[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 317
113
Azért azt vedd bele a képletbe, hogy a napokban realizálódott a vállalat adásvétele.
Én régebben voltam többször is a kiállitói oldalon hasonló kiállitásokon, tudom mibe kerül és mivel jár összerakni. Messzemenő következtetéseket ebből az átmeneti időszakban látottakról nem vonnák most még le. (hozzáteszem közismerten NEM vagyok Aero és "magyar NG" párti,)
Már bocsánat, de amikor egyk autógyárat megveszi a másik (lásd mennyi autokonszern változtatott tulajdonost az elmúlt öt évben) akkor nem raktak ki semmit a termékportfolióból amit gyártanak. Nincs brossúrájuk a típusokról? A vásároló érdekli ki a faszé a háttérben a cég??? Olvasol Te olyasmit egy autó típus katalógusban? Nem. Ez egyszerűen nevetséges volt, hogy haza földön nem raktak ki egy-egy zsáknyi szórólapot az L-159ről, az L-38NG-ről, (akár a soha meg nem valósuló F/A-259-ről) egy halom tollat, táskát, sapkát akármit, egy csészényi cukorkát (Nem nekem mert kell a fenének, hanem a közönségnek). Ez nem arról szól, hogy ki a tulajdnos, ez kurva igénytelen volt. Két másik hasonló stand volt. ezekről is írok jövő héten a blogombna. Ja a Rheinmetall pédául délután boldog-boldogtalannak szendvicsetket adott, a Brenn-él ott volt szinte az egész termék portfólió amit fogdoshattak. Stb. A LM amely tendert sem nyert, semmit még az AERO-val szemben volt, és legalább kirakott két akkor modell F-16V és F-35A gépet, mint amilyen Kecskeméten van kinnt rendezvényeken, Ott is volt 2-3 ember akivel beszélhettél (ez volt azt AERO-nál is), de itt volt hozzá médiaajándél (toll, füzet stb.) -- nem vitte egyiket sem, de ez egy kiállítás alapfeltétele. vagy 5 évig én is eladó oldalon szerepltem ilyeneken, de nem védelmi ipari vonalon...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 789
113
Ez egyszerűen nevetséges volt, hogy haza földön nem raktak ki egy-egy zsáknyi szórólapot az L-159ről, az L-38NG-ről, (akár a soha meg nem valósuló F/A-259-ről) egy halom tollat, táskát, sapkát akármit, egy csészényi cukorkát (Nem nekem mert kell a fenének, hanem a közönségnek). Ez nem arról szól, hogy ki a tulajdnos, ez kurva igénytelen volt.
Én értem mit mondasz, igazad van, csak van egy hasonló tapasztalatból meritett elképzelésem, hogy ez miért alakulhatott ki igy. Ami persze nem mentség, csak megjegyeztem, hogy látni vélem az okokat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 613
97 801
113
@kelepisti
Egyébként olvastam a haditechnika cikkeidet az AV-ről. Meggyőzött, hogy qrvajó vétel volt! o_O

Igazából 1 komoly feladatot látok. Ami az ALCA korlátozott exportképességét is okozta. Az amerikai alkatrészek, hajtómű. Több üzlet az USA-n ment el...

Itt egy cseh gyári illetékes már pedzegette, hogy gondoltak a Williams hajtómű alternatív kiváltására. Ez nem tudom mennyire lehetséges, mennyire elmélet.

Másik, tovabbfejlesztett ALCA, F/A-259 Stryker ötlet alapján. Izrareli részről az IAI volt benne. Nah, velük most aktív kapcsolatunk van. Meglepne, ha nem hozták volna szóba, valószínűleg már más formában.

És én az olasz kapcsolat megerősítésében is látok lehetőséget. Ha már a C-27J Spartannal is van együttműködést, beszállítás.

Ezenfelül a régi csehszlovák gépek üzemeltetőinél is szélesedtek a magyar tárgyalási pozíciók, gondolva a keleti, déli nyitásra.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 317
113
Igazából 1 komoly feladatot látok. Ami az ALCA korlátozott exportképességét is okozta. Az amerikai alkatrészek, hajtómű. Több üzlet az USA-n ment el...

Itt egy cseh gyári illetékes már pedzegette, hogy gondoltak a Williams hajtómű alternatív kiváltására. Ez nem tudom mennyire lehetséges, mennyire elmélet.

Másik, tovabbfejlesztett ALCA, F/A-259 Stryker ötlet alapján. Izrareli részről az IAI volt benne. Nah, velük most aktív kapcsolatunk van. Meglepne, ha nem hozták volna szóba, valószínűleg már más formában.

És én az olasz kapcsolat megerősítésében is látok lehetőséget. Ha már a C-27J Spartannal is van együttműködést, beszállítás.

Ezenfelül a régi csehszlovák gépek üzemeltetőinél is szélesedtek a magyar tárgyalási pozíciók, gondolva a keleti, déli nyitásra.

Én nem tagadtam meg magam sem a cikkben, sem az itteni írásaimban. Az Aero büszke lehet az L-29,39 vonalra, büszke lehet a MiG licencben gyártott gépeire, mert jobbak voltak minőségben mint az szovjetek. A gond onnan volt, hogy megszűnt a VSz, megszünt a védett piac. Aztán már nem adhattak el több gépet, még a harmadik világban sem, mert már nem az a világrendszer volt, mint a vevőké. Az Aero letolt gatyával kapta a rendszerváltást, mert az régi bevételeit lenyelte az állam. Azt hitték, hogy az L-159 nyerő lesz. Müszaki szempontból nem is volt vele probléma de ahogy írod, igen az amerikai alkatrészek és embargók kinyírták. Hozzáteszem a csehek magukat is, mert francia avionikával és akár hajtóművel lehetett volna piacuk. Aztán már teljesen kinyírodtak. A szakember gárda egyrészt nyugdíjas lett, másrészt elmentek. A repipart meg akarta tartani csehország és a gyár is. Pénz nem volt. Az L-39NG a legkisebb tervezési beruházást igényelte, és a lehető legolcsóbb repülőgép volt amit kihoztak belőle. Olyan is lett. Gazdasgos, gyenge, kiképzési feladatokra megfelelő olyan légierőknek akik 3-4 + harci századdal rendelkeznek. + műreplő csapatoknak. No de hazánk nem ez a kategória. Tehát nem magával a géppel van bajom, hanem, hogy ez a kategória nem kell nekünk. Ezzel nagyon sok repülő szakértő egyet ért a haderőn belül is (én nem vagyok szakértő). De a cikk másik írójának van egy értekezése több más szerzővel és keményebben leírták, hogy miért nem is kéne ide ez a típus.
Egyébként az Aero tervező gárdája is gyenge. Egy 1960-as évekbeli alaptervet reszelgetnek 2020-as években. A Hawk, Alphajet voltak kvázi a versenytársai, már egyik sincs sehol. Vége a gyártásuknak. Újat kéne alkotni, de arra képtelenek, mert nincs anyagi forrásuk és szinte a 0-ról kéne indulni.

