[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

A MH legütőképesebb harci helikoptere (lesz amint lesznek hozzá rakéták)... :)

145m.jpg
 
Airbus Helicopters has begun assembly of several H145Ms for customers who have yet to sign for the light-twin, in anticipation of the contracts being finalised shortly...

“So we have already started production for contracts not-yet signed, because we want to make sure we can deliver on time.”


Airbus Helicopters continues to expand the range of weaponry available on the H145M and is currently working with Thales subsidiary FZ to add the FZ606 smart launcher to its inventory. Integration of the six-shot launcher has been driven by operator requests for “more precise weapons, more intelligent weapons”, says Pinsdorf. It includes a laser-guided capability and a ‘lock on before launch’ facility. Based on customer feedback “we are deeply convinced that this is our next step forward”, she says, with the system potentially to be available from 2026.


Airbus Helicopters is also continuing integration work on the Rafael Spike ER2 guided missile following a firing campaign last year. That project is currently in the “finalisation phase” and will require another firing campaign “to finalise the qualification”, she adds. Adoption of the missile will extend the firing range from 10km (6 miles) to around 16km. “I would not say it’s done but we are in the final part. We have already got the way forward and we know there is a market for it.”


Another undisclosed missile is also being considered for integration after a customer request, says Pinsdorf, although no decision has been taken on whether to proceed.


Meanwhile, the airframer is also pursuing a project to update the mission system on the H145M to enable a modular open system architecture that is better able to cope with the demands of the modern battlefield, says Pinsdorf. Developed in partnership with IT specialist HAT Tec, the digital mission system will facilitate manned-unmanned teaming – with multiple unmanned air vehicle or air-launched effects – and communication with other nearby assets. Tests using air-launched effects are planned, she adds, although there is presently no timeframe for such activities. Although there will be some integration with the HForce weapon system, such as the automatic upload of targetting co-ordinates, Pinsdorf stresses that firing will always be triggered by a human.
Röviden összefoglalva azt, ami a magyar gépeket is érinti: nem történt semmi előrelépés 2023-ban az Airbusnál. Még mindig nincs kész a Spike integráció, újabb dolgok integrálását pedig még mindig csak tervezik.
 
Meg van az oka ennek is…hiába locsoljuk mi pénzel.
Milyen összeesküvéselméletet hallottál?
Amilyen lassan a Spike integráció halad, valószínűleg nem fizethettünk eleget a bajor barátainknak. A cikkből inkább az derül ki hogy továbbra sincs új megrendelő aki kifizetné pl. a fegyverintegrációkat, mert fegyvert a szerbeken és rajtunk kívül még senki sem kért a típusra.
 
Milyen összeesküvéselméletet hallottál?
Amilyen lassan a Spike integráció halad, valószínűleg nem fizethettünk eleget a bajor barátainknak. A cikkből inkább az derül ki hogy továbbra sincs új megrendelő aki kifizetné pl. a fegyverintegrációkat, mert fegyvert a szerbeken és rajtunk kívül még senki sem kért a típusra.
Mit nevezel integrációnak?
 
  • Vicces
Reactions: fitom
Kiderül valaha, hogy mi történt a 145-össel Horvátországban?
Legutolsó információk szerint a térkép, amit kaptak, azon csak a nagyfeszültségű vezetékek volt jelölve, ami alatt átrepültek, a vezetékek alatti drótkötélpálya nem (vagy nem volt egyértelműen megkülönböztetve), amit eltaláltak.

Nem repülőnapos bohóckodás, hanem kanyonban/völgyben történő földközeli repülés volt a feladat, ami veszélyes, extra figyelmet igényel a felkészülés során. Sajnos benne van a pakliban, hogy beüt a baj, ezért vannak drótvágók a gépen (a magyarokon is nagyon helyesen), de az sem mindenható sajnos, ahogy a mellékelt ábra mutatja.
 
Last edited:
Legutolsó információk szerint a térkép, amit kaptak, azon csak a nagyfeszültségű vezetékek volt jelölve, ami alatt átrepültek, a vezetékek alatti drótkötélpálya nem (vagy nem volt egyértelműen megkülönböztetve), amit eltaláltak.

Nem repülőnapos bohóckodás, hanem kanyonban/völgyben történő földközeli repülés volt a feladat, ami veszélyes, extra figyelmet igényel a felkészülés során. Sajnos benne van a pakliban, hogy beüt a baj, ezért vannak drótvágók a gépen (a magyarokon is nagyon helyesen), de az sem mindenható sajnos, ahogy a mellékelt ábra mutatja.
No de akkor kit terhel a felelősség? Ki adta a Briefinget? (Mert azért eddig - ráutaló magatartással, pl a pilóták nem lettek posztumusz eloleptetve - pilotahibakent volt elkönyvelve).
 
Legutolsó információk szerint a térkép, amit kaptak, azon csak a nagyfeszültségű vezetékek volt jelölve, ami alatt átrepültek, a vezetékek alatti drótkötélpálya nem (vagy nem volt egyértelműen megkülönböztetve), amit eltaláltak.

Nem repülőnapos bohóckodás, hanem kanyonban/völgyben történő földközeli repülés volt a feladat, ami veszélyes, extra figyelmet igényel a felkészülés során. Sajnos benne van a pakliban, hogy beüt a baj, ezért vannak drótvágók a gépen (a magyarokon is nagyon helyesen), de az sem mindenható sajnos, ahogy a mellékelt ábra mutatja.
Alsó nem volt rajta az EOS miatt.
 
H145M-ek hadrafoghatóság szar, rakétafegyverzet meg továbbra sincs.

@tindalos - miért alacsony a H145M-ek üzemképessége? Nálunk bénáznak vagy mi a baj?
Mit jelent a gépágyú állapot szerinti üzemeltetése?
Meg hol van nekünk 30mm-es gépágyúnk?

Szolnoki évértékelés

Évértékelő és feladatszabó értekezletet tartott dr. Bali Tamás ezredes, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka, amelyen Könczöl Ferenc ezredes, az MH Légierő Parancsnokság megbízott parancsnoka is részt vett.

A dandárt érintő fejlesztésekkel kapcsolatban elmondta, hogy a hangárkomplexum első ütemének építése megkezdődött. Ez egy fontos beruházás, mert a helikopterdandár folyamatosan bővülő flottája miatt nagy hangsúlyt kell fektetni az infrastruktúra fejlesztésére is. A hangárkomplexum fő rendeltetése, hogy a meglévő és érkező technikák műszaki kiszolgálása megfelelő körülmények között történjen. A múlt évben hat darab új H225M típusú helikopter érkezett az alakulathoz, s további tíz várható a közeljövőben.

A parancsnok az idei célok közül kiemelte az országvédelmi készenléti, a kutató-mentő szolgálatok fontosságát, az infrastrukturális fejlesztések kivitelezésének elősegítését, a gépszemélyzetek műveleti képességnövelését, a repülő-szakmai tudásszint fokozását, a toborzókampányokban való részvételt, valamint a Honvéd Kadét Program táborainak színvonalas lebonyolítását.
 
H145M-ek hadrafoghatóság szar, rakétafegyverzet meg továbbra sincs.

@tindalos - miért alacsony a H145M-ek üzemképessége? Nálunk bénáznak vagy mi a baj?
Mit jelent a gépágyú állapot szerinti üzemeltetése?
Meg hol van nekünk 30mm-es gépágyúnk?
Időszakosra vár néhány (torlódás), ez meg fog oldódni.
30as GPU valszeg a Mi-24 P stukkert jelenti. (Tippre lejárt az üzemideje de még "maradt benne lövés" így érdemes tovább üzemeltetni.)
 
Az állapot szerinti üzemeltetés akkor történik, amikor nincs karbantartási technológia.
Magyarul nincsenek (hivatalosan) időszakos vizsgálások és cserék, mindent akkor cserélnek, amikor elromlik.
 
Az állapot szerinti üzemeltetés akkor történik, amikor nincs karbantartási technológia.
Magyarul nincsenek (hivatalosan) időszakos vizsgálások és cserék, mindent akkor cserélnek, amikor elromlik.
Ez szerintem így nem teljesen pontos, vagy állja meg a helyét.
Állapot szerinti lehet az a karbantartás is, amikor rendszeresen végzel vizsgálatokat egy adott technikán, és figyeled a kopásokat, és annak a figyelembevételével végzed a cserét, még jóval az elromlás előtt.

Banális példa pl. a kocsid fékbetétje. Van rá karbantartási technológia, de a betét cserét jellemzően nem fix időszakonként/futott km után cseréled mondjuk 5 évente vagy 65ezer km-enként, hanem figyeled meddig kopott, aztán ha elérte a határértéket, akkor cseréled. Nem várod meg, míg teljesen elfogy (=elromlik).

Simán lehet ugyanolyan biztonságos egy állapot szerinti üzemeltetés, mint a rendszeres időközönként végzett TMK. Ha van az adott eszközzel tapasztalat, szerintem ez nem kell bármi rendszerszintű gondot jelentsen/mutasson.