[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 708
12 190
113
EUDIy1cXQAIyWL9

Selyem út helyett van most Szent Korona légihíd.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 068
80 855
113
Eddig itt tartanak a környező országok:

Csehország:
saját katonai A319, China Eastern Airlines A330, 3 db An124 a NATO SALIS program keretében
Románia: saját katonai C-27 és C-130, 2 db NATO C-17 szállítmány
Szerbia: állami Falcon, állami Embraer 600, állami Learjet 35, Air Serbia légitársaság A330
Magyarország: Ferihegyre járó török és kínai cargo társaság, Wizzair
Szlovákia: 1 db An124 a NATO SALIS program keretében

Ha valaki tud még szállítmányokról, egészítse ki.

Holnap megy Belgrádba egy Volga-Dnepr An-124-es, valószínűleg az orosz-kínai segítség a szerbeknek.
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 068
80 855
113
"A Wizz Air négy USA nagyvárosból (Chicago, Los Angeles, Miami, New York) fog hazahozni kintrekedt magyarokat - jelentette be Szijjártó Péter Külgazdasági és Külügyminiszter a Facebook oldalán. A járatokat két Wizz Air gép fogja repülni. Az egyik járat várhatóan egy kanadai nagyvárosban is le fog szállni a jövő hét során."

Ha jól sejtem, a Wizzair nagyon ki lesz tömve állami pénzzel... meg lesz mentve a légitársaság.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 813
28 963
113
Ha jól sejtem, a Wizzair nagyon ki lesz tömve állami pénzzel... meg lesz mentve a légitársaság.
Nagyon rosszul sejted, a tulaja malévos vezér volt és a korrupt magyar államba tört bele a bicskája, a sok mohó piócába amikor rendbe akarta szedni az állami légitársaságot. Sose hagyná, hogy a magyar államnak bármi köze legyen a cégéhez, ami iszonyú tartalékokkal rendelkezik, mert rendkívül sikeres és hatalmas profitot termelt eddig. Ha az elkövetkező években nem repülnének, akkor se apadna érdemben ez a megtakarítás. A Wizz a mostani válság egyik nagy nyertese lesz a tőkeereje miatt.

Ezek az állami utak nem ingyen vannak, minimum a kerozint fizetik az adófizetők!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nagyon rosszul sejted, a tulaja malévos vezér volt és a korrupt magyar államba tört bele a bicskája, a sok mohó piócába amikor rendbe akarta szedni az állami légitársaságot. Sose hagyná, hogy a magyar államnak bármi köze legyen a cégéhez, ami iszonyú tartalékokkal rendelkezik, mert rendkívül sikeres és hatalmas profitot termelt eddig. Ha az elkövetkező években nem repülnének, akkor se apadna érdemben ez a megtakarítás. A Wizz a mostani válság egyik nagy nyertese lesz a tőkeereje miatt.

Ezek az állami utak nem ingyen vannak, minimum a kerozint fizetik az adófizetők!
Ha ez így van, akkor miért a Wizz hosszabb utakra ALKALMATLAN gépeit küldik 3-4 technikai leszállással...?!? :(
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 068
80 855
113
Nagyon rosszul sejted, a tulaja malévos vezér volt és a korrupt magyar államba tört bele a bicskája, a sok mohó piócába amikor rendbe akarta szedni az állami légitársaságot. Sose hagyná, hogy a magyar államnak bármi köze legyen a cégéhez, ami iszonyú tartalékokkal rendelkezik, mert rendkívül sikeres és hatalmas profitot termelt eddig. Ha az elkövetkező években nem repülnének, akkor se apadna érdemben ez a megtakarítás. A Wizz a mostani válság egyik nagy nyertese lesz a tőkeereje miatt.

Ezek az állami utak nem ingyen vannak, minimum a kerozint fizetik az adófizetők!

És én még azt gondoltam hogy marketing okokból ingyen segít a Wizzair ...
Bár Szíjjártó már 4000 hazahozott emberről ír, azért az jó sok gép. És ott van még a kínai védőeszközök szállítása is.

