[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Békeidőben ugyebár kötelező hogy legyen SAR szolgálat többek között ahogy írod a "bakonyban eltévedt/megsérült túristához"
Erre v.színű tényleg elég lenne a H145M.
Viszont szerintem túlzás lenne fenntartani kétféle szolgálatot: egy békeidős SAR-t és egy háborús CSAR-t .
Egy igazi CSAR helinek illik tudni magával vinni a mentőorvoson kívül még egy kisebb biztosító lövész rajt is. Erre már egy H145M kevés
H225M-ből dedikált SAR felszereltséget nem rendeltünk. Abból TTH és SOF fog érkezni. Ha felmerül CSAR feladat, akkor a 2 kettő közül fogja valamelyik ellátni ezt.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
H225M-ből dedikált SAR felszereltséget nem rendeltünk. Abból TTH és SOF fog érkezni. Ha felmerül CSAR feladat, akkor a 2 kettő közül fogja valamelyik ellátni ezt.
Szerintem egy CSAR és egy SOF heli 99%-ban ugyan úgy néz ki…
A személyzet a különböző.
A CSAR helibe kell egy-két hordágy, a személyzetbe meg legalább egy orvos és egy ápoló (persze megfelelő eü. felszereléssel).
Mindkét feladathoz szükség van a lehető legfejlettebb navigációs, kommunikációs, önvédelmi, EO / IR rendszerekre. A légi utántöltő cső bonus.
ld.: EH101 merlin CSAR és SOF verziók
cargo+configurations.bmp

Merlin_soldier+seats.bmp
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
69468649_3339057736119324_5441682512734584832_o.jpg

Egy hsz a lhsn.hu képhez tartozó szekciójából:
Cs.G.:"Sokan szidták kezdetben a hind festését hogy ilyen meg olyan, meg az oroszok ránksózták a maradék festéket. Ahogy nézem a németek gépére is maradt az orosz festékből a doboz alján"
Milyen igaza van, eddig ez nekem fel sem tűnt.
 
69468649_3339057736119324_5441682512734584832_o.jpg

Egy hsz a lhsn.hu képhez tartozó szekciójából:
Cs.G.:"Sokan szidták kezdetben a hind festését hogy ilyen meg olyan, meg az oroszok ránksózták a maradék festéket. Ahogy nézem a németek gépére is maradt az orosz festékből a doboz alján"
Milyen igaza van, eddig ez nekem fel sem tűnt.



A ma átadott szerb Mi-35M is hasonló szürke mint a magyar Mi-24 és a német H145M, pedig a szerb H145M-ek tereptarkák... :rolleyes:

Amíg Magyarországon a nagyjavított Mi-24-esek új képességeinek örülnek, addig a szomszédban...

Megérkeztek a szerbek Mi-35M gépei:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(és azonnal meg is mutatják őket kívül-belül)
 
A SAR meg CSAR azért komolyabb eszközigényű annál,hogy elég legyen pár hordágy hozzá.
 
A SAR meg CSAR azért komolyabb eszközigényű annál,hogy elég legyen pár hordágy hozzá.
Naná...
Mi-8 SAR felszerelése
cikk_170202.jpg

Egy CSAR heliben meg még több motyó van + ott vannak biztosító katonák is
HH-60 felkészítése repülésre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen
Naná...
Mi-8 SAR felszerelése
cikk_170202.jpg

Egy CSAR heliben meg még több motyó van + ott vannak biztosító katonák is
HH-60 felkészítése repülésre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Béla ;) csak egy részét húzza a felszerelesnek nyugi! Pl a hidraulikus eszközök stb...nincs a képen.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Forrás: https://airportal.hu/mar-tesztelik-a-magyar-honvedseg-h145m-helikopteret-a-donauworth-i-gyarban/
Érdekes és fontos megjegyzés:
"Az eddigi tapasztalatok szerint a gépnek 98 százalékos a rendelkezésre állása, de az Airbus Helicopters már dolgozik a továbbfejlesztésen, a D3-as verzió már öt rotorlapáttal készül majd, ennek köszönhetően 150 kilogrammal megnő a terhelhetőség, és sokkal kényelmesebb lesz a repülés. Az átalakításokat az Airbus retrofit programban három hét alatt is végre tudja hajtani, a magyar fél egyelőre nem kérte a helikopterei műszaki tartalmának módosítását."
 
  • Tetszik
Reactions: BiancoGasto
Nincs benne középen a szenzortorony mozgatásáró szolgáló botkormány, vagyis ezen a gépben már tutira nem lesz EO / IR torony. :(
Szerintem kezdetben az első néhány gépen nem is biztos nagyon hiányzik az. Először meg kell tanulni repülni az új madarakon, és a szenzortorony kezelése/használata az nem az alap típus-repülőkiképzéshez tartozik. Szerintem mire lesz elég kiképzett pilóta ezekre a gépekre (mennyi is kell szerintetek 20 gépre?), az első példányok mehetnek is nagyjavításra, a szenzortorony még akkor is beépíthető - ha egyáltalán kell mindegyik gépbe.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Nincs benne középen a szenzortorony mozgatásáró szolgáló botkormány
Erre gondolsz:
ee65e4ef8a3389413e015c72f9b5dc14.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Majd ott lesz, ha lesz mit irányitani vele ;)