K
kamm
Guest
Az sem europai, hanem licenszelt GE 404-es. Ha europait akarsz, akkor marad a Safran vagy az Eurojet (utobbi talan tulzas egy gyakorloba.)Eu.ban VOLVO RM-12 néven fut.
Nem is emlékszem mibe van az beépítve...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az sem europai, hanem licenszelt GE 404-es. Ha europait akarsz, akkor marad a Safran vagy az Eurojet (utobbi talan tulzas egy gyakorloba.)Eu.ban VOLVO RM-12 néven fut.
Nem is emlékszem mibe van az beépítve...
Ha jól értelmezem ez nem szerződés, hanem ajánlat 10 gépre. De sztem a szlovákoknaj logikus lenne a vétel. Nekünk kevésbé.S. Korea seeks to sell 10 fighter jets to Slovakia
"...Korea Aerospace Industries, South Korea’s sole aircraft manufacturer, is in talks with the Slovakian government to sell 10 FA-50 homegrown trainer jets in a $500 million deal, the Defense Acquisition Program Administration said Wednesday.
KAI is set to sign a deal with Slovakian aircraft repair company LOTN on Wednesday in Hungary upon President Moon Jae-in’s European tour this week..."
Magyarán már a mennyiség és az ár is megvan...
Lehet hogy csak annyi közünk lesz a dologhoz hogy Pesten írják alá a megállapodást.
Az viszont megint egy rossz hír lesz az L-39NG nek (újabb piac ugrott)
Itt kicsit össze lett mosva a szlovák és a magyar ügy. Velünk kapcsolatban nincs konkrét eszköz említve.Ha jól értelmezem ez nem szerződés, hanem ajánlat 10 gépre. De sztem a szlovákoknaj logikus lenne a vétel. Nekünk kevésbé.
Mi meg itt kerülünk a képbe.
In addition, DAPA will hold discussions to expand Korea-Hungarian defense industry cooperation, such as proposing to sign an MOU for defense research and development between the two countries for international technical cooperation.
Emellett a DAPA megbeszéléseket folytat a Korea-Magyar védelmi ipari együttműködés bővítéséről, például javaslatot tesz egy védelmi kutatási és fejlesztési megállapodás aláírására a két ország között a nemzetközi műszaki együttműködés érdekében.
IIlyet egy jövőbeli beszerzés előtt szoktunk kötni, mielőtt a koreai cuccot részben átszabják a magyar igényekre. Persze ez nem tuti, hogy a koreai-szlovák gép lesz.
A cikk szerint most Pesten a Szlovákok és a Koreaiak egy "Memorandum of Understanding" -et (Szándéknyilatkozat-ot) írtak / írnak alá.IIlyet egy jövőbeli beszerzés előtt szoktunk kötni, mielőtt a koreai cuccot részben átszabják a magyar igényekre. Persze ez nem tuti, hogy a koreai-szlovák gép lesz.
Annak be...AV-nak akkor beintettek a hegyi magyarok?
Sztem mi nem repülőről tárgyaltunk a koreaiakkal.A cikk szerint most Pesten a Szlovákok és a Koreaiak egy "Memorandum of Understanding" -et (Szándéknyilatkozat-ot) írtak / írnak alá.
Ez még nyilvánvalóan nem egy adásvételi szerződés, de mindenképp kifejezi a felek abbéli szándékát hogy szerződést írjanak alá.
- Hogy a Szlovák üzlethez az AV tud-e csatlakozni, és ha igen milyen mértékben, egyenlőre teljesen homályos (én nem tartom v.színűnek)
- Hogy mi tárgyalunk e a Koreaikkal FA-50-ről AV vel vagy AV nélkül, egyenkőre szintén homályos. Mindenesetre ha AV nélkül, csak szimlán vennénk FA-50-est Koreától, az azt jelentené hogy az AV üzletnek az ég világon semmi értelme nem volt, ezért nem is tartom túlzottan valóstínűnek.
Reméljük hamarosan lesznek még hírek e témában...
Annak be...
