[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 505
97 462
113
Kitartóan promozzák az L-39NG-t az osztrákoknál


18 gép vagy 12+drónok

Vetélytársak
M-346FA . Magasabb kategóriára, de kétszer drágább,

Illetve a fejlesztés alatt álló Boeing–Saab T-7 Red Hawk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 505
97 462
113
Írország is játszik
7AL9Kqm.png
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
"mint az L-159, mert az L-39 NG kiképzését mostanra végeztük el, és még csak a tömeggyártást kezdtük meg."
.
.
Oke, foditoval keszult a magyar szöveg, de ezzel egyutt is vicces olvasni a "tömeggyartas" szot, miközben a tömeg optimistan szamolva is olyan max 30 peldany, ami a fejlesztes költsegeit se igazan biztos, hogy visszahozza.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 195
43 312
113
.
.
Oke, foditoval keszult a magyar szöveg, de ezzel egyutt is vicces olvasni a "tömeggyartas" szot, miközben a tömeg optimistan szamolva is olyan max 30 peldany, ami a fejlesztes költsegeit se igazan biztos, hogy visszahozza.
Ennél komolyabb gépekből sem készül több évi néhány tucatnál...
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Ennél komolyabb gépekből sem készül több évi néhány tucatnál...
.
Ne viccelj mar, ebböl nem EVENTE nehany tucat fog keszulni, hanem legjobb esetben is ÖSSZESEN par tucat. :)
Az elmult 20 evben majdnem nulla volt az igeny az Aerora, es azt a minimalisat is joreszt a sajat orszag izzadta ki, hogy ne kelljen gyarbezarasra költeni, meg eladtak bagoert a hazaI rendelesre fölöslegesen legyartott, egyböl letarolt raktarkeszleteket.
.
.
(De komolyan.... Admiralisgeneralis, hol latsz te EVENTE nehany tucat NER-39-re igenyt a vilagpiacon? Vagy a magyar adofizetöknek kell rendelniuk minden evben par tucatot szerinted? :) Mert amugy erre a gepre semmifele igeny nincs sehol. Meg akkor jarnanak a legjobban, ha polgari celra alakitanak at, es gazdag amerikaiaknak lenne draga jatek, pl tennenek bele valami szimulalt legicsata lehetöseget, apa harcolhat valodi gepben az XBOX-a elött ulö gyereke ellen es hasonlok. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Azzurro

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 195
43 312
113
.
Ne viccelj mar, ebböl nem EVENTE nehany tucat fog keszulni, hanem legjobb esetben is ÖSSZESEN par tucat. :)
Az elmult 20 evben nulla volt az igeny az Aerora, es azt is joreszt a sajat orszag izzadta ki, hogy ne kelljen gyarbezarasra költeni, meg eladtak bagoert a hazaI rendelesre fölöslegesen legyartott, egyböl letarolt raktarkeszleteket.
Szerinted Gripenből, KC-390-ből vagy akár M-346-ból mennyi készül évente?
Nem több mint a L-39NG-ből!

Évi 12 gép egáltalán nem kevés.

(De komolyan.... Admiralisgeneralis, hol latsz te EVENTE nehany tucat NER-39-re igenyt a vilagpiacon? Vagy a magyar adofizetöknek kell rendelniuk minden evben par tucatot szerinted? :) Mert amugy erre a gepre semmifele igeny nincs sehol.)
Már rég nem a "NER-é" a gyár, hanem a magyar állam a többségi tulajdonos.
Ausztriában is nyomulnak vele például, ahol tudni lehet hogy a konkurns olasz gép árának a felébe kerül - lehet esélye.
Maga az AERO pedig drón gyártásba fog kezdeni: abban van potencál. Pláne a sugárhajtású szegmensben amit ők terveznek nincs sok játékos még. Akik meg vannak (pl amcsik) azok k. drágák...

L-39NG-ből szerintem is felesleges 12 a Magyar Légierőnek, a felderítő változat nem tudom mire lesz jó aktív ellenséges légvédelem mellett, de magában a cégben van potenciál.

