[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

A szolnoki szimulator a 225m ajtolovesz geppuskait tartalmazza (gondolom veletlen...), azon nem az ajtoban van a gpu, nem akadalyozza a ki-be szallast.
De amugy kell. CSAR bevetesnel alap szerintem.
 
Az b.na be ha ezt deszant feladatokra akarnák használni...
Minimális javítónkapacitásunk van a géphez ami azt jelenti hogy a minimálisnál nagyobb sérülés esetén lehet visszaszállítani a gépet a gyártóműbe vagy lehet várni a külföldi szerelőket.
Nulla mértékben vagyunk felkészülve összelövöldözött helikopterek javítására.

Ezt készséggel elhiszem,csak nem értem,hogy hogyan kapcsolódik a témához.
 
Ezt készséggel elhiszem,csak nem értem,hogy hogyan kapcsolódik a témához.
Úgy kapcsolódik ide, hogy ha az ajtóból akarsz géppuskázni akkor közel kell menjél ahhoz akit bántani akarsz.
Ez azt jelenti hogy ha az aki bántani akarsz nem örül neked és visszalő akkor jó eséllyel el is fogja találni a H145 öst.
Ha pedig eltalálja akkor mi nem tudjuk egy kònnyen megjavítani.
Ennyi...
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
Úgy kapcsolódik ide, hogy ha az ajtóból akarsz géppuskázni akkor közel kell menjél ahhoz akit bántani akarsz.
Ez azt jelenti hogy ha az aki bántani akarsz nem örül neked és visszalő akkor jó eséllyel el is fogja találni a H145 öst.
Ha pedig eltalálja akkor mi nem tudjuk egy kònnyen megjavítani.
Ennyi...

Jaaa.Hát aki kurvának áll...
 
Jaaa.Hát aki kurvának áll...
Az nem is baj ha egy két kurva bekapja a legyet ha van még mellette ezer másik, de nekünk csak 20 H145-ünk lesz.
Meg egyébként is....a H145 már leginkább egy repülő számítógép és sokkal komolyabb dolgokra is lehetne használni mint deszant kirakásra meg ajtóból lövöldözni az ellenre.
 
Az nem is baj ha egy két kurva bekapja a legyet ha van még mellette ezer másik, de nekünk csak 20 H145-ünk lesz.
Meg egyébként is....a H145 már leginkább egy repülő számítógép és sokkal komolyabb dolgokra is lehetne használni mint deszant kirakásra meg ajtóból lövöldözni az ellenre.
Meglepődnél pl. a Gripeneken mennyi mindent már meg tudunk javítani, helyben... ;)
 
Meglepődnél pl. a Gripeneken mennyi mindent már meg tudunk javítani, helyben... ;)
Bizonyára....nem is kellett hozzá több mint laza 14 év...
Mindenesetre ha egy H145 reduktorát kilykasztaná egy skuló azt hiszem sokáig vakargathatnák a fejüket a magyar szakik...
U.ez vonatkozik a rotorlapátokra és bármelyik elektromos dobozra...
 
Bizonyára....nem is kellett hozzá több mint laza 14 év...
Mindenesetre ha egy H145 reduktorát kilykasztaná egy skuló azt hiszem sokáig vakargathatnák a fejüket a magyar szakik...
U.ez vonatkozik a rotorlapátokra és bármelyik elektromos dobozra...
Ugyanez érvényes bármelyik átlagos ország légierejére is...és szárazföldi haderejének technikájára is, amihez nem elég a hegesztés...:)
 
Én remélem kihagyják ezt az ajtólövész marhaságot...
Ennél elavultabb és feleslegesebb fegyvert egy helikopterre nehezen lehet elképzelni…(kb. mint a gépágyú az F-35-ön)
Én az Emerson Mini-TAT univerzális fegyvertornyot ajánlanám.
minitat_orig.png

65870_292181538_so_iiaa__oh-58_helicopter_with_minigun_in_1976.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Srácok, úgy pakolgassatok a gépre cuccokat , hogy 700 kg -ba beleférjetek. Deszant, fegyverzet, plusz lőszer, flir torony....stb.
 
Bizonyára....nem is kellett hozzá több mint laza 14 év...
Mindenesetre ha egy H145 reduktorát kilykasztaná egy skuló azt hiszem sokáig vakargathatnák a fejüket a magyar szakik...
U.ez vonatkozik a rotorlapátokra és bármelyik elektromos dobozra...
Honnan tudod hogy 14 év kellett hozzá? Illetve ezek az új helik új üzemeltetési kultúrát is jelentenek. Gondolom nem cél, hogy az airbusos fiuk itt legyenek még évekig. Menni fog szépen sorban minden.
 
Bizonyára....nem is kellett hozzá több mint laza 14 év...
Mindenesetre ha egy H145 reduktorát kilykasztaná egy skuló azt hiszem sokáig vakargathatnák a fejüket a magyar szakik...
U.ez vonatkozik a rotorlapátokra és bármelyik elektromos dobozra...
Semmi fejvakarás, pont az általad felsorolt hibákat a legegyszerűbb javítani: vakarózás helyett sérült berendezés kiszerelése, majd cseredarab beépítése, földi tesztek, berepülés. Mert azért elsírnám magam ha 20 azonos típusú gépet úgy akarna üzemeltetni a MH, hogy nincs hozzá semmiféle tartalék-alkatrész!!
 
Aki ért hozzá, mondja meg hogy ez mire jó vagy mire elég...
Fontos hogy mire kapnak jogosítást...
Egy nem teherviselő kompozit burkoló elem javítása nem túl bonyolult. A gond a teherviselő elemeknél, a reduktornál és az elektronikánál kezdődik
Semmi fejvakarás, pont az általad felsorolt hibákat a legegyszerűbb javítani: vakarózás helyett sérült berendezés kiszerelése, majd cseredarab beépítése, földi tesztek, berepülés. Mert azért elsírnám magam ha 20 azonos típusú gépet úgy akarna üzemeltetni a MH, hogy nincs hozzá semmiféle tartalék-alkatrész!!
Ha arra gondolsz hogy mindig lesz, annyi tartalék hajtómű, reduktor, forgószárny lapát meg az elektronika dobozai a raktáron hogy a sérült elemek helyett csak pity-puty béépítsd akkor lehet hogy csalódni fogsz.
Persze az első néhány sérülést majd megoldják fődarab cserével, de ha folyamatosan stand in távolságból harcolsz a helikoptereddel akkor a tartalék darabok villámgyorsan el fognak fogyni.
Reduktor, nagyobb mélységű hajtómů, sárkány teherviselő elem javításra meg nem vagyunk berendezkedve.
 
Csak hogy meg legyen minden egy helyen...

Heli fejlesztés meg van benne más is.

https://magyarnemzet.hu/belfold/uj-airbus-helikopterek-uj-hangarok-8286105/

A 2018-ban kötött szerződés értelmében 2021-ig összesen húsz H145M helikoptert kap a Magyar Honvédség. A szerződésben szereplő húsz darab gépből az utolsó kettő jövőre érkezik meg Szolnokra.

A gyártóval kötött szerződés öt évre szóló logisztikai támogatást, kiképzést, valamint átképzést is tartalmaz. Az elérhető legmagasabb szintű, úgynevezett HForce fegyverzeti rendszer alkalmazására képes új gépek személyszállításra, egészségügyi kiürítésre, kutató-mentő, tűztámogató és felderítő, valamint határőrizeti feladatok ellátására éjjel és nappal egyaránt alkalmasak

Az érkezettek közül kettő kutató-mentő, és a harmadik, milyen konfig?

Általános LUH, mint a decemberi helik.

Most egyébként a kutató mentö, felderítő, stb. helikoptereken, tehát ami nem tűztámogató, azok azért rendelkeznek valami alap fegyverzettel? Mert ugye a H-Force nem mindegyiken lesz, de amin nem lesz azon semmilyen önvédelmi fegyver sincs?
Illetve a lehető legmodernebb H-Force ATGM integrációjáról van hír?

Párnásról szóltak a pletykák, csak azért érdeklődtem.

Ha VIP ülésre gondolsz, arról már én is olvastam. Nem tartom kizártnak. Abból lesznek szemlézve az új Leok! :cool:


Elméletileg most jött a hetes (vip) is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
..
https://honvedelem.hu/cikk/tovabb-gyarapodo-legi-kepesseg/

H-Force mindegyiken lesz. Csak és itt idézném a tanult kollégát:
 
Tényleg, a hátsó ajtókat nem fogjátok használni a deszantra?
A fenestron miatt ugye sokkal biztonságosabb a hátrafelé mozgás is.gyakorlatilag ezzel ugyan olyan kirakást is lehet csinálni, mint a leszedett hátuljú Mi-17-tel is, nem?

Nem tudom,hogy milyen eljárasokat dolgoznak ki vagy veszünk át más üzemeltetőktől.A hátsó ajtókat biztosan nem fogjuk használni mert sok idő őket nyitni és zárni,ráadasul ha be vannak szerelve a székek akkor a székektől hozzá sem férsz a hátsó ajtókhoz.Azt meg nem hiszem,hogy engedni fogják ezeket is hátsó ajtó nélkül repkedni mint a Minyókat.
 
Az MG3 vs MG5 beszerzes kapcsan jott ez szembe - ilyesmi jon majd valamelyikre?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"Timber Express ist eine jährliche Übung für taktische Datenlinks. Gastgeber in 2020 ist das Taktische Luftwaffengeschwader 51 „Immelmann“ in Schleswig-Holstein.

In Zusammenarbeit mit Airbus Helicopters und Hensoldt werden an einem Hubschrauber H145M Link-16-Tests gemacht. Das ist in dieser Form in Deutschland erstmalig bei einem Hubschrauber. Damit kann der Einstieg geschaffen werden, den H145M in seiner Rolle als Transportmittel für Spezialkräfte um eine entsprechende Befähigung sichtbar aufzuwerten."


Persze lehet véletlen is, de érdekes egybeesés, hogy épp akkor és épp ott járt a képen látható magyar gép is... :oops:

;)

HENSOLDT Avionics division demonstrates network-centric capabilities...

Timber-Express2020_Falk-Baerwald26.jpg