Egyébként az Ae270 Ibis/Spirit típusú egymotoros utasszállítót én moderinzálnám és ismét piacra dobám, ha lenne tőkem, még olcsóbb mint a Pilatus PC-12 gépe de műszaki adatai hasonlóak. Azonban lehet, hogy már gyártani se tudnák..
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 372
113
Én nem tagadtam meg magam sem a cikkben, sem az itteni írásaimban. Az Aero büszke lehet az L-29,39 vonalra, büszke lehet a MiG licencben gyártott gépeire, mert jobbak voltak minőségben mint az szovjetek. A gond onnan volt, hogy megszűnt a VSz, megszünt a védett piac. Aztán már nem adhattak el több gépet, még a harmadik világban sem, mert már nem az a világrendszer volt, mint a vevőké. Az Aero letolt gatyával kapta a rendszerváltást, mert az régi bevételeit lenyelte az állam. Azt hitték, hogy az L-159 nyerő lesz. Müszaki szempontból nem is volt vele probléma de ahogy írod, igen az amerikai alkatrészek és embargók kinyírták. Hozzáteszem a csehek magukat is, mert francia avionikával és akár hajtóművel lehetett volna piacuk. Aztán már teljesen kinyírodtak. A szakember gárda egyrészt nyugdíjas lett, másrészt elmentek. A repipart meg akarta tartani csehország és a gyár is. Pénz nem volt. Az L-39NG a legkisebb tervezési beruházást igényelte, és a lehető legolcsóbb repülőgép volt amit kihoztak belőle. Olyan is lett. Gazdasgos, gyenge, kiképzési feladatokra megfelelő olyan légierőknek akik 3-4 + harci századdal rendelkeznek. + műreplő csapatoknak. No de hazánk nem ez a kategória. Tehát nem magával a géppel van bajom, hanem, hogy ez a kategória nem kell nekünk. Ezzel nagyon sok repülő szakértő egyet ért a haderőn belül is (én nem vagyok szakértő). De a cikk másik írójának van egy értekezése több más szerzővel és keményebben leírták, hogy miért nem is kéne ide ez a típus.
Egyébként az Aero tervező gárdája is gyenge. Egy 1960-as évekbeli alaptervet reszelgetnek 2020-as években. A Hawk, Alphajet voltak kvázi a versenytársai, már egyik sincs sehol. Vége a gyártásuknak. Újat kéne alkotni, de arra képtelenek, mert nincs anyagi forrásuk és szinte a 0-ról kéne indulni.

Egyébként az Ae270 Ibis/Spirit típusú egymotoros utasszállítót én moderinzálnám és ismét piacra dobám, ha lenne tőkem, még olcsóbb mint a Pilatus PC-12 gépe de műszaki adatai hasonlóak. Azonban lehet, hogy már gyártani se tudnák..
Annyival jobban tudom értékelni amikor olyan témáról írsz amihez jól értesz :D
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 613
97 801
113
Én nem tagadtam meg magam sem a cikkben, sem az itteni írásaimban. Az Aero büszke lehet az L-29,39 vonalra, büszke lehet a MiG licencben gyártott gépeire, mert jobbak voltak minőségben mint az szovjetek. A gond onnan volt, hogy megszűnt a VSz, megszünt a védett piac. Aztán már nem adhattak el több gépet, még a harmadik világban sem, mert már nem az a világrendszer volt, mint a vevőké. Az Aero letolt gatyával kapta a rendszerváltást, mert az régi bevételeit lenyelte az állam. Azt hitték, hogy az L-159 nyerő lesz. Müszaki szempontból nem is volt vele probléma de ahogy írod, igen az amerikai alkatrészek és embargók kinyírták. Hozzáteszem a csehek magukat is, mert francia avionikával és akár hajtóművel lehetett volna piacuk. Aztán már teljesen kinyírodtak. A szakember gárda egyrészt nyugdíjas lett, másrészt elmentek. A repipart meg akarta tartani csehország és a gyár is. Pénz nem volt. Az L-39NG a legkisebb tervezési beruházást igényelte, és a lehető legolcsóbb repülőgép volt amit kihoztak belőle. Olyan is lett. Gazdasgos, gyenge, kiképzési feladatokra megfelelő olyan légierőknek akik 3-4 + harci századdal rendelkeznek. + műreplő csapatoknak. No de hazánk nem ez a kategória. Tehát nem magával a géppel van bajom, hanem, hogy ez a kategória nem kell nekünk. Ezzel nagyon sok repülő szakértő egyet ért a haderőn belül is (én nem vagyok szakértő). De a cikk másik írójának van egy értekezése több más szerzővel és keményebben leírták, hogy miért nem is kéne ide ez a típus.
Egyébként az Aero tervező gárdája is gyenge. Egy 1960-as évekbeli alaptervet reszelgetnek 2020-as években. A Hawk, Alphajet voltak kvázi a versenytársai, már egyik sincs sehol. Vége a gyártásuknak. Újat kéne alkotni, de arra képtelenek, mert nincs anyagi forrásuk és szinte a 0-ról kéne indulni.

