[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 618
5 335
113
Az első 225-ös mikor jön?
Azoknak elkezdték már fabrikálni valamit?

Van tervben egy b.zi nagy hangárkomplexum, volt már valamelyik topikba betéve látványterv, kérdés, hogy a beruhâzâs stop érinti e a honvédelmi beruházásokat.
H225M: 2023-2025
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 969
27 011
113
Akik nélkül a repülés nem jöhet létre 3. rész

Történelmi pillanatot értek el a szolnoki repülőműszaki szakemberek, hiszen a "01"-es lajstromszámú H145M helikopter reduktorán befejeződtek a 800 órás időszakos vizsgálatok. Az utóbbi időben a helyére került a "01"-es reduktora, így elkezdődhettek a munkálatok a repülésre való felkészítés jegyében.
A Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében beszerzett H145M helikopter-flotta történetében ez az első olyan forgószárnyas, amely elérte a 800 repült órát.

298288570_146542354680992_7571310284645294454_n.jpg
298831482_146542428014318_8561577750224590365_n.jpg
298426247_146542321347662_7952586822529844441_n.jpg




 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 350
113
2021. december 28.

Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

Vállalkozási keretszerződés „H-145M kiképzés szimuláció biztosítás" tárgyban

H145M helikoptereken fedélzeti beosztást ellátó hajózó állomány részére előrehaladó és jártasság fenntartását biztosító szimulációs szolgáltatás beszerzése.

Keretösszeg: nettó 200.000.000,- Ft

Keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2022. évben nettó: 100.000.000,- Ft
2023. évben nettó: 100.000.000,- Ft

Ajánlatkérő a keretösszeg 50 %-nak kitöltésére vállal kötelezettséget.

A szerződés időtartama:
Kezdés 31.3.2022.
Befejezés 31.12.2023

Részvételi határidő: 10.2.2022

Közbeszerzési értesítőből...

Tájékoztató az eljárás eredményéről

Vállalkozási keretszerződés „H-145M kiképzés szimuláció biztosítás" tárgyban

A teljesítés helye: A kiképző központ telephelyén (Donauwörth, Dr. Ludwig Bölkow Straße 4.)

A beérkezett ajánlatok száma: 1

A nyertes gazdasági szereplő neve: CAE Engineering Kft.

A szerződés végleges összértéke: 200 000 000.00 HUF (Áfa nélkül)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and SilvioD

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 350
113
Végfázisában tart a „01” -es lajstromszámú H145M helikopter 800 órás időszakos vizsgálata.

Legutóbbi bejegyzésünkben a helikopter reduktorának beépítéséről emlékeztünk meg, ekkor a műszaki állomány még a hangárban dolgozott a létfontosságú alkatrészek vizsgálatán és javításán, de elérkezett az ideje, hogy újra kihúzzák a helikoptert a szabadba.

„Mozgó labor” körülményeket teremtve kezdték meg a hajtómű próbáját, valamint a típus újra berepülését. Ez az alkalom legalább annyira történelmi, mint az előző ugyanis, most először hajtottak végre a hajózók és a műszaki szakemberek közösen egy hajtóműpróbát, olyan gépen, amely átesett egy 800 órás időszakos vizsgálaton.

Feszült izgalom és folyamatos monitorozás jellemezte a levegőbe emelkedést megelőző hosszú perceket. Repülés közben megannyi tesztet lefuttattak a szakemberek és a különböző szituációk gyakorlása is sikerrel zárult.

Ezt követően a "01"-es Airbus H145M felkészítésének abban a fázisában tart, ami után hamarosan visszakerül az őt megillető jogos helyére: a rendelkezésre álló helikopterek közé és a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében beszerzett H145M helikopter-flotta újra kiegészül egy 800-órás, időszakos vizsgálatot sikeresen teljesített géppel.

Fotó: Magyar Gábor ömt. szds. & Angyalosi Andrea ftőrm.

305507835_152020627466498_6076963625216215026_n.jpg
305451962_152020564133171_5715116434665596618_n.jpg
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 665
35 801
113
Irányított rakétákat is beszerzünk vajon (pl. FZ 275)?
https://fz.be/laser-guided-rocket
Spike-integrációt mikor fejezik be?
Az FZ lézer-rakétákhoz zárható FZ606 indítók kellenek, mert különben elkoszolódik az optikája. APKWS megoldás sokkal jobb... Amiket eddig láttunk a H145M-eken azok FZ231 indítók "buta" rakétákhoz.
Egyelőre örülnék ha nem irányított rakéta lövészetig eljutnának - érthetetlen hogy eddig miért nem lettek beszerezve a gépágyúval együtt. Nem irányított rakéták darabja 2-3 ezer EUR körül van, ami tök olcsó fegyvernek mondható...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 015
11 839
113
Végre átfutott a rendszeren, terjesszétek az igét:

Rövid , általam fontosnak tartott kivonat és szagkommentár:
12:00: kezd a múltté lenni a hagyományos helikopteres csapásmérés - de akkor mi értelme van a gépágyúkonténernek és a NIR rakétáknak?
A H145M-es a szomszédos országokban lévő hagyományos helikoperekhez képest (melyikhez képest - IAR-330 SOCAT?) messzebbre látnak be.

15:15
Van egy érdekes aspektusa a régi helikoptereknek; szélsőséges klimatikus környezteben nagyobb üzembiztonsággal üzemeltethetők.
(=parasztvakítás, digitális ócskavas)

19:20
a helikoptereink irányítóközőpontottá válnak és nem közvetlenül fegyverzeti vagy csapásmérő eszközök.
(de akkor mi értelme van a gépágyúkonténernek és a NIR rakétáknak?)

19:50
miért csak 5 heli lesz Hforce3-as?
(sumákolás)

21:55
Szerbek fejlesztenek hozzá/integrálnak légiharcrakétát
(típust nem közöltek)

23:40 miért nem 5 lapátos a H145M?
Akkor még tesztfázisban volt.
(és addig milyen tapasztalatok voltak a tesztfázisban, rákérdeztek-e?)
fizikailag képtelenség volt 5 lapátost rendelni
(előre nem tudtak volna rendelni? Ha késik 1 évet, mit veszthetünk)
5 lapátosnál a lapátok hátrahajthatóak -szállíthatóság, tárolhatóság - "nem tartja kizártnak", hogy majd átállunk az 5 lapátosra. (kösz... mi meg majd kifizetjük utólag, kétszeresen)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 665
35 801
113
Rövid , általam fontosnak tartott kivonat és szagkommentár:
12:00: kezd a múltté lenni a hagyományos helikopteres csapásmérés - de akkor mi értelme van a gépágyúkonténernek és a NIR rakétáknak?
Papucsos felkelőket hajkurszáni külföldi misszókba illetve szállító helikoptereket kísérni és fedezni a fel- és leszállásukat. Oda sajnos muszáj berepülni. Élőerőre nem lehet Spike-ot küldeni, 70-es rakéta meg csak 5-8 km-et tud...


A H145M-es a szomszédos országokban lévő hagyományos helikoperekhez képest (melyikhez képest - IAR-330 SOCAT?) messzebbre látnak be.

15:15
Van egy érdekes aspektusa a régi helikoptereknek; szélsőséges klimatikus környezteben nagyobb üzembiztonsággal üzemeltethetők.
(=parasztvakítás, digitális ócskavas)

19:20
a helikoptereink irányítóközőpontottá válnak és nem közvetlenül fegyverzeti vagy csapásmérő eszközök.
(de akkor mi értelme van a gépágyúkonténernek és a NIR rakétáknak?)

19:50
miért csak 5 heli lesz Hforce3-as?
(sumákolás)
Nem lesz, hanem van HForce képesség 5 gépen, de mind be van kábelezve hozzá.
Fegyvertartó és EOS torony meg talán szoftver upgrade kérdése...

