[HUN] Airbus A319

Tehát mégegyszer felhívom a figyelmedet a számokra!
14 Gripenre jut majd 2 KC.
Egy CVN anyahajó kötelék összesen 2-4 tanker géppel (KA-6D) rendelkezett az ezredfordulóig. Majd az iraki háború idejére már 8db S3 adta a légi utántöltő kapacitást.
Ez azt jelenti, hogy a maximum minden 7 gépre jutott 1 utántöltő (amennyi nekünk lesz a KC-k megérkezésekor). Az S3 maximális felszállósúlya 23 tonna (gép+üzemanyag+pilóták+ bólogató kutya). A KC390-es 35tonna üzemanyag szállítására képes a törzs póttartályok használatával.

Szerintem vegyünk még 8 tankert. Mert az erősokszorozó. Ha már nem marad Gripen, akkor megtöljük őket tehénhúggyal, és lepermetezzük az ellenfelet...
Elösször is,nekünk nem lenne egyetlen dedikált tankergépünk sem.Egy szál se.KC-k se dedikált tankergépek lesznek,másodlagos funkciójuk lesz a légi tankolás.A funkció bővitett Airbusoknak is csak másodlagos funkciója lenne a légi tankolási képesség-honi hadműveleti szempontbol meg az egyetlen funkciója lehetne.
Vagyis megintcsak nagyon fals összehasonlitási példát sikerűlt összehoznod.Mert egy hordozónak dedikált tankergépei voltak,és azon kivűl a harci gépei is képesek voltak konténeres módszerrel egymásnak üzemanyagot átadni (sőt,jelenleg csak ez a módszer van,mivel nincs dedikált tankergépük)
46966241571_15ae49450f_b.jpg
an-air-to-air-left-side-view-of-an-attack-squadron-12-va-12-a-7e-corsair-ii-84ed02-1024.jpg

Sőt,ami azt illeti elméletileg a Falcon gépek is elláthatóak ilyen ,és másféle,másodlagos funkcióval-és még akkor sem lenne egyetlen dedikált tankergépünk sem.(mai Falcon ugyan csak távoli ükunokája az eredetinek,de még mindig az egyik legerősebb szerkezetű polgári gép.Mert az eredetit katonai célokra is tervezték,az algériai háború folyamányaként,Képes volt tábori repterekről üzemelni,és ellátható volt függesztő pontokkal-iraki Exocet hordozón kivűl is készültek pilonos gépek)
És mivel nincs dedikált tankergépünk,ezért még 4 tankolási képességgel rendelkező gép esetén is könnyedén előfordulhat,hogy szükség esetén nem lesz "kéznél" tanker a levegőben.Mert mondjuk az egyik teherszállitó éppen létfontosságú utánpótlást hoz mondjuk Felsősufniábol,a másik hajtóműhiba javitáson áll,az egyik utasgép NY-ban diplomatákat visz az ENSZ béketárgyalásokra,a másik meg támogatókat kereső diplomatákat hurcol körben a világban....(vagy már lelőtték,vagy csak éppen leszállt,mert kifogyott a naftábol).A lehetséges helyzetvariációk száma közelit az Univerzum nagyságához :D
Kis géplétszám esetén meg fokozott jelentőségű a légi utántöltő képesség erősokszorozó hatása.
És végül,miféle érdemi ellenérv van?Egyszeri átalakitás lenne,amit össze lehetne kötni mondjuk az önvédelmi rendszerek beépitésével.Költsége a 30 évi üzemidőben elvész,a lehetséges hasznához képest meg jelentéktelen.Üzemeltetési szempontbol szintén jelentéktelen.Sőt,elvileg a költségek megoszthatók a képesség bérbeadásával gyakorlás céljára a tankerrel nem rendelkező környező országoknak (csehek,horvátok-ügye csak a hajlékony tömlős módszert használók jöhetnek szóba)
 
Elösször is,nekünk nem lenne egyetlen dedikált tankergépünk sem.Egy szál se.KC-k se dedikált tankergépek lesznek,másodlagos funkciójuk lesz a légi tankolás.A funkció bővitett Airbusoknak is csak másodlagos funkciója lenne a légi tankolási képesség-honi hadműveleti szempontbol meg az egyetlen funkciója lehetne.
Vagyis megintcsak nagyon fals összehasonlitási példát sikerűlt összehoznod.Mert egy hordozónak dedikált tankergépei voltak,és azon kivűl a harci gépei is képesek voltak konténeres módszerrel egymásnak üzemanyagot átadni (sőt,jelenleg csak ez a módszer van,mivel nincs dedikált tankergépük)
46966241571_15ae49450f_b.jpg

an-air-to-air-left-side-view-of-an-attack-squadron-12-va-12-a-7e-corsair-ii-84ed02-1024.jpg

