[HUN] Airbus A330

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 317
1 700
113
Pontosan. - A Qatar és az Etihad pár éve - tehát még jóval a vírus előtt - úgy döntött, hogy az A332F teherszállítóit költséghatékonyabban üzemelő, vadiúj B772F-ekre cseréli. Tavasszal még úgy tűnt, hogy jó áron szabadulhatnak a feleslegessé vált Airbusoktól, de a piac közbeszólt, így most mi vásárolhattunk "jó áron". - Ezzel együtt nem tudjuk, hogy:

Mennyibe került a gép...?
Van-e hozzá képzett személyzet, alkatrész és karbantartó gárda...?
Van e hozzá szállítandó áru...?
És ki fogja mindezt kifizetni...?
Első kérdésedre megkapod majd a választ ha mar minket partner úgy döntött hogy nyilvánosságra lehet hozni. Lehet, hogy a Qatar másokkal is folytat tárgyalásokat gépek értékesítéséről.
Képzett személyzetet adja majd a wizz.
Szallitandó áru mindig lesz a kérdés mennyiért szállítják ide.
Az utolsó kérdést nem ertem. Mi az hogy ki fizeti ezt ki? A magyar kormány esetleg? Vagy árra gondolsz te mint adófizető?

Egyébként pedig nem gondolom, hogy bárki csak ugy brahiból venne egy ilyen gépet csak, hogy legyen.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 317
1 700
113
Mivel már minden magyar adófizető állampolgár hozzájárult a gép megvásárláshoz,így nem nehéz kitalálni kifogja a további költségeket kifizetni:).Amúgy én szkeptikus vagyok abban,hogy hogyan lehet reális üzleti tervet alapozni egy olyan gépre amit bármikor egy csettintésre vissza kell adni a külügynek meghatározatlan időre,de ha valaki tudja a receptet meggyőzhető vagyok:).
A bármikor csettintésre nem igaz.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 042
334
83
Azok akik ezt a gépet m egvasaroltak biztosan tisztában voltak az árakkal, azzal hogy mi mennyit ér. Talan több gépet is megnéztek es ez alapján döntöttek a legjobb mellett. A jutányos ár pedig mükodhet hiszen mostanában igen sok gép álldogál kihasználatlanul a világban itt-ott.
Igen ám, de az a sok gép nem ingyen álldogál. Pl. a Ferihegyen "állomásozó" Lufthansa flotta sem ingyen parkol, plusz a konzerválásuk is 1 vagyonba kerülhetett. Az újbóli üzembe helyezésük pedig még többe fog kerülni...!
És hogy mi a legdrágább...?!? - Ha 1 gép konzerválás nélkül, kihasználatlanul álldogál a betonon... :(
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
4 309
4 458
113
Jöhetne még vagy 3-4 abból is legálább 1-2 gép belátható időn belül MRTT lehetne majd. Itt a térségben elférne szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: rudi and Blitz97

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 918
23 834
113
Úgy tudom, az ACE-nál van páraknak szakszója az üzemeltetésre, így ez megoldott. Ha több gép lesz, akkor lehet folyamatosan, átfedéssel a kormány és a Wizz ügyleteit intézni.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
469
921
93
A kormány döntése alapján 57,5 millió dollárért (átszámítva hozzávetőlegesen 17 milliárd forintért) vette meg a Külgazdasági és Külügyminisztérium azt az Airbus A330-as repülőgépet , amelyet a magyar állam akar légi teherszállításra használni – derült ki a tárca vezetője, Szijjártó Péter csütörtök reggeli meghallgatásán az Országgyűlés külügyi bizottsága előtt. Eszerint a repülőgép október 18. óta Magyarországon parkol, tulajdonjogot átírták, a repülőgép a magyar államé, a hatósági vizsgálatokat pedig december 11-én fogják befejezni.

https://index.hu/belfold/2020/12/10/airbus_legio_teherszallitas_magyarorszaf/
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 831
9 922
113
A kormány döntése alapján 57,5 millió dollárért (átszámítva hozzávetőlegesen 17 milliárd forintért) vette meg a Külgazdasági és Külügyminisztérium azt az Airbus A330-as repülőgépet , amelyet a magyar állam akar légi teherszállításra használni – derült ki a tárca vezetője, Szijjártó Péter csütörtök reggeli meghallgatásán az Országgyűlés külügyi bizottsága előtt. Eszerint a repülőgép október 18. óta Magyarországon parkol, tulajdonjogot átírták, a repülőgép a magyar államé, a hatósági vizsgálatokat pedig december 11-én fogják befejezni.

