felteheted rá, de ezekben fedezék felett kell keresned s indítani, annyi a minuszMi gátolja meg a Hforce-os bármelyik Airbus helit az általad említett rakékták alkalmazásában?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
felteheted rá, de ezekben fedezék felett kell keresned s indítani, annyi a minuszMi gátolja meg a Hforce-os bármelyik Airbus helit az általad említett rakékták alkalmazásában?
Miért? Az NLOS rakéták lézeres vagy televíziós rávezetésűek. Konkrétan nem tudod kihasználni a radart és fedezékből indítani. Külső célmegjelölés szükséges.felteheted rá, de ezekben fedezék felett kell keresned s indítani, annyi a minusz
Éppen ezért oda nem felfegyverzett, hanem harci helikopter való, amely állja a találatokat, páncélozva van.Papucsos felkelőket hajkurszáni külföldi misszókba illetve szállító helikoptereket kísérni és fedezni a fel- és leszállásukat. Oda sajnos muszáj berepülni. Élőerőre nem lehet Spike-ot küldeni, 70-es rakéta meg csak 5-8 km-et tud...
...meg sok pénzNem lesz, hanem van HForce képesség 5 gépen, de mind be van kábelezve hozzá.
Fegyvertartó és EOS torony meg talán szoftver upgrade kérdése...
Gyártanak ők R-60-at is , nem volt egyértelmű.A szerbek 1-2 éve rendszeresítették a szerbek a Mistralt. Szóval nem nehéz kitalálni hogy a ATAM indítókról lehet szó...
Mivel mi is "Mistralosok" vagyunk, így ez nekünk is jó lehet.
Ha pl. 2 H145M kísér egy kommandót kirakó H225M köteléket, akkor az egyik pilonra jól jöhet két Mistralos ATAM indító ellenséges helikopterek vagy drónok lelövésére...
Szerintem emiatt fölösleges dohogni. Ilyen alapon tegyük az összeset sufniba és várjuk meg a tízlapátos verziót - bár akkor lemaradunk a "11 lapátosról"...
Beszélt még a Hindekről: az ukrán háború miatt várhatóan maradnak és új fegyverzetet kapnak - pl. Spike is esélyes, ha H145M-eken beválik.
Az izraelieknek vannak kidolgozott Mi-24 upgradjeik - ha már a Spike integráció felmerült...
Egyébként nem tettek le teljesen a harci helikopterek beszerzéséről, de a jelenlegi front közelébe repkedős megoldásoknak nincs jövője MG szerint. Tigerről az Airbus ledumálta őket, emlegette még a Apacsot illet még fejlesztés alatt álló új megoldásokat.
(szerintem a tolólégcsavaros amcsi fejlesztésekre gondolhatott, meg talán az AW249-re...)
Ukrajnában nagyon az látszik, hogy nem tudod annyira páncélozni hogy ne essenek le: Ka-52 és Mi-28 hullik tucat szám...Éppen ezért oda nem felfegyverzett, hanem harci helikopter való, amely állja a találatokat, páncélozva van.
Francia-német helire sokkal könnyebb Mistralt rakni: konkrétan ki van dolgozva erre egy megoldás ATAM-mal. Elég valószínűtlen, hogy egy orosz rakétával álljanak neki bohóckodni. Arra nem mondaná MG, hogy nekünk is érdekes lehet ellenben a Mistrallal.......meg sok pénz
Gyártanak ők R-60-at is , nem volt egyértelmű.
https://www.yugoimport.com/en/proizvodi/air-defense-missile-systems-r-60sam-and-r-60d
például egy erdős domb mögött vagy a helikopterrel...akkor nem kell tiszta LOS(line of sight)ahhoz hogy indíthass egy rakétát? lehet hogy én vagyok eltévedve de úgy gondoltam hogy zavartalan LOS kell az indításhoz. Azért is rakták az optikai rendszert annak idején a Tiger rotorja fölé
A SPIKE NLOS= Nonlineofsight célmegjelöléssel bárhonnan indíthatod.például egy erdős domb mögött vagy a helikopterrel...akkor nem kell tiszta LOS(line of sight)ahhoz hogy indíthass egy rakétát? lehet hogy én vagyok eltévedve de úgy gondoltam hogy zavartalan LOS kell az indításhoz. Azért is rakták az optikai rendszert annak idején a Tiger rotorja fölé
@L.O.BA SPIKE NLOS= Nonlineofsight célmegjelöléssel bárhonnan indíthatod.
Az NLOS rakéták lézeres vagy televíziós rávezetésűek. Konkrétan nem tudod kihasználni a radart és fedezékből indítani. Külső célmegjelölés szükséges.
