[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 642
34 396
113
Igen, csakhogy az L-39-et meg ismerik a csehszlovák időkből, míg az AT-820U-ról max. neten olvastak. Az AT-802-est meg Sam-bácsitól kellene venni, aki háklis a vevőire és nem feltétlen szeretik őt sem a "harmadik világban".
Eléggé biztosra veszem, hogy konkrét megrendelés miatt végzi az Aero a fegyver integrációt - nem saját szakállára. Az Airbus is azért integrálja a Spike-ot mert több ügyfél jelezte, hogy érdekli őket ez a lehetőség...
L39NG-be milyen hajtómű van?......?......?.......Amerikai.Sam bácsi jóváhagyása nélkül nem lehet eladni sehova.....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 642
34 396
113
Sugárhajtású kiképző gépet vesznek, amivel időnként oda lehet csapni az elégedetlenkedőknek.
Akikre Te gondolsz,azok kinai Karakorumot vesznek
1642848820409-png.19097

Mint pl Bolivia.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 299
43 525
113
L39NG-be milyen hajtómű van?......?......?.......Amerikai.Sam bácsi jóváhagyása nélkül nem lehet eladni sehova.....
Arra könnyebben megadják az export engedélyt mint egy komplett gépre amerikai fegyverzettel és elektronikával. Hajtóművet lemásolni k. nehéz, meg azért a Williams nem épp a kategória krémje. Vannak korlátok, de nem akkorák mint egy komplett gépre...
Nem is az afrikaiktól félthetik az amcsik a technológiát, hanem a kínaiaktól akik már kb. mindenhová bevásárolták magukat a fekete kontinensen...

Az L-39NG a-n képek alapján belga-francia fegyverzet van (FN és FZ), akik bárkinek eladnak szinte bármit - pláne a volt gyarmataikra.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Arra könnyebben megadják az export engedélyt mint egy komplett gépre amerikai fegyverzettel és elektronikával. Hajtóművet lemásolni k. nehéz, meg azért a Williams nem épp a kategória krémje. Vannak korlátok, de nem akkorák mint egy komplett gépre...
Nem is az afrikaiktól félthetik az amcsik a technológiát, hanem a kínaiaktól akik már kb. mindenhová bevásárolták magukat a fekete kontinensen...

Az L-39NG a-n képek alapján belga-francia fegyverzet van (FN és FZ), akik bárkinek eladnak szinte bármit - pláne a volt gyarmataikra.

Aerospike 30 km hangsebesség alatti sugárhajtású gépekre optimalizálva....​


mintha direkt az NG re lenne tervezve (ez persze nem igaz csak a kategoriára.)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 299
43 525
113
Akikre Te gondolsz,azok kinai Karakorumot vesznek
1642848820409-png.19097

Mint pl Bolivia.
mert csak ez az egy ilyen típus létezhet? :D
Szerintem nem viccből csinálja a fegyver integrációt az Aero: valaki megrendelte.

pl. Vietánám is lehet ilyen: se az amcsikat, se kínaiak felé nem akarnak elköteleződni fegyverek terén. Az amcsikkal sokat javult viszonyuk, pláne mióta kínaik pattognak, hogy övék a teljes Dél-Kínai tenger és az USA ezt próbálja ellensúlyozni. Szóval nem akadályoznák, hogy egyszerűbb amerikai rendszerek Vietnámban kössenek ki, de azért vietnámiak sem szeretnéknek az amcsi importtól függeni. Szóval belga fegyverek kerülnek az L-39NG-re...
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 798
2 384
113
Ami faszság, hogy lelővik a gépet.. De hát ki törődik az ukrán pilóták életével. Azok sem akik a jelenlegi orosz vadászokra aggatják a radarelhárító "csodafegyvert"... Aki egyébként az NG-t harci alkalmazásra akarja átalakítani (akár felderítő, akár csapásmérő) arról ua. a véleményem. Ez a gép nem alkalmas egyikre sem. Hajtómű tolóeró tartalék, redundáns rendszereke, radar és rakétaindítás jelzők, ellentevékenység rendszereket, passzív önvédelem. Lokátor, gyakorlatilag semmi védelme nincs.
Egyetértek veled egy teljesen új konstrukció kell/ene!Ezért írtam!Ehy jóval erősebb , a terhelés és hajtómű szempontjából !
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 642
34 396
113
mert csak ez az egy ilyen típus létezhet? :D
Szerintem nem viccből csinálja a fegyver integrációt az Aero: valaki megrendelte.