Egyébként az Ae270 Ibis/Spirit típusú egymotoros utasszállítót én moderinzálnám és ismét piacra dobám, ha lenne tőkem, még olcsóbb mint a Pilatus PC-12 gépe de műszaki adatai hasonlóak. Azonban lehet, hogy már gyártani se tudnák..
Teljesen el tudom fogadni, amit írtál. Nem megrovásképpen mondtam, hogy meggyőzőtt a cikked, hogy az AV jó vétel. Szélesedett az ismeretem, mit tudott, hova szállít be most. 3-4+ harci század meg lesz, csak nem Mo-nak, hanem csehszlovákiával együtt.

Az is elég esélyes, hogy komoly nemzetközi partnerek nélkül halott a cég. De sztem itt kopogtata az ajtón 3-4 cég akikkel lehet stratégiai megállapodásokat kötni. A tudástranszferért cserében, megrendelésekkel, a most folyó légierő korszerűsítés tortájából nagy szeletekkel tudunk fizetni. Ráadásul az AV-nek olyan térségekbe van kapcsolati tőkéje, ahova a Nyugatiaknak kevesebb, ez új piacot jelenthet nekik.

Ha Mo. szemszögéből nézem csak az AV-n keresztül vezetett út, hogy egyenrangúbb félként tárgyaljunk repülést érintő hadiipari fejlesztésekről.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
Azért azt vedd bele a képletbe, hogy a napokban realizálódott a vállalat adásvétele.
Én régebben voltam többször is a kiállitói oldalon hasonló kiállitásokon, tudom mibe kerül és mivel jár összerakni. Messzemenő következtetéseket ebből az átmeneti időszakban látottakról nem vonnák most még le. (hozzáteszem közismerten NEM vagyok Aero és "magyar NG" párti,)
Kelének egyszerűen nem elég büdös a sz@r!
Már bocsánat, de amikor egyk autógyárat megveszi a másik (lásd mennyi autokonszern változtatott tulajdonost az elmúlt öt évben) akkor nem raktak ki semmit a termékportfolióból amit gyártanak. Nincs brossúrájuk a típusokról? A vásároló érdekli ki a faszé a háttérben a cég??? Olvasol Te olyasmit egy autó típus katalógusban? Nem. Ez egyszerűen nevetséges volt, hogy haza földön nem raktak ki egy-egy zsáknyi szórólapot az L-159ről, az L-38NG-ről, (akár a soha meg nem valósuló F/A-259-ről) egy halom tollat, táskát, sapkát akármit, egy csészényi cukorkát (Nem nekem mert kell a fenének, hanem a közönségnek). Ez nem arról szól, hogy ki a tulajdnos, ez kurva igénytelen volt. Két másik hasonló stand volt. ezekről is írok jövő héten a blogombna. Ja a Rheinmetall pédául délután boldog-boldogtalannak szendvicsetket adott, a Brenn-él ott volt szinte az egész termék portfólió amit fogdoshattak. Stb. A LM amely tendert sem nyert, semmit még az AERO-val szemben volt, és legalább kirakott két akkor modell F-16V és F-35A gépet, mint amilyen Kecskeméten van kinnt rendezvényeken, Ott is volt 2-3 ember akivel beszélhettél (ez volt azt AERO-nál is), de itt volt hozzá médiaajándél (toll, füzet stb.) -- nem vitte egyiket sem, de ez egy kiállítás alapfeltétele. vagy 5 évig én is eladó oldalon szerepltem ilyeneken, de nem védelmi ipari vonalon...
Látom rögtön rátapintasz a lényegre!
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 317
113
Teljesen el tudom fogadni, amit írtál. Nem megrovásképpen mondtam, hogy meggyőzőtt a cikked, hogy az AV jó vétel. Szélesedett az ismeretem, mit tudott, hova szállít be most. 3-4+ harci század meg lesz, csak nem Mo-nak, hanem csehszlovákiával együtt.

Az is elég esélyes, hogy komoly nemzetközi partnerek nélkül halott a cég. De sztem itt kopogtata az ajtón 3-4 cég akikkel lehet stratégiai megállapodásokat kötni. A tudástranszferért cserében, megrendelésekkel, a most folyó légierő korszerűsítés tortájából nagy szeletekkel tudunk fizetni. Ráadásul az AV-nek olyan térségekbe van kapcsolati tőkéje, ahova a Nyugatiaknak kevesebb, ez új piacot jelenthet nekik.

