1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2018. július 4..

  1. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Akkor mi van? Nem a 3 új gépet szállították le?
     
  2. arcas

    arcas Well-Known Member

    Igen, megjöttek:
    [​IMG]
    ;)
     
    Centurio, Denomation, emel and 6 others like this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A masik lehetoseg, hogy uj gep kapta meg ugyanazt a lajstromot tavasszal es ha jol szamoltam, akkor az a 10. magyar gep lett. De ha rosszul szamoltam, akkor a 9., es akkor kijon hogy beleesik a most erkezett haromba. Ha sorban jonnek...
     
  4. borisz

    borisz Well-Known Member

    9?
    Nem hét lett ezekkel együtt?
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    01,02,03,04 erkezett meg elozo ev vegen.
    05, 06 allitolag kinnmarad Nemetorszagban, mert ezeken vegzik a pilotakepzest.
    Most jott harom gep... vagy 07, 08, 09 jott vagy nem. Majd meglatjuk, ha lesz tobb foto.
     
    borisz likes this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Persze a Honvedseg olyan szamot ir ra, amilyet akar, nem kell hogy a gyartasi szamok sorrendjet kovessek. Igy lehetnek akar 05, 06, 07 is a most erkezo gepek.
     
  7. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Én is csak egy gépet láttam radaron. Amúgy ez a HCBP egy univerzális lajstrom, lehet találni a neten képeket, hogy különböző német gépek is repültek ezzel.
     
  8. megazez

    megazez Well-Known Member

    https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-hcbp#24c14475
    pedig ma repült át D-HCBP megint
    https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-hcbp
    mai dátum
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. emel

    emel Well-Known Member

    A D-HCBP az egy ideiglenes lajstromjel, amit a német légügyi hatóság a gyártó cégnek adott ki felhasználásra (nyilván több ilyen lajstromjel is van kiadva a cégnek, csak mindig le kell jelenteni hogy milyen gyári számú stb. adatok szerinti gép viseli éppen). Ez azért van mert idegen lajstrommal csak a gép üzemeltetőjének bejelentése alapján repülhetne német légtérben, csak ugye amíg a megrendelő át nem veszi, addig az üzemeltető az maga a gyártó cég. Mindig az épp elkészült X? gyári számú, berepülésre kerülő gép kapja meg a megrendelőtől függetlenül, és addig viseli míg az adott gépet a megrendelő át nem veszi üzemeltetésre - saját lajstromjellel ellátva a gépet. Ekkor a cég lejelenti a német hatóságnak hogy X? gyári számú gépének német lajstromjele megszűnt, majd bejelenti a hatóságnál hogy ezt a lajstromjelet adott dátumtól az Y! gyári számú gépe viseli - ugyancsak a megrendelői átvételig, és így tovább ...
     
    alfa74, fishbed and pöcshuszár like this.
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Persze. Ez tudom. Csak a tavasszal visszament a gyárba a decemberben már átadott egyik szerb gép és átmenetileg visszakapta a korábban viselt ideiglenes lajstromját.
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Ez mindig is így lesz, ha bármelyik gép pl. valami módosítás, átépítés, reklamáció, nagyjavítás (és utána persze berepülés) miatt a gyártó céghez kerül vissza (amíg újra ki nem adják, addig ők az üzemeltetők). DE ha néhány gépünk pl. hadgyakorlatra repül Germanisztánba akkor persze mi vagyunk az üzemeltetők, így marad a magyar lajstromjel rajtuk, de be kell jelentenünk a repülést a német hatóság felé. Ugyanígy persze a gyártó cég is bejelenti a magyar hatóság felé a német lajstromú repülését, mikor leszállítja/átrepüli Szolnokra a kész gépeket.
     
    borisz likes this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ezt hol hangzott el?

    Eddig azt mondták, hogy az utolsó 4 gép 2021-ben érkezik. Ezt kétféleképpen lehetett értelmezni: az 5. és 6. gép kinnmarad végig a pilótaképzés miatt és 2 gépet csak 2021-ben fognak legyártani, vagy valamikor 2020-ban hazajön 5. és a 6. gép is és négy gép legyártása marad 2021-re.

    Ennek tükrében hogyan értelmezzük a 18-at? 2020 végére meg lesz a 18 legyártott gép, de csak 16 lesz Szolnokon?
    Vagy változott a terv és hamarabb hazajön az 5. és a 6. gép, így lesz meg Szolnokon év végére a 18 gép?
     
