[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113

Bocsánat ha már felmerült ez az elmúlt 72 oldalon, de a Wizz-től nem kapnának magyarokat?
Vagy feltétlenül katonának kell lennie, végülis ez mégis csak egy civil repülőgép.Azon kívül, hogy szürke nem sokban különbözhet pilóta szempontból a Wizz A320-tól.Ja, meg rövidebb, ha ez számít bármit is.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Csak tudnám, hogy a mi gépeink mi a lószart csinálnak ilyenkor.
Gyanús nekem hogy a MH-pilóták kiképzése még nem fejeződött be, így önállóan nem repülhetnek nemzetközi útvonalakat, a kiképző/külföldi pilóták meg most éppen nem érnek rá családi/hazarendelési okból.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 321
113
Bocsánat ha már felmerült ez az elmúlt 72 oldalon, de a Wizz-től nem kapnának magyarokat?
Vagy feltétlenül katonának kell lennie, végülis ez mégis csak egy civil repülőgép.Azon kívül, hogy szürke nem sokban különbözhet pilóta szempontból a Wizz A320-tól.Ja, meg rövidebb, ha ez számít bármit is.

Valószínűleg most már lenne néhány alkalmas Wizzair pilóta, aki ráérne... és nekik is jól jönne ha néha repülhetnének.
Kérdés, hogy milyen szintű együttműködés van a Wizzairrel... kezdetben azt gondoltuk, hogy épp ezért vett a Honvédség Airbus-t.
De azóta csak a debreceni utasszállító pilótaképzés beindítása, gépbérlések és kecskeméti le-felszállási gyakorlásokról szóltak a hírek és még azt is cáfolják hogy a Wizzair miatt bővítenék Kecskemétet.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Jó észrevétel. Nem tudom hogy van a szabályozás, az A319/320/321 család mennyire számít egy típusnak ilyenkor.
nincs, a wizznél pl van olyan hogy egyik nap valaki 20-assal repül másnap meg 21-el, lényegtelen infó hogy nem volt soha 19-eseük, mások a paraméterek amiket figyelembe kell venni repülésnél (take off/landing speed ,weight, flaps stbstbstb) de alapból a gép maga ugyanúgy működik , sőt, ugyanaz csak 19-től felfele a hossz változik de szinte minden ugyanaz
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 831
12 530
113
nincs, a wizznél pl van olyan hogy egyik nap valaki 20-assal repül másnap meg 21-el, lényegtelen infó hogy nem volt soha 19-eseük, mások a paraméterek amiket figyelembe kell venni repülésnél (take off/landing speed ,weight, flaps stbstbstb) de alapból a gép maga ugyanúgy működik , sőt, ugyanaz csak 19-től felfele a hossz változik de szinte minden ugyanaz
Lefele is, ha talál még az ember 18-at. ;)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
nincs, a wizznél pl van olyan hogy egyik nap valaki 20-assal repül másnap meg 21-el, lényegtelen infó hogy nem volt soha 19-eseük, mások a paraméterek amiket figyelembe kell venni repülésnél (take off/landing speed ,weight, flaps stbstbstb) de alapból a gép maga ugyanúgy működik , sőt, ugyanaz csak 19-től felfele a hossz változik de szinte minden ugyanaz
Az A321-en a nagyobb légtér miatt más a légkondi-rendszer, technikailag más jelentős különbség nincs. A hosszabb, több üléses 321-en több a vészkijárat is, de ez csak a kiképzésnél és vészhelyzetnél számít, normál üzemeltetésnél nem.
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
663
1 013
93
Az A321-en a nagyobb légtér miatt más a légkondi-rendszer, technikailag más jelentős különbség nincs. A hosszabb, több üléses 321-en több a vészkijárat is, de ez csak a kiképzésnél és vészhelyzetnél számít, normál üzemeltetésnél nem.
Én úgy tudom, hogy a 321-nek mások a fékszárnyai. Ha jól emlékszem, több állásszög választható és nagyobb mértékben kiereszthető.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Én úgy tudom, hogy a 321-nek mások a fékszárnyai. Ha jól emlékszem, több állásszög választható és nagyobb mértékben kiereszthető.
Van különbség, de pilóta-szempontból a kezelés, helyzet-kijelzés ugyanaz, a nyitási/beállítási mértékek meg a gép aktuális súlyától, tehát a terheléstől, sebességtől és a reptéri körülményektől függnek.
 
  • Tetszik
Reactions: zulu
T

Törölt tag 1586

Guest
Mindenesetre most látszik hogy az A319-helyett lehet hogy jobb lett volna egy B-737 QC
Ha feltételezzük hogy egyszer csak lesz kiképzett személyzet akkor egy teherajtós QC gépet sokkal jobban lehet alkalmazni teherszállításra mint egy teherajtóval nem rendelkező utas gépet. (az utas gépnél csak az utasfedélzet alatti teherteret lehet használni teherszállításra aminek a térfogata erősen korlátozott)
VAGY
venni kell A320/321-ket a mostani A319 helyett és azokra kell vágatni teherajtót. (félek, az A319 törzse túl rövid ahhoz hogy egy szabvány teherajtó elférjen a szárny belépőél és az első utasajtó között)
Esetleg az új A320M3? Arra lehet hogy még szárny alatti utántöltő konténert is lehetne kérni.
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113

Nem hiszem, hogy nagyobb tréning kell ahhoz, hogy valaki A319-est repüljön, mint ami az A320Ceo-ról az A321Neo-hoz kell.Sőt, szerintem annyi se kell.
Talán az eltérő hajtóművek miatt (ugye a légierő CFM-el repül a Wizz meg IAE-vel) lehet egy apróbb "okosítás".De ugye kapitányról beszélünk, aki nem két percet repült már.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 563
97 658
113
Mindenesetre most látszik hogy az A319-helyett lehet hogy jobb lett volna egy B-737 QC
Ha feltételezzük hogy egyszer csak lesz kiképzett személyzet akkor egy teherajtós QC gépet sokkal jobban lehet alkalmazni teherszállításra mint egy teherajtóval nem rendelkező utas gépet. (az utas gépnél csak az utasfedélzet alatti teherteret lehet használni teherszállításra aminek a térfogata erősen korlátozott)
VAGY
venni kell A320/321-ket a mostani A319 helyett és azokra kell vágatni teherajtót. (félek, az A319 törzse túl rövid ahhoz hogy egy szabvány teherajtó elférjen a szárny belépőél és az első utasajtó között)
Esetleg az új A320M3? Arra lehet hogy még szárny alatti utántöltő konténert is lehetne kérni.
Anno az volt akciosan az Air Berlin csődje miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 321
113
Nekem egyre gyanúsabb az A350, hogy ne csak 4-5 ember tudjon egyszerre kényelmesen nagy távolságra repülni.... akarom mondani bárhonnan bármikor haza tudjanak hozni 140 embert.

A német korrmány is most vett hármat, hogy jó legyen a német gazdaságnak... :)


"Deutschlands neuer Regierungsflieger: Luftwaffe Airbus A350. Die Bundesregierung hat drei neue Airbus A350 für die Flugbereitschaft der Luftwaffe bestellt, die ältere Flugzeuge der Flotte ersetzen sollen. Die erste der drei Maschinen hob am 20. März 2020 am Airbus-Werk in Hamburg-Finkenwerder erstmals in voller Lackierung ab."
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 321
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Luthero