[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Tényleg, a hátsó ajtókat nem fogjátok használni a deszantra?
A fenestron miatt ugye sokkal biztonságosabb a hátrafelé mozgás is.gyakorlatilag ezzel ugyan olyan kirakást is lehet csinálni, mint a leszedett hátuljú Mi-17-tel is, nem?
Szerintem nem sok létjogosultsága lenne... max. 90cm magas a szabad nyílás, amikor nyitva van... De talán még annyi sincs... Nem tűnik túl ideálisnak ki-be mászkálásra. És nagyon úgy néz ki, hogy belülről nem is lehet nyitni. Nnomeg, ahogy dudi is írja, a mieinkbe keresztben van a hátsó széksor jelenleg beépítve, de talán lehet hozzá venni ilyen deszant-priccseket, mint a fotón is látható.
https://gallery.vtol.org/image/PJaYB
Az a hátulja valószínűleg inkább örökség, mert az eredeti BK-117 mentőhelikopternek (is) lett tervezve, és ezért kellett a hátuljára egy akkora nyílás, ahol egy hordágyas beteget kényelmesebben be lehet tili-tolizni, mint a Bo-105-ösbe, ahol még kisebb a hátsó ajtóban a szabad magasság (kb. 40-50cm)...
Ehhez képest egy Mi-17-es tehertere több, mint 170cm magas...mondjuk a Mi-17-es nagy... :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 007
80 728
113
07, de ezt már február óta tudtuk....
20200622-helikopter-11.jpg


08-as még a németeknél van, jelenleg kereső fényszóró+szenzortorony konfigurációban... feltételezem hogy ezt is képzésre használják, azért nem hozták haza. Ez is kész volt már februárban.

ACtC-3eMVEdKrIc4UrjP4gc7MIeoxPUiouylNCIhp4nRYk8T41Ahiy5uO6xCdXFVxzFphmmngki44OUc7Y0_7V41yEK9kh6dbl5E9nT1ywVkQBCYAQmme6SYqd0-EgSxlO6cUCW06GbKXGdx7thjHhD-20_C=w836-h557-no


09. Már Szolnokon.
20200622-helikopter-8.jpg


10. A D-HCBP ideiglenes lajstrommal érkezett gép is már kész volt márciusban, mert ez volt a 10. elkészült gép. Valószínűleg ezt a lajstromszámot is kapta, de nincs még róla olyan fotó, amin ez látszik.
EZrZ5WdWAAE_ghK


11. gépről, ha jól látom, még nem volt fotó... ez is még Németországban van.

ACtC-3eIeiBTN-8xo7emW_BGZLuuJ1Xd3sFzigtJNPMOXp0tKMUCuBQHQyJCxZNmUmqEIc2fk18ninnNIDMjRbg4iJwL7SgieV6yOMT9fA3fi8d5Do1Kp-OZDaG4Xa6D09CNPvimFFsU1AYGVmyurRt9nB3k=w836-h557-no


Ha jól számolom, a Hensoldt tesztes a gép lesz a 13. magyar gép. Vagy a 14. Lehet hogy ez már az egyik felfegyverzett lesz, csak még fejlesztik-tesztelik a németek.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 007
80 728
113
Hányszor akarjátok még belinkelni ugyanazt?!?
Aki azt gondolja hogy bármelyik kép újdonság, az nem olvasta eddig ezt a topikot.
 
W

Wilson

Guest
Kitiltani és egész napos jégkrémevésre kötelezni őket:hadonaszos:
Termi, tudom, hogy egy gép vagy, de értsd meg, hogy örülnek a beérkező gépeknek, engem nem zavarnak.