Ha jól emlékszem 50 L-39NG eladása kell, hogy visszajöjjön a fejlesztés költsége. Ennek fele már most teljesült a magyar, vietnámi és cseh rendelésekkel. Mivel a nyugati műszerezettségű sugárhajtású kiképzőgép kategóriában az L-39NG a legolcsóbb a piacon, biztos lesz még piaca.

Ne legyél az Aero Foromsa1-ese! ;)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Szerinted Gripenből, KC-390-ből vagy akár M-346-ból mennyi készül évente?
Nem több mint a L-39NG-ből!

Évi 12 gép egáltalán nem kevés.


Már rég nem a "NER-é" a gyár, hanem a magyar állam a többségi tulajdonos.
Ausztriában is nyomulnak vele például, ahol tudni lehet hogy a konkurns olasz gép árának a felébe kerül - lehet esélye.
Maga az AERO pedig drón gyártásba fog kezdeni: abban van potencál. Pláne a sugárhajtású szegmensben amit ők terveznek nincs sok játékos még. Akik meg vannak (pl amcsik) azok k. drágák...

L-39NG-ből szerintem is felesleges 12 a Magyar Légierőnek, a felderítő változat nem tudom mire lesz jó aktív ellenséges légvédelem mellett, de magában a cégben van potenciál.

Ha jól emlékszem 50 L-39NG eladása kell, hogy visszajöjjön a fejlesztés költsége. Ennek fele már most teljesült a magyar, vietnámi és cseh rendelésekkel. Mivel a nyugati műszerezettségű sugárhajtású kiképzőgép kategóriában az L-39NG a legolcsóbb a piacon, biztos lesz még piaca.

