[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 816
11 443
113
Aki ért hozzá, mondja meg hogy ez mire jó vagy mire elég...
Fontos hogy mire kapnak jogosítást...
Egy nem teherviselő kompozit burkoló elem javítása nem túl bonyolult. A gond a teherviselő elemeknél, a reduktornál és az elektronikánál kezdődik
Semmi fejvakarás, pont az általad felsorolt hibákat a legegyszerűbb javítani: vakarózás helyett sérült berendezés kiszerelése, majd cseredarab beépítése, földi tesztek, berepülés. Mert azért elsírnám magam ha 20 azonos típusú gépet úgy akarna üzemeltetni a MH, hogy nincs hozzá semmiféle tartalék-alkatrész!!
Ha arra gondolsz hogy mindig lesz, annyi tartalék hajtómű, reduktor, forgószárny lapát meg az elektronika dobozai a raktáron hogy a sérült elemek helyett csak pity-puty béépítsd akkor lehet hogy csalódni fogsz.
Persze az első néhány sérülést majd megoldják fődarab cserével, de ha folyamatosan stand in távolságból harcolsz a helikoptereddel akkor a tartalék darabok villámgyorsan el fognak fogyni.
Reduktor, nagyobb mélységű hajtómů, sárkány teherviselő elem javításra meg nem vagyunk berendezkedve.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
Csak hogy meg legyen minden egy helyen...

Heli fejlesztés meg van benne más is.

https://magyarnemzet.hu/belfold/uj-airbus-helikopterek-uj-hangarok-8286105/

A 2018-ban kötött szerződés értelmében 2021-ig összesen húsz H145M helikoptert kap a Magyar Honvédség. A szerződésben szereplő húsz darab gépből az utolsó kettő jövőre érkezik meg Szolnokra.

A gyártóval kötött szerződés öt évre szóló logisztikai támogatást, kiképzést, valamint átképzést is tartalmaz. Az elérhető legmagasabb szintű, úgynevezett HForce fegyverzeti rendszer alkalmazására képes új gépek személyszállításra, egészségügyi kiürítésre, kutató-mentő, tűztámogató és felderítő, valamint határőrizeti feladatok ellátására éjjel és nappal egyaránt alkalmasak

Az érkezettek közül kettő kutató-mentő, és a harmadik, milyen konfig?

Általános LUH, mint a decemberi helik.

Most egyébként a kutató mentö, felderítő, stb. helikoptereken, tehát ami nem tűztámogató, azok azért rendelkeznek valami alap fegyverzettel? Mert ugye a H-Force nem mindegyiken lesz, de amin nem lesz azon semmilyen önvédelmi fegyver sincs?
Illetve a lehető legmodernebb H-Force ATGM integrációjáról van hír?

Párnásról szóltak a pletykák, csak azért érdeklődtem.

Ha VIP ülésre gondolsz, arról már én is olvastam. Nem tartom kizártnak. Abból lesznek szemlézve az új Leok! :cool:


Elméletileg most jött a hetes (vip) is.


H-Force mindegyiken lesz. Csak és itt idézném a tanult kollégát:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 019
24 346
113
Tényleg, a hátsó ajtókat nem fogjátok használni a deszantra?
A fenestron miatt ugye sokkal biztonságosabb a hátrafelé mozgás is.gyakorlatilag ezzel ugyan olyan kirakást is lehet csinálni, mint a leszedett hátuljú Mi-17-tel is, nem?

Nem tudom,hogy milyen eljárasokat dolgoznak ki vagy veszünk át más üzemeltetőktől.A hátsó ajtókat biztosan nem fogjuk használni mert sok idő őket nyitni és zárni,ráadasul ha be vannak szerelve a székek akkor a székektől hozzá sem férsz a hátsó ajtókhoz.Azt meg nem hiszem,hogy engedni fogják ezeket is hátsó ajtó nélkül repkedni mint a Minyókat.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 985
6 695
113
Az MG3 vs MG5 beszerzes kapcsan jott ez szembe - ilyesmi jon majd valamelyikre?

 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
"Timber Express ist eine jährliche Übung für taktische Datenlinks. Gastgeber in 2020 ist das Taktische Luftwaffengeschwader 51 „Immelmann“ in Schleswig-Holstein.

In Zusammenarbeit mit Airbus Helicopters und Hensoldt werden an einem Hubschrauber H145M Link-16-Tests gemacht. Das ist in dieser Form in Deutschland erstmalig bei einem Hubschrauber. Damit kann der Einstieg geschaffen werden, den H145M in seiner Rolle als Transportmittel für Spezialkräfte um eine entsprechende Befähigung sichtbar aufzuwerten."


Persze lehet véletlen is, de érdekes egybeesés, hogy épp akkor és épp ott járt a képen látható magyar gép is... :oops:

;)

HENSOLDT Avionics division demonstrates network-centric capabilities...

