1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2018. július 4..

  1. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Nem akadályozza a mozgást ki és beszálláskor...?

    Lehet rosszul tudom, de mintha elég nagyivben kifordítható lenne.
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ahoz van igazitva a ki-és beszállás.

    A géppuska fedez tűzzel,nem ő igazodik a deszanthoz hanem fordítva.

    Meg van határozva,hogy oldaliranyba meddig lehet kimennie a deszantnak és kész,ha túlmész ezen akkor benne van,hogy 2 méterről(pl a Blackhawknál de ugyan ez lesz a helyzet a H145-nél is) telibe vernek egy sorozattal.
     
    fishbed, borisz and Gaudi like this.
  3. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Ahoz van igazitva a ki-és beszállás.



    A géppuska fedez tűzzel,nem ő igazodik a deszanthoz hanem fordítva.

    Meg van határozva,hogy oldaliranyba meddig lehet kimennie a deszantnak és kész,ha túlmész ezen akkor benne van,hogy 2 méterről(pl a Blackhawknál de ugyan ez lesz a helyzet a H145-nél is) telibe vernek egy sorozattal.



    Ok, végül is logikus.
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Egesz egyszerűen oda kell figyelni.Nagyon jó példa erre az AW-109 amit ha szemből közelítesz meg akkor levágja a fejed a rotor mert úgy van megcsinalva,hogy ha jól emlékszem a hossztengelyhez képest menetirány szerint balra és jobbra 45 fokig az ebben a sávban mozgó rotorlapát alacsonyabban forog mint a sugar többi részén,emiatt a hossztengelyhez képest(a pilótafülke vonalában)90 és 45 fok közt kell megközelíteni a gépet ami eltérő pl.a MI-17 nél alkalmazottal ahol ez nem gond így mehetsz szemből is (amit amúgy szeretnek a pilóták mert úgy látnak mindent).
     
    alfa74, Loken, fishbed and 5 others like this.
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Tényleg, a hátsó ajtókat nem fogjátok használni a deszantra?
    A fenestron miatt ugye sokkal biztonságosabb a hátrafelé mozgás is.gyakorlatilag ezzel ugyan olyan kirakást is lehet csinálni, mint a leszedett hátuljú Mi-17-tel is, nem?
     
    borisz likes this.
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az b.na be ha ezt deszant feladatokra akarnák használni...
    Minimális javítónkapacitásunk van a géphez ami azt jelenti hogy a minimálisnál nagyobb sérülés esetén lehet visszaszállítani a gépet a gyártóműbe vagy lehet várni a külföldi szerelőket.
    Nulla mértékben vagyunk felkészülve összelövöldözött helikopterek javítására.
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Van HTKA fórumon egy nemzetközi H145M topik is, érdemes azt is olvasni, mert a nem kimondottan magyar vonatkozású információk ott vannak frissen linkelve... (és akkor nem utólag csodálkoztok rá dolgokra)
     
    Loken, arcas, silurusglanis and 2 others like this.
  8. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    A szolnoki szimulator a 225m ajtolovesz geppuskait tartalmazza (gondolom veletlen...), azon nem az ajtoban van a gpu, nem akadalyozza a ki-be szallast.
    De amugy kell. CSAR bevetesnel alap szerintem.
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ezt készséggel elhiszem,csak nem értem,hogy hogyan kapcsolódik a témához.
     
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Úgy kapcsolódik ide, hogy ha az ajtóból akarsz géppuskázni akkor közel kell menjél ahhoz akit bántani akarsz.
    Ez azt jelenti hogy ha az aki bántani akarsz nem örül neked és visszalő akkor jó eséllyel el is fogja találni a H145 öst.
    Ha pedig eltalálja akkor mi nem tudjuk egy kònnyen megjavítani.
    Ennyi...
     
    dudi likes this.
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Jaaa.Hát aki kurvának áll...
     
    alfa74, fishbed, silversisko and 2 others like this.
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az nem is baj ha egy két kurva bekapja a legyet ha van még mellette ezer másik, de nekünk csak 20 H145-ünk lesz.
    Meg egyébként is....a H145 már leginkább egy repülő számítógép és sokkal komolyabb dolgokra is lehetne használni mint deszant kirakásra meg ajtóból lövöldözni az ellenre.
     
  13. arcas

    arcas Well-Known Member

    Meglepődnél pl. a Gripeneken mennyi mindent már meg tudunk javítani, helyben... ;)
     
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Bizonyára....nem is kellett hozzá több mint laza 14 év...
    Mindenesetre ha egy H145 reduktorát kilykasztaná egy skuló azt hiszem sokáig vakargathatnák a fejüket a magyar szakik...
    U.ez vonatkozik a rotorlapátokra és bármelyik elektromos dobozra...
     
  15. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ugyanez érvényes bármelyik átlagos ország légierejére is...és szárazföldi haderejének technikájára is, amihez nem elég a hegesztés...:)
     
    AGRESSOR88 and alfa74 like this.
  16. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Én az Emerson Mini-TAT univerzális fegyvertornyot ajánlanám.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    borisz likes this.
  17. Luthero

    Luthero Well-Known Member

    Srácok, úgy pakolgassatok a gépre cuccokat , hogy 700 kg -ba beleférjetek. Deszant, fegyverzet, plusz lőszer, flir torony....stb.
     
  18. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Honnan tudod hogy 14 év kellett hozzá? Illetve ezek az új helik új üzemeltetési kultúrát is jelentenek. Gondolom nem cél, hogy az airbusos fiuk itt legyenek még évekig. Menni fog szépen sorban minden.
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Tavasszal néhány ember elvégezte az Airbus Helicopters kompozit javító képzését.
    Aki ért hozzá, mondja meg hogy ez mire jó vagy mire elég...
    Korábban volt arról szó, hogy ezzel kapcsolatban is építenek majd valamit Szolnokon.
     
  20. emel

    emel Well-Known Member

    Semmi fejvakarás, pont az általad felsorolt hibákat a legegyszerűbb javítani: vakarózás helyett sérült berendezés kiszerelése, majd cseredarab beépítése, földi tesztek, berepülés. Mert azért elsírnám magam ha 20 azonos típusú gépet úgy akarna üzemeltetni a MH, hogy nincs hozzá semmiféle tartalék-alkatrész!!
     
    alfa74, vilmoci and fishbed like this.

Ezen oldal megosztása