[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Jut eszembe,az Airbus hol tart a 2020ra igért teherszállitó csomaggal?Még mindig nincs meg?Mert ha megvan,át lehetne pofozni a mi A319eseinket is .....
A múlt héten már láttam Kölnben egy cargo A321-et.


És ez a technológia nem adaptálható A319 átalakitáshoz?
Nem vagyok benne biztos, hogy működne a dolog az A319-cel a rövidebb törzs miatt. Két aggály merül fel bennem: elfér-e a cargoajtó a szárny és az első ajtó között? Valamint odafér-e az ajtóhoz a highloader (az a reptéri konténeremelő) a hajtóműtől?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 112
31 076
113
A múlt héten már láttam Kölnben egy cargo A321-et.



Nem vagyok benne biztos, hogy működne a dolog az A319-cel a rövidebb törzs miatt. Két aggály merül fel bennem: elfér-e a cargoajtó a szárny és az első ajtó között? Valamint odafér-e az ajtóhoz a highloader (az a reptéri konténeremelő) a hajtóműtől?
Az utóbbi 2 hétben naponta 2x voltam reptéren,egy halom cargo gépet láttam.De én nem tudom ránézésre megkülönböztetni az Airbust a Boeingtől.
Ráadásul ha jol tudom,az A319 MPA is megfeneklett.
Igy a mi gépeink átpofozása valóban multi-role " utántöltő gépekké végképpen reménytelen lett.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 406
113
Az utóbbi 2 hétben naponta 2x voltam reptéren,egy halom cargo gépet láttam.De én nem tudom ránézésre megkülönböztetni az Airbust a Boeingtől.
Ráadásul ha jol tudom,az A319 MPA is megfeneklett.
Igy a mi gépeink átpofozása valóban multi-role " utántöltő gépekké végképpen reménytelen lett.
Miért kellene átpofozni? Gripenre nem akarsz egy tehertérajtót? o_O
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 112
31 076
113
Miért kellene átpofozni? Gripenre nem akarsz egy tehertérajtót? o_O
Azt nem,de egy utántöltő konténert vennék hozzájuk.
1b27ea552bd6b5cc0a7b6e10b5f67445.jpg

Bár ha nem érted meg,hogy minek kéne az A319esből valódi többhasznú támogató gépet faragni,akkor ezt sem fogod megérteni
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 406
113
Azt nem,de egy utántöltő konténert vennék hozzájuk.
1b27ea552bd6b5cc0a7b6e10b5f67445.jpg

Bár ha nem érted meg,hogy minek kéne az A319esből valódi többhasznú támogató gépet faragni,akkor ezt sem fogod megérteni
Elgondolkoztál már azon, hogy lehetne a kamionod után kötni egy utasszállító utánfutót is? 2 legyet egy csapásra. A fuvarszervezők pik-pak teleszerveznék emberekkel.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 112
31 076
113
Elgondolkoztál már azon, hogy lehetne a kamionod után kötni egy utasszállító utánfutót is? 2 legyet egy csapásra. A fuvarszervezők pik-pak teleszerveznék emberekkel.
Elgondolkoztál azon,hogy mennyire hasznos lenne,ha tényleg "multi-role" gépek lennének?
És van olyan,hogy még egy pótot kötnek a nyerges után,svéd szerelvény a hétköznapi neve (mert ott engedélyezett és gyakori.Hollandiában is engedélyezett,de ritka,máshol túlméretesnek számit-25méter és 60 tonnás,egyszerűen nem fér el az EU nagyrészén)
De különben baromira fals az összehasonlitás.Boeing C40 Clipper Airbus megfelelője lehetne-csak én még a légi utántöltést is hozzávenném (Dassault Falconbol is csináltak utántöltő gépet,szóval nem egy példanélküli még kisebb gépből sem)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Elgondolkoztál azon,hogy mennyire hasznos lenne,ha tényleg "multi-role" gépek lennének?
Ha átlakínád az A319 est P2F standard szerint teherszállítóvá - amit jó eséllyel az A319 esetében nem lehet megtenni - attól még nem lenne "multi role" gép.
Akkor egy feladatos teherszállító gép lenne.