Olyan pénzekre gondoltam, mint a
- balkáni utak állami támogatása
- Wizzair pilótaképző központok támogatása
- nekem még mindig gyanús a kecskeméti reptér civil bővítés is
stb.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
...ami iszonyú tartalékokkal rendelkezik, mert rendkívül sikeres és hatalmas profitot termelt eddig. Ha az elkövetkező években nem repülnének, akkor se apadna érdemben ez a megtakarítás...
Herceg...te még hiszel a mesékben?

A Wizz a 2014 tőzsdei bevezetéae óta évente olyan €200-500 millió profitot csinált ami árbevétel arányosan egyáltalàn nem "hatalmas" és abból tutira nem tudott "iszonyú tartalékokat" építeni (előtte meg leginkább csak veszteséget termelt)
A cég élerben tartása rengeteg pénzbe kerül még úgy is hogy v.színű az összes nem létfontosságú beszállító kifizetését leállították és a pilótákat fizetés nélküli szabira küldték.
A válság a Wizzt a lehető legrosszab pillanatban èrte. Rengeteg új gépet lízingelt amik ha nem repülnek akkor nem termelik ki a bérleti díjukat. Az sokáig nem lesz tartható hogy nem fizetik ki a lízing díjakat.
A Wizz válság utáni kilátásai kifejezetten rosszak. A Wizz törzsközönségét adó proletárok a válság elmúltával le lesznek gatyásodva, nem lesz szabijuk és várhatóan még sokáig nem a repülésen fogják törni a fejüket.
Ezzel szemben flag carrierek törzsutasait adó business utasok a válság elmúltával várhatóan még intenzívebben fognak repkedni...
Ami most megy az már a Wizz kevéssé burkolt támogatása a magyar állam által.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Talán mert a hosszméretük miatt az Airbus 321-eknek van a legnagyobb teherterük, ez tudja elhozni egy fordulóval a legtöbb cuccot?!!
A szélestörzsűeknek még nagyobb teherterük van, és simán - technikai leszállás nélkül - repülik le a távot. És mivel a LOT gépei is állnak, bizonyára azokat is bérbe vehettük volna...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 635
113
A szélestörzsűeknek még nagyobb teherterük van, és simán - technikai leszállás nélkül - repülik le a távot. És mivel a LOT gépei is állnak, bizonyára azokat is bérbe vehettük volna...
Azt bérelünk amit tudunk. A multkori kínai Boeing 747-essel hoztunk 1 körrel 71 tonna eü. cuccot. Vasárnap az Ethiopian Airlines Boeing 777F cargo gépével h, ami elvileg Kína és Addis Ababa közt ingázik, hozunk több mint 90 tonnát. Sztem jön még kínai nagy gép is.

A Wizz gépeket vagy a kisebb beszerzésekhez használjuk vagy kényszerből, mert másunk nincs. Ezt teszik a csehek és a szlovakok is

A görögök ilyen átalakított gépekkel hozzák a szajrét.
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 657
8 823
113
Nagyon rosszul sejted, a tulaja malévos vezér volt és a korrupt magyar államba tört bele a bicskája, a sok mohó piócába amikor rendbe akarta szedni az állami légitársaságot. Sose hagyná, hogy a magyar államnak bármi köze legyen a cégéhez, ami iszonyú tartalékokkal rendelkezik, mert rendkívül sikeres és hatalmas profitot termelt eddig. Ha az elkövetkező években nem repülnének, akkor se apadna érdemben ez a megtakarítás. A Wizz a mostani válság egyik nagy nyertese lesz a tőkeereje miatt.

Ezek az állami utak nem ingyen vannak, minimum a kerozint fizetik az adófizetők!

Ez így nem teljesen igaz. Vradi egy jó szakember de nem sok tartalékja van a cégnek és minden gép lízinges. Jelen pillanatban az állam segíti a szállításokkal.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 813
28 963
113
Ez így nem teljesen igaz. Vradi egy jó szakember de nem sok tartalékja van a cégnek és minden gép lízinges. Jelen pillanatban az állam segíti a szállításokkal.
"Újra megnyugtatják a befektetőket a pénzügyi helyzettel, likviditással kapcsolatban is. A közlés szerint egy, a mostani várakozásoknál jóval elhúzódóbb járványt is képes túlélni a cég – ezt egyébként külső elemzők is így látják, a legnagyobb tartalékkal a saját gépekkel repülő Ryanair után a Wizz rendelkezik."
Forbes