pl. Vietánám is lehet ilyen: se az amcsikat, se kínaiak felé nem akarnak elköteleződni fegyverek terén. Az amcsikkal sokat javult viszonyuk, pláne mióta kínaik pattognak, hogy övék a teljes Dél-Kínai tenger és az USA ezt próbálja ellensúlyozni. Szóval nem akadályoznák, hogy egyszerűbb amerikai rendszerek Vietnámban kössenek ki, de azért vietnámiak sem szeretnéknek az amcsi importtól függeni. Szóval belga fegyverek kerülnek az Aero-ra...
ST-n,Archeren is csak a hajtómű amerikai (vagyis kanadai,a PW Canada gyártja-de az USA engedélye kell az exporthoz.És messze nem új hajtómű,a 60as évekből származik).COIN feladatra sokkal jobbak ezek a gépek.Nagyobb a terhelhetőségük,nagyobb a járőrözési idejük,olcsóbbak,olcsóbb az üzemük-és tábori repterekről is üzemképesek.
És valójában ez a szegmens eléggé teritett.EUn belüli versenytárs a Leonárdo M345.(az sem valami sikeres,és az MB326/339 felhasználóknak fejlesztették váltásul).
Ezt a kategóriát kiszoritják a nagy teljesitményű turbopopok.Pont.Ahol nincs ilyen turbopop,ott vagy saját gyártású gép van (olaszok,pl),vagy nem kaphatnak amcsi technikát (még részegységként sem)-ők meg kinait vesznek.Vietnám inkább egy plank kivétel (nincs saját gyáertás,kaphat amcsi résztechnikát,és nem vesz kinait-ráadásul használja az elődtipust.Csillagok szerencsés együtállásának esete).

Aerospike 30 km hangsebesség alatti sugárhajtású gépekre optimalizálva....​


mintha direkt az NG re lenne tervezve (ez persze nem igaz csak a kategoriára.)
M346ra...És a Calidus 250,Super Tucan kategóriájú gépekhez van optimalizálva-meg a C130 fegyveres változataihoz.Lényegében mindenre rá lehet tenni (persze integrációval),ami elbirja,még dronokra is.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 145
9 283
113
Egyetértek veled egy teljesen új konstrukció kell/ene!Ezért írtam!Ehy jóval erősebb , a terhelés és hajtómű szempontjából !
Erre az Aero nem képes. Jelenleg is egy 1960-as tervezésú airfram-et dédelgetnek, Ez van. Egyetlen új gépük volt azóta az IBIS, amely meg a Pilatus koppintás. A mai időkben 2 hajtóműves!!!!, könnyű nyilazott szárnyú min. hangsebesség feletti gépet Ők nem tudnak kifejleszteni. Talán eljut a makett a szélcsatorna kisérletekig. Se pénzük, se tervezőgárdájuk, innovációról nem is beszélve.. A csehek csak licencben építettek 1 Mach feletti gépet, az is MIG-21 volt. De kell valamilyen távlati célt a tulajok elég tenni. Ennyi törént...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 798
2 384
113
Super Tucan kb 10x jobb erre a célra......Vagy az AT-802,Archer.Kutya nem vesz ma már ilyen jet COIN gépet.
Nem értek veled egyet az ott , az Amazonas felett elegy, de ha kell a power , akkor azt honnan?A Tuccano kevés , nekünk ide és nem oda kell gép!Az olaszoknak ha jól emlékszek volt az AMX vagy még van is nem tudom.Talán kiindulási pontnak jó lehet!
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 798
2 384
113
Erre az Aero nem képes. Jelenleg is egy 1960-as tervezésú airfram-et dédelgetnek, Ez van. Egyetlen új gépük volt azóta az IBIS, amely meg a Pilatus koppintás. A mai időkben 2 hajtóműves!!!!, könnyű nyilazott szárnyú min. hangsebesség feletti gépet Ők nem tudnak kifejleszteni. Talán eljut a makett a szélcsatorna kisérletekig. Se pénzük, se tervezőgárdájuk, innovációról nem is beszélve.. A csehek csak licencben építettek 1 Mach feletti gépet, az is MIG-21 volt. De kell valamilyen távlati célt a tulajok elég tenni. Ennyi törént...
Igen igazad van : ehhez két dolog kell : pénz a köbön és akarat!
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 145
9 283
113
Nem értek veled egyet az ott , az Amazonas felett elegy, de ha kell a power , akkor azt honnan?A Tuccano kevés , nekünk ide és nem oda kell gép!Az olaszoknak ha jól emlékszek volt az AMX vagy még van is nem tudom.Talán kiindulási pontnak jó lehet!
Az AMX egy sokkal nagyobb és potensebb repülőgép. Még az ALCA-t is jóval felülmúlja. Ha nem lett volna transzszónikus akkor a MiG-21 helyett komoly tervek voltak Magyar rendszeresítésre.
 
  • Vicces
Reactions: borisz

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 642
34 396
113
Nem értek veled egyet az ott , az Amazonas felett elegy, de ha kell a power , akkor azt honnan?A Tuccano kevés , nekünk ide és nem oda kell gép!Az olaszoknak ha jól emlékszek volt az AMX vagy még van is nem tudom.Talán kiindulási pontnak jó lehet!
Tucanonak NAGYOBB a harci terhelése,mint az L39NG-é.....Egyedűl a sebessége marad el a cseh géptől.
Ha egy ilyen ST kategóriás turbopopot felszerelsz modern fegyverzettel (Calidus bemutató kongfi mintának jó),akkor az jobban használható a mi körülményeink között,mint az Albatros.
Calidus_B-250_at_Dubai_Air_Show_2019_1.jpg

A-29-Super-Tucano-principais-configura%C3%A7%C3%B5es-armadas-recorte-de-imagem-Embraer.jpg

És csak szándék kérdése az Aerospike,Hellfiere,vagy a Brimstone integrálása-éppenséggel még Derby AAM kisérleti inditást is végeztek róla (sok értelme ugyan nem volt,de elméletileg lehetséges integrálni)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 798
2 384
113
Tucanonak NAGYOBB a harci terhelése,mint az L39NG-é.....Egyedűl a sebessége marad el a cseh géptől.
Ha egy ilyen ST kategóriás turbopopot felszerelsz modern fegyverzettel (Calidus bemutató kongfi mintának jó),akkor az jobban használható a mi körülményeink között,mint az Albatros.
Calidus_B-250_at_Dubai_Air_Show_2019_1.jpg

A-29-Super-Tucano-principais-configura%C3%A7%C3%B5es-armadas-recorte-de-imagem-Embraer.jpg

És csak szándék kérdése az Aerospike,Hellfiere,vagy a Brimstone integrálása-éppenséggel még Derby AAM kisérleti inditást is végeztek róla (sok értelme ugyan nem volt,de elméletileg lehetséges integrálni)
Szerinted ennek lenne létjogosultsága pár száz km-el arréb?Szerintem nem ; kevés!Tudjon legalább 1300-1400 km/h-t!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 642
34 396
113
Szerinted ennek lenne létjogosultsága pár száz km-el arréb?Szerintem nem ; kevés!Tudjon legalább 1300-1400 km/h-t!
Terepfüggő.Mint fegyverhordozó platfor megfelelő terepen,használható.Ha van lehetősége a terep miatt radarárnyékban megközelitenie a a hadműveleti zónát,majd datalinkes koordinátákra stand off fegyverzetet inditania,akkor igen,modern gépesitett háborúban is alkalmazható.L39 ugyan igy van vele-csak kisebb fegyverterheléssel,kisebb járörözési idővel,nagyobb reptérfüggőséggel,drágább üzemeltethetőséggel.Sebessége meg annak is elégtelen,egy MiG21 simán lekapja.
Semmit nem ér az a sebesség se egy modern területvédelmi rakétás légvédelem ellen.EW,lopakodo technológia,stand off fegyverzet.3bol kettő minimum kell.L39nek egyik sincs meg.Sima gyakorlógép.
67ben az IAF még bevetette a Fuga-Magister gépeket közvetlen légi támogatásra.73ban ez már eszükbe se jutott.Okkal.A jóval nagyobb teljesitményű,erre dedikált A4 gépeknek hatalmas veszteségeik voltak már ekkor az arab csapatlégvédelemtől.L39 szerinted ma hogy járna?
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 798
2 384
113
Terepfüggő.Mint fegyverhordozó platfor megfelelő terepen,használható.Ha van lehetősége a terep miatt radarárnyékban megközelitenie a a hadműveleti zónát,majd datalinkes koordinátákra stand off fegyverzetet inditania,akkor igen,modern gépesitett háborúban is alkalmazható.L39 ugyan igy van vele-csak kisebb fegyverterheléssel,kisebb járörözési idővel,nagyobb reptérfüggőséggel,drágább üzemeltethetőséggel.Sebessége meg annak is elégtelen,egy MiG21 simán lekapja.
Semmit nem ér az a sebesség se egy modern területvédelmi rakétás légvédelem ellen.EW,lopakodo technológia,stand off fegyverzet.3bol kettő minimum kell.L39nek egyik sincs meg.Sima gyakorlógép.
67ben az IAF még bevetette a Fuga-Magister gépeket közvetlen légi támogatásra.73ban ez már eszükbe se jutott.Okkal.A jóval nagyobb teljesitményű,erre dedikált A4 gépeknek hatalmas veszteségeik voltak már ekkor az arab csapatlégvédelemtől.L39 szerinted ma hogy járna?
Nekem a FW-190 mellett a Tuccano a másik kedvenc gépem , de tartom szerintem ide kevés!