Rendes" helyeken egy katonai célokra készült "bárminek", két hajtóműve van!

...sőt: szerintünk a szárazföldinek is. :oops:
Ott is ez a jövő!

A --kis-esélyű-- tévedés joga fenntartva!


Jó poén a dolog, jóll haladunk a munkaidő utáni és éjszakai ámítógépes szimulációkkal. ;)

.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 459
10 432
113
Biztosan lehetne többféle felderítő konténert integrálni a géphez, de döntés nincs róla.
Az osztrák cég felderítő konténere valószínűleg kompenzáció, ipari együttműködési lehetőség lett volna, ha az osztrákok is ezt a gépet választják,
Emlékeim szerint a magyar felderítő verzió 2028 utánra volt tervezve, de semmi nincs kőbe vésve,mert kiképző változat is később jön mint az eredeti cél volt, (ez sok hadiipari megrendelésnél így van)

Az hogy ez az egyik legnagyobb amerikai hadiipari vállalattal lesz közösen kifejlesztetve, az inkább jó hír, mint rossz.
Bitits nem egy DB-110 lesz rá integralva. A függesztési helyek limitált teherbírása sem ad remenyt ilyan konténer hordozását. Ráadásul a szárnyon fuggesztve rossz hekyen van, csak a torzs közép kenne megfelelo. Ki kene mondani akarcsak a Zlin felderítő, a Falcon7 felderito esetében m, hogy faszság. Wescam gombbel es nehéz gepouska kontenerrelbkegalabb dronvadaszatra alkalmas lenne..
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 459
10 432
113
Új Skyfox prosi:


A felderítő verzió ábráján sztem az osztrák EOS konténer van.

skyfox.jpg


Drón vadász feladatokhoz ("Detection and elimination of slow and low flying objects") LEONARDO Skyward IRST detekotorát ajánlja. Nyilván radar nem fér bele...
Nem us tervezték. Drága. Az egesz orteszt jeg atbjene építeni...Ez nen ALCA csak egy végletekig olcsositott kiképző repülőgép
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 270
14 543
113
.

Az új munkatárssal Molnár Pistivel --a továbbiakban csak M.I.-- közös hobbi találtunk:
Hajtómű-tervezés(Virtuális) az új L-39X*@#... részére!

Először a jelenlegi 2,5millás($) Williams-hajszárító leváltására tervezünk egyet, utána pedig inkább kettővel a'la T-37 Dragonfly.
Egy netes "Deep research" szerint Mo-nak 70-75% esékye lenne --politikai akarat esetén-- egy saját hajtómű kifejlesztésre és gyártásra. Ezt reálisan a lengyelek(95%) és a csehek(85%) tudnák még megtenni saját erőből, a tőbbiek --K-K-Eu-- messze lemaradva a 35% és alatti eséllyel az üldöző-zónában a kb. 35%-os Romániával az élen.

Egyébként szerintünk "Rendes" helyeken egy katonai célokra készült "bárminek", két hajtóműve van!

...sőt: szerintünk a szárazföldinek is. :oops:
Ott is ez a jövő!

A --kis-esélyű-- tévedés joga fenntartva!


Jó poén a dolog, jól haladunk a munkaidő utáni és éjszakai ámítógépes szimulációkkal. ;)

.

M.I.-Pisti bent marad este a cégnél túlórázni a munkatársakkal(4x3090), mert érdekli a dolog ;) !
Az előzetes becslései szerint a kb. 20kN tolóerejű modell fajlagos fogyasztása kb. 15%-kal magasabb lesz az FJ44-4M-nél, úgy, hogy a fajlagos tömege is magasabb lesz 10-20%-kal.
Utóbbi érték esetében szinte biztosan sokkal jobb ára lesz ;) , mint a Williams-hajszárító --a netes infók alapján-- 2,5m$-ra becsülhető ára! :eek:

Holnap... ;)


.