Akkor ha minél többször rakjuk be a képeket,úgy fog tűnni mintha legalább még egyszer annyi H145M szereztük volna be,hát nem szívesen lennék most az imperia.....akarom mondani a romulánok helyében:):):):).
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
De legalább alkalmatlan a feladatra...
Ez most már egyre jobban izgat, hogy ezt miért írtad.
Mert a németek nagyon áradoznak a saját SAR helikoptereik miatt.
A Mi8/17-es topicban felmerült a régi gépek csörlőjének terhelési limitje. Namost a H145M kihajtható mechanizált csörlője ugyan az, amit a Maritime mentők is kapnak. A sérültet és a mentőt is képes kiemelni egyszerre, ráadásul 90m-es kötélhosszúsággal, ami lehetővé teszi, az olyan jellegű balesetek elkerülését, mint ami a hazai mentésben most előfordult.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 007
80 728
113
Ez csak egy EC135, de valószínűleg a H145M-be sem fér be minden, ami a Mi-8/17-ben benne van.

30758997_1ab641c1029ce148b4a262842de782a1_wm.jpg




71321583_2711895238897846_7320474892187467776_o.jpg


tetris-honvedseg.jpg



Törött lábú sérültet hegyről lehozni jó a H145M. Lezuhant kisgép roncsai közül kiszedni a sérült pilótát már lehet hogy nincs meg minden eszköze.
De ha minden igaz, ezért lesz H145M-H225M párban a SAR készültség, mert abba több minden befér, ami kellhet. Persze még azt se tudjuk, hogy a magyar H145M SAR változatának milyen a belső felszereltsége...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ez csak egy EC135, de valószínűleg a H145M-be sem fér be minden, ami a Mi-8/17-ben benne van.
Kérdés, hogy van-e egyáltalán annyi mindenre szükség egy SAR helikopteren, mint amennyit megpróbálnak beleszuszakolni? Ez főleg azon múlik, hogy hogyan definiálják a SAR funkcióit idehaza törvényileg.
Gyanítom, hogy ez az új gépekkel változni is fog!
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 753
26 080
113
Kérdés, hogy van-e egyáltalán annyi mindenre szükség egy SAR helikopteren, mint amennyit megpróbálnak beleszuszakolni? Ez főleg azon múlik, hogy hogyan definiálják a SAR funkcióit idehaza törvényileg.
Gyanítom, hogy ez az új gépekkel változni is fog!
Inkább legyen a gépben 1 csavarhúzó amit 2 évente 1x használunk mint ne legyen de amikor kell akkor vakaródzunk, hogy most mi legyen. A minyó előnye a képen látszik, elfér benne sok olyan dolog is ami ritkán kellhet és még marad is benne hely a sebesültnek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Inkább legyen a gépben 1 csavarhúzó amit 2 évente 1x használunk mint ne legyen de amikor kell akkor vakaródzunk, hogy most mi legyen. A minyó előnye a képen látszik, elfér benne sok olyan dolog is ami ritkán kellhet és még marad is benne hely a sebesültnek.
Nem értetted meg mit akartam mondani.
Pl. biztosan mindig magával kell vinnie a vízből mentős felszerelését a SAR helikopternek.
Biztosan merev hordágyat kell magával vinnie?
Biztosan minden orvosi felszerelésre szükség van, mint ami belekerül? Mert ugye minden ilyen lezuhanós esethez megy a rendes mentő heli is!
Ugyebár a motoros mentőorvos is létezik, meg van ugye a rendes ROKO is. Mindkettő életet ment, csak ugye más más szerepkörben.
Nagyon fontos, hogy nem vagyok tisztában azzal, hogy mi minden van egy jelenlegi SAR helikopteren, de hogy PR kipakolós képek alapján hasonlítgassunk össze 2 gépet alkalmasság szempontjából az szerintem vicces.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and dudi

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 007
80 728
113
Nem értetted meg mit akartam mondani.
Pl. biztosan mindig magával kell vinnie a vízből mentős felszerelését a SAR helikopternek.
Biztosan merev hordágyat kell magával vinnie?
Biztosan minden orvosi felszerelésre szükség van, mint ami belekerül? Mert ugye minden ilyen lezuhanós esethez megy a rendes mentő heli is!
Ugyebár a motoros mentőorvos is létezik, meg van ugye a rendes ROKO is. Mindkettő életet ment, csak ugye más más szerepkörben.
Nagyon fontos, hogy nem vagyok tisztában azzal, hogy mi minden van egy jelenlegi SAR helikopteren, de hogy PR kipakolós képek alapján hasonlítgassunk össze 2 gépet alkalmasság szempontjából az szerintem vicces.

