[HUN] Airbus A319


Bocsánat ha már felmerült ez az elmúlt 72 oldalon, de a Wizz-től nem kapnának magyarokat?
Vagy feltétlenül katonának kell lennie, végülis ez mégis csak egy civil repülőgép.Azon kívül, hogy szürke nem sokban különbözhet pilóta szempontból a Wizz A320-tól.Ja, meg rövidebb, ha ez számít bármit is.
 
Csak tudnám, hogy a mi gépeink mi a lószart csinálnak ilyenkor.
Gyanús nekem hogy a MH-pilóták kiképzése még nem fejeződött be, így önállóan nem repülhetnek nemzetközi útvonalakat, a kiképző/külföldi pilóták meg most éppen nem érnek rá családi/hazarendelési okból.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Bocsánat ha már felmerült ez az elmúlt 72 oldalon, de a Wizz-től nem kapnának magyarokat?
Vagy feltétlenül katonának kell lennie, végülis ez mégis csak egy civil repülőgép.Azon kívül, hogy szürke nem sokban különbözhet pilóta szempontból a Wizz A320-tól.Ja, meg rövidebb, ha ez számít bármit is.

Valószínűleg most már lenne néhány alkalmas Wizzair pilóta, aki ráérne... és nekik is jól jönne ha néha repülhetnének.
Kérdés, hogy milyen szintű együttműködés van a Wizzairrel... kezdetben azt gondoltuk, hogy épp ezért vett a Honvédség Airbus-t.
De azóta csak a debreceni utasszállító pilótaképzés beindítása, gépbérlések és kecskeméti le-felszállási gyakorlásokról szóltak a hírek és még azt is cáfolják hogy a Wizzair miatt bővítenék Kecskemétet.
 
Jó észrevétel. Nem tudom hogy van a szabályozás, az A319/320/321 család mennyire számít egy típusnak ilyenkor.
nincs, a wizznél pl van olyan hogy egyik nap valaki 20-assal repül másnap meg 21-el, lényegtelen infó hogy nem volt soha 19-eseük, mások a paraméterek amiket figyelembe kell venni repülésnél (take off/landing speed ,weight, flaps stbstbstb) de alapból a gép maga ugyanúgy működik , sőt, ugyanaz csak 19-től felfele a hossz változik de szinte minden ugyanaz
 
nincs, a wizznél pl van olyan hogy egyik nap valaki 20-assal repül másnap meg 21-el, lényegtelen infó hogy nem volt soha 19-eseük, mások a paraméterek amiket figyelembe kell venni repülésnél (take off/landing speed ,weight, flaps stbstbstb) de alapból a gép maga ugyanúgy működik , sőt, ugyanaz csak 19-től felfele a hossz változik de szinte minden ugyanaz
Lefele is, ha talál még az ember 18-at. ;)
 
nincs, a wizznél pl van olyan hogy egyik nap valaki 20-assal repül másnap meg 21-el, lényegtelen infó hogy nem volt soha 19-eseük, mások a paraméterek amiket figyelembe kell venni repülésnél (take off/landing speed ,weight, flaps stbstbstb) de alapból a gép maga ugyanúgy működik , sőt, ugyanaz csak 19-től felfele a hossz változik de szinte minden ugyanaz
Az A321-en a nagyobb légtér miatt más a légkondi-rendszer, technikailag más jelentős különbség nincs. A hosszabb, több üléses 321-en több a vészkijárat is, de ez csak a kiképzésnél és vészhelyzetnél számít, normál üzemeltetésnél nem.
 
Az A321-en a nagyobb légtér miatt más a légkondi-rendszer, technikailag más jelentős különbség nincs. A hosszabb, több üléses 321-en több a vészkijárat is, de ez csak a kiképzésnél és vészhelyzetnél számít, normál üzemeltetésnél nem.
Én úgy tudom, hogy a 321-nek mások a fékszárnyai. Ha jól emlékszem, több állásszög választható és nagyobb mértékben kiereszthető.
 
Én úgy tudom, hogy a 321-nek mások a fékszárnyai. Ha jól emlékszem, több állásszög választható és nagyobb mértékben kiereszthető.
Van különbség, de pilóta-szempontból a kezelés, helyzet-kijelzés ugyanaz, a nyitási/beállítási mértékek meg a gép aktuális súlyától, tehát a terheléstől, sebességtől és a reptéri körülményektől függnek.
 
  • Tetszik
Reactions: zulu
Mindenesetre most látszik hogy az A319-helyett lehet hogy jobb lett volna egy B-737 QC
Ha feltételezzük hogy egyszer csak lesz kiképzett személyzet akkor egy teherajtós QC gépet sokkal jobban lehet alkalmazni teherszállításra mint egy teherajtóval nem rendelkező utas gépet. (az utas gépnél csak az utasfedélzet alatti teherteret lehet használni teherszállításra aminek a térfogata erősen korlátozott)
VAGY
venni kell A320/321-ket a mostani A319 helyett és azokra kell vágatni teherajtót. (félek, az A319 törzse túl rövid ahhoz hogy egy szabvány teherajtó elférjen a szárny belépőél és az első utasajtó között)
Esetleg az új A320M3? Arra lehet hogy még szárny alatti utántöltő konténert is lehetne kérni.
 

Nem hiszem, hogy nagyobb tréning kell ahhoz, hogy valaki A319-est repüljön, mint ami az A320Ceo-ról az A321Neo-hoz kell.Sőt, szerintem annyi se kell.
Talán az eltérő hajtóművek miatt (ugye a légierő CFM-el repül a Wizz meg IAE-vel) lehet egy apróbb "okosítás".De ugye kapitányról beszélünk, aki nem két percet repült már.
 
Mindenesetre most látszik hogy az A319-helyett lehet hogy jobb lett volna egy B-737 QC
Ha feltételezzük hogy egyszer csak lesz kiképzett személyzet akkor egy teherajtós QC gépet sokkal jobban lehet alkalmazni teherszállításra mint egy teherajtóval nem rendelkező utas gépet. (az utas gépnél csak az utasfedélzet alatti teherteret lehet használni teherszállításra aminek a térfogata erősen korlátozott)
VAGY
venni kell A320/321-ket a mostani A319 helyett és azokra kell vágatni teherajtót. (félek, az A319 törzse túl rövid ahhoz hogy egy szabvány teherajtó elférjen a szárny belépőél és az első utasajtó között)
Esetleg az új A320M3? Arra lehet hogy még szárny alatti utántöltő konténert is lehetne kérni.
Anno az volt akciosan az Air Berlin csődje miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and formosa1
Nekem egyre gyanúsabb az A350, hogy ne csak 4-5 ember tudjon egyszerre kényelmesen nagy távolságra repülni.... akarom mondani bárhonnan bármikor haza tudjanak hozni 140 embert.

A német korrmány is most vett hármat, hogy jó legyen a német gazdaságnak... :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Deutschlands neuer Regierungsflieger: Luftwaffe Airbus A350. Die Bundesregierung hat drei neue Airbus A350 für die Flugbereitschaft der Luftwaffe bestellt, die ältere Flugzeuge der Flotte ersetzen sollen. Die erste der drei Maschinen hob am 20. März 2020 am Airbus-Werk in Hamburg-Finkenwerder erstmals in voller Lackierung ab."
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma
Ma elvileg megy egy wizz 321neo Shanghai-ba

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Fél óra és landol Shanghaiban.
Azt tudjuk, hogy mit hoz? Gondolom a 200 beígért lélegeztetőgép felét und?
 
Ezt ide akartam... :rolleyes:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Video from the fully loaded China Eastern Airlines aircraft on it’s way to the Czech Republic."

Ez nagyobb gép, egy Airbus A330, de így szállítottak védőeszközöket egy kínai légitársaság utasszállító gépén Csehországba.
(Ezen kívül a csehek voltak kinn védőeszközökért az A319-esel és a NATO SALIS programját kihasználva több An-124-es szállítmány is érkezik még.)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Luthero