Ha multi role gépet szeretnél csinálni az A319 ből - mint mondjuk a KC-46-os (Tanker, személy és teher szállítás) az egy sokkal mélyebb beavatkozást igényelne egy síma P2F konverziónál.
A teherszállítóvá alakításnál ez történik...
Azzal már elég körülményes lesz kulturált körülmények között utasokat szállítani. Végszükségben persze nem lehetetlen, de utasoknak nem lesz benne sok köszönet...

Szerintem amiről te beszélsz egy B-737 QC lenne a szárnyai alatt egy-egy Cobham konténerrel.
lsd.: videó (minusz a konténer a szárnyak alatt..)

Rossz hír hogy az A319 / 320 / 321 nek nincs QC változata még rajzasztalon sem...:(
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 112
31 076
113
Ha átlakínád az A319 est P2F standard szerint teherszállítóvá - amit jó eséllyel az A319 esetében nem lehet megtenni - attól még nem lenne "multi role" gép.
Akkor egy feladatos teherszállító gép lenne.

Ha multi role gépet szeretnél csinálni az A319 ből - mint mondjuk a KC-46-os (Tanker, személy és teher szállítás) az egy sokkal mélyebb beavatkozást igényelne egy síma P2F konverziónál.
A teherszállítóvá alakításnál ez történik...
Azzal már elég körülményes lesz kulturált körülmények között utasokat szállítani. Végszükségben persze nem lehetetlen, de utasoknak nem lesz benne sok köszönet...

Szerintem amiről te beszélsz egy B-737 QC lenne a szárnyai alatt egy-egy Cobham konténerrel.
lsd.: videó (minusz a konténer a szárnyak alatt..)

Rossz hír hogy az A319 / 320 / 321 nek nincs QC változata még rajzasztalon sem...:(
Hát,pedig én pontosan erre gondoltam-már akkor is,mikor megvették a gépeket.C40-el meg lehet ezt csinálni.Szükség szerint palettákon berakják a székeket,vagy kiveszik.Elvileg ilyen palettás módszerrel akár egy repülő korházzá is átkonfigurálható,vagy (némi plusz előkészitéssel) REH géppé-bár ezek a Clipper esetében is papiron maradt elgondolások.Mondjuk az USAF nincs is ilyenre nagyon rászorulva,van elég dedikált gépük.Nekik elég a személy és teher szállitás rugalmassága.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Hát,pedig én pontosan erre gondoltam-már akkor is,mikor megvették a gépeket.C40-el meg lehet ezt csinálni.Szükség szerint palettákon berakják a székeket,vagy kiveszik.Elvileg ilyen palettás módszerrel akár egy repülő korházzá is átkonfigurálható,vagy (némi plusz előkészitéssel) REH géppé-bár ezek a Clipper esetében is papiron maradt elgondolások.Mondjuk az USAF nincs is ilyenre nagyon rászorulva,van elég dedikált gépük.Nekik elég a személy és teher szállitás rugalmassága.
Fájdalom, az A319 ből több mint valószínű hogy nem lehet az elképzelésednek megfelelő gépet építeni...:(
Teccettek volna B-737-est venni...:rolleyes:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 112
31 076
113
Fájdalom, az A319 ből több mint valószínű hogy nem lehet az elképzelésednek megfelelő gépet építeni...:(
Teccettek volna B-737-est venni...:rolleyes:
Kár,hasznos lenne-vehettek volna 320ast,azzal talán már menne.Vagy 30 évig el fognak repkedni mundérban ezek a gépek,lenne értelme a dolognak.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 406
113
Elgondolkoztál azon,hogy mennyire hasznos lenne,ha tényleg "multi-role" gépek lennének?
És van olyan,hogy még egy pótot kötnek a nyerges után,svéd szerelvény a hétköznapi neve (mert ott engedélyezett és gyakori.Hollandiában is engedélyezett,de ritka,máshol túlméretesnek számit-25méter és 60 tonnás,egyszerűen nem fér el az EU nagyrészén)
De különben baromira fals az összehasonlitás.Boeing C40 Clipper Airbus megfelelője lehetne-csak én még a légi utántöltést is hozzávenném (Dassault Falconbol is csináltak utántöltő gépet,szóval nem egy példanélküli még kisebb gépből sem)