A SPIKE NLOS= Nonlineofsight célmegjelöléssel bárhonnan indíthatod.
az jó mert ER2-vel megy az integráció...@L.O.B
Már a 16 km hatótávolságú Spike ER2 is indítható célkoordintákra. Az indító helikopter személyzetének semennyire nem kell látni a célt, akár egy hegy mögött is lehetnek.
Azt hiszem ezt még a LR2 is tudja, bár helikopterről kilőve az csak 8-10km-re repül el.
Komplexebb a kérdés.A raketanak célpont kell.Vagyis kellő felderítés és harcvezeto rendszerek nélkül semmit nem ér a Spike NLOS sem.Mi gátolja meg a Hforce-os bármelyik Airbus helit az általad említett rakékták alkalmazásában?
A dedikált harci helikopterre miért kevésbé veszélyes a manpads?
isah később láttam a kiegészítést... ezek szerint akkor mindegy. köszönöm az infót
az jó mert ER2-vel megy az integráció...
Az Airbus a teljes SPIKE családot integrálja.volt róla hír vagy titok?
akkor a Hforce pocskondiázását visszavonomAz Airbus a teljes SPIKE családot integrálja.
Végre átfutott a rendszeren, terjesszétek az igét:
HTKA Podcast S01E05 - Nemzeti helikopterképesség fejlesztése - HTKA - Haditechnikai Kerekasztal
Az ötödik részben a H225M és H145M helikopterekről, a visszaállított Mi-24-esekről, valamint a nemzeti helikopterképességről beszélgettünk dr. Maróth Gáspárral, védelempolitikáért és védelmi fejlesztésekért felelős államtitkárral, valamint Simon Zsolt alezredessel, az MH 86. Szolnok...htka.hu
Az a helyzet, hogy rotorlapátok élettartam nagyon nagy: ha nem történik baleset, akkor (ha jól emlékszem az adatra) 1-2 csere várható a gép teljes élettartama alatt. Szóval még jó pár évig marad négylapátos verzió...Jól értettem, hogy az AirBus a jövőben megszünteti majd a 4 lapátos verzió gyártását és az a prognózis, hogy a nagyjavítások alkalmával minden használót át fog terelni az 5 lapátos verzióra? (Csak hogy ne veszítsem el a fonalat a hónapok óta a fórumon menő puffogásban, hogy amikor vásároltunk, nem volt lehetőség. amikor -várhatóan- megszünteti a támogatást, akkor meg nem is lesz más lehetőségünk. Ez utóbbiról diplomatikusan nem tudtak egyértelműen nyilatkozni, mert még a gyártó sem tart ott.)
arra próbáltam rámutatni -mielött a külsö célmegjelölésre felhívtad a figyelmem -, hogy van olyan megoldás ahol (nem NLOS rakétával), nem kell a teljes helit kiemelni a fedezékből, a felderítéshez,indításhoz..ez volt a Tiger rotor fölé helyezett optikája.....ami továbbra is kevésbé veszélyessé teszi szerintem a helikopter által elvégzett felderítést...de ha külsőleg megy minden s a heli csak egy hordozó és indító platform ami a külső felderítésre és célra vezetésre támaszkodik 100%ban akkor mindegy hogy hol van az optika elhelyezve.A dedikált harci helikopterre miért kevésbé veszélyes a manpads?
Állítólag a HForce3-as H145M került 30m €-ba, az AH-1Z a cseheknek 50m $-ba (=akkori árfolyamon 45m €).Ukrajnában nagyon az látszik, hogy nem tudod annyira páncélozni hogy ne essenek le: Ka-52 és Mi-28 hullik tucat szám...
Szóval sokkal drágább dedikákt harci gépek ugyanúgy leesnek...
(A Tiger Mk. 3 kb. F-35 árban lesz ha minden igaz...vehetnénk belőle legalább 6-8 H145M-et )
Földhöz kell tapadni és remélni a legjobbakat...
A szerbek felintegrálták a saját 20mm-es gépágyú-konténerüket és az S-8 UB-blokkot.Francia-német helire sokkal könnyebb Mistralt rakni: konkrétan ki van dolgozva erre egy megoldás ATAM-mal. Elég valószínűtlen, hogy egy orosz rakétával álljanak neki bohóckodni. Arra nem mondaná MG, hogy nekünk is érdekes lehet ellenben a Mistrallal....
Az a helyzet, hogy rotorlapátok élettartam nagyon nagy: ha nem történik baleset, akkor (ha jól emlékszem az adatra) 1-2 csere várható a gép teljes élettartama alatt. Szóval még jó pár évig marad négylapátos verzió...