1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus A319

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - borisz által indítva @ 2018. január 3..

Címkék:
  1. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ma megjött.
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ma végre újra repült a 604-es. Ezek szerint 4 hónapig tartott a hajtóműcsere...
     
  4. emel

    emel Well-Known Member

    A hajtóműcsere az max 2x2 nap, mindennel együtt! A többi a várakozás, hogy extra felárú + költség NÉLKÜL legyen hajtómű hozzá.
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Csak azt nem értem, hogy ha ezek tervezett kötelező cserék/ellenőrzések x üzemóránál, akkor miért nincs előre megrendelve és időben ott a cserehajtómű? Vagy a kiszerelt hajtóművet küldik el felújításra/javításra/ellenőrzésre és ha kész, akkor ugyanazt szerelik vissza?
     
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Honnan tudod, hogy ez tervezett hajtóműcsere volt? Mi van ha csak fogtak egy nagyobb madarat és az miatt kellett cserélni a hajtóművet? Vagy ha tervezett csere is volt, a javító cég persze hogy ad csere-hajtóművet - csak persze hogy nem ingyen, nem családsegítő az hogy jótékonykodjon! Egy légitársaság simán meg is fizeti, mert ők behajtják az utasokon a nyereséggel együtt, a földön álló hajtóműre váró gép viszont nem hoz nekik pénzt. A MH-nek meg úgy néz ki nem volt sürgős, náluk nincs kieső utas-bevétel amíg nem repül a gép. Az A 319 úgyis jóval kisebb a 321-nél, nem érte volna meg azokat küldeni Kínába egészségügyi felszerelésért.
     
    aquarell and pöcshuszár like this.
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A múltkor is ugyanígy, 2018 decembertől 2019 áprilisig, állt az egyik gép hajtóműcserére várva, ebből gondolom hogy tervezett.
    Akkor te magyaráztad el hogy a civil életben hogyan zajlik és hogy ott is ilyen sokáig tart a D-check.
    Azt nem tudom hogy mennyire hiányzik a kiesett gép a Honvédségnek, de a legutóbbi ilyen után merült fel a HM-ben, hogy venni kellene egy harmadik gépet is. Aztán egy idő után már nem emlegette Benkő. Lehet, most megint feljön téma, mert lesz megint tönkrement légitársaság és előbb-utóbb a 605-ösnél is eljön az idő...
     
    Ocses, zeal and Gyurma like this.
  8. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Vagy veszünk inkább egy légitársaságot.:D
     
    tonyo, aquarell, borisz and 3 others like this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    0:45-től látható, hogyan rakodják be Ferihegyen a 605-ös A319-es csomagterébe a százezer maszkot tartalmazó dobozokat és viszik Macedóniába.
     
    arcas and Gyurma like this.
  10. blogen

    blogen Well-Known Member

    Csak ne az legyen, hogy megvesznek két sor, változatos típusú, csak látszólag hasonló gépet, valami sivatagi depól! :p
     
    aquarell likes this.
  11. torsen

    torsen Well-Known Member

    Vasárnap reggel (8.00 óra) a debreceni reptéren 9 Wizzair gép parkolt. Jól néztek ki....
     
    Luthero likes this.
  12. Denomation

    Denomation Active Member

  13. Madár Fokker

    Madár Fokker Active Member

    Van az 11 is. Csak az a kettő bent parkol az előtéren.
     
    fishbed and torsen like this.
  14. torsen

    torsen Well-Known Member

    Biztosan úgy van. Én mikor kijöttem a Tesco-ból akkor akadt meg a szemem rajtuk, le is fotóztam. A pálya keleti végénél álltak egy csomóban kilencen.
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  16. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Végre, lett hajtómű a 604-esnek, ma Pápán volt
     
    tonyo and Terminator like this.
  17. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Izolációs kapszukákat kaptak a kormánygépek. Igy a virushelyzetben is nyugidtan járhatnak a miniszterek kaszinózni..

    Vagy....

    Új eszközökkel bővül a légi egészségügyi kiürítési képesség
    Gyors, biztonságos és izolált betegszállítást tesznek lehetővé azok az izolációs kapszulák, amelyek április 9-én érkeztek meg hazánkba. Ezek az új eszközök a Magyar Honvédség légi egészségügyi kiürítési képességét bővítik majd.

    Figyelemmel az új koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzetre, úgynevezett izolációs kapszulákkal bővül az Airbus A-319-es repülőgépek felszereltsége, amelyek kapcsán dr. Horváth Péter orvos ezredes, a Magyar Honvédség egészségügyi főnökének helyettese elmondta: „ezek a kapszulák a biztonságos betegszállításban nyújtanak nekünk hatalmas segítséget. Mindenki tudja, hogy a COVID-19-es járvány miatt erre nagy szükség lehet.”

    Dr. Horváth Péter hozzátette: az eszközöket azért vásárolta meg a Magyar Honvédség, hogy az egészségügyi légi kiürítés képességgel is bíró Airbus A-319 típusú repülőgépeken biztonságos, fertőzésveszélytől mentes körülmények között, gyorsan hazaszállíthassanak bárkit. „Ez az eszköz lehetőséget nyújt arra, hogy például külföldi missziókból hazaszállítsunk esetlegesen fertőzött betegeket is. Nem csak a repülőeszközökön történő felhasználásra alkalmas, hanem a betegek földi szállítását is megkönnyíti” – fogalmazott a Magyar Honvédség egészségügyi főnökének helyettese, aki kiemelte azt is, hogy ez a kapszula arra képes, hogy körülbelül 8-10 órán keresztül biztosítsa a beteg a stabil szállítását úgy, hogy közben megakadályozza az esetleges további fertőzés lehetőségét.

    A cseh forgalmazótól érkező készleteket az MH Egészségügyi Központ Mentőosztálya, valamint az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis emberei az MH Egészségügyi Központ Tünde utcai objektumában vették át. A kecskeméti katonák még a nap folyamán meg is kezdték az eszköz használatának begyakorlását.



     
    Luthero, Gaudi, tonyo and 4 others like this.
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ezek szerint eddig nem volt ilyen... pedig ezért vették a repülőgépeket 2 éve. Nem baj, most már van ez is. 2 hónappal a hét wahuni magyar turista Franciaországból történő hazaszállítása után. Alakul ez, ha lassan is, külső kényszer hatására...
     
    fishbed, silurusglanis and rudi like this.
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezek lettek volna alkalmasak "turista" szállításra. Szerintem ebbe hosszú távra csak altatott embereket tesznek, mert különben eléggé klausztrofóbikus élmény/trauma éri őket.
    Ezek olyan esetekre valók, mint amikor pl. a németek súlyos eseteket vettek át az olaszoktól.
     
  20. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Inkább cargo ra gyurnék :) Most a válság után úgy is akadni fognak erre alkalmas gépek a piacon jó árban. Kezdésnek 3-4 gép is megtenné. Azért látszik hogy legyen bármilyen válság szállítási kapacításra igény van.
     
    Luthero, svajcibeka, SilvioD and 3 others like this.

Ezen oldal megosztása