1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2018. július 4..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Fontos hogy mire kapnak jogosítást...
    Egy nem teherviselő kompozit burkoló elem javítása nem túl bonyolult. A gond a teherviselő elemeknél, a reduktornál és az elektronikánál kezdődik
    Ha arra gondolsz hogy mindig lesz, annyi tartalék hajtómű, reduktor, forgószárny lapát meg az elektronika dobozai a raktáron hogy a sérült elemek helyett csak pity-puty béépítsd akkor lehet hogy csalódni fogsz.
    Persze az első néhány sérülést majd megoldják fődarab cserével, de ha folyamatosan stand in távolságból harcolsz a helikoptereddel akkor a tartalék darabok villámgyorsan el fognak fogyni.
    Reduktor, nagyobb mélységű hajtómů, sárkány teherviselő elem javításra meg nem vagyunk berendezkedve.
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Csak hogy meg legyen minden egy helyen...


     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem tudom,hogy milyen eljárasokat dolgoznak ki vagy veszünk át más üzemeltetőktől.A hátsó ajtókat biztosan nem fogjuk használni mert sok idő őket nyitni és zárni,ráadasul ha be vannak szerelve a székek akkor a székektől hozzá sem férsz a hátsó ajtókhoz.Azt meg nem hiszem,hogy engedni fogják ezeket is hátsó ajtó nélkül repkedni mint a Minyókat.
     
    blogen, fishbed and pöcshuszár like this.
  4. kamm

    kamm Well-Known Member

    Az MG3 vs MG5 beszerzes kapcsan jott ez szembe - ilyesmi jon majd valamelyikre?

     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    ;)

    HENSOLDT Avionics division demonstrates network-centric capabilities...

    [​IMG]
     
    Denomation, arbalest, arcas and 3 others like this.
  6. Wilson

    Wilson Well-Known Member

  7. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Szerintem nem sok létjogosultsága lenne... max. 90cm magas a szabad nyílás, amikor nyitva van... De talán még annyi sincs... Nem tűnik túl ideálisnak ki-be mászkálásra. És nagyon úgy néz ki, hogy belülről nem is lehet nyitni. Nnomeg, ahogy dudi is írja, a mieinkbe keresztben van a hátsó széksor jelenleg beépítve, de talán lehet hozzá venni ilyen deszant-priccseket, mint a fotón is látható.
    https://gallery.vtol.org/image/PJaYB
    Az a hátulja valószínűleg inkább örökség, mert az eredeti BK-117 mentőhelikopternek (is) lett tervezve, és ezért kellett a hátuljára egy akkora nyílás, ahol egy hordágyas beteget kényelmesebben be lehet tili-tolizni, mint a Bo-105-ösbe, ahol még kisebb a hátsó ajtóban a szabad magasság (kb. 40-50cm)...
    Ehhez képest egy Mi-17-es tehertere több, mint 170cm magas...mondjuk a Mi-17-es nagy... :D
     
    fishbed, svajcibeka, migfun and 2 others like this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    07, de ezt már február óta tudtuk....
    [​IMG]

    08-as még a németeknél van, jelenleg kereső fényszóró+szenzortorony konfigurációban... feltételezem hogy ezt is képzésre használják, azért nem hozták haza. Ez is kész volt már februárban.

    [​IMG]

    09. Már Szolnokon.
    [​IMG]

    10. A D-HCBP ideiglenes lajstrommal érkezett gép is már kész volt márciusban, mert ez volt a 10. elkészült gép. Valószínűleg ezt a lajstromszámot is kapta, de nincs még róla olyan fotó, amin ez látszik.
    [​IMG]

    11. gépről, ha jól látom, még nem volt fotó... ez is még Németországban van.

    [​IMG]

    Ha jól számolom, a Hensoldt tesztes a gép lesz a 13. magyar gép. Vagy a 14. Lehet hogy ez már az egyik felfegyverzett lesz, csak még fejlesztik-tesztelik a németek.

     
    Tegin, megazez, weasel007 and 9 others like this.
  9. Blitz97

    Blitz97 Active Member

  10. Blitz97

    Blitz97 Active Member

    Bocsánat, most láttam, hogy már volt. :(
     
    Terminator likes this.
  11. Python

    Python Well-Known Member

  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Hányszor akarjátok még belinkelni ugyanazt?!?
    Aki azt gondolja hogy bármelyik kép újdonság, az nem olvasta eddig ezt a topikot.
     
  13. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Kitiltani és egész napos jégkrémevésre kötelezni őket:hadonaszos:
    Termi, tudom, hogy egy gép vagy, de értsd meg, hogy örülnek a beérkező gépeknek, engem nem zavarnak.
     
    Loken, Terminator, tindalos and 3 others like this.
  14. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Akkor ha minél többször rakjuk be a képeket,úgy fog tűnni mintha legalább még egyszer annyi H145M szereztük volna be,hát nem szívesen lennék most az imperia.....akarom mondani a romulánok helyében:):):):).
     
    Loken likes this.
  15. vasszekely

    vasszekely Member

    Hívd simán oláhoknak őket, azok.;)
     
    alfa74, Fennek, zeal and 1 other person like this.
  16. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez most már egyre jobban izgat, hogy ezt miért írtad.
    Mert a németek nagyon áradoznak a saját SAR helikoptereik miatt.
    A Mi8/17-es topicban felmerült a régi gépek csörlőjének terhelési limitje. Namost a H145M kihajtható mechanizált csörlője ugyan az, amit a Maritime mentők is kapnak. A sérültet és a mentőt is képes kiemelni egyszerre, ráadásul 90m-es kötélhosszúsággal, ami lehetővé teszi, az olyan jellegű balesetek elkerülését, mint ami a hazai mentésben most előfordult.
     
    alfa74, Wilson and arcas like this.
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ez csak egy EC135, de valószínűleg a H145M-be sem fér be minden, ami a Mi-8/17-ben benne van.

    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]


    Törött lábú sérültet hegyről lehozni jó a H145M. Lezuhant kisgép roncsai közül kiszedni a sérült pilótát már lehet hogy nincs meg minden eszköze.
    De ha minden igaz, ezért lesz H145M-H225M párban a SAR készültség, mert abba több minden befér, ami kellhet. Persze még azt se tudjuk, hogy a magyar H145M SAR változatának milyen a belső felszereltsége...
     
    fishbed, Ocses, Blitz97 and 2 others like this.
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Kérdés, hogy van-e egyáltalán annyi mindenre szükség egy SAR helikopteren, mint amennyit megpróbálnak beleszuszakolni? Ez főleg azon múlik, hogy hogyan definiálják a SAR funkcióit idehaza törvényileg.
    Gyanítom, hogy ez az új gépekkel változni is fog!
     
  20. megazez

    megazez Well-Known Member

    Inkább legyen a gépben 1 csavarhúzó amit 2 évente 1x használunk mint ne legyen de amikor kell akkor vakaródzunk, hogy most mi legyen. A minyó előnye a képen látszik, elfér benne sok olyan dolog is ami ritkán kellhet és még marad is benne hely a sebesültnek.
     

Ezen oldal megosztása