Sírhatnèkom van, hogy erre költünk.
A Magyar Légierő egy tucatnyi Csehországból rendelt repülőgéptől kapja meg első két L-39 Skyfox repülőgépét
![]()
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Sírhatnèkom van, hogy erre költünk.
A Magyar Légierő egy tucatnyi Csehországból rendelt repülőgéptől kapja meg első két L-39 Skyfox repülőgépét
![]()
![]()
Reportáž: Český letoun L-39 Skyfox ocenil i prezident Petr Pavel
Prezident ČR Petr Pavel nedávno v areálu AERO Vodochody absolvoval let v podzvukovém proudovém letounu L-39 Skyfox, během kterého stroj i na chvíli…www.czdefence.cz
Mivel a megmaradt két Albík műszaki élettartama 2026 vége körül jár le, a szlovák HM egy ideje keresi a megoldást, hogy lecseréljék őket egy hasonló kategóriájú repülőgépre. A négy cserelehetőség között szerepelt a turbócsavar Embraer EMB-314 Super Tucano, a cseh Aero Vodochody L-39NG és az olasz Leonardo M345 alapkiképző repülőgépei, valamint a dél-koreai konzorcium erősebb FA-50 szuperszonikus harci kiképző repülőgépei. A cseh gyártó már 2020-ban kifejezetten felajánlotta nyolc új L-39NG repülőgép szállítását, amely jelentős ipari együttműködést is tartalmazott, amely magában foglalta a szlovák vállalatok széles körű bevonását az új vadászgép szerkezeti egységeinek gyártásába, beleértve az L-39NG projekt további fejlesztési fázisait, valamint logisztikai támogatást vagy földi kiképzési rendszer kiépítését. A szlovák légierő képviselőinek értelemszerűen az L-39NG tetszett a legjobban teljesítmény/ár szempontjából, és gyakorlatilag az aláírás előtt állt a teljes szerződés 8 darabra. Ám 2023 májusában végleg megbukott Eduard Heger miniszterelnök kormánya, amely 2022 decembere óta csak Zuzana Čaputová elnök felhatalmazása alapján működött. Ľudovít Ódor ( pont egy magyar fúrta meg az üzletet, grat.) bürokratikus kormányának új honvédelmi minisztere, Martin Sklenár ezt követően leállította az egész folyamatot, és Albík leváltása kudarcba fulladt.
A szlovák érdeklődés az elöregedő Albík utódjaként az L-39NG iránt
Április elején Jana Černochová honvédelmi miniszter és szlovák kollégája, Robert Kaliňák közös látogatást tett négy cseh védelmi ipari vállalatnál, ahol megismerkedtek az egyes vállalatok termelési portfóliójával, valamint a cseh-szlovák ipari együttműködés további elmélyítésének lehetőségeivel a védelem területén. Jana Černochová és Robert Kaliňák közös utazása nem meglepő módon az Aero Vodochody repülőgépgyártónál kezdődött, amelynek igazgatója, Viktor Sotona bemutatta a delegációt az új L-39NG Skyfox repülőgépekkel és azok kiképzési képességeivel, beleértve a partnerországok légierejében való alkalmazásának lehetőségét is. Robert Kaliňák szerint Szlovákia új L-39NG repülőgépek vásárlásán gondolkodik, amivel meg kell oldani a helyzetet a visszavonuló Albatrosszal.
A Szlovák Taktikai Légierő rendkívül nehéz időszakon ment keresztül az elmúlt években, amikor a MiG-29-es repülőgépek 1. harcászati századból való kivonása kapcsán alig három évre gyakorlatilag megszűnt létezni, és csak mostanra emelkedik ki lassan, mint egy mitikus Főnix a hamvaiból. És bár az elsőként leszállított szlovák F-16 Block 70 repülőgép csaknem 3/4 éven át a földön ült, és gyakorlatilag nem repült, Szlovákia idén tavasszal és nyár fordulóján ezekkel a gépekkel akarja megkezdeni a teljes körű üzemeltetést, és fokozatosan átvenni a légterének védelmét, amit 2026 elejétől a szlovák vadászgépeknek teljes mértékben biztosítaniuk kell.
A "szuperszonikus"-hoz hasonló helyzet sajnos a "szubszonikus" 2. taktikai osztagnál is előfordult, amely gyakorlatilag elnéptelenedett a legtöbb pilóta F-16-os platformra való átállása és a tapasztalt oktatók civil életbe való távozása kapcsán. Ezenkívül a század sokáig küzdött az L-39 Albatros repülőgépek általános elérhetőségével. A közelmúltban csak az utolsó két repülőgép, az 5254-es és a 4703-as törzsszámú repülőgép üzemelt. 2020-ban nagyjavításon estek át a LOTN javítóműhelyekben, és további 1300 repült órával, azaz 6,5 éves üzemidővel meghosszabbították a műszaki élettartamukat. A felszerelések alacsony rendelkezésre állását az is nehezítette, hogy az L-39-es magassági berendezéseinek lejárt a szavatossági ideje, és a 2022-23-as időszakban az Albíky teljesen leállt, és közel egy évig nem repült.
Folyt kövi AV topik
Nemtom. Vmi etióp tweet fiók.
A neve alatt az van hogy lakhelye (?) Atlanta.Nemtom. Vmi etióp tweet fiók.
Igen, kezeljük pletyka szinten,
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..