Ne legyél az Aero Foromsa1-ese! ;)
.
.
Szerintem a KC-390 es a Gripen project sem all sokkal jobban egyelöre, kicsi a darabszam, es ha nincs attöres, nem is lesz folytatasuk.
A KC-390-nel most lassan jobbak az eselyek, elkezdtek jönni megrendelesek, de szerintem az önallo sved vadaszgepgyartasnak vege. Mar az ötödik generaciobol is kimaradtak, uj Gripent kulföldre 10 eve, a brazil szerzödes ota nem adtak el egyet sem, viszont mindenhol probalkoznak, ami viszi a penzt. Szep lassan a korabbi megrendelöik is elfogynak, most eppen a csehek lepnek ki. A hazai megrendeles egy kicsit viheti meg a gyartosort, de ez ennyi.
Az L-39 meg nem egy haldoklo project, hanem egy reg meghalt törtenet, de azt a hullat nem akarjak eltemetni, hanem mint Lenin testet sminkelik, puderezik, es probaljak elönek eladni. 12 gepet sem fognak eladni evente. Szamold mar össze, hany uj gyartasu megrendeles jött nekik az elmult 20 evben kulföldröl? Hany gepre volt igeny evente? Es ne a feleslegesen legyartott hazai rakterkeszlet eladasat nezd, hanem hogy mennyi konkret uj megrendeles van? Van valalmiert a vietnami rendeles, meg tölunk a NER mutyi, ennyi van. Lehet jarni kiallitasokra, viszi az is a penzt, lehet harmadvonalbeli delegaciokat etetni, szorakoztatni Pragaban, köszönik, jönnek es mennek, de a kerdes, hogy mi a megrendeles ebböl, es hogy jön ki a 12 gep/ev amit gondolsz.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 195
43 312
113
.
.
Szerintem a KC-390 es a Gripen project sem all sokkal jobban egyelöre, kicsi a darabszam, es ha nincs attöres, nem is lesz folytatasuk.
A KC-390-nel most lassan jobbak az eselyek, elkezdtek jönni megrendelesek, de szerintem az önallo sved vadaszgepgyartasnak vege. Mar az ötödik generaciobol is kimaradtak, uj Gripent kulföldre 10 eve, a brazil szerzödes ota nem adtak el egyet sem, viszont mindenhol probalkoznak, ami viszi a penzt. Szep lassan a korabbi megrendelöik is elfogynak, most eppen a csehek lepnek ki. A hazai megrendeles egy kicsit viheti meg a gyartosort, de ez ennyi.
Az L-39 meg nem egy haldoklo project, hanem egy reg meghalt törtenet, de azt a hullat nem akarjak eltemetni, hanem mint Lenin testet sminkelik, puderezik, es probaljak elönek eladni. 12 gepet sem fognak eladni evente. Szamold mar össze, hany uj gyartasu megrendeles jött nekik az elmult 20 evben kulföldröl? Hany gepre volt igeny evente? Es ne a feleslegesen legyartott hazai rakterkeszlet eladasat nezd, hanem hogy mennyi konkret uj megrendeles van? Van valalmiert a vietnami rendeles, meg tölunk a NER mutyi, ennyi van. Lehet jarni kiallitasokra, viszi az is a penzt, lehet harmadvonalbeli delegaciokat etetni, szorakoztatni Pragaban, köszönik, jönnek es mennek, de a kerdes, hogy mi a megrendeles ebböl, es hogy jön ki a 12 gep/ev amit gondolsz.
Az "elmúlt 20 évben" nem igazán volt új termékük, most meg van. Maga a sárkány nem új, de egy szubszonikus kiképzőgépnek nem is kell annak lennie. Minden más új benne.
KC-390 meg elég jól pörög: hollandok vesznek vagy 9-et, cseheknél, osztrákoknál és svédeknél is esélyes.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
.
.
Szerintem a KC-390 es a Gripen project sem all sokkal jobban egyelöre, kicsi a darabszam, es ha nincs attöres, nem is lesz folytatasuk.
A KC-390-nel most lassan jobbak az eselyek, elkezdtek jönni megrendelesek, de szerintem az önallo sved vadaszgepgyartasnak vege. Mar az ötödik generaciobol is kimaradtak, uj Gripent kulföldre 10 eve, a brazil szerzödes ota nem adtak el egyet sem, viszont mindenhol probalkoznak, ami viszi a penzt. Szep lassan a korabbi megrendelöik is elfogynak, most eppen a csehek lepnek ki. A hazai megrendeles egy kicsit viheti meg a gyartosort, de ez ennyi.
Az L-39 meg nem egy haldoklo project, hanem egy reg meghalt törtenet, de azt a hullat nem akarjak eltemetni, hanem mint Lenin testet sminkelik, puderezik, es probaljak elönek eladni. 12 gepet sem fognak eladni evente. Szamold mar össze, hany uj gyartasu megrendeles jött nekik az elmult 20 evben kulföldröl? Hany gepre volt igeny evente? Es ne a feleslegesen legyartott hazai rakterkeszlet eladasat nezd, hanem hogy mennyi konkret uj megrendeles van? Van valalmiert a vietnami rendeles, meg tölunk a NER mutyi, ennyi van. Lehet jarni kiallitasokra, viszi az is a penzt, lehet harmadvonalbeli delegaciokat etetni, szorakoztatni Pragaban, köszönik, jönnek es mennek, de a kerdes, hogy mi a megrendeles ebböl, es hogy jön ki a 12 gep/ev amit gondolsz.
afrikából is rendeltek ng-t meg van talán 3 cég ami rendelt (nem hadsereg)
a kc-390 es is fog civil piacra is szállítani nem csak hadseregek részére.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Az "elmúlt 20 évben" nem igazán volt új termékük, most meg van. Maga a sárkány nem új, de egy szubszonikus kiképzőgépnek nem is kell annak lennie. Minden más új benne.
KC-390 meg elég jól pörög: hollandok vesznek vagy 9-et, cseheknél, osztrákoknál és svédeknél is esélyes.
.
.
A KC.390 tenyleg beindulni latszik, bar egyelöre azert legyunk öszintek, ott is az van, hogy a nagyszamu hazai (brazil) rendeleslemondast talan eppen mar kompenzaljak a kulföldi rendelesek, de hogy igazan pluszban legyenek, ahhoz meg kene par jo megrendeles.
.
A NER-39 kortarsai szep lassan mind kihaltak, Alpha Jet, Hawk, Saab-105, Iskra, stb. Az uj kikepzögepek meg olyanok, mint a FA-50, M-346, T-7A, TAI Hurjet, L-15, Jak-130, amik egy fel szammal magasabbra lettek pozicionalva elektronikaban, sebessegben, fegyverzetben, es mar könnyu harci feladatokra is jobban hasznalhatok, tehat valamennyire a többcelusag iranyaba mozdult ez szegmens. Indulasnak meg a glass cockpitos legcsavaros kikepzögepek, egyre jobb szimulatorok is.
Tehat az elavult aerodinamikaju, minimal fegyverterhelesu, regi egyenes szarnyu szubszonikus kikepzögep mint kategoria is kikopoban van.
.
A "minden mas uj benne dologgal" sincsenek kisegitve a csehek, mert tettek a regi gepbe egy lepkefing ereju amerikai hajtomuvet, amivel viszont az kulföldre eladhatosagot egyböl erösen behataroltak, meg kb netröl is megrendelhetö kommersz elektronikat.
 