Sőt,ami azt illeti elméletileg a Falcon gépek is elláthatóak ilyen ,és másféle,másodlagos funkcióval-és még akkor sem lenne egyetlen dedikált tankergépünk sem.(mai Falcon ugyan csak távoli ükunokája az eredetinek,de még mindig az egyik legerősebb szerkezetű polgári gép.Mert az eredetit katonai célokra is tervezték,az algériai háború folyamányaként,Képes volt tábori repterekről üzemelni,és ellátható volt függesztő pontokkal-iraki Exocet hordozón kivűl is készültek pilonos gépek)
És mivel nincs dedikált tankergépünk,ezért még 4 tankolási képességgel rendelkező gép esetén is könnyedén előfordulhat,hogy szükség esetén nem lesz "kéznél" tanker a levegőben.Mert mondjuk az egyik teherszállitó éppen létfontosságú utánpótlást hoz mondjuk Felsősufniábol,a másik hajtóműhiba javitáson áll,az egyik utasgép NY-ban diplomatákat visz az ENSZ béketárgyalásokra,a másik meg támogatókat kereső diplomatákat hurcol körben a világban....(vagy már lelőtték,vagy csak éppen leszállt,mert kifogyott a naftábol).A lehetséges helyzetvariációk száma közelit az Univerzum nagyságához :D
Kis géplétszám esetén meg fokozott jelentőségű a légi utántöltő képesség erősokszorozó hatása.
És végül,miféle érdemi ellenérv van?Egyszeri átalakitás lenne,amit össze lehetne kötni mondjuk az önvédelmi rendszerek beépitésével.Költsége a 30 évi üzemidőben elvész,a lehetséges hasznához képest meg jelentéktelen.Üzemeltetési szempontbol szintén jelentéktelen.Sőt,elvileg a költségek megoszthatók a képesség bérbeadásával gyakorlás céljára a tankerrel nem rendelkező környező országoknak (csehek,horvátok-ügye csak a hajlékony tömlős módszert használók jöhetnek szóba)
Össze vissza hadoválsz már megint.
Szerinted miért az a neve a KC-390-esnek, ami? :oops:
Segítek: Az összes dedikált amerikai tankergépnek KC-vel kezdődik a neve. És nem véletlenül úgy rendeltük, hogy 2db KC-390-es, mivel rendelhettünk volna C-390-eset is. Kitalálod, hogy mi a különbség?
 
Össze vissza hadoválsz már megint.
Szerinted miért az a neve a KC-390-esnek, ami? :oops:
Segítek: Az összes dedikált amerikai tankergépnek KC-vel kezdődik a neve. És nem véletlenül úgy rendeltük, hogy 2db KC-390-es, mivel rendelhettünk volna C-390-eset is. Kitalálod, hogy mi a különbség?
Ja,hogy nem érted a dolgot.....Kizárolagos feladata a légi tankolás lesz?NEM.Légi tankolási feladatokat is ellátni képes harcászati SZÁLLITÓ repülőgép....
 
Ja,hogy nem érted a dolgot.....Kizárolagos feladata a légi tankolás lesz?NEM.Légi tankolási feladatokat is ellátni képes harcászati SZÁLLITÓ repülőgép....
Neked az a problémád, hogy azt gondolod, hogy egy háborús helyzetben majd a KC-k teherszállítgatni fognak a kárpát medencében.
Ember!
Amíg nincs légifölény, addig a KC-k semmi mást nem CSINÁLHATNAK, minthogy támogatják a vadászszázadokat tankergépként!
Ha felküldesz egy ilyen, vagy bármilyen szállítógépet ellenséges légtérnek, csak a közelébe, akkor annak annyi. A Kárpát-medencében viszont MINDEN ellenséges légtér közelében van.
Honnan a tökömből vetted, hogy egyáltalán légi szállításra, vagy méginkább ejtőernyős dobásokra fogják kockáztatni ezeket a gépeket, vagy bármelyiket?
SENKI nem fog ejtőernyővel kijuttatni csapatokat!!! Ez egy irgalmatlan marhaság.
Azért vettük a H225M-es képeket, hogy a légimozgékony erőinket azzal fogják kijuttatni. És nekik is kell majd az utánpótlásukról gondoskodni.
Tehát igen! A KC-390-esnek egyedüli, kizárólagos feladata a légi utántöltés lesz országvédelmi helyzetben. Misszióban meg ugyan kettős feladata lehet, de ott meg nem csak nekünk kell ezekről gondoskodni.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Fundin and Negan
Talán ide még betszem. Afgán kimenekítés.