21:55
Szerbek fejlesztenek hozzá/integrálnak légiharcrakétát
(típust nem közöltek)
A szerbek 1-2 éve rendszeresítették a szerbek a Mistralt. Szóval nem nehéz kitalálni hogy a ATAM indítókról lehet szó...
Mivel mi is "Mistralosok" vagyunk, így ez nekünk is jó lehet.
Ha pl. 2 H145M kísér egy kommandót kirakó H225M köteléket, akkor az egyik pilonra jól jöhet két Mistralos ATAM indító ellenséges helikopterek vagy drónok lelövésére...

atam-mistral.jpg


23:40 miért nem 5 lapátos a H145M?
Akkor még tesztfázisban volt.
(és addig milyen tapasztalatok voltak a tesztfázisban, rákérdeztek-e?)
fizikailag képtelenség volt 5 lapátost rendelni
(előre nem tudtak volna rendelni? Ha késik 1 évet, mit veszthetünk)
5 lapátosnál a lapátok hátrahajthatóak -szállíthatóság, tárolhatóság - "nem tartja kizártnak", hogy majd átállunk az 5 lapátosra. (kösz... mi meg majd kifizetjük utólag, kétszeresen)
Szerintem emiatt fölösleges dohogni. Ilyen alapon tegyük az összeset sufniba és várjuk meg a tízlapátos verziót - bár akkor lemaradunk a "11 lapátosról"... :p

Beszélt még a Hindekről: az ukrán háború miatt várhatóan maradnak és új fegyverzetet kapnak - pl. Spike is esélyes, ha H145M-eken beválik.
Az izraelieknek vannak kidolgozott Mi-24 upgradjeik - ha már a Spike integráció felmerült...


Egyébként nem tettek le teljesen a harci helikopterek beszerzéséről, de a jelenlegi front közelébe repkedős megoldásoknak nincs jövője MG szerint. Tigerről az Airbus ledumálta őket, emlegette még a Apacsot illet még fejlesztés alatt álló új megoldásokat.
(szerintem a tolólégcsavaros amcsi fejlesztésekre gondolhatott, meg talán az AW249-re...)
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
1 958
6 995
113
Amikor egy Tiger fedezékből tud terepet felderíteni, célozni, s rakétát indítani akkor nekem azért nem tűnik a harci heli olyannyira "outdated"-nek. Főleg akkor amikor vannak 20-30+km hatótávú irányított levegő-föld páncéltörő rakéták(spike NLOS). Egy Tor rendszert is lekörözhet elvileg..(ha időközben az nem kapott nagyobb hatótávolságú rakétát). Már egy ideje a papucsosoknak is van manpads-ük..... szóval ez a Hforce fegyverzet egy kedves gondolat de Isten mentse azt a pilótát aki beviszi a H145-öt vagy a H225m-et olyan helyre ahol vissza is lőhetnek.

Outdated konstrukciók és lespórolt fegyverek? Na az van.

(a tévedés jogát fenntartom :D )
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 137
119 521
113
Amikor egy Tiger fedezékből tud terepet felderíteni, célozni, s rakétát indítani akkor nekem azért nem tűnik a harci heli olyannyira "outdated"-nek. Főleg akkor amikor vannak 20-30+km hatótávú irányított levegő-föld páncéltörő rakéták(spike NLOS). Egy Tor rendszert is lekörözhet elvileg..(ha időközben az nem kapott nagyobb hatótávolságú rakétát). Már egy ideje a papucsosoknak is van manpads-ük..... szóval ez a Hforce fegyverzet egy kedves gondolat de Isten mentse azt a pilótát aki beviszi a H145-öt vagy a H225m-et olyan helyre ahol vissza is lőhetnek.

Outdated konstrukciók és lespórolt fegyverek? Na az van.

(a tévedés jogát fenntartom :D )
Mi gátolja meg a Hforce-os bármelyik Airbus helit az általad említett rakékták alkalmazásában?
A dedikált harci helikopterre miért kevésbé veszélyes a manpads?