Kár,hasznos lenne-vehettek volna 320ast,azzal talán már menne.Vagy 30 évig el fognak repkedni mundérban ezek a gépek,lenne értelme a dolognak.
Áruld már el, hogy minek!
Lassan 14 évesek lesznek a gépek.
Lesz mellettük 2db KC-390 (egyelőre). Ugyebár benne vagyunk az A400M-es közös ezredben. Még egy darabig elérhetők lesznek a C-17-esek. És emellett maguk az A310-esek is vihetnek, és vittek is a csomagtérbe terhet.
Miért akarsz még egy VIP/csapatszállítóra is ilyen feladatokat srófolni?
Így is folyamatosan mennek. Az összes missziót ezzel csinálják, plusz a külügy, és Orbánék egy csomót használják, ezen felül kiképző feladatokra is használják.
Azért akarod átalakítani, hogy a hajózóknak még évről évre folyamatosan légi utántöltési gyakorlatokat is kelljen csinalni?
Miközben gyakorlatilag sosem fogják ilyen feladatokra használni.
A KC-n ez már alap képesség lesz. A pilótáknak muszáj lesz ezt is gyakorolni.
Szóval, miért akarsz olyan képességekre pénzt égetni, amit ténylegesen soha nem használnánk ki, miközben maga a képesség fenntartása is felesleges pénz, és humánerőforrás pazarlás.
Azt a pénzt, amit az átalakításra elcseszel, azt inkább bele lehet tenni egy harmadik KC-ba.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Kár,hasznos lenne-vehettek volna 320ast,azzal talán már menne.Vagy 30 évig el fognak repkedni mundérban ezek a gépek,lenne értelme a dolognak.
Oka van annak, hogy A319-est vettek, mert ez a típus olcsó, mivel ma már nem népszerű a civil társaságoknál - pl. a Wizz is A320-A321-eseket üzemeltet. Az A319 rövidebb, kisebb a befogadóképessége, így tehergéppé sem alakítják. Sőt, ma már nem is gazdaságos, mert a hasonló befogadóképességű A220 /ex Bombardier CSeries/ jóval költséghatékonyabban üzemeltethető. - Tehát ha 1 civil társaság az A320 alatti kategóriát keresi, akkor inkább A220-ast vásárol... /Meg lehet nézni pl. az A319neo vs. A220 rendeléseket.../

A B737 valószínűleg drágább lett volna az A319-nél, ám olcsón átalakítható, mert világszerte több cég foglalkozik ilyennel, így versenyeztetni lehetett volna őket...

Szóval nem árt gondolkodni az akciós vásárlások előtt...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 406
113
Oka van annak, hogy A319-est vettek, mert ez a típus olcsó, mivel ma már nem népszerű a civil társaságoknál - pl. a Wizz is A320-A321-eseket üzemeltet. Az A319 rövidebb, kisebb a befogadóképessége, így tehergéppé sem alakítják. Sőt, ma már nem is gazdaságos, mert a hasonló befogadóképességű A220 /ex Bombardier CSeries/ jóval költséghatékonyabban üzemeltethető. - Tehát ha 1 civil társaság az A320 alatti kategóriát keresi, akkor inkább A220-ast vásárol... /Meg lehet nézni pl. az A319neo vs. A220 rendeléseket.../

A B737 valószínűleg drágább lett volna az A319-nél, ám olcsón átalakítható, mert világszerte több cég foglalkozik ilyennel, így versenyeztetni lehetett volna őket...