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
.
.
Szerintem a KC-390 es a Gripen project sem all sokkal jobban egyelöre, kicsi a darabszam, es ha nincs attöres, nem is lesz folytatasuk.
A KC-390-nel most lassan jobbak az eselyek, elkezdtek jönni megrendelesek, de szerintem az önallo sved vadaszgepgyartasnak vege. Mar az ötödik generaciobol is kimaradtak, uj Gripent kulföldre 10 eve, a brazil szerzödes ota nem adtak el egyet sem, viszont mindenhol probalkoznak, ami viszi a penzt. Szep lassan a korabbi megrendelöik is elfogynak, most eppen a csehek lepnek ki. A hazai megrendeles egy kicsit viheti meg a gyartosort, de ez ennyi.
Az L-39 meg nem egy haldoklo project, hanem egy reg meghalt törtenet, de azt a hullat nem akarjak eltemetni, hanem mint Lenin testet sminkelik, puderezik, es probaljak elönek eladni. 12 gepet sem fognak eladni evente. Szamold mar össze, hany uj gyartasu megrendeles jött nekik az elmult 20 evben kulföldröl? Hany gepre volt igeny evente? Es ne a feleslegesen legyartott hazai rakterkeszlet eladasat nezd, hanem hogy mennyi konkret uj megrendeles van? Van valalmiert a vietnami rendeles, meg tölunk a NER mutyi, ennyi van. Lehet jarni kiallitasokra, viszi az is a penzt, lehet harmadvonalbeli delegaciokat etetni, szorakoztatni Pragaban, köszönik, jönnek es mennek, de a kerdes, hogy mi a megrendeles ebböl, es hogy jön ki a 12 gep/ev amit gondolsz.
Majd figyeld meg, hogy ne legyen igazad: mi még veszünk újabb 12 dalabot, mál könnyűvadász szelepkölle indokolva. Aztán lassan meglesz az az 50 is valahogy. Össze fogják hozni ebben biztos vagyok. :confused:
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 087
2 636
113
.
.
Szerintem a KC-390 es a Gripen project sem all sokkal jobban egyelöre, kicsi a darabszam, es ha nincs attöres, nem is lesz folytatasuk.
A KC-390-nel most lassan jobbak az eselyek, elkezdtek jönni megrendelesek, de szerintem az önallo sved vadaszgepgyartasnak vege. Mar az ötödik generaciobol is kimaradtak, uj Gripent kulföldre 10 eve, a brazil szerzödes ota nem adtak el egyet sem, viszont mindenhol probalkoznak, ami viszi a penzt. Szep lassan a korabbi megrendelöik is elfogynak, most eppen a csehek lepnek ki. A hazai megrendeles egy kicsit viheti meg a gyartosort, de ez ennyi.
Az L-39 meg nem egy haldoklo project, hanem egy reg meghalt törtenet, de azt a hullat nem akarjak eltemetni, hanem mint Lenin testet sminkelik, puderezik, es probaljak elönek eladni. 12 gepet sem fognak eladni evente. Szamold mar össze, hany uj gyartasu megrendeles jött nekik az elmult 20 evben kulföldröl? Hany gepre volt igeny evente? Es ne a feleslegesen legyartott hazai rakterkeszlet eladasat nezd, hanem hogy mennyi konkret uj megrendeles van? Van valalmiert a vietnami rendeles, meg tölunk a NER mutyi, ennyi van. Lehet jarni kiallitasokra, viszi az is a penzt, lehet harmadvonalbeli delegaciokat etetni, szorakoztatni Pragaban, köszönik, jönnek es mennek, de a kerdes, hogy mi a megrendeles ebböl, es hogy jön ki a 12 gep/ev amit gondolsz.
Pislákol azért némi esély. Ha már rendszerbe állnak NG-k (jelenleg még nincs így) akkor kisebb pénzű vásárló országok megbizonyosodhatnak róla, hogy nekik erre van szükségük. Ne írjuk le azt a lehetőséget, hogy a termék reklámozhatja magát. Amennyiben nem lesz vele probléma, netán az üzemeltetési paraméterei rendkívüliek lesznek, az még hozhat a konyhára. Sok ország van, akiknek van légiereje és a kiképzésüket is meg kell oldani valahogy. De amíg sehol nem használnak egyetlen példányt sem addig bajos az eladás.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and Aladeen

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 253
113
Pislákol azért némi esély. Ha már rendszerbe állnak NG-k (jelenleg még nincs így) akkor kisebb pénzű vásárló országok megbizonyosodhatnak róla, hogy nekik erre van szükségük. Ne írjuk le azt a lehetőséget, hogy a termék reklámozhatja magát. Amennyiben nem lesz vele probléma, netán az üzemeltetési paraméterei rendkívüliek lesznek, az még hozhat a konyhára. Sok ország van, akiknek van légiereje és a kiképzésüket is meg kell oldani valahogy. De amíg sehol nem használnak egyetlen példányt sem addig bajos az eladás.
Hahaha... Vietnam a saját régi L-39 gépeit cseréli, a saját cseh megrendelés minimális, csak mi paliztuk be saját magunkat 12 gyakorló repülőgéppel, a hatalmas harci flottánk pilótaigényének kielégítésére (tegyük hozzá, bár itt okoskodnak a szállítók meg mindenki L-39 zsokézásán, meg célrepülőgnek stb. de 4+2 gyakorló változat több mint elég lett volna, ráadsásul a "felderítő" változat, meg nevetéses..
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 253
113
A KC-390 kurva drága repülőgép, azonban a szerencséjük a braziloknak, hogy C-17 gyártás nincs, A400M problémás típus, sokba került a szupport és üzemeltetése, C-130 régi konstrukció és lassú pld. tankernek, szóval van egy piaci rés. Ezért szereznek be belőle többet nálunk is potensebb légierők. Ami jó, nagyon jó, mert több eladott repülőgép, olcsobb szupport és alkatrész utánpótlás (persze szerződéstől függően). Azonban 2 gép nem képesség, 3 kéne minimum, hiszen egy karbantartáson egy repül, egy pedig tartalék... Sajnos erre ismét nincs pénz az almáriumba, más vacakokra viszont vannak. Pld. át lehetne csoportosítani a még el sem kezdett gyártású L-39NG-ből pumpálni beszerzési keretet egy harmadik gépre (persze ezt mire legyártanák a többi igény kielégítése után, az lenne kis idő..
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 195
43 312
113
Hahaha... Vietnam a saját régi L-39 gépeit cseréli, a saját cseh megrendelés minimális, csak mi paliztuk be saját magunkat 12 gyakorló repülőgéppel, a hatalmas harci flottánk pilótaigényének kielégítésére (tegyük hozzá, bár itt okoskodnak a szállítók meg mindenki L-39 zsokézásán, meg célrepülőgnek stb. de 4+2 gyakorló változat több mint elég lett volna, ráadsásul a "felderítő" változat, meg nevetéses..
Hallottál esetleg valamit "légierős körökből" arról a felderítőt milyen felszereléssel gondolják ellátni és mi a cél vele?
Ha csak rádobnak egy EOS tornyot vagy Litening konténer nagyon sovány lenne...