[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

"Tömeges páncélos elhárítás".. szerintem ez egy hh-ból visszamaradt fogalom lehet. Ha ukrikat kiveszem a képletből az összes szomszéd összes hk-ja vagy 10 évig még nem fog "tömeget" képezni.
Mindenesetre én bízom a Spike integrációban, mert szerintem ez a gép a térségben igen is komoly erőt képviselhet ilyen mennyiségben. Mindezt a szomszédokhoz viszonyítom nem a nyugati vagy USA haderőkhöz,
Ezzel az egyik problémám az, hogy az ukrikat nem veheted ki a képből, a másik hogy a románoknak is inkább mennyiség van nem minőség páncélosból.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Mondjuk a sima mentőhelik eddig ugye az osztrákokhoz tartoztak. Tehát valahol érthető is.
Most viszont a váltógépek már magyar tulajdonba kerültek, így teljesen logikus a közös platform, és az is, ha a mentők is Szolnokra járnak, egy közösen létrehoz karbantartó bázisra. Ugyebár a 9 norvég gép is a HM EI nevére került, nem?
 
Mondjuk a sima mentőhelik eddig ugye az osztrákokhoz tartoztak. Tehát valahol érthető is.
Most viszont a váltógépek már magyar tulajdonba kerültek, így teljesen logikus a közös platform, és az is, ha a mentők is Szolnokra járnak, egy közösen létrehoz karbantartó bázisra. Ugyebár a 9 norvég gép is a HM EI nevére került, nem?

Esetleg viszik oda, ahol a mókusok voltak?
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
...most már engem is egyre jobban érdekel ez a mütyür, mert nem nagyon véltem felfedezni más gépeken.
Akkor keress néhány korabeli fotót azokról a MIG-21-ekről amikbe beépítettek az akkor IFF-nek mondott, de valójában polgári transzpondert, annak az antennája kísértetiesen ugyanígy nézett ki. Persze az lenne az igazi ha látnánk az antennához tartozó kezelőpanelt a kabinban, akkor kevesebbet kellene találgatnunk ...
 
Mondjuk a sima mentőhelik eddig ugye az osztrákokhoz tartoztak. Tehát valahol érthető is. Most viszont a váltógépek már magyar tulajdonba kerültek, így teljesen logikus a közös platform, és az is, ha a mentők is Szolnokra járnak, egy közösen létrehoz karbantartó bázisra. Ugyebár a 9 norvég gép is a HM EI nevére került, nem?

Így lesz? Nem valamilyen kis magyar cég bevonásáról volt szó, aki olyan dinamikusan fejlődik?

400 óráig meg nagyon próblémás dolgok nem lehetnek, ha egy furgon hátuljából meg lehet oldani a javítást. És civil gépek 400 órája lett a katonai változatnál 800 órára emelve, ha jól emlékszem. A nagobb beavatkozások meg 800 óra felett vannak. De vannak itt akik értenek hozzá, én csak próbálok visszaemlékezni arra, amit itt-ott olvastam. Az is lehet, hogy mindent összekeverek már mindennel o_O
 
Akkor keress néhány korabeli fotót azokról a MIG-21-ekről amikbe beépítettek az akkor IFF-nek mondott, de valójában polgári transzpondert, annak az antennája kísértetiesen ugyanígy nézett ki. Persze az lenne az igazi ha látnánk az antennához tartozó kezelőpanelt a kabinban, akkor kevesebbet kellene találgatnunk ...
Minden bizonnyal az a transponder / IFF lesz...
A hírek szerint az Airbus Helicopters a Nément Hensoldt LTR-400-as transpondereket szereli a gépbe egy QRTK3-NG IFF kódoló / dekodoló egységgel együtt.
(link)
Féltételezem a Magyar gépekbe is ez került (a MAWS rendszer is a Hensoldt-tól van...) , és annak a dobozát illetve az antennáját látjuk.
A tévedés joga fenntartva!
A dolog jellegéből adódóan elég kevés infó lelhető fel a dologról. Ha valakinek pontosabb infója van, javítson...
 
Bocs ha volt már, de lehet tudni hogy mi is fogunk-e venni a D-3-as verzióból?
 
Ha jól látom, ez még nem volt..

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Centurio
https://honvedelem.hu/cikk/mar-a-szolnoki-bazison-vannak-a-honvedseg-elso-uj-helikopterei/
"Fegyverzetéről szólva megemlítette a 20 milliméteres gépágyút és a nem irányított rakétákat, de – mint mondta – a helikopter felszerelhető lézeres irányítású páncéltörő rakétákkal is."
Ha megnézed a vele készült TV riportot akkor világos lesz hogy "lézeres irányítású rakéta" alatt a 70 mm es SAL kisrakétákat értette.
A Spike vagy az MLP nem lézeres irányítású, úgyhogy most tutira nem ezekről beszélt...sajnos.
 
Nemrég volt szó arról milyen "dobozkákat" kellene látnunk az új helikoptereinken?

Arról már volt szó hogy a Német Hensoldt cég szállítja a gép AMPS (Airborne Missile Protection System) nevű önvédelmi rendszerét.
Ennek a rendszernek több szintje van. Az alap az AMPS-M (jelenleg ezt látjuk a leszállított két H145M-en), a csúcs kategória az AMPS-DIRCM
A H-145M-re szerintem nekünk elégséges lenne az AMPS-MLR (MANPAD-Lézer-Radar) szint.
Az MLR szintű kiépítésnek az alábbi részei vannak:
AMPS-MLR-2.jpg

- BIRD Aerosystem által gyártott Suite Controller (MCDU) egység (alsó sor, ballról a harmadik nagyobbacska doboz). Ez az egység rendezi a különböző szenzoroktól érkező adatokat és továbbítja a kabin kijelzőhöz.
- Hensoldt AN/AAR60 UV szenzorok. (felső sor, középen) Ezekből 4-6 db kell hogy lefedjék a gép körüli teljes teret.
- Hensoldt ALTAS-2QB lézer besugárzás jelző szenzorok. Ezekből elég 2 db a körkörös védelemhez
- Elettronica Group ELT-160 RWR szenzorok spirál antennái (felső sor, jobbra). Ezekből is minimum 4 db szokott kelleni.
Látszik még a képen az IMU egység, a földi biztosíték, a kabin kijelző és a csaliszóró berendezések is...

Az UV szenzorok, és a csali szóró berendezések már megvannak, de ha teljesen kiépítenék a rendszert akkor még látnunk kéne az RWR és Lézer szenzorokat is...
 
Na végre... egy héttel az átadás után sikerült végre kiadni az Airbus-nak egy sajtóközleményt (a múlt heti Dubai Airshow biztos fontosabb volt nekik)

https://www.airbus.com/newsroom/pre...y-takes-delivery-of-its-first-two-h145ms.html

Szó szerint ugyanazt írják, mint amit a magyar sajtó szájába is adtak:

"The H145Ms of the Hungarian fleet are equipped with a fast roping system, high-performance camera, dual cargo hook, hoist, disaster management kit, ballistic protection as well as an electronic countermeasures system to support the most demanding operational requirements. They are also fitted with the HForce weapon management system, developed by Airbus Helicopters, which allows Hungary to equip and operate their aircraft with a large set of ballistic or guided air-to-ground and air-to-air weapons."

És ezt mind külön hozták hozzá teherautón? Vagy a gépekben látható papírdobozokban volt? :)

(Nyilván lesz hozzá majd minden, de azért 1-2 dolgot rátehettek volna az első két gépre is, ha már ennyire mondják.)