Szóval nem árt gondolkodni az akciós vásárlások előtt...
Nem ártott volna gondolkodni ezelőtt a hozzászólás előtt. :)
Az a vicces, hogy te Wizz Air-nek nézed a Magyar Légierőt.
Gondoltam, hogy egy kicsit segítek az újabb nekifutáshoz....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 112
31 076
113
Oka van annak, hogy A319-est vettek, mert ez a típus olcsó, mivel ma már nem népszerű a civil társaságoknál - pl. a Wizz is A320-A321-eseket üzemeltet. Az A319 rövidebb, kisebb a befogadóképessége, így tehergéppé sem alakítják. Sőt, ma már nem is gazdaságos, mert a hasonló befogadóképességű A220 /ex Bombardier CSeries/ jóval költséghatékonyabban üzemeltethető. - Tehát ha 1 civil társaság az A320 alatti kategóriát keresi, akkor inkább A220-ast vásárol... /Meg lehet nézni pl. az A319neo vs. A220 rendeléseket.../

A B737 valószínűleg drágább lett volna az A319-nél, ám olcsón átalakítható, mert világszerte több cég foglalkozik ilyennel, így versenyeztetni lehetett volna őket...

Szóval nem árt gondolkodni az akciós vásárlások előtt...
Alighanem nem gondoltak bele ilyen mértékig.Sereg szempontjábol erős kihasználtság azért egy polgári cégnél láblógatásnak minősűlne.
Hogy drágább üzemű a Bomberdier gépnél,igy nem olyan nagy probléma.Hogy nem alkalmas többcélúvá fejlesztésre,az viszont szerintem már az.
Áruld már el, hogy minek!
Lassan 14 évesek lesznek a gépek.
Lesz mellettük 2db KC-390 (egyelőre). Ugyebár benne vagyunk az A400M-es közös ezredben. Még egy darabig elérhetők lesznek a C-17-esek. És emellett maguk az A310-esek is vihetnek, és vittek is a csomagtérbe terhet.
Miért akarsz még egy VIP/csapatszállítóra is ilyen feladatokat srófolni?
Így is folyamatosan mennek. Az összes missziót ezzel csinálják, plusz a külügy, és Orbánék egy csomót használják, ezen felül kiképző feladatokra is használják.
Azért akarod átalakítani, hogy a hajózóknak még évről évre folyamatosan légi utántöltési gyakorlatokat is kelljen csinalni?
Miközben gyakorlatilag sosem fogják ilyen feladatokra használni.
A KC-n ez már alap képesség lesz. A pilótáknak muszáj lesz ezt is gyakorolni.
Szóval, miért akarsz olyan képességekre pénzt égetni, amit ténylegesen soha nem használnánk ki, miközben maga a képesség fenntartása is felesleges pénz, és humánerőforrás pazarlás.
Azt a pénzt, amit az átalakításra elcseszel, azt inkább bele lehet tenni egy harmadik KC-ba.
A KC-k célirányos harci szállitási feladatokra is alkalmas,az A319 nem.Háború esetén a 2 KC kevés a légi utántőltési és a hadműveleti szállitási feladatok egyidejű ellátására-mig az Airbusok közvetlen hadműveleti/harci helyzetben csak erre használhatóak.Maguknak a gépeknek meg nem jelent igazábol plusz gyakorlási időt,a tanker hajlékonytömlős rendszernél (is) egyszerűen csak egyenesen előre repül.Robotpilóta megcsinálja.A Gripen pilótának kell sokat gyakorolnia az utántőltést
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 406
113
Alighanem nem gondoltak bele ilyen mértékig.Sereg szempontjábol erős kihasználtság azért egy polgári cégnél láblógatásnak minősűlne.
Hogy drágább üzemű a Bomberdier gépnél,igy nem olyan nagy probléma.Hogy nem alkalmas többcélúvá fejlesztésre,az viszont szerintem már az.
Nyilván szétvágták az Airbus katalógust, majd egy kalapból véletlenül kihúzták az A319-est. o_O
Egy VIP szállító, illetve missziós szállító esetén a szükséges szállítható emberek száma után a legfontosabb paraméter a gép hatótávolsága. Nem véletlen, hogy új government beszerzések esetén gyakran a A319CJ-t választják (pl.: csehek, brazilok, stb), pont a megnövelhető üzemanyag mennyiség miatt.
Az A319 több mint 800km-rel nagyobb ranggel rendelkezik, mint az A320, miközben a leggyakrabban max. 30-40 fős delegációkkal repkednek.
Nem véletlen, hogy a Falconok lettek megvéve kiegészítőnek.
A KC-k célirányos harci szállitási feladatokra is alkalmas,az A319 nem.Háború esetén a 2 KC kevés a légi utántőltési és a hadműveleti szállitási feladatok egyidejű ellátására-mig az Airbusok közvetlen hadműveleti/harci helyzetben csak erre használhatóak.Maguknak a gépeknek meg nem jelent igazábol plusz gyakorlási időt,a tanker hajlékonytömlős rendszernél (is) egyszerűen csak egyenesen előre repül.Robotpilóta megcsinálja.A Gripen pilótának kell sokat gyakorolnia az utántőltést
Milyen háború esetén? Csak mert a Kárpát medencében mit akarnál bohóckodni légi szállítással?
Kezdj már el számolni! jelenleg 14db Gripenünk van? Nem elég hozzá 2 KC légi utántöltő? Miközben NATO műveletek esetén mind az A400M-re mind a NATO MRTT flottájára számíthatunk.
Meg hogyne jelentene plusz gyakorlási időt? Ez külön jogosítványt jelent minden egyes pilótának (aminek a fenntartásához minden évben gyakorolni is kell). Ha meg nem csak egy pilótát akarsz erre kiképezni, akkor az egész procedúrát annyiszor kell végigtolni.
Elég lesz ezt majd a leendő KC pilótákkal végigtolni.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 112
31 076
113
Nyilván szétvágták az Airbus katalógust, majd egy kalapból véletlenül kihúzták az A319-est. o_O
Egy VIP szállító, illetve missziós szállító esetén a szükséges szállítható emberek száma után a legfontosabb paraméter a gép hatótávolsága. Nem véletlen, hogy új government beszerzések esetén gyakran a A319CJ-t választják (pl.: csehek, brazilok, stb), pont a megnövelhető üzemanyag mennyiség miatt.
Az A319 több mint 800km-rel nagyobb ranggel rendelkezik, mint az A320, miközben a leggyakrabban max. 30-40 fős delegációkkal repkednek.
Nem véletlen, hogy a Falconok lettek megvéve kiegészítőnek.