Itt érdemes olvasgatni a témában (van a blogon több bejegyzés is erről. Sokszor voltak már linkelve):
https://airbase.blog.hu/2014/06/23/hetkoznapok_szolnok_papa_2014_junius

Minden ország máshogy csinálja. Ha jól emlékszem, a horvátoknál még a sima autóbalesetekhez is a hadsereg helikoptere megy, máshol meg vannak hegyi mentők, "vízimentők", civil kutató-mentő szolgálat, vagy katonai kutató-mentők dedikált típussal (pl. csehek és lengyelek) és persze harci/katonai kutató-mentők.

Igen, valószínűleg lesz változás a magyar rendszerben is az új típusok bevezetésével.

Annak kellene utánanézni, hogy a németek hogy és mire használják a most átvett H145 SAR gépeiket. Mert lehet hogy azt másoljuk. Illetve mire használták korábban az UH-1-eseket.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
Itt érdemes olvasgatni a témában (van a blogon több bejegyzés is erről. Sokszor voltak már linkelve):
https://airbase.blog.hu/2014/06/23/hetkoznapok_szolnok_papa_2014_junius

Minden ország máshogy csinálja. Ha jól emlékszem, a horvátoknál még a sima autóbalesetekhez is a hadsereg helikoptere megy, máshol meg vannak hegyi mentők, "vízimentők", civil kutató-mentő szolgálat, vagy katonai kutató-mentők dedikált típussal (pl. csehek és lengyelek) és persze harci/katonai kutató-mentők.

Igen, valószínűleg lesz változás a magyar rendszerben is az új típusok bevezetésével.

Annak kellene utánanézni, hogy a németek hogy és mire használják a most átvett H145 SAR gépeiket. Mert lehet hogy azt másoljuk. Illetve mire használták korábban az UH-1-eseket.

Lehetséges, úgyhogy visszavonom a kritikámat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 007
80 728
113
Nem értetted meg mit akartam mondani.
Pl. biztosan mindig magával kell vinnie a vízből mentős felszerelését a SAR helikopternek.
Biztosan merev hordágyat kell magával vinnie?
Biztosan minden orvosi felszerelésre szükség van, mint ami belekerül? Mert ugye minden ilyen lezuhanós esethez megy a rendes mentő heli is!
Ugyebár a motoros mentőorvos is létezik, meg van ugye a rendes ROKO is. Mindkettő életet ment, csak ugye más más szerepkörben.
Nagyon fontos, hogy nem vagyok tisztában azzal, hogy mi minden van egy jelenlegi SAR helikopteren, de hogy PR kipakolós képek alapján hasonlítgassunk össze 2 gépet alkalmasság szempontjából az szerintem vicces.

Az olaszoknál volt néhány éve egy nagyobb típusról kisebbre váltás SAR feladatkörben, HH3 Pelican-ról (~Seaking) váltottak HH139-re (~AW139). Ott is panaszkodtak, hogy nem fér el minden, ami a régi gépben elfért. Volt erről egy írás is, de most nem akarja megtalálni a kereső. Kíváncsi lennék rá, hogy azóta mi a helyzet velük.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 684
2 378
113
Én elsősorban abban látom a legnagyobb problémát a kisebb gépekben, hogy a 3-4fős személyzet nagyon kevés egy tömeges káresemény helyszínén Triage( sérültek osztályozása) ellátására és a sérültek ellátására a Mi-17 en 6 fő volt a személyzet ebből 4-5 fő tudott volna beavatkozni. A H-145 3-4 fős személyzet lesz ahol 2-3 fő lesz az ellátó. És persze a kisebb gépben kevesebb felszerelés és sokkal kevesebb üzemanyag fér amivel csökken a kutatásra fordítható idő is ( a Mi-17 póttankozható ).