1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2018. július 4..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezt most nem értem.
     
  2. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Nagy gond nincs ezzel inkább örülni kell neki szerintem,úgy látszik egy átgondolt koncepció mentén rendeltük meg a gépeket,a Link-16 pedig egy kipróbált rendszert nem hiszem,hogy bármilyen probléma lenne vele.
     
    borisz and arcas like this.
  3. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Megkapta az engedélyt az ötlapátos H145, lesz-e ilyen gépe a Magyar Légierőnek?

    Plusz százötven kiló hasznos teher. Sikeres kirándulás az Aconcagua csúcsára. A katonai változat csak jövőre kap bizonyítványt.

    Megkapta az európai típusalkalmassági engedélyt a világ egyik legnépszerűbb könnyű helikopterének új változata. A hír annál is érdekesebb, mert ez az a gép, amelynek első négy példányát a most gyártásban lévő változatból tavaly ősszel vette át a Magyar Légierő. (Egészen friss, de cikkünk írásakor még csak közösségi oldalon megjelent információ szerint a napokban beérkezett újabb három példány.)

    A H145 friss kiadásának legfontosabb jellegzetessége, hogy az eddigi négy helyett ötlapátos főrotorral repül. A módosított verziót még tavaly a Heli-Expo kiállításon mutatták be Atlantában, a most elnyert bizonyítvány birtokában már idén év végéig megkezdhetik a példányok leszállítását, addigra remélik az FAA engedély elnyerését is. A típusalkalmassági a konstrukció valamennyi képességére kiterjed, az egypilótás és a műszer szerinti, illetve az egyhajtóműves repülésre is, írja az Airbus közleménye, amely szerint a gép annak példája, ahogy az Airbus Helicopters állandóan megújítja a típusait, a vásárlók igényei szerint.

    [​IMG]

    [​IMG](fotók: Airbus Helicopters)
    Az ötlapátos főrotor a gép hasznos terhelését 150 kilóval növeli, a merev kialakítású új rotoragy egyszerűbb szerkezetével megkönnyíti a karbantartást, és egyben kiváló manőverező képességet jelent, de a cég közleménye ezen túl kiemeli a konstrukció megbízhatóságát is, illetve azt, hogy az amúgy is a kategóriájában legcsendesebbnek számító típus az új forgószárnnyal még halkabban és még kevesebb vibráció mellett üzemel.

    A gép képességét érzékelteti, hogy a két prototípus egyike tavaly szeptemberben egy pilótával és egy mérnökkel a fedélzeten sikeresen elérte a déli félteke legmagasabb hegycsúcsát, és néhány másodpercig a csúszótalpain támaszkodott az Aconcagua kráterének peremén, 6962 méter magasan. A sikerhez nagyban hozzájárult az ötlapátos főrotor teljesítménye, de a leszállás után a gép pilótája azt is kiemelte, hogy az extrém magasságban, a mínusz 22 fokos hidegben és a 30 csomós széllökések ellenére a gép kiválóan vezethető maradt.

    [​IMG]

    A gyári közlemény szerint a gép új katonai változata a tervek szerint 2021-ben kapja meg a típusalkalmassági engedélyt. Ez magyar szempontból azt jelenti, hogy a számunkra leszállítandó további példányok valószínűleg még nem ebből az ötlapátos változatból származnak majd, hiszen, legalábbis a tavalyi átadáskor jelzett ütemezés szerint, a megrendelt gépek többségét az M-változat engedélyeztetéséig már megkapja a honi légierő. És az is kérdéses, hogy érdemes-e az új típusváltozatból használni gépeket, mert ha az állomány kétféle sorozathoz tartozik, az azért bonyolíthatja az üzemeltetési hátteret. Más kérdés, hogy hírek szerint a gyártó meglévő H145-ösök átalakítását is vállalja ötlapátos forgószárnyassá, amit az tesz lehetővé, hogy a rotoragy cseréjén kívül más változást nem kell végrehajtani a gépeken.

    http://iho.hu/hir/megkapta-az-enged...-lesz-e-ilyen-gepe-a-magyar-legieronek-200623
     
    Loken, fishbed, LMzek 2.0 and 7 others like this.
  4. vasszekely

    vasszekely Well-Known Member

  5. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Egy kis promovideó

     
    arcas and zsolti like this.
  6. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ez a fasza, hogy elég új cuccokat veszünk. Folyamatosak a fejlesztések, amikben aktívan részt vehetünk.
     
    Loken, alfa74 and zsolti like this.
  7. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Új Airbus helikopterek, új hangárok

    Folytatódott az Airbus Helicopters H145M könnyűhelikopterek leszállítása a Magyar Honvédségnek. Év végéig a megrendelt húsz darab gépből tizennyolc már a szolnoki bázison fogja Magyarország biztonságát szolgálni. A Zrínyi 2026 honvédelmi és haderőfejlesztési program által folyamatosan érkeznek Magyarországra a megrendelt modern fegyverrendszerek, műszaki eszközök.


    A Magyar Honvédség három új Airbus H145M könnyűhelikoptere érkezett meg hétfőn a szolnoki bázisra a németországi gyártótól. A gépek közül kettő kutató-mentő felszereltségű – számolt be a Honvédelem.hu. Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis parancsnoka, Koller József dandártábornok úgy fogalmazott, hogy a Covid–19 vírus miatt csak most érkeztek meg a gépek, de mivel az Airbus-gyár a járvány alatt is folyamatosan termelt, ezért nem két, hanem három darab helikoptert szállítottak le Magyarországra, pótolva az elmaradást. – A korábbi ütemezésnek megfelelően, év végéig tizennyolc helikopter fog összesen érkezni – tette hozzá a szolnoki alakulat parancsnoka.


    Mint azt a Magyar Nemzet korábban megírta: az első, általános célú (LUH) H145M gépek 2019 novemberében szálltak le a szolnoki helikopterbázison. A 2018-ban kötött szerződés értelmében 2021-ig összesen húsz H145M helikoptert kap a Magyar Honvédség. A szerződésben szereplő húsz darab gépből az utolsó kettő jövőre érkezik meg Szolnokra.

    A gyártóval kötött szerződés öt évre szóló logisztikai támogatást, kiképzést, valamint átképzést is tartalmaz. Az elérhető legmagasabb szintű, úgynevezett HForce fegyverzeti rendszer alkalmazására képes új gépek személyszállításra, egészségügyi kiürítésre, kutató-mentő, tűztámogató és felderítő, valamint határőrizeti feladatok ellátására éjjel és nappal egyaránt alkalmasak. A honvédség a Zrínyi 2026 honvédelmi és haderőfejlesztési program részeként 16 darab H225M típusú, az Airbus franciaországi gyárában készülő közepes méretű katonai szállítóhelikoptert is rendelt. Ezek a nagyobb méretű forgószárnyasok 2026-tól a kifutó, még szovjet gyártású Mi–8-as és Mi–17-es szállítóhelikoptereket váltják fel. Az európai hadiipari óráscéggel való együttműködés eredményeként az Airbus egy új, helikopter-alkatrészek gyártásával foglalkozó kompetencia-központ beindítását is tervezi Gyulán.

    A korszerű H145M forgószárnyasok egyre nagyobb számban állnak rendelkezésre
    Fotó: Havran Zoltán

    A legújabb helikopterek egészen más körülmények között üzemeltethetők, mint a korábbi, szovjet gyártású eszközök. Az új helikoptereknek egy jövőben felépülő hangárkomplexum nyújt majd végső otthont a szolnoki bázison, addig is a Magyar Honvédség szakemberei megoldották, hogy az érkező, kiterjedt elektronikai rendszerekkel rendelkező, korszerű forgószárnyasoknak megfelelő tárolást biztosítsanak. A Magyar Honvédség Parancsnoksága mérnökeinek, a munkálatok nagy részét végző MH 86. Szolnok Helikopter Bázis kijelölt állományának, az MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred katonáinak, valamint a sátrat gyártó cég olasz és román szakembereinek közreműködésével már elkészült két darab MT–2 típusú, 45×25 méter alapterületű hangársátor.

    A Zrínyi 2026 programmal idén is több új eszköz érkezik a honvédséghez. Júliusban kezdi leszállítani a német gyártó a Leopard 2A4 típusú, kiképzésre szánt harckocsikat, továbbá folytatódik a Magyarországon összeszerelt fegyverek átadása az érintett szervezeteknek. Ezen túlmenően a katonák egyéni felszerelését is modernizálják a Digitális katona program részeként.

    Idén ősszel a Magyar Honvédséghez a már meglévő négy mellé újabb négy darab Zlin–242-es kiképző-repülőgép érkezik. Az év vége előtt pedig megérkezik a hadsereg új, 4×4-es páncélozott terepjáró harcjárműveinek első sorozata a török Nurol Makina cégtől.

    https://magyarnemzet.hu/belfold/uj-airbus-helikopterek-uj-hangarok-8286105/
     
    Luthero and zsolti like this.
  8. vasszekely

    vasszekely Well-Known Member

    A sátrat szerelő román szakemberek között biztos nem volt olyan, aki máshonnan is kap fizetést? ;)
     
    Loken and alfa74 like this.
  9. arcas

    arcas Well-Known Member

    Elképzelhetetlen...:cool:
     
    Loken and vasszekely like this.
  10. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Most szerveztük be. Kettős ügynök. o_O
     
    Loken, vasszekely and LMzek 2.0 like this.
  11. vasszekely

    vasszekely Well-Known Member

    Én is így gondolom :)
     
  12. arcas

    arcas Well-Known Member

    Itt még jobban látszik a SAR kiegészitők mibenléte:
    [​IMG]
    Keresőfény, csőrlőrendszer...
     
    LMzek 2.0, SilvioD and Anti like this.
  13. blogen

    blogen Well-Known Member

    Hát ez csodálatos és az optika hol van (FLIR, stb), hogy meg is találjon valamit! Minek korszerű helikoptert venni, ha a színvonal a hidegháború alja! A fapados semmiért olcsóbb lett volna a Mi-2eseket reaktiválni...

    Az irdatlan költséggel reaktivált, de legalább fegyvertelen mihuk után jönnek ezek a sétahelikopterek, amikkel lehet nappal, jó látási viszonyok között bohóckodni! Lassan valami katonai cuccot is vehetnénk!
     
    luperator likes this.
  14. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    A romulánok talán nem szövetségeseink?
     
  15. arcas

    arcas Well-Known Member

    Egyedül ezt, a FLIR tornyot hiányolom a képről én is, mivel be a kabinba itt nem látunk...Szemmel láthatóan ez egy berepülésen készült fotó, nem feltétlenül kellett hogy teljes diszben legyen a heli. Akkor lehet igazából itéletet mondani, amikor ténylegesen szolgálatba, készenléti szolgálatba állnak idehaza és lesz kép arról,hogy azt milyen felszereltséggel teszik. Addig -mivel a gép sajátossága,hogy fel-le legózható róla minden- én nem itélkezem...,de ezt a "reaktivált Mi-2"-st ezt már elengedhetnénk...
     
    SilvioD and alfa74 like this.
  16. blogen

    blogen Well-Known Member

    Hagyjuk már ezt a selejtes szöveget, ugyanezt hallgattam az ebben a formában semmirevaló mihuk kapcsán is. Pontosan azt vettük, amit látunk, csak így minek! Nincs itt semmilyen könnyű támadóhelikopter, meg SAR képesség, hanem van több mint egy tucat sétahelikopter napsütéses jóidőre!

    Ez a katonai H145:
    [​IMG]

    Ez meg a SAR:
    [​IMG]
     
  17. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ha epét fogsz hányni akkor is ezek a gépek lesznek...,ha "selejtes" a szövegem, akkor meg ne reagálj rá.
    Ha valóban érdekel a téma -és nem csak böfögni jársz ide- akkor bogarássz H145M témában legalább a német haderő csatornáján:
    https://www.youtube.com/user/Bundeswehr/videos
    ...és talán láthatod, hogy "sétahelikopter"-nél picit többről van szó.
    A másik dolog...köztudott, hogy ezt az elképzelt új modern magyar honvédséget (Zrinyi 2026) annak minden megújuló területével ugye kb. 6-7 év múlva kellene "átadni", mint valami kész projektet...szóval, csak nyugalom. Még csak 2020 van.
     
    Loken, Blitz97 and svajcibeka like this.
  18. arcas

    arcas Well-Known Member

    Az ugye megvan, hogy ezt a kiállitás végett diszitették igy fel,...az Airbus, nem a szerbek.
    Ezen meg az önvédelmi szenzor hiányzik,...és?!
    Senki sem tudja, hogy még mi minden fog lapulni a raktárakban a gépekhez. Korábban @Terminator és én is tettünk be feltehetően magyar gépek berepüléséről képeket szenzortoronnyal (végre),...a kérdés inkább mindig az, hogy végül (!) a 20 géphez az egyes kiegészitőkből hány darab érkezik (csőrlő, gyorsköteles leeresztő, ajtólövész készlet, fegyverkonzolok, szenzortorony, keresőfény, belső egészségügyi készletek, ülések stb.)
     
    Loken, Centurio and rudi like this.
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Arról nem is beszélve, hogy ebben a konfigban sosem repülhet a szerb gép, mert a fenti képen lévő szenzortornyot nem rendelték meg hozzá. Helyette az van nekik mint ami a lenti SAR-on.
    Ezen felül ki van mellé állítva egy Spike - ha jól látom - miközben a szerbek saját ATGM-et tesznek a saját gépeikre. Meg olyan NIR-t, mint ami pilonon van.
     
    arcas likes this.
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    A magyar fegyverbeszerzések szomorú történeteiből kiindulva azt hiszem azért jogos az aggodalom ha nem látjuk a gépekre felszerelve ezeket a kiegészítőket.
    Természetesen türelmesnek kell lenni de ha egy-két éven belül a kiegészítők nem kerülnek elő a raktárakból akkor @blogen nek lesz igaza...
    Volt hír múltkor az Airbustól hogy a Spike integráció már az idén elkezdődik és jövőre már lövészeteket terveztek.
    Borzasztóan kíváncsi vagyok mi számolunk e a H145-tel ATGM hordozó szerepkörben mert számomra ezeknek a helikopternek messze ez lenne a leg fontosabb feladata a honvédségen belül.
     
    luperator, fishbed, Loken and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása