[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Kicsit böngésztem a netet. Igaz a google a jó barátom. Az egyik szerb H-145 ös cikknél találtam egy érdekes hozászolást. Mivel fordítóval van fordítva így egy kicsit furán hangozhat: A 2T5 a szerbek legújabb maljutkájuk.

Ha minden állítást követne, akkor tudná, hogy az új 2T5-kalapács nem kész a H-145M-re, hanem csak a Gazelle és a Mi-17V5-re.

A H-145M célja a Spider, vagy akár az M-16D SALGR ütése.

És a Mi-35M számára orosz fegyverzet van tervezve, esetleg "Pók" és SALGR.

A kezelt fegyverekkel kapcsolatos eszközök:

Gazelle: Malyutka, New Malyutka 2T5, Spider
H-145M: Spider, SALGR
Mi-17V5: Malyutka, Új Malyutka 2T5, Spider, SALGR
Mi-35M: Attack (és talán Spider és SALGR)

… És nem a helikopterek irányított fegyverei lesznek a fő S-8-ban.
Erről én múltkor összedobtam egy elég hosszú hozzászólást, amiben megpróbáltam kibogozni a szerb irányított rakéta fejlesztéseket, amik nekünk a már aláírt és agyonajnározott védelmi fejlesztési együttműködésből fialhatnak.
Aztán végül kitöröltem, mert gondoltam megint le leszek hurrogva a marhaságaimmal a szerb vonalon... :rolleyes:
Na mindegy. A infók szerint mind a 2T5 (továbbfejlesztett Malyutka) mind a Spider (alias Pauk) felkerülhet a HForce alá. De szerintem a Mi-35-öseikre is illeszteni fogják. Miért ne tennék?
A Spidert, az az EdePro fejleszti, aki az ALAS-t is. Annak ez a kisebb verziója.
A szerbek egyik felelősével van itt egy interjú az ügyről. Aki érti foglalja össze legyen kedves, mert még automata felirat sem generálódott nálam hozzá.
Itt meg a szóban forgó rakétákat is meg lehet tekinteni "élőben". Mindkettő a Gazelle jobb oldali pilonján megtekinthető:
Mondjuk annyi csalás van benne,hogy a 2T5-nek 2 verziója van.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Nagyon remélem, hogy semmilyen szerb fegyver nem lesz a magyar gépeken. De akkora a ködösítés a kommunikációban, hogy egyre gyanúsabb...
Hát nem tudom. Nekem az a sanda gyanúm hogy a szerb fegyvereket főként rakétás vonalon (atgm, stb) nem nézem le annyira. Főként az utóbbi időben amit alkottak. Gyakorlatilag az ősöreg Maljutka rendszerből kihozták a maximumot. Rádiós irányítás, 4-5 ezer méteres táv. Elvileg lézeres irányítas is terveztek hozzá. Egyébként biztosan valamilyen külső segítséggel tudtak fejleszteni. Mert lássuk be. Maguktol nem hiszem hogy egy ennyit is elértek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hát nem tudom. Nekem az a sanda gyanúm hogy a szerb fegyvereket főként rakétás vonalon (atgm, stb) nem nézem le annyira. Főként az utóbbi időben amit alkottak. Gyakorlatilag az ősöreg Maljutka rendszerből kihozták a maximumot. Rádiós irányítás, 4-5 ezer méteres táv. Elvileg lézeres irányítas is terveztek hozzá. Egyébként biztosan valamilyen külső segítséggel tudtak fejleszteni. Mert lássuk be. Maguktol nem hiszem hogy egy ennyit is elértek.
Az EdePro cég egy belgrádi egyetemi spinout cég. Az egyik ottani prof. hozta létre állami támogatással. Ha jól tudom a saját fejlesztésű kis méretű sugárhajtóműből fejlesztették először a rendszereket. Először lépésről lépésre a rakétahajtóművek irányába, majd sikerült egy elég jó fejlesztett irányítást is mellé tervezni. Az ALAS termékskála már vagy a harmadik fejlesztésén van túl, már ami vezérlést illeti. Ha jól tudom, akkor a 2T5-öt nem ők fejlesztették.
Ellenben a már előbb belinkelt videó egy picit későbbi részén feltűnik egy szintén az EdePro által fejlesztett (a kialakításából egyértelmű) másik fedélzeti