  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A 18-at nem tudom....lehet a Covid miatt lett szabad kapacitás az Airbusnál és begyorsul. Most is jött egy extra gép.

    A fenti idézet meg az MN-ből van.
    https://magyarnemzet.hu/belfold/ujabb-airbus-helikopterek-erkeztek-a-honvedseghez-8279385/
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem tudnak ezek semmit.... már megint egy blogra hivatkoznak. Már a cikkíró nevét sem írják ki.

    2020-ban összesen 12 gépnek kellene érkezni, korábban valahol ezt írták. Az kb. tavasz végén 4, nyár végén 4, ősz végén 4. Az hogy júniusban jött három, az nekem kicsit furcsa... o_O Vagy rosszul emlékszem... az is lehet.
     
    borisz likes this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    "Timber Express ist eine jährliche Übung für taktische Datenlinks. Gastgeber in 2020 ist das Taktische Luftwaffengeschwader 51 „Immelmann“ in Schleswig-Holstein.

    In Zusammenarbeit mit Airbus Helicopters und Hensoldt werden an einem Hubschrauber H145M Link-16-Tests gemacht. Das ist in dieser Form in Deutschland erstmalig bei einem Hubschrauber. Damit kann der Einstieg geschaffen werden, den H145M in seiner Rolle als Transportmittel für Spezialkräfte um eine entsprechende Befähigung sichtbar aufzuwerten."


    Persze lehet véletlen is, de érdekes egybeesés, hogy épp akkor és épp ott járt a képen látható magyar gép is... :oops:
     
    rudi, svajcibeka, arcas and 3 others like this.
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Ehhez hozzáteszem, hogy anno a PG-ben nagyjavított külföldi gépek is a berepülésen még lemaratott festéssel, fémtiszta állapotban de mind magyar felségjelzéssel repültek. Saját országuk felségjelét csak a berepülés után a teljes festéssel együtt kapták vissza.
     
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nincs ebben semmilyen véletlen. Szerintem szimplán az eddigi német gépekben nem volt benne a Link-16. Mi viszont már azzal kértük az összes gépet alapból. A fordítás szerint ez az első alkalom Németországban, hogy helikopteren ilyet csinálnak. Nem véletlenül nem az van írva, hogy "német géppel", és nem véletlenül lett kiemelve az Airbus és a Hensoldt mint együttműködő partner. A német parasztnak nem kell azt tudnia, hogy ezen a teszten tulajdonképpen egy a magyaroknak készült gép vett részt.
    Mindenkinek jó, mert:
    - A BW-nek, mert gyakorlatilag teljes spektrumon kipróbálhatták a Link-16 rendszert.
    - Az Airbusnak és a Hensoldtnak, mert amennyiben beválik a rendszer, további megrendelések várhatóak. Ha jól emlékszem valami 50-60 gépet rendel/rendelt le a BW H145M-ből. Ha sikeres a teszt, akkor biztos vagyok benne, hogy egy finom kis szerződésmódosítással belekanyarintanak a speckókba a Link-16 networkinget....meg visszamenőleg lerendelik az összes eddigi 15 gépnek, + a a Tigereknek is (mert mint olvasom azokban sem volt benne korábban).
    - Nekünk, mert gondolom a magyar személyzet (remélem földi is!) is kísérte a gépet, és legalább is egy ilyen "összefütyüléses" teszten is részt tudtak venni. A rendszerek kalibrálását nem biztos, hogy baj, hogy már odakint párszor elgyakorolták.
    És azért ez nekünk eléggé örömünnep is. Ezek szerint nem biztos, hogy komplett idióták vezénylik le ezt a Z2026-ot! :oops::D (bár itt páran gyakran próbálják elhitetni)
    Szerintem azért az nagy dolog, hogy már úgy rendeltük őket, hogy a link-16-ra gondolva a network alapú battle managment, C4 rendszerre is már a legelején gondoltak, és készültek.
     
    alfa74, arcas and Wilson like this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Összeraktam két információt, amiből az jött ki hogy a magyar gép volt ott a gyakorlaton. Majd valaki utánajár és megírja hogy volt, hogy történt. Vagy nem.
    Ezek szerint ilyet még senki sem rendelt a géphez, így már megint a magyar gépé a kísérleti nyúl szerep.
    Szerintem nem valószínű hogy magyar pilóták ültek a gépben. Valószínűbb hogy egy Airbus gyári pilóta és egy szakember a Hensoldttól.
     

Ezen oldal megosztása