Operation Sámán

Amikor idén júniusban a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison leszállt az utolsó afganisztáni váltást szállító Airbus A319-es, még úgy tűnt, hogy ezzel véget ért a honvédség szerepvállalása a közép-keleti országban. Aztán bő két hónappal később a szürke Airbusok ismét útra keltek Kabul felé azzal a feladattal, hogy a kint tartózkodó magyarokat, az őket segítő afgánokat és családjukat kimenekítsék az immár tálibok uralta fővárosból.

A319 gépek részvételéről néhány információ.

A Sámán elnevezésű műveletre létrehozott különleges műveleti osztagot egy különleges műveleti csoport, egy rohamlövész alegység, a légierő gépeinek személyzete, a titkosszolgálat emberei és tolmácsok alkották. Az A319-es személyzetek felkészítését és az eligazítást a szállítórepülő század parancsnoka tartotta az indulás előtti napon, a kockázatelemzést a rendelkezésre álló információk alapján a műveletet irányító törzs végezte el. Az immár kellő tapasztalattal rendelkező repülőműszakiak a gépek előkészítésére és a repülések közötti műszaki kiszolgálására készültek fel. A repülőgépeken átalakításra nem volt szükség, mivel a 604-es Airbuson állandó jelleggel van beépítve az egészségügyi evakuálás (Medevac) során folyamatos ellátást biztosító berendezés. Higiéniai és járványügyi okokból mindkét gép utas üléseire műanyag zsákokat húztak, amelyeket a szakszemélyzet minden feladatot követően cserélt.
....
A hajózó és repülőműszaki személyzeteken kívül a szakorvosból, mentőtisztből és szakasszisztensből álló háromfős egészségügyi szakszemélyzet is felkészült. Utóbbit az afgán nőkre vonatkozó vallási és kulturális sajátosságokat figyelembe véve jelölték ki, hogy a betegvizsgálat során ne jelentsen problémát a nemek különbözősége. Az egészségügyiek a végrehajtó állomány és a menekültek figyelembe vételével az elérhető készletekből egészítették ki az alapfelszerelést. Az Airbuson ezzel rendelkezésre állt a teljes Medevac felszerelés: EKG monitor, defibrillátor, lélegeztetőgép, infúziópumpák, oxigén, gyógyszerek és kiegészítő egészségügyi anyagok (további gyógyszerek, kötszer, hordágyak, stb.) továbbá a koronavírus-fertőzéssel kapcsolatos fertőtlenítőszerek, védőeszközök és ruházat
...
A művelet következő fázisában az Airbusok berepültek Kabulba. Valamennyi kabuli érkezés és indulás a repülőteret felügyelő amerikai légierő által meghatározott időpontokban történt. Afganisztán légterében már nem létezett semmiféle légiforgalmi irányító szolgálat. Az üzbég-afgán határ eléréséig Üzbegisztán biztosította az irányítást és radar alapján a biztonságos elkülönítést a polgári repülési szabályok szerint. A határ átrepülése után a két A319-es személyzete magára maradt. Visszaúton a határ elérése előtt tíz perccel kellett meghívni az üzbég irányítást azonosítás és a határátlépés várható időpontjának megadása céljából.

A kabuli repülőtéren irányító szolgálat vagy radar elkülönítést biztosító légiforgalmi irányítás nem létezett. Az amerikaiak a kabuli közelkörzeti frekvencián adtak egyfajta tájékoztatás a széllel és a repülőtéri légnyomással kapcsolatos adatokról. A szabvány kifejezések és eljárások megszűntek létezni. Le- és felszállási engedélyek kiadása sem létezett, helyettük a „le- és felszállás saját kockázatra” kifejezést használták, a teljes felelősséget és döntést a gépszemélyzetre hagyva. Amikor a magyar Airbusok az első fordulót teljesítették, felhívták a pilóták figyelmét arra, hogy a guruló utakon és az előtéren fokozott figyelemmel mozogjanak, lévén semmilyen kapcsolat nincs a különböző gépjárművekkel. A repülőtéren uralkodó állapotokat az is jól mutatja, hogy a fénytechnika, vagyis a pálya, a gurulóút és az előtér világítása nem működött. A gurulást és a felszállást sötétedés után kikapcsolt fényszórókkal és helyzetjelző lámpákkal valamint lesötétített utas ablakokkal kellett végrehajtani. A le- és felszállások végrehatása során normál és taktikai eljárásra egyaránt szükség volt. Az egész kabuli jelenlétet a „várd a váratlant” elve határozta meg. A repülőgépet elhagyni – például körbejárás, ellenőrzés céljából – csak kevlár mellényben és sisakban lehetett. A repülőtérre behallatszó fegyverropogás hangja korábban nem volt része a mindennapoknak, ahogyan az sem, hogy a leszállás után még nagy sebességgel guruló Airbusszal a pálya középvonala mellett heverő, hűtőszekrény nagyságú dobozt kelljen kerülgetni.

...
Az első időszakban az Airbusok a leszállást követően mindössze 30 percig maradhattak a kabuli repülőtéren. Ez az időtartam később a műveleti helyzet függvényében változott.
....
Mindeközben az Airbusok egyik hajtóműve folyamatosan járt, mivel a normál eljárástól eltérően minden Kabulban álló repülőgépnek járó hajtóművel kellett várakoznia. Az amerikai, brit és ausztrál C-17-es pilóták ezt úgy oldották meg, hogy a járó hajtóművekre ráhúzták a sugárfordítót. Ezzel azt idézték elő, hogy a kiáramló forró gázsugarat a mellettük parkoló gépek, például a magyar A319-es alá fújták. Emiatt az Airbus néhány rendszere olyan magas hőmérsékletet érzékelt, hogy ha még kikapcsolt állapotban is volt, megszűnt működni. Ez a „C-17-es probléma” azzal járt, hogy a magyar személyzetek folyamatosan a légkondicionáló rendszer hibájával küszködtek. (A légkondicionáló rendszer a kompresszor kimeneti oldalán 97-105 fokos levegőt érzékelt még kikapcsolt állapotban is, így visszajelzési probléma jelentkezett.) A futómű kibocsátást és behúzást vezérlő komputer hibája szintén előállt a kabuli várakozás közben, de ezeket a problémákat a géppel utazó műszakiak megszüntették.
....
A maximális felszállótömeg miatt az Airbusszal egy körben 60-70 főt lehetett kihozni. Ezt olyan tényezők határozták meg, mint a kabuli repülőtér tengerszint feletti magassága, a levegő hőmérséklete, és az üzemanyag mennyisége. Hogy az egyes fordulók hatékonyak legyenek, a különlegesek egy része folyamatosan Kabulban tartózkodott.
...
A művelet során a két Airbus 319-essel tizennégyszer tették meg az utat Afganisztán és Üzbegisztán között. A magyar személyzetek számára a két forduló közötti pihenőidőt az határozta meg, hogy milyen időpontot adtak meg az amerikaiak a kabuli érkezésre és távozásra. Volt, hogy mindössze öt óra alvás jutott a gépszemélyzeteknek, más alkalommal 14 órát is pihenhettek. Azokon a napokon, amikor kétszer fordultak Kabul és Buhara között, az utasok kiszállítása és a gép tankolása után azonnal indultak vissza Afganisztánba.
 
"Ki kell emelni, hogy a 2018-ban beszerzett két Airbus A319-es szállítórepülőgép és a Falcon többcélú gép is a főnökséghez „tartozik” – itt is egy komoly képességfejlesztés előkészítése zajlik. A három sugárhajtású repülőgép a védett, rejtjelzett navigációra és kommunikációra alkalmas berendezések mellett 2022-2024 között a piac egyik legmodernebb aktív elektronikai önvédelmi rendszerét kapja majd meg. Az izraeli BIRD AeroSystems által szállított komplex megoldás a radar- illetve lézeres besugárzás mellett észleli majd a gépek ellen indított rakétákat is, s a megszokott zavarótöltetek kilövése és az elektronikai zavarás mellett, az A319 esetében alkalmas lesz a közeledő, infravörös irányítású légvédelmi rakéták keresőfejének lézersugaras megrongálására, semlegesítésére is."
 
Vót. De ez jó hír, jobb később mint soha.

"Ki kell emelni, hogy a 2018-ban beszerzett két Airbus A319-es szállítórepülőgép és a Falcon többcélú gép is a főnökséghez „tartozik” – itt is egy komoly képességfejlesztés előkészítése zajlik. A három sugárhajtású repülőgép a védett, rejtjelzett navigációra és kommunikációra alkalmas berendezések mellett 2022-2024 között a piac egyik legmodernebb aktív elektronikai önvédelmi rendszerét kapja majd meg. Az izraeli BIRD AeroSystems által szállított komplex megoldás a radar- illetve lézeres besugárzás mellett észleli majd a gépek ellen indított rakétákat is, s a megszokott zavarótöltetek kilövése és az elektronikai zavarás mellett, az A319 esetében alkalmas lesz a közeledő, infravörös irányítású légvédelmi rakéták keresőfejének lézersugaras megrongálására, semlegesítésére is."
 
Vót. De ez jó hír, jobb később mint soha.

"Ki kell emelni, hogy a 2018-ban beszerzett két Airbus A319-es szállítórepülőgép és a Falcon többcélú gép is a főnökséghez „tartozik” – itt is egy komoly képességfejlesztés előkészítése zajlik. A három sugárhajtású repülőgép a védett, rejtjelzett navigációra és kommunikációra alkalmas berendezések mellett 2022-2024 között a piac egyik legmodernebb aktív elektronikai önvédelmi rendszerét kapja majd meg. Az izraeli BIRD AeroSystems által szállított komplex megoldás a radar- illetve lézeres besugárzás mellett észleli majd a gépek ellen indított rakétákat is, s a megszokott zavarótöltetek kilövése és az elektronikai zavarás mellett, az A319 esetében alkalmas lesz a közeledő, infravörös irányítású légvédelmi rakéták keresőfejének lézersugaras megrongálására, semlegesítésére is."
igen, erre a részére gondoltam..:)
 
"Ki kell emelni, hogy a 2018-ban beszerzett két Airbus A319-es szállítórepülőgép és a Falcon többcélú gép is a főnökséghez „tartozik” – itt is egy komoly képességfejlesztés előkészítése zajlik. A három sugárhajtású repülőgép a védett, rejtjelzett navigációra és kommunikációra alkalmas berendezések mellett 2022-2024 között a piac egyik legmodernebb aktív elektronikai önvédelmi rendszerét kapja majd meg. Az izraeli BIRD AeroSystems által szállított komplex megoldás a radar- illetve lézeres besugárzás mellett észleli majd a gépek ellen indított rakétákat is, s a megszokott zavarótöltetek kilövése és az elektronikai zavarás mellett, az A319 esetében alkalmas lesz a közeledő, infravörös irányítású légvédelmi rakéták keresőfejének lézersugaras megrongálására, semlegesítésére is."
Ez egyúttal azt is jelenti, hogy az A319-eseket nem fogjuk eladni, megmaradnak "nemkormánygépnek".
 
"Ki kell emelni, hogy a 2018-ban beszerzett két Airbus A319-es szállítórepülőgép és a Falcon többcélú gép is a főnökséghez „tartozik” – itt is egy komoly képességfejlesztés előkészítése zajlik. A három sugárhajtású repülőgép a védett, rejtjelzett navigációra és kommunikációra alkalmas berendezések mellett 2022-2024 között a piac egyik legmodernebb aktív elektronikai önvédelmi rendszerét kapja majd meg. Az izraeli BIRD AeroSystems által szállított komplex megoldás a radar- illetve lézeres besugárzás mellett észleli majd a gépek ellen indított rakétákat is, s a megszokott zavarótöltetek kilövése és az elektronikai zavarás mellett, az A319 esetében alkalmas lesz a közeledő, infravörös irányítású légvédelmi rakéták keresőfejének lézersugaras megrongálására, semlegesítésére is."
A főnökség a kormányt jelenti vagy a MH parancsnokságot?
 
A legtöbben az Elbit MUSIC önvédelmi rendszerét használják.
Miért nem lehetett a bevált izraeli cégtől rendelni, és miért kellett a nevenincs izraeli céggel szerződni??
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A legtöbben az Elbit MUSIC önvédelmi rendszerét használják.
Miért nem lehetett a bevált izraeli cégtől rendelni, és miért kellett a nevenincs izraeli céggel szerződni??
talán mer ócsóbb?
Mondjuk nem sok gagyi védelmiipari terméket ismerek Izraelből, szóval lehet hogy ez is jó lesz.
 
A legtöbben az Elbit MUSIC önvédelmi rendszerét használják.
Miért nem lehetett a bevált izraeli cégtől rendelni, és miért kellett a nevenincs izraeli céggel szerződni??
Az nem csak a manpadok ellen véd? Ha igen lehet ezért választották ezt a másikat.

Amúgy ilyen területen nemhiszem, hogy izraeli céggel nagyon be lehet fürdeni.
 
"AeroShield(M) is tailored to support the installation of BIRD’s AMPS on medium-size VIP jets such as the Falcon and Gulfstream. The compact pod integrates Missile Launch Detection Sensors (MILDS) and Flare Dispensers, and can incorporate either the MACS sensor or SPREOS DIRCM, according to the specific needs of each customer."

Valószínűleg azért lesz ez mert ráfér a Falconra is - a legtöbb ilyen rendszer jóval nagyobb gépekre van kitalálva.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD