1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2018. július 4..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    2 külön szakma. Olyan lehetséges, hogy van pár olyan orvos, aki hajlandó megtanulni az alpintechnikákat, mint ahogy sikerült beindítani pár motorral a motoros mentő szolgálatot is, de ellenkező esetben kicsit meredekebb a dolog. Mármint, hogy egy képzett ejtőernyős, vagy alpinista elmenjen minimum 8 évre orvosi egyetemre. :rolleyes:
    Ez kb. olyan, hogy miért nincs tűzoltó a mentőautón, vagy fordítva.
    Hogy csörlőzni tudjanak az ország egész területén ahhoz - ahogy @emel is írta a másik felvetésnél - szükséges, hogy mind a jelenleg 7 bázison (amit lehet hogy tovább növelnek, átalakítanak) legyen megfelelő mennyiségű és kiképzettségű személyzet. Nem adnak szerintem elég pénzt ahhoz az mentő orvosoknak, mentő ápolóknak, hogy még akrobatázzanak is a kötélvégen! :cool:
    Arra ott vannak a katonai mentő-ejtőernyősök. Továbbá elhanyagolható azon esetek száma ahol csörlőzni kellene, ahhoz képest, hogy mennyi normál riasztása van a légimentőknek rendesen. Ezért nem fog a Légimentő Nonprofit Kft. (és neki az állam) még további drága kiképzéseket kifizetni, csak hogy csörlőzhessenek.
    Szerintem tök rendben van az, hogy a kutató-mentők katonák, a rendes légimentők meg civilek. Ez az erőforrások logikus felhasználása.
     
    borisz, molnibalage, tindalos and 3 others like this.
  2. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    És akkor még nem említettük, h -bár ezt nem tudom, hogy alá tartozik e- nem e esetleg "teheremelő" képzettség is kellene :) Orvos-targoncás-alpinista.
     
    borisz and pöcshuszár like this.
  3. pela3

    pela3 Well-Known Member

    Ez így abszolút de nem igaz. A tűzoltóéknál kevés az egészségügyi végzettséggel rendelkező + nem is igazán van eü. felszerelés. A tűzoltásvezetőnek konzultálnia kell az orvossal, vagy mentőszolgálat jelen lévő embereivel, hogy, hogyan lehet mozgatni a sérültet, mire kell figyelni. Budapesten meg Kőszegen(?) van Doktori szolgálat tudomásom szerint és kifújt, ha az eü. személyzet nem mehet oda (és nem is tud ami ritka) vagy még nincs a helyszínen, akkor ő dönti el, hogy hogy szedik ki. Egyébként ha van eü. a helyszínen, minden esetben konzultálnak. Az önkénteseknél van több helyen eü. személyzet + felszerelés aki 1.nek be tud avatkozni ilyen szempontból, de az sem sok.

    A paramedikusok szerintem simán megtanulnák és csinálnák. De tudok 1-2 dokit is aki szerintem simán.

    Ez a kisebbik rész. Állítólag a Csató úr , mind a Légimentőket, mind a Motorosmentőket púpnak érzi a hátán (pletykaként hallottam csak!) annyira, hogy nem is hasonlíthat a motoros mentők színvilága, mintázat az OMSZ járművekre.. pedig a motor és a heli az mindenképp szakmai csúcs (ALS egységként.) Az éjszakai repülésekről meg annyit, hogy azt hallottam , hogy nem is lesz. A pilóta dönti el, hogy mikor repül... éjszaka maximum a kórházból - kórházba történő szállításokat lehetne megoldani, ugyanis kint ismeretlen terepen nem látják sem a talajt, hogy milyen, sem pedig a kábeleket, ami eléggé veszélyezteti a mentést.. Ezt akkor lehetne csökkenteni, ha minden kábel a föld alatt menne, vagy működne a rendszer, hogy a településeken lévő focipályákra szállnának le a géppel .. csak sok körbe van kerítve, meg messze van a címtől. Azt is hozzá kell tenni, hogy nagyon sok esetben, csak kijön a kopter ha kérjük / küldik.. nálam az esetek jelentős részében, vagy feleslegesen küldte a mentésvezető (saját döntése alapján), vagy nem volt más magasabb egység. Rengetegszer van az, hogy kijön a kopteres személyzet, nem tud leszállni, rádión szól, hogy hova tudtak leszállni és akkor megy érte 1 rendőr, vagy a gépkocsivezető a mentővel, bepakolnak és jönnek a címre. Általában ilyenkor a helyszínen ellátják a beteget és ha kell akkor bekísérik mérlegelik, hogy mennyi idő földi úton a kórház és mennyi levegőben, számításba kerül még a szállítási trauma. Időben pedig lehet, hogy mondjuk 10p repülési idő alatt ér a helikopter a kórházhoz a településről, a mentő meg 20-25p alatt, csak a helikopterhez még ki kell vinni a sérültet és fel kell szállni, meg le kell szállni, ami nem kevés idő. + nagyon sok esetben nem is feltétlenül kell, hogy a helikopter szállítsa a beteget, így helyszíni ellátás után újra riasztható lesz a kopter. Ráadásul az esetek jelentős részében nem a helikopter ér elsőnek a címre, hanem a közelben lévő földi egység. (Pedig a kopter sem lazsál.)
     
    borisz, jOkA, fishbed and 1 other person like this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Elég rossz videó, de érdekes: hegyi mentés.
     
    fishbed and pöcshuszár like this.
  5. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Egy háztartásban élek olyannal, aki mentőzött. Az autómat egy mentős szereli. Biztosan akarsz a protokolról vitázni? :D
     
    arcas likes this.
  6. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Nem szeretnék igazságot tenni köztetek, csak úgy általában jegyzem meg, hogy bár jártam én tábornok lányával, az egyik legjobb barátom édesapja honvéd alezredes volt, most hetente kétszer együtt szoktam bulizni (meg múlt hónapban együtt nyaraltunk) egy honvéd ezredessel, tartalékos tiszt voltam, mégsem tekintem magam katonai szakértőnek. ;)
     
    arcas and Terminator like this.
  7. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Hát pedig akkor bizonyos szempontból katonai szakértő vagy,mivel naprakész gyakorlati tapasztalataid vannak:):):):).
     
    Masztiff likes this.
  8. pela3

    pela3 Well-Known Member

    Gondolom mentőorvos / mentőtiszt, vagy nagy tudású mentőápoló csinálja másodállásban, igaz? :D Mert van nálunk is néhány mentőgépkocsivezető, aki 20-30 éve dolgozik a szakmában, mégis ha kimegyünk nekem kell szinte teljesen ellátnom a beteget, mert a szakmai tudásuk kimerül a betegmozgatásban és ez sajnos ápolókra is igaz. Ellenben a saját falujukban ők a mentősök. :D Te ismersz olyanokat, ez aranyos, én meg ebben dolgozom, elég sokat... engem pedig vizsgáztatnak az eljárásrendekből, amiket te egyébként sem nagyon ismerhetnél. ;) Szóóóval inkább ne nagyon menjünk az "ismerős" vonalon.
     
    fishbed and Ocses like this.
  9. pela3

    pela3 Well-Known Member

    *Teljesen egyedül ellátnom a beteget. Ráadásul a betegmozgatásban és a szállításban is nekem kell szólnom, hogy hol fogjuk, hogy vigyük, mekkora sebességgel, ez rendben lenne abban az esetben ha nem lenne kötelező ugyan olyan szinten ismerniük, alkalmazni tudni az eljárásrendeket, mint nekünk, aki mellettem ül a sárga autóban. Nekem meg annyira friss az élmény, hogy nem rég szálltam le a kocsiról... de biztos rosszul tudom. :(
     
    fishbed and Ocses like this.
  10. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Tényleg nem szakmám, de az egyik mentőorvos, a másik gk vez. De továbbra is tartom, h a mentőheli arra van, h gyors legyen, bármit is állítasz. Bár ezt a mentésirányítás is tudja. És, h miért sem célszerű csörlővel menteni: https://www.google.com/url?sa=t&sou...BMAp6BAgKEAM&usg=AOvVaw3DihyWblBZn6L0Ltf40q4N
     
  11. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  12. borisz

    borisz Well-Known Member

  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ez az írás az Airbus oldalán jelent meg, azt fordították le több mint egy hónap késéssel. De akár még fizetett hirdetés is lehet...

    Egyébként az Airbus a H145M-mel a románokat a magyarokkal egyidőben vagy még korábban megkereste. Csak a románokat nem érdekelte a típus. Valahol olvastam darabszámot és árat is velük kapcsolatban.
     
  14. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Mostanában újra felmerült a dolog, több román oldalon is találkoztam vele. Hogy most ez valós érdeklődés vagy Airbus promo, azt nem tudom eldönteni.
     
  15. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Majd az MD-969-et fogják megvenni.
     
  16. pela3

    pela3 Well-Known Member

    Nem akarom szét offolni a témát, ezért erre a Légimentés Magyarországon topikba fogok hamarosan rá válaszolni.
     
    fishbed and Terminator like this.
  17. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ma délelőtt három H145M helikopter (02,09,10) vett részt a Hősök tere feletti áthúzásban az altisztavatáson.
     
    arcas, Loken and zsolti like this.
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Állítólag holnap két gépet megint átrepülnek a gyárból Szolnokra.
     
    SilvioD, Centurio, Anti and 2 others like this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Hétfőn, nem holnap.
     
    Centurio and Ocses like this.

Ezen oldal megosztása