Ha Mo. szemszögéből nézem csak az AV-n keresztül vezetett út, hogy egyenrangúbb félként tárgyaljunk repülést érintő hadiipari fejlesztésekről.
Az AV egy magánvállalkozás, nincs köze a Honvédség beszerzéséhez, úgy mint a Lynx, vagy még inkább a Hinterberger. Előbbi egyik egy német-magyar(állami) vegyesválllalat török tervezőkkel, utóbbi egy magyar állam által megvett osztrák cég, amely a világon egyébként négy helyen is telephellyel rendelkezik. Az AV cseh gyár, cseh munkásokkal, csehországban adózik. A profittal rendelkezik a magyar magánvállalkozás, meg mivel közel áll a tulajdonosi kör az állami vezetéshez ezért megvetetnének olyan repülőgépet amely nem szükséges országunknak mert nincs kiket képzeni rajta, mivel kis és sűrűn lakott ország révén nem sok légterünk van, és a beruházás többi része meg hiányzik. (a nagysebességű pilótaképzéshez). Nem véletlenül még a németek is az USA-ban képzik harci pilótáikat, pedig a Tornado majd most az EF nincs ott rendszeresítve. Az olasz pilótaképzéshez is inkább van légtér, különösen tenger felett.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 613
97 801
113
Az AV egy magánvállalkozás, nincs köze a Honvédség beszerzéséhez, úgy mint a Lynx, vagy még inkább a Hinterberger. Előbbi egyik egy német-magyar(állami) vegyesválllalat török tervezőkkel, utóbbi egy magyar állam által megvett osztrák cég, amely a világon egyébként négy helyen is telephellyel rendelkezik. Az AV cseh gyár, cseh munkásokkal, csehországban adózik. A profittal rendelkezik a magyar magánvállalkozás, meg mivel közel áll a tulajdonosi kör az állami vezetéshez ezért megvetetnének olyan repülőgépet amely nem szükséges országunknak mert nincs kiket képzeni rajta, mivel kis és sűrűn lakott ország révén nem sok légterünk van, és a beruházás többi része meg hiányzik. (a nagysebességű pilótaképzéshez). Nem véletlenül még a németek is az USA-ban képzik harci pilótáikat, pedig a Tornado majd most az EF nincs ott rendszeresítve. Az olasz pilótaképzéshez is inkább van légtér, különösen tenger felett.
Értem hogy az AV most cseh gyár. De ha lesz profit, szépen hazautalják a magyarok, ahogy a győri Audi is a német munkások béréhez járul hozzá a magyar profitjával.

De ez még egy nagyon tavoli fiktív jövő. Viszont a Hirtenberger jó példa. Öt például átköltöztetik Várpalotára. És hopp, egy osztrák gyárból magyar lett. 80%-os reszesedésnél én abban szinte biztos vagyok, hogy záros határidőn belül lesz magyarorszagi AV iroda, akár gyár. Valszeg nem meglévő termékekre.

Mint fent írtam biztos nem egyedüli magyar képzésben gondolkodnak. Így tágul és értelmezhetőbb minden. De majd a közeljövő eldönti.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 613
97 801
113
k. A profittal rendelkezik a magyar magánvállalkozás, meg mivel közel áll a tulajdonosi kör az állami vezetéshez ezért megvetetnének olyan repülőgépet amely nem szükséges országunknak
Mi a tökömért ilyen rizikós üzleten keresztül akarnának lehúzni pár milliárdot az államról, hogy tömjék a zsebük, amikor ennek ezerszer egyszerűbb útja van. Sztem teljesen egyértelmű, hogy nem 6 magyar L39-NG miatt került magyar tulajdonba az AV.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Mi a tökömért ilyen rizikós üzleten keresztül akarnának lehúzni pár milliárdot az államról, hogy tömjék a zsebük, amikor ennek ezerszer egyszerűbb útja van. Sztem teljesen egyértelmű, hogy nem 6 magyar L39-NG miatt került magyar tulajdonba az AV.
Bocs, de a kontraszelektált alakok már nem okosan lopnak, hanem nemis talicskával,hanem dömperrel. Mert nekik megengedi a Gazda. Ennyi. Occam borotvája.