https://index.hu/belfold/2020/12/10/airbus_legio_teherszallitas_magyarorszaf/
Csak hozzátenném, hogy az Airbus infója szerint 2018-ban a típus listaára 241,5M USD volt!
Nekem nem tűnik olyan szar üzletnek! :rolleyes:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 831
9 922
113
Ez is azt mutatja, hogy jöhet még több gép, illetve ez egy átfogóbb katari biznisz ( gáz, stb..) kis része.
Ilyen áron simán. De tényleg hozzá kell tenni, hogy ehhez biztosan szükség lesz egy átfogó üzleti tervre. Szerintem viszonylag gyorsan ki fog derülni, hogy ki és mire akarja majd használni a típust.
Ha tervben van további gépek átvétele is, akkor szerintem viszonylag gyorsan kell mozdulni, mert nem gondolom, hogy sokáig fognak a katariaknál árválkodni ezek a gépek.
Annak fényében, hogy az ausztrálok mennyiért csináltattak maguknak MRTT gépet...
Az utolsó 2 (5 korábbijuk is volt) valami horribilisre sikerült.
Ott 2db használt utasszállítóból alakították át 2 MRTT-t, összesen - a használt gépek megvételével - 408M USD áron, 2015-ben!!!
Azok a gépek 8 évesek voltak. A katari gépek meg 4-6 évesek.
Ráadásul az MRTT kialakításához a 200F-ből sokkal olcsóbban kihozható, mert ott a törzset már nem kell átalakítani. A Boom-ot kell a törzs végére feltenni, valamint a nedves pilonokat (2x) a szárnyakra felrakni, aztán csókolom. Nyilván van még kommunikációs, és EW igénye is az ügynek, de itt azért nem 100M-król beszélünk.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 154
5 619
113
A Milleniumokal eldolt, hogy nem lesz nalunk MRTT, meg akkor sem, ha 28 megy fel a gepeink szama; ha meg 40 fole, akkor meg lesz harmadik Millenium.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
3 995
8 093
113
A Milleniumokal eldolt, hogy nem lesz nalunk MRTT,
Nem akartam elrontani sokak korábbi lelkesedését, de ez nyilvánvaló volt már egy ideje. Csak azt tudom elképzelni, hogy ha lesz szándék akkor idővel a jelenlegi Airbus flottát fokozatosan eladjuk és lecseréljük, ahogyan a lehetőségeink engedik.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 831
9 922
113
A Milleniumokal eldolt, hogy nem lesz nalunk MRTT, meg akkor sem, ha 28 megy fel a gepeink szama; ha meg 40 fole, akkor meg lesz harmadik Millenium.

Nem akartam elrontani sokak korábbi lelkesedését, de ez nyilvánvaló volt már egy ideje. Csak azt tudom elképzelni, hogy ha lesz szándék akkor idővel a jelenlegi Airbus flottát fokozatosan eladjuk és lecseréljük, ahogyan a lehetőségeink engedik.
Bár a kommunikációban megjelent Wizz-zel való közös üzemeltetés ezt az irányt valószínűsíti, szerintem ezzel a géppel/gépekkel még semmi sincs kőbe vésve.
Ha a várható Covid vakcina szállítási őrületre blazírozva találtuk ki ezt a gépvásárlást, akkor az 2-3 éves intervallumban jelenthet csak max. alapot az üzemeltetésre.
Hogy utána mi lesz, azt nem tudom.
Mindenesetre nem 3db KC390 lett, hanem csak kettő. Kb. a KC-k beérkezése magasságában fog elválni, hogy kell-e másik gép, vagy szállítás szinten megoldódnak a rendelkezésre álló erőforrásokkal az igényeink.
Én a frissen előhozott MRTT üggyel nem elsősorban a saját igényeinkre gondoltam, hanem arra, hogy aki MRTT-ben gondolkodik, annak ezek a katari gépek főnyeremények. Ilyen áron, ilyen fiatalon, ráadásul alig használtan!
Azért írtam, hogy ha tényleg több gépet akarnak megvenni, akkor azt addig kell, míg a gazdasági Covid-sokk tart. Mert utána már az olyan országok is elkezdenek költeni, akik a Covid alatt konzervatívabb gazdaságpolitikát folytattak.

Abban viszont biztos vagyok, hogy nem az A319-esek leváltására szánjuk őket.
Az egyik gond, hogy nincsenek rajta ablakok. De ez eltörpül amellett, hogy azért ez egy kurv@ nagy gép! Beülésezve 280 főt tud elvinni. Nincs az a delegáció, amelyiket rentábilisan lehet reptetni egy ilyen böhömmel. 1-1 esetben végszükség esetén belefér (karbantartás, meghibásodás, miegymás) hogy besegítsen, de hogy ezt elsődlegesen VIP transferre, meg csapatszállításra használjuk, arra már én is azt mondom, hogy oltári nagy pazarlás.
Arra a 319-es ideális.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
4 309
4 458
113
A Milleniumokal eldolt, hogy nem lesz nalunk MRTT, meg akkor sem, ha 28 megy fel a gepeink szama; ha meg 40 fole, akkor meg lesz harmadik Millenium.
Minden attól függ hogy milyen változásoknak nézhetünk elébe itt a térségben vagy az EU ban NATO ban. Elég csak 2-3 év és máris változhatnak gyökeresen a dolgok, folyamatok. Lásd covid helyzet.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 154
5 619
113
Bár a kommunikációban megjelent Wizz-zel való közös üzemeltetés ezt az irányt valószínűsíti, szerintem ezzel a géppel/gépekkel még semmi sincs kőbe vésve.
Ha a várható Covid vakcina szállítási őrületre blazírozva találtuk ki ezt a gépvásárlást, akkor az 2-3 éves intervallumban jelenthet csak max. alapot az üzemeltetésre.
Hogy utána mi lesz, azt nem tudom.

A Foniek siman beleugranak 2-3 evre egy ilyesmibe, jobb felni, mint megijedni - plane, hogy max Varadiek a vegen atveszik, olyan olcson vettek.

Mindenesetre nem 3db KC390 lett, hanem csak kettő. Kb. a KC-k beérkezése magasságában fog elválni, hogy kell-e másik gép, vagy szállítás szinten megoldódnak a rendelkezésre álló erőforrásokkal az igényeink.

Eleg egyertelmuen azert lett csak ketto, mert azonnalra kellett egy nagyobb szallilto, ez lett a katari es az elvitte a harmadik arat abbol, amit Varga Misi mar odaadott.

Én a frissen előhozott MRTT üggyel nem elsősorban a saját igényeinkre gondoltam, hanem arra, hogy aki MRTT-ben gondolkodik, annak ezek a katari gépek főnyeremények. Ilyen áron, ilyen fiatalon, ráadásul alig használtan!

Ezert is valoszinubb, hogy esetleg eladjak majd.

Azért írtam, hogy ha tényleg több gépet akarnak megvenni, akkor azt addig kell, míg a gazdasági Covid-sokk tart. Mert utána már az olyan országok is elkezdenek költeni, akik a Covid alatt konzervatívabb gazdaságpolitikát folytattak.

A Millenium vadonatuj es ennyire volt most budget. Csak azert nem fugnak masik kettot rendelni, mert most olcsobb. :)

Abban viszont biztos vagyok, hogy nem az A319-esek leváltására szánjuk őket.
Az egyik gond, hogy nincsenek rajta ablakok. De ez eltörpül amellett, hogy azért ez egy kurv@ nagy gép! Beülésezve 280 főt tud elvinni. Nincs az a delegáció, amelyiket rentábilisan lehet reptetni egy ilyen böhömmel. 1-1 esetben végszükség esetén belefér (karbantartás, meghibásodás, miegymás) hogy besegítsen, de hogy ezt elsődlegesen VIP transferre, meg csapatszállításra használjuk, arra már én is azt mondom, hogy oltári nagy pazarlás.
Arra a 319-es ideális.

? Ilyesmit nem is lattam emlitve, ez teljesen illogikus, persze.

Minden attól függ hogy milyen változásoknak nézhetünk elébe itt a térségben vagy az EU ban NATO ban. Elég csak 2-3 év és máris változhatnak gyökeresen a dolgok, folyamatok. Lásd covid helyzet.

MRTT attol sem lesz belole addig, amig nem lesz legalabb 50-60 gepunk, aminek mar megerne, 2-3 even belul meg semennyivel nem lesz tobb gepunk.
2023-tol jonnek a brazil gepek, eg ha mondjuk 2028-2030 korul lenne is 3 szazad Gripen, akkor is boven eleg lenne 3-4 Millenium, ami mellette raadasul masra is jo es olcsobb uzemeltetni ugyanazt a tipust.[/quote]