[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

104161394_2329010464062268_3766672178604394766_o.jpg



Édekes, hogy egészen északra felmentek gyakorolni.

Ez magyar mép? Ez az amelyik felment Link 16-ot tesztelni a németekkel? Csak azért kérdem, mert ezen van FLIR. Ha magyar akkor a következőkön már rajta lesz a FLIR és a Link 16.
 
Te, ez a Link-16 ez nem egy rég elavult rendszer?
Bizonyára az F-35 MADL rendszere korszerűbb de az US Army nál úgy tűnik a Link 16 még egy darabig marad a Link 16 a standard adatátviteli rendszer.
Gondolom ezt mivel ezerrel fejlesztik a műholdas Link 16 átjátszókat és a kisméretű hordozható terminálokat hogy minél alacsonyabb szintén elérhetővé tegyék a rendszert.
XVI_Satellite_Graphic_LG.png


Azt meg hogy ez egy harci helinél mekkora force multiplier nem lehet eléggé hangsúlyozni….
Egy ilyen taktikai helyzetkép, mint lent, egy NLOS rakétákkal felszerelt helikopteren és az ellenségnek garantáltan rossz napja lesz...
aa.jpg
 
Én nagyon kíváncsi vagyok, hogy melyik fedélzeti géppuskát rendeltük hozzájuk.
Egyébként az "ajtólövész" mint olyan, az közvetlen a gép személyzetéhez tartozik?...értsd úgy, hogy ő végül is a helikopterszázad katonája, aki csak ajtólövész?...vagy bármelyik bokorugró, aki felpattan a gépre kézbe veheti (majd)...?
Azt tudjuk, hogy Szolnokon már van helikopter szimulátorunk ahol a 2 ajtólövésznek is van gyakorló VR szemcsije és "fegyvere"....
 
Én remélem kihagyják ezt az ajtólövész marhaságot...
Ennél elavultabb és feleslegesebb fegyvert egy helikopterre nehezen lehet elképzelni…(kb. mint a gépágyú az F-35-ön)
Amikor egy heli használni tudná, akkor ott félkomoly ellenfélnél ott a MANPAD. Szerintem is tök felesleges. Még COIN környezetben is egyre inkább szuicid...
 
Miért akarjátok elhagyni?Az nem azért van,hogy a légvédelemmel megbízott ellenséget vadássza,hanem azért,hogy amikor a legsebezhetőbb a helikopter(ereszkedés,amíg a földön van és végül a felszállás)legyen valami ami biztonságot ad a helikopternekmeg a benne szállított deszantnak.
 
Miért akarjátok elhagyni?Az nem azért van,hogy a légvédelemmel megbízott ellenséget vadássza,hanem azért,hogy amikor a legsebezhetőbb a helikopter(ereszkedés,amíg a földön van és végül a felszállás)legyen valami ami biztonságot ad a helikopternekmeg a benne szállított deszantnak.
Nem akadályozza a mozgást ki és beszálláskor...?
 
Én remélem kihagyják ezt az ajtólövész marhaságot...
A szolnoki szimulátor nem erre enged következtetni...

Amikor egy heli használni tudná, akkor ott félkomoly ellenfélnél ott a MANPAD. Szerintem is tök felesleges.
Ez igaz, de szerintem teljesen életszerű az amit Dudi lejjebb ir:

Az nem azért van,hogy a légvédelemmel megbízott ellenséget vadássza,hanem azért,hogy amikor a legsebezhetőbb a helikopter(ereszkedés,amíg a földön van és végül a felszállás)legyen valami ami biztonságot ad a helikopternekmeg a benne szállított deszantnak.
Igen, valahogy a legtöbb hadsereg a helijein ezt fontosnak tartja...gondolom nem véletlenül...
 
Nem akadályozza a mozgást ki és beszálláskor...?

Lehet rosszul tudom, de mintha elég nagyivben kifordítható lenne.
 
Nem akadályozza a mozgást ki és beszálláskor...?

Ahoz van igazitva a ki-és beszállás.

Nem akadályozza a mozgást ki és beszálláskor...?

Lehet rosszul tudom, de mintha elég nagyivben kifordítható lenne.

A géppuska fedez tűzzel,nem ő igazodik a deszanthoz hanem fordítva.

Meg van határozva,hogy oldaliranyba meddig lehet kimennie a deszantnak és kész,ha túlmész ezen akkor benne van,hogy 2 méterről(pl a Blackhawknál de ugyan ez lesz a helyzet a H145-nél is) telibe vernek egy sorozattal.
 
Ahoz van igazitva a ki-és beszállás.



A géppuska fedez tűzzel,nem ő igazodik a deszanthoz hanem fordítva.

Meg van határozva,hogy oldaliranyba meddig lehet kimennie a deszantnak és kész,ha túlmész ezen akkor benne van,hogy 2 méterről(pl a Blackhawknál de ugyan ez lesz a helyzet a H145-nél is) telibe vernek egy sorozattal.



Ok, végül is logikus.
 
Egesz egyszerűen oda kell figyelni.Nagyon jó példa erre az AW-109 amit ha szemből közelítesz meg akkor levágja a fejed a rotor mert úgy van megcsinalva,hogy ha jól emlékszem a hossztengelyhez képest menetirány szerint balra és jobbra 45 fokig az ebben a sávban mozgó rotorlapát alacsonyabban forog mint a sugar többi részén,emiatt a hossztengelyhez képest(a pilótafülke vonalában)90 és 45 fok közt kell megközelíteni a gépet ami eltérő pl.a MI-17 nél alkalmazottal ahol ez nem gond így mehetsz szemből is (amit amúgy szeretnek a pilóták mert úgy látnak mindent).
 
Ahoz van igazitva a ki-és beszállás.
Tényleg, a hátsó ajtókat nem fogjátok használni a deszantra?
A fenestron miatt ugye sokkal biztonságosabb a hátrafelé mozgás is.gyakorlatilag ezzel ugyan olyan kirakást is lehet csinálni, mint a leszedett hátuljú Mi-17-tel is, nem?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
,...hanem azért,hogy amikor a legsebezhetőbb a helikopter(ereszkedés,amíg a földön van és végül a felszállás)legyen valami ami biztonságot ad a helikopternekmeg a benne szállított deszantnak...
Az b.na be ha ezt deszant feladatokra akarnák használni...
Minimális javítónkapacitásunk van a géphez ami azt jelenti hogy a minimálisnál nagyobb sérülés esetén lehet visszaszállítani a gépet a gyártóműbe vagy lehet várni a külföldi szerelőket.
Nulla mértékben vagyunk felkészülve összelövöldözött helikopterek javítására.