[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 014
15 974
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Magyar Légierő egy tucatnyi Csehországból rendelt repülőgéptől kapja meg első két L-39 Skyfox repülőgépét

L-39-Skyfox.jpg
Sírhatnèkom van, hogy erre költünk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 398
87 364
113
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 642
102 143
113

A szlovák érdeklődés az elöregedő Albík utódjaként az L-39NG iránt

Április elején Jana Černochová honvédelmi miniszter és szlovák kollégája, Robert Kaliňák közös látogatást tett négy cseh védelmi ipari vállalatnál, ahol megismerkedtek az egyes vállalatok termelési portfóliójával, valamint a cseh-szlovák ipari együttműködés további elmélyítésének lehetőségeivel a védelem területén. Jana Černochová és Robert Kaliňák közös utazása nem meglepő módon az Aero Vodochody repülőgépgyártónál kezdődött, amelynek igazgatója, Viktor Sotona bemutatta a delegációt az új L-39NG Skyfox repülőgépekkel és azok kiképzési képességeivel, beleértve a partnerországok légierejében való alkalmazásának lehetőségét is. Robert Kaliňák szerint Szlovákia új L-39NG repülőgépek vásárlásán gondolkodik, amivel meg kell oldani a helyzetet a visszavonuló Albatrosszal.

A Szlovák Taktikai Légierő rendkívül nehéz időszakon ment keresztül az elmúlt években, amikor a MiG-29-es repülőgépek 1. harcászati századból való kivonása kapcsán alig három évre gyakorlatilag megszűnt létezni, és csak mostanra emelkedik ki lassan, mint egy mitikus Főnix a hamvaiból. És bár az elsőként leszállított szlovák F-16 Block 70 repülőgép csaknem 3/4 éven át a földön ült, és gyakorlatilag nem repült, Szlovákia idén tavasszal és nyár fordulóján ezekkel a gépekkel akarja megkezdeni a teljes körű üzemeltetést, és fokozatosan átvenni a légterének védelmét, amit 2026 elejétől a szlovák vadászgépeknek teljes mértékben biztosítaniuk kell.

A "szuperszonikus"-hoz hasonló helyzet sajnos a "szubszonikus" 2. taktikai osztagnál is előfordult, amely gyakorlatilag elnéptelenedett a legtöbb pilóta F-16-os platformra való átállása és a tapasztalt oktatók civil életbe való távozása kapcsán. Ezenkívül a század sokáig küzdött az L-39 Albatros repülőgépek általános elérhetőségével. A közelmúltban csak az utolsó két repülőgép, az 5254-es és a 4703-as törzsszámú repülőgép üzemelt. 2020-ban nagyjavításon estek át a LOTN javítóműhelyekben, és további 1300 repült órával, azaz 6,5 éves üzemidővel meghosszabbították a műszaki élettartamukat. A felszerelések alacsony rendelkezésre állását az is nehezítette, hogy az L-39-es magassági berendezéseinek lejárt a szavatossági ideje, és a 2022-23-as időszakban az Albíky teljesen leállt, és közel egy évig nem repült.

Folyt kövi AV topik
Mivel a megmaradt két Albík műszaki élettartama 2026 vége körül jár le, a szlovák HM egy ideje keresi a megoldást, hogy lecseréljék őket egy hasonló kategóriájú repülőgépre. A négy cserelehetőség között szerepelt a turbócsavar Embraer EMB-314 Super Tucano, a cseh Aero Vodochody L-39NG és az olasz Leonardo M345 alapkiképző repülőgépei, valamint a dél-koreai konzorcium erősebb FA-50 szuperszonikus harci kiképző repülőgépei. A cseh gyártó már 2020-ban kifejezetten felajánlotta nyolc új L-39NG repülőgép szállítását, amely jelentős ipari együttműködést is tartalmazott, amely magában foglalta a szlovák vállalatok széles körű bevonását az új vadászgép szerkezeti egységeinek gyártásába, beleértve az L-39NG projekt további fejlesztési fázisait, valamint logisztikai támogatást vagy földi kiképzési rendszer kiépítését. A szlovák légierő képviselőinek értelemszerűen az L-39NG tetszett a legjobban teljesítmény/ár szempontjából, és gyakorlatilag az aláírás előtt állt a teljes szerződés 8 darabra. Ám 2023 májusában végleg megbukott Eduard Heger miniszterelnök kormánya, amely 2022 decembere óta csak Zuzana Čaputová elnök felhatalmazása alapján működött. Ľudovít Ódor ( pont egy magyar fúrta meg az üzletet, grat.) bürokratikus kormányának új honvédelmi minisztere, Martin Sklenár ezt követően leállította az egész folyamatot, és Albík leváltása kudarcba fulladt.

A Honvédelmi Minisztérium új vezetésének érkezésével az L-39 lecserélésének kérdése kezdetben nem foglalkozott, mivel sokkal égetőbb problémákat kellett megoldani, mint például az F-16-os repülőgépek infrastruktúrájának hiánya a sliacsi bázison, ami végül arra a döntésre vezetett, hogy az Egyesült Államokból a kuchynai bázison lévő ideiglenes bázisra repítik a gépet, és onnan üzemeltetik a 16-osokat a teljes újjáépítésig. Az új miniszter emellett az F-16-osok számának további 4 géppel történő növelését javasolta, ami lehetővé tenné a küldetések szélesebb körének hatékonyabb végrehajtását a jövőben, beleértve a szlovák légierő bevonását a szövetségi műveletekbe. Sokáig szó sem volt arról, hogy le kell cserélni a kivonuló Albík repülőgépeket.


Csak Robert Kaliňák áprilisi Aero Vodochody-látogatása, amely Černochová miniszter márciusi pozsonyi találkozóját követte, amikor mindkét politikus egyöntetűen támogatta a cseh-szlovák védelmi ipari együttműködés további fejlesztését és elmélyítését, nyitotta meg újra az elöregedő Albatros leváltásának kérdését. Viktor Sotona cégelnök bemutatta Robert Kaliňák miniszternek az újonnan gyártott, magyar megrendelőnek szánt L-39NG Skyfox repülőgépeket Vodochodyban, beleértve azok taktikai vagy kiképzési képességeit, valamint a partnerországok légierejében való alkalmazásuk lehetőségét.

A cseh gyártó jelenleg hosszú távú együttműködést kínál Szlovákiának, különösen a személyzeti és pilótaképzéssel kapcsolatos információk és know-how megosztásában, valamint segítséget nyújt az L-39NG Skyfox repülőgépek üzembe helyezéséhez és későbbi karbantartásához, keretmegállapodás formájában G2G szintű kereskedelem lehetőségét, valamint ipari együttműködést, azaz a szlovák ipar stratégiai bevonását a Letecké opravo cégen keresztül (LOVN Trenčín opravo). Kaliňák miniszter az Aeróban tartott megbeszélésen megerősítette, hogy a jelenlegi szlovák oktatóflotta élettartama gyakorlatilag lejárt, és ezért Szlovákia új repülőgépek után néz.

A miniszter szerint Szlovákia megközelítőleg tíz-tizenkét L-39NG Skyfox típusú repülőgép esetleges vásárlásán gondolkodik, az Aero Vodochody ajánlata szerinte nagyon vonzó, a minisztérium a következő hetekben-hónapokban igen részletesen tárgyal majd róla. Elég érdekes az igényelt repülőgépek számának az eredeti 8-ról 10-12-re való növelése, ami lehetővé tenné egy teljes értékű század létrehozását. Az L-39NG Skyfox oktatórepülőgépek nemcsak új szlovák pilóták kiképzésére szolgálhatnak, hanem a könnyűvadász funkciót is ellátó képességüknél fogva lehetővé teszik a közeli légi támogatási feladatok ellátását is, például a JTAC kiképzése során, ahol az F-16 használata pénzügyileg nem lenne hatékony. Ekkora számú repülőgép beszerzése azonban nagyon ambiciózus terv, amelyhez a szlovák fegyveres erőknek jelenleg nincs elegendő repülő- és földi személyzete.

A magyar gépek gyakorlatilag ugyanabban a konfigurációban készültek, mint a LOM Praha számára szánt repülőgépek, de első pillantásra különböznek egy pár új, szövetségi (NATO) szabványú 14 colos pilon felszerelésével, amelyek lehetővé teszik külső üzemanyag-tartályok vagy nyugati típusú fegyverek felfüggesztését.
.

A cseh-szlovák együttműködés másik érdekessége a szlovák pilóták és személyzet csehországi képzésének lehetősége. A Szlovák Köztársaság védelmi minisztere, Robert Kaliňák és a Cseh Köztársaság védelmi minisztere, Jana Černochová a LOM PRAHA állami vállalat Repülőképző Központjának két egyedülálló munkahelyét látogatta meg a pardubicei repülőtéren. A Taktikai Szimulációs Központban (TSC), ahol a katonai pilóták a látótávolságon túl különböző taktikai és harci szituációkat fúrnak ki előretolt légiforgalmi irányítók és GCI harci radarirányítók segítségével, az F-16 Block 52 többcélú vadászrepülőgép irányított egységében láthatták a kiképzés egyes fázisait. Érdekesség, hogy a szlovák légierő volt az első külföldi megrendelője a Pardubice TSC-nek 2012-ben, ahol MiG-29-es pilóták érkeztek BVR harci taktikát gyakorolni.

Pardubicében mindkét miniszter az L-39NG Skyfox szubszonikus sugárhajtású repülőgép szimulációs központjában tartott előadást, ahol a LOM PRAHA állami vállalat igazgatója, Jiří Protiva és a Repülőképző Központ igazgatója, Jaroslav Špaček ismertette a minisztériumi delegáció előtt a Levice-delightingine Travelining" képzési platform lehetőségeit. kategória, amelyet a brnói székhelyű VR Group cég gyártott. A Pardubice CLV-nél ez a csúcstechnológia professzionális képzést biztosít a katonai pilóták számára, amely a későbbiekben segíti őket a negyedik vagy ötödik generációs repülőgépekre való átképzésben.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 642
102 143
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 398
87 364
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 642
102 143
113
Ez új vagy régi?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.