Ezzel szemben flag carrierek törzsutasait adó business utasok a válság elmúltával várhatóan még intenzívebben fognak repkedni...
Ezt miből vezetted le?
A cégnél pl. nálunk eddig is az online meeting volt preferálva és sokan kezdenek ráébredni világszerte, hogy kurvára drága és felesleges a repkedés. Maga az, hogy valaki elrepül valamiért csak 2 napra majd visszamegy, az lehet 4 nap is + jetlag = munkaerő kiütve egy időre.
Ebben kb. tucatnyi sok órás skype meeting belefér. Ha nagy rajzot kell nyomtatni vagy nézni, az is meg a baszott nagy monitoron vagy printer kitolja. Töredéke az erőforrás igénye ennek.
Kiváló példa erre a BMS4 és a Freefalcon repszim is. Játékot lehet fejleszteni úgy, hogy kb. soha nem találkoztak emberek egymással, de sokuk még a másik identitását sem tudja. Én most így készítek videót és ismét MOD-ot.
Ha engem kérdeztek, a repipar 90%+ része simán luxus. Mert megtehetjük. Nem azért, mert szükséges vagy értelme van. Szép műszaki teljesítmény, csak közben szétkúrjuk vele a Földet és a kövi generáció jövőjét.
Pl. számomra felfoghatatlan, hogy mivégre van értelme az n+1-dik várost meglátogatni? Kb. a 10. város után az egyet láttam, mindent láttam érzés van.
Ha ma pl. lenne olyan VR felület, amivel a La Sagrada bejárható lenne virutálisan, akkor sok értelmét nem látnám annak, hogy valaha Barcelonába repüljek.
Kb. monumentális természeti szépségekért utaznék, de a turisták töredéke csinálja ezt.
Ha nagyon szemét akarnék lenni, ma a világ "ipara" kb. 10%-ban abból él, hogy a gyök2 polgár elutazik más városba szelfzni és bulizni. Lehet, de ennek lábnyoma nem zavar senkit...?
Valójában már most annak a peremén vagyunk, hogy turizmus nélkül tömegek lennének munka nélkül...
Ha nem menne a féktelen szórakozás...