Milyen háború esetén? Csak mert a Kárpát medencében mit akarnál bohóckodni légi szállítással?
Kezdj már el számolni! jelenleg 14db Gripenünk van? Nem elég hozzá 2 KC légi utántöltő? Miközben NATO műveletek esetén mind az A400M-re mind a NATO MRTT flottájára számíthatunk.
Meg hogyne jelentene plusz gyakorlási időt? Ez külön jogosítványt jelent minden egyes pilótának (aminek a fenntartásához minden évben gyakorolni is kell). Ha meg nem csak egy pilótát akarsz erre kiképezni, akkor az egész procedúrát annyiszor kell végigtolni.
Elég lesz ezt majd a leendő KC pilótákkal végigtolni.
Bocs Huszárom,de a hadműveleti harcászatrol gózöd sincs.
Pont azért kell a légi utántöltő kapacitás,mert kevés Gripen van,amiknek a méretük miatt ráadásul korlátozott a repideje.A földön lévő vadászgép nem ér semmit harchelyzetben,csak célpont.
Azt hiszem,hogy a Fuchs rovatban agyalogtam kicsit a hadműveleti szentháromságrol (tér-idő-erő).Mi esetünkben ez azt jelenti,hogy kevés az erő a térben.A szóba jöhető ellenfelek meg várhatóan mennyiségi fölényben lesznek.Vagyis bizony nagyon könnyen előfordulhat,hogy egy-egy harccsoportunk el lesz vágva az utánpótlási bázisátol,és a levegőből kell időlegesen ellátni.Értelem szerűen ez ejtőernyős dobást,vagy szükségrepteren való leszállást jelent-erre pedig az Airbus nem képes (polgári utasszállitó,nemcsoda).
Igen,az A319ek elsősorban kormánygépek,másodsorban nem harchelyzeti korlátozott képességű csapatszállitók.Ha megkaphatnák a tehertérajtót,akkor is csak logisztikai támogató gép lehetne,hadműveleti szállitó nem.Viszont hadműveleti utántöltő lehet,közvetlenűl támogatva a harcot-és ezzel tehermentesutve a valódi hadműveleti szállitó KC-t a csak általa élvégezhető feladatok ellátására.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 406
113
Bocs Huszárom,de a hadműveleti harcászatrol gózöd sincs.
Pont azért kell a légi utántöltő kapacitás,mert kevés Gripen van,amiknek a méretük miatt ráadásul korlátozott a repideje.A földön lévő vadászgép nem ér semmit harchelyzetben,csak célpont.
Azt hiszem,hogy a Fuchs rovatban agyalogtam kicsit a hadműveleti szentháromságrol (tér-idő-erő).Mi esetünkben ez azt jelenti,hogy kevés az erő a térben.A szóba jöhető ellenfelek meg várhatóan mennyiségi fölényben lesznek.Vagyis bizony nagyon könnyen előfordulhat,hogy egy-egy harccsoportunk el lesz vágva az utánpótlási bázisátol,és a levegőből kell időlegesen ellátni.Értelem szerűen ez ejtőernyős dobást,vagy szükségrepteren való leszállást jelent-erre pedig az Airbus nem képes (polgári utasszállitó,nemcsoda).
Igen,az A319ek elsősorban kormánygépek,másodsorban nem harchelyzeti korlátozott képességű csapatszállitók.Ha megkaphatnák a tehertérajtót,akkor is csak logisztikai támogató gép lehetne,hadműveleti szállitó nem.Viszont hadműveleti utántöltő lehet,közvetlenűl támogatva a harcot-és ezzel tehermentesutve a valódi hadműveleti szállitó KC-t a csak általa élvégezhető feladatok ellátására.
Tehát mégegyszer felhívom a figyelmedet a számokra!
14 Gripenre jut majd 2 KC.
Egy CVN anyahajó kötelék összesen 2-4 tanker géppel (KA-6D) rendelkezett az ezredfordulóig. Majd az iraki háború idejére már 8db S3 adta a légi utántöltő kapacitást.
Ez azt jelenti, hogy a maximum minden 7 gépre jutott 1 utántöltő (amennyi nekünk lesz a KC-k megérkezésekor). Az S3 maximális felszállósúlya 23 tonna (gép+üzemanyag+pilóták+ bólogató kutya). A KC390-es 35tonna üzemanyag szállítására képes a törzs póttartályok használatával.

Szerintem vegyünk még 8 tankert. Mert az erősokszorozó. Ha már nem marad Gripen, akkor megtöljük őket tehénhúggyal, és lepermetezzük az ellenfelet...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 141
73 702
113
2021.11.14.
Halmstad, Sweden

Cross-border cooperation

Did you think that it rumbled over Halmstad yesterday? It was a transport aircraft and a Jas 39 Gripen from the Hungarian Air Force that landed at Halmstad City Airport and taxied on to the Swedish Armed Forces' technical school...

The Hungarians are in Halmstad to complete an education called "Engine Test Leader Course", which means that the students learn to drive motor driving and to drive the Jas 39 Gripen. Engine runs are performed, for example, after engine replacement on the aircraft or in case of suspected vibrations.
The course is usually carried out in the home country, but the engine test house in Hungary is being rebuilt. The Jas 39 section at FMTS was therefore commissioned to complete the course at home in the FMTS engine test house. So yesterday a Jas 39 Gripen and a transport aircraft, Airbus A319, with four students landed. The transport aircraft then took the two Gripen pilots home again, after they had taken the opportunity to practice flying outside Hungary's borders, when one of the pilots was a student.

257589017_258317329659035_1217400150783387808_n.jpg