 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 359
1 931
113
Tényleg, a hátsó ajtókat nem fogjátok használni a deszantra?
A fenestron miatt ugye sokkal biztonságosabb a hátrafelé mozgás is.gyakorlatilag ezzel ugyan olyan kirakást is lehet csinálni, mint a leszedett hátuljú Mi-17-tel is, nem?
Szerintem nem sok létjogosultsága lenne... max. 90cm magas a szabad nyílás, amikor nyitva van... De talán még annyi sincs... Nem tűnik túl ideálisnak ki-be mászkálásra. És nagyon úgy néz ki, hogy belülről nem is lehet nyitni. Nnomeg, ahogy dudi is írja, a mieinkbe keresztben van a hátsó széksor jelenleg beépítve, de talán lehet hozzá venni ilyen deszant-priccseket, mint a fotón is látható.
https://gallery.vtol.org/image/PJaYB
Az a hátulja valószínűleg inkább örökség, mert az eredeti BK-117 mentőhelikopternek (is) lett tervezve, és ezért kellett a hátuljára egy akkora nyílás, ahol egy hordágyas beteget kényelmesebben be lehet tili-tolizni, mint a Bo-105-ösbe, ahol még kisebb a hátsó ajtóban a szabad magasság (kb. 40-50cm)...
Ehhez képest egy Mi-17-es tehertere több, mint 170cm magas...mondjuk a Mi-17-es nagy... :D
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
07, de ezt már február óta tudtuk....


08-as még a németeknél van, jelenleg kereső fényszóró+szenzortorony konfigurációban... feltételezem hogy ezt is képzésre használják, azért nem hozták haza. Ez is kész volt már februárban.



09. Már Szolnokon.


10. A D-HCBP ideiglenes lajstrommal érkezett gép is már kész volt márciusban, mert ez volt a 10. elkészült gép. Valószínűleg ezt a lajstromszámot is kapta, de nincs még róla olyan fotó, amin ez látszik.


11. gépről, ha jól látom, még nem volt fotó... ez is még Németországban van.



Ha jól számolom, a Hensoldt tesztes a gép lesz a 13. magyar gép. Vagy a 14. Lehet hogy ez már az egyik felfegyverzett lesz, csak még fejlesztik-tesztelik a németek.

 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
Hányszor akarjátok még belinkelni ugyanazt?!?
Aki azt gondolja hogy bármelyik kép újdonság, az nem olvasta eddig ezt a topikot.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
8 030
15 371
113
Kitiltani és egész napos jégkrémevésre kötelezni őket:hadonaszos:
Termi, tudom, hogy egy gép vagy, de értsd meg, hogy örülnek a beérkező gépeknek, engem nem zavarnak.

Akkor ha minél többször rakjuk be a képeket,úgy fog tűnni mintha legalább még egyszer annyi H145M szereztük volna be,hát nem szívesen lennék most az imperia.....akarom mondani a romulánok helyében:):):):).
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
9 698
11 399
113
De legalább alkalmatlan a feladatra...
Ez most már egyre jobban izgat, hogy ezt miért írtad.
Mert a németek nagyon áradoznak a saját SAR helikoptereik miatt.
A Mi8/17-es topicban felmerült a régi gépek csörlőjének terhelési limitje. Namost a H145M kihajtható mechanizált csörlője ugyan az, amit a Maritime mentők is kapnak. A sérültet és a mentőt is képes kiemelni egyszerre, ráadásul 90m-es kötélhosszúsággal, ami lehetővé teszi, az olyan jellegű balesetek elkerülését, mint ami a hazai mentésben most előfordult.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 232
22 773
113
Ez csak egy EC135, de valószínűleg a H145M-be sem fér be minden, ami a Mi-8/17-ben benne van.










Törött lábú sérültet hegyről lehozni jó a H145M. Lezuhant kisgép roncsai közül kiszedni a sérült pilótát már lehet hogy nincs meg minden eszköze.
De ha minden igaz, ezért lesz H145M-H225M párban a SAR készültség, mert abba több minden befér, ami kellhet. Persze még azt se tudjuk, hogy a magyar H145M SAR változatának milyen a belső felszereltsége...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
9 698
11 399
113
Ez csak egy EC135, de valószínűleg a H145M-be sem fér be minden, ami a Mi-8/17-ben benne van.
Kérdés, hogy van-e egyáltalán annyi mindenre szükség egy SAR helikopteren, mint amennyit megpróbálnak beleszuszakolni? Ez főleg azon múlik, hogy hogyan definiálják a SAR funkcióit idehaza törvényileg.
Gyanítom, hogy ez az új gépekkel változni is fog!
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
4 666
9 112
113
Kérdés, hogy van-e egyáltalán annyi mindenre szükség egy SAR helikopteren, mint amennyit megpróbálnak beleszuszakolni? Ez főleg azon múlik, hogy hogyan definiálják a SAR funkcióit idehaza törvényileg.
Gyanítom, hogy ez az új gépekkel változni is fog!
Inkább legyen a gépben 1 csavarhúzó amit 2 évente 1x használunk mint ne legyen de amikor kell akkor vakaródzunk, hogy most mi legyen. A minyó előnye a képen látszik, elfér benne sok olyan dolog is ami ritkán kellhet és még marad is benne hely a sebesültnek.