Közel akkora mint egy Gripen, alig rosszabb repteljesítménnyel, más kategória mint az L-39NG, vagy akármelyik másik Albatros leszármazott.FA-50 mit tud??? Mennyivel faszább gép mint azL39-NG?
???végülis a C-103 europába esélyes lehetne nagyobb tételbe ehhez mi jól jönnénk.
Kicsit aggódtam, hogy csak én nem értem.
Mert pontosan tudják, hogy milyen minőséget, technológiai színvonalat képvisel az L-39. Mi sem azért veszünk, mert űrtechnika hanem mert egy magyar oligarcha lett az új tulaj, különben még ötlet szintjén sem merülne fel.Ahogy jelennek meg a hírek a a sajtóban a Szlovák-D.Koreai üzletről, ehhez jó eséllyel csak annyiban lesz köze az AV nek, hogy mostmár tuti hogy Szlovákiának sem fog az AV eladni L-39NG-t
Igen, ebben a sztoriban ez nekem is kiugrott, mi a banatbol vennenek ilyen draga kikepzoket, amikor meg az F-16V kapcsan is csunyan le lettek huzva...Mert pontosan tudják, hogy milyen minőséget, technológiai színvonalat képvisel az L-39. Mi sem azért veszünk, mert űrtechnika hanem mert egy magyar oligarcha lett az új tulaj, különben még ötlet szintjén sem merülne fel.
Mondjuk az is biztos, hogy a szlovákok FA-50-et sem vesznek félmilliárd dollárért: az F-16 program és a most induló IFV program garantáltan leköti a fejlesztési pénzeket a következő 5 évre náluk. Kicsit így is túlvállalták magukat.
Mert a Lockheed még a gyártásba való bevonást is meg tudta igérni (múlt héten náluk volt a miniszter tárgyalni), szemben mondjuk a Leonardóval, akiknél azért elég esélytelen volt tíz darabért jobb feltételeket kialkudni, mint amit lengyeleknek adtak. Márpedig elejétol fogva valami hasonló ellenszolgáltatás volt a beszerzés feltétele.Igen, ebben a sztoriban ez nekem is kiugrott, mi a banatbol vennenek ilyen draga kikepzoket, amikor meg az F-16V kapcsan is csunyan le lettek huzva...
Kicsit aggódtam, hogy csak én nem értem.
Ohh, most már világos, köszi!A KF-21-re gondol, annak a C103-as jelű konfigurációját választották ki végleges designnek a több különböző tervből.
Tudtommal a gyártásba a C109 került.A KF-21-re gondol, annak a C103-as jelű konfigurációját választották ki végleges designnek a több különböző tervből.
Hát azért megnézem, hogy az LM mekkora mértékű gyártást v8sz a szlovákokhoz.Mert a Lockheed még a gyártásba való bevonást is meg tudta igérni (múlt héten náluk volt a miniszter tárgyalni), szemben mondjuk a Leonardóval, akiknél azért elég esélytelen volt tíz darabért jobb feltételeket kialkudni, mint amit lengyeleknek adtak. Márpedig elejétol fogva valami hasonló ellenszolgáltatás volt a beszerzés feltétele.
az indonézeknek mindenképp 404 es hajómű miatt a 103 egy európára szánt verzió.eurojet hajtóművel és részben europai elektroikával... hogy meg e valósul? erről lenne jó tudni többet amit mi nem tudhatunk... ha a koreaiak látnak potenciált europába akkor lenne értelme első megrendelőnek lenni bizonyos feltételekkel... végülis korea erősen probálkozik hadiipari termékeit europába értékesíteni.
A logika fordított volt. 2016ban deklarálták, hogy kell itthonra sugárhajtású kiképzőgép. Ehhez néztek megvehető gyárat. Azóta a L39-NG tesztelése nyomán a progi hátratolták, valószínűleg nem voltak elégedettek az eredménnyel. Legalábbis aki utálja az L39-NG - t, ő ezt állította.Mert pontosan tudják, hogy milyen minőséget, technológiai színvonalat képvisel az L-39. Mi sem azért veszünk, mert űrtechnika hanem mert egy magyar oligarcha lett az új tulaj, különben még ötlet szintjén sem merülne fel.