A MH legütőképesebb harci helikoptere (lesz amint lesznek hozzá rakéták)...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Röviden összefoglalva azt, ami a magyar gépeket is érinti: nem történt semmi előrelépés 2023-ban az Airbusnál. Még mindig nincs kész a Spike integráció, újabb dolgok integrálását pedig még mindig csak tervezik.Airbus Helicopters has begun assembly of several H145Ms for customers who have yet to sign for the light-twin, in anticipation of the contracts being finalised shortly...
“So we have already started production for contracts not-yet signed, because we want to make sure we can deliver on time.”
Airbus Helicopters continues to expand the range of weaponry available on the H145M and is currently working with Thales subsidiary FZ to add the FZ606 smart launcher to its inventory. Integration of the six-shot launcher has been driven by operator requests for “more precise weapons, more intelligent weapons”, says Pinsdorf. It includes a laser-guided capability and a ‘lock on before launch’ facility. Based on customer feedback “we are deeply convinced that this is our next step forward”, she says, with the system potentially to be available from 2026.
Airbus Helicopters is also continuing integration work on the Rafael Spike ER2 guided missile following a firing campaign last year. That project is currently in the “finalisation phase” and will require another firing campaign “to finalise the qualification”, she adds. Adoption of the missile will extend the firing range from 10km (6 miles) to around 16km. “I would not say it’s done but we are in the final part. We have already got the way forward and we know there is a market for it.”
Another undisclosed missile is also being considered for integration after a customer request, says Pinsdorf, although no decision has been taken on whether to proceed.
Meanwhile, the airframer is also pursuing a project to update the mission system on the H145M to enable a modular open system architecture that is better able to cope with the demands of the modern battlefield, says Pinsdorf. Developed in partnership with IT specialist HAT Tec, the digital mission system will facilitate manned-unmanned teaming – with multiple unmanned air vehicle or air-launched effects – and communication with other nearby assets. Tests using air-launched effects are planned, she adds, although there is presently no timeframe for such activities. Although there will be some integration with the HForce weapon system, such as the automatic upload of targetting co-ordinates, Pinsdorf stresses that firing will always be triggered by a human.
Meg van az oka ennek is…hiába locsoljuk mi pénzel.Röviden összefoglalva azt, ami a magyar gépeket is érinti: nem történt semmi előrelépés 2023-ban az Airbusnál. Még mindig nincs kész a Spike integráció, újabb dolgok integrálását pedig még mindig csak tervezik.
Milyen összeesküvéselméletet hallottál?Meg van az oka ennek is…hiába locsoljuk mi pénzel.
Mit nevezel integrációnak?Milyen összeesküvéselméletet hallottál?
Amilyen lassan a Spike integráció halad, valószínűleg nem fizethettünk eleget a bajor barátainknak. A cikkből inkább az derül ki hogy továbbra sincs új megrendelő aki kifizetné pl. a fegyverintegrációkat, mert fegyvert a szerbeken és rajtunk kívül még senki sem kért a típusra.
Nem gondolnám, hogy nyilvànos lessz.Kiderül valaha, hogy mi történt a 145-össel Horvátországban?
Legutolsó információk szerint a térkép, amit kaptak, azon csak a nagyfeszültségű vezetékek volt jelölve, ami alatt átrepültek, a vezetékek alatti drótkötélpálya nem (vagy nem volt egyértelműen megkülönböztetve), amit eltaláltak.Kiderül valaha, hogy mi történt a 145-össel Horvátországban?
No de akkor kit terhel a felelősség? Ki adta a Briefinget? (Mert azért eddig - ráutaló magatartással, pl a pilóták nem lettek posztumusz eloleptetve - pilotahibakent volt elkönyvelve).Legutolsó információk szerint a térkép, amit kaptak, azon csak a nagyfeszültségű vezetékek volt jelölve, ami alatt átrepültek, a vezetékek alatti drótkötélpálya nem (vagy nem volt egyértelműen megkülönböztetve), amit eltaláltak.
Nem repülőnapos bohóckodás, hanem kanyonban/völgyben történő földközeli repülés volt a feladat, ami veszélyes, extra figyelmet igényel a felkészülés során. Sajnos benne van a pakliban, hogy beüt a baj, ezért vannak drótvágók a gépen (a magyarokon is nagyon helyesen), de az sem mindenható sajnos, ahogy a mellékelt ábra mutatja.
Alsó nem volt rajta az EOS miatt.Legutolsó információk szerint a térkép, amit kaptak, azon csak a nagyfeszültségű vezetékek volt jelölve, ami alatt átrepültek, a vezetékek alatti drótkötélpálya nem (vagy nem volt egyértelműen megkülönböztetve), amit eltaláltak.
Nem repülőnapos bohóckodás, hanem kanyonban/völgyben történő földközeli repülés volt a feladat, ami veszélyes, extra figyelmet igényel a felkészülés során. Sajnos benne van a pakliban, hogy beüt a baj, ezért vannak drótvágók a gépen (a magyarokon is nagyon helyesen), de az sem mindenható sajnos, ahogy a mellékelt ábra mutatja.
Szolnoki évértékelés
Évértékelő és feladatszabó értekezletet tartott dr. Bali Tamás ezredes, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka, amelyen Könczöl Ferenc ezredes, az MH Légierő Parancsnokság megbízott parancsnoka is részt vett.
A dandárt érintő fejlesztésekkel kapcsolatban elmondta, hogy a hangárkomplexum első ütemének építése megkezdődött. Ez egy fontos beruházás, mert a helikopterdandár folyamatosan bővülő flottája miatt nagy hangsúlyt kell fektetni az infrastruktúra fejlesztésére is. A hangárkomplexum fő rendeltetése, hogy a meglévő és érkező technikák műszaki kiszolgálása megfelelő körülmények között történjen. A múlt évben hat darab új H225M típusú helikopter érkezett az alakulathoz, s további tíz várható a közeljövőben.
A parancsnok az idei célok közül kiemelte az országvédelmi készenléti, a kutató-mentő szolgálatok fontosságát, az infrastrukturális fejlesztések kivitelezésének elősegítését, a gépszemélyzetek műveleti képességnövelését, a repülő-szakmai tudásszint fokozását, a toborzókampányokban való részvételt, valamint a Honvéd Kadét Program táborainak színvonalas lebonyolítását.
Időszakosra vár néhány (torlódás), ez meg fog oldódni.H145M-ek hadrafoghatóság szar, rakétafegyverzet meg továbbra sincs.
@tindalos - miért alacsony a H145M-ek üzemképessége? Nálunk bénáznak vagy mi a baj?
Mit jelent a gépágyú állapot szerinti üzemeltetése?
Meg hol van nekünk 30mm-es gépágyúnk?
Pedig van. Kb. 7 éve vették. Elromlott? Vagy egy kevés?JTAC-nél a SIM hiány az azt jelenti hogy nincs szimulátor?
Ez szerintem így nem teljesen pontos, vagy állja meg a helyét.Az állapot szerinti üzemeltetés akkor történik, amikor nincs karbantartási technológia.
Magyarul nincsenek (hivatalosan) időszakos vizsgálások és cserék, mindent akkor cserélnek, amikor elromlik.