"Nem az a kérdés most, hogy a nyereséggel mi történik a szektorban, hanem az, hogy kinek mekkora pénztartaléka van átvészelni ezt a sokkot, ez most likviditási kérdés. A Wizz Air mintegy 1,5 milliárd euróval indul neki a válságnak, ami iparági szinten erősnek számít - mondta el Váradi József.
Ha ez a válság nagyon fáj, akkor a többieknek sokkal jobban fog fájni, mint nekünk. Ha egyáltalán nem repülne egy darab utat sem a Wizz Air, akkor nagyjából három évig tudná finanszírozni magát – állítja a cégvezér. Ezzel szemben sok versenytársnak csak 1-2 hónapos likviditása van. A légitársaság szereti magasan tartani a készpénzállományát, mert ebben az iparágban nagyon masszív sokkhatások fordulnak elő, így szükség van komoly tartalékra – tette hozzá."

Portfólió
 
  • Tetszik
Reactions: emel

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Azt bérelünk amit tudunk. A multkori kínai Boeing 747-essel hoztunk 1 körrel 71 tonna eü. cuccot. Vasárnap az Ethiopian Airlines Boeing 777F cargo gépével h, ami elvileg Kína és Addis Ababa közt ingázik, hozunk több mint 90 tonnát. Sztem jön még kínai nagy gép is.

A Wizz gépeket vagy a kisebb beszerzésekhez használjuk vagy kényszerből, mert másunk nincs. Ezt teszik a csehek és a szlovakok is

A görögök ilyen átalakított gépekkel hozzák a szajrét.
Ha így van, akkor a csehek sokkal ügyesebbek, mert bár nekik nincs, mégis jóval több tehergépet tudtak összeszedni.
Ellenben az USA-ban rekedt magyaroknak nem tehergép kell, hanem 1 szélestörzsű, mely nem 3-4 tankolással repül...

Akkor a legtöbb helyre miért az ALKALMATLAN Wizzes gépeket küldik? Már minden repülő áll, szóval bármely társaságtól lehet megfelelő gépet bérelni - összesítve olcsóbban, ti. a technikai leszállások sem ingyen vannak... :(
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Ha így van, akkor a csehek sokkal ügyesebbek, mert bár nekik nincs, mégis jóval több tehergépet tudtak összeszedni.
Ellenben az USA-ban rekedt magyaroknak nem tehergép kell, hanem 1 szélestörzsű, mely nem 3-4 tankolással repül...

Akkor a legtöbb helyre miért az ALKALMATLAN Wizzes gépeket küldik? Már minden repülő áll, szóval bármely társaságtól lehet megfelelő gépet bérelni - összesítve olcsóbban, ti. a technikai leszállások sem ingyen vannak... :(
Talán inkább a hazait részesítik előnyben.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
történik a szektorban, hanem az, hogy kinek mekkora pénztartaléka van átvészelni ezt a sokkot, ez most likviditási kérdés. A Wizz Air mintegy 1,5 milliárd euróval indul neki a válságnak, ami iparági szinten erősnek számít - mondta el Váradi József.
Csak hogy el lehessen helyezni mennyi is az €1,5 milliárd Wizz vonarkozásban...
A Wizz éves árbevétele 2019 ben €2,4 milliárd volt.
Ezek szerint a €1,5 milliárd cash állomány valamivel több mint 6 havi árbevételnek felel meg.
Ez az Eu.i légitársaságok között erősnek számít de nem kiugróan sok
keszpenzallomany-359506.png

Jelenleg a Wizznek egy kb. 140 gépes flotta földön tartásának a klts.eit kell fedeznie és az iparági kilátások - azon belül is a low cost tàrsasàgok kilátàsai - ....hogy is mondjam...nem jók.:rolleyes:
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...sagoknal-tortenik-ki-fogja-ezt-tulelni-422316
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 863
6 049
113
800 euró lesz a jegy az amerikai wizz járatokra. A jegybevétel és a tényleges költség közti különbséget az állam fizeti a wizznek.

Vasárnapi Etióp cargo: én úgy hallottam, hogy 90tonnával indul Kínából, de abból raknak ki otthon is, utána jön hozzánk.