[HUN] Airbus A330

c06de65bb02c883bd1e10dececb2ef8b.jpg

Szép és gyors munka volt, gratula :) (Ne változtassanak a szinein, ez így szép most. Igazi bálna :rolleyes: )
 
Valahol láttam videót is az érkezésről, de most meg nem találom. Vki berakhatná ide, ha rálel...
 
Azt beszélik, hogy nem egy gép lesz. Előtéri pletykák szerint 4. (Korábban, más helyekről hallottam kettőt és hármat is.)
Nem rossz stratégia a Wizznek az Cargo felé nyitni.
Azon a piacon még évi stabil 4% os növekedést prognosztizálnak ami nem túl nagy, de stabilnak tűnik.
A polgári repülési piac 2025 ig előreláthatólag nem heveri ki a COVID-ot.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Háát ha tényleg jutányosan hozzájutnak a katari csomaghoz, akkor hajrá. Csak legyen rá meló! Kiszervezik MALÉV néven! :)
Beindul a kínai légihíd?
Én ezzel a "jutányosan" történő repülőgép vásárlással kapcsolatban mindig szkeptikus vagyok: szerintem ez a piac nem egy használtautó kereskedés, ahol minden hájjal megkent nepperek és paradicsomszemű amatőr vevők, vagy válás miatt megszorult, esetleg az örökségtől minél hamarabb szabadulni akaró eladók alkudoznak. Itt mindkét oldalon profik vannak, akik tisztában vannak vele, hogy az adott gép pontosan mennyit ér a kereslet/kínálat/műszaki állapot/stb figyelembe vételével.
 
Én ezzel a "jutányosan" történő repülőgép vásárlással kapcsolatban mindig szkeptikus vagyok: szerintem ez a piac nem egy használtautó kereskedés, ahol minden hájjal megkent nepperek és paradicsomszemű amatőr vevők, vagy válás miatt megszorult, esetleg az örökségtől minél hamarabb szabadulni akaró eladók alkudoznak. Itt mindkét oldalon profik vannak, akik tisztában vannak vele, hogy az adott gép pontosan mennyit ér a kereslet/kínálat/műszaki állapot/stb figyelembe vételével.
Arra azért nem vennék mérget, hogy ez a A330 nem egy komplex csomag nagyon kis része a katariakkal. Jövőre jön onnan földgáz is.
 
  • Tetszik
Reactions: Tegin
Én ezzel a "jutányosan" történő repülőgép vásárlással kapcsolatban mindig szkeptikus vagyok: szerintem ez a piac nem egy használtautó kereskedés, ahol minden hájjal megkent nepperek és paradicsomszemű amatőr vevők, vagy válás miatt megszorult, esetleg az örökségtől minél hamarabb szabadulni akaró eladók alkudoznak. Itt mindkét oldalon profik vannak, akik tisztában vannak vele, hogy az adott gép pontosan mennyit ér a kereslet/kínálat/műszaki állapot/stb figyelembe vételével.
Ebben az üzletben a Qatar szándéka egyértelmű...
Nekik (és még a többi nagybani játékosnak) az A330-200F kicsinek bizonyult és jönnek a még nagyobb B-777F-ek
https://centreforaviation.com/analy...0f-fleet-intensifies-price-competition-418691
Náluk flottacsere vann.

A mi részünkről kicsit homályosabb mit is akarunk kezdeni ezzel (ezekkel) a géppel (gépekkel)
 
Én ezzel a "jutányosan" történő repülőgép vásárlással kapcsolatban mindig szkeptikus vagyok: szerintem ez a piac nem egy használtautó kereskedés, ahol minden hájjal megkent nepperek és paradicsomszemű amatőr vevők, vagy válás miatt megszorult, esetleg az örökségtől minél hamarabb szabadulni akaró eladók alkudoznak. Itt mindkét oldalon profik vannak, akik tisztában vannak vele, hogy az adott gép pontosan mennyit ér a kereslet/kínálat/műszaki állapot/stb figyelembe vételével.
Hja de azon a piacon, ahol százával állnak a betonon a leállított gépek, és a katariaknak már 2019 óta ketyeg a Boeingnél a megrendelésük a cseregépekre, azt gondolom igazán pofátlanul alacsonyra lőtt árakkal is lehet célt elérni. Pláne, HA többet is veszünk.:rolleyes:
Az biztos, hogy nagyon bevásárolni csak konkrét és hosszútávú tervekkel szabad!
 
Nyáron összesen három gépről lehetett hallani. Egy megjött, a többi gondolom opcionális volt. Tárgyaltak háromról, amiben volt plusz egy tartalék. Így jön ki az akár négy is.
Ha a brókerek tudnak rájuk értelmes mennyiségű szállítást lekötni, akkor lesz három, sőt akár négy gép is.
 
Én ezzel a "jutányosan" történő repülőgép vásárlással kapcsolatban mindig szkeptikus vagyok: szerintem ez a piac nem egy használtautó kereskedés, ahol minden hájjal megkent nepperek és paradicsomszemű amatőr vevők, vagy válás miatt megszorult, esetleg az örökségtől minél hamarabb szabadulni akaró eladók alkudoznak. Itt mindkét oldalon profik vannak, akik tisztában vannak vele, hogy az adott gép pontosan mennyit ér a kereslet/kínálat/műszaki állapot/stb figyelembe vételével.
Pontosan. - A Qatar és az Etihad pár éve - tehát még jóval a vírus előtt - úgy döntött, hogy az A332F teherszállítóit költséghatékonyabban üzemelő, vadiúj B772F-ekre cseréli. Tavasszal még úgy tűnt, hogy jó áron szabadulhatnak a feleslegessé vált Airbusoktól, de a piac közbeszólt, így most mi vásárolhattunk "jó áron". - Ezzel együtt nem tudjuk, hogy:

Mennyibe került a gép...?
Van-e hozzá képzett személyzet, alkatrész és karbantartó gárda...?
Van e hozzá szállítandó áru...?
És ki fogja mindezt kifizetni...?
 
Én ezzel a "jutányosan" történő repülőgép vásárlással kapcsolatban mindig szkeptikus vagyok: szerintem ez a piac nem egy használtautó kereskedés, ahol minden hájjal megkent nepperek és paradicsomszemű amatőr vevők, vagy válás miatt megszorult, esetleg az örökségtől minél hamarabb szabadulni akaró eladók alkudoznak. Itt mindkét oldalon profik vannak, akik tisztában vannak vele, hogy az adott gép pontosan mennyit ér a kereslet/kínálat/műszaki állapot/stb figyelembe vételével.
Azok akik ezt a gépet m egvasaroltak biztosan tisztában voltak az árakkal, azzal hogy mi mennyit ér. Talan több gépet is megnéztek es ez alapján döntöttek a legjobb mellett. A jutányos ár pedig mükodhet hiszen mostanában igen sok gép álldogál kihasználatlanul a világban itt-ott.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
És ki fogja mindezt kifizetni...?

Mivel már minden magyar adófizető állampolgár hozzájárult a gép megvásárláshoz,így nem nehéz kitalálni kifogja a további költségeket kifizetni:-).Amúgy én szkeptikus vagyok abban,hogy hogyan lehet reális üzleti tervet alapozni egy olyan gépre amit bármikor egy csettintésre vissza kell adni a külügynek meghatározatlan időre,de ha valaki tudja a receptet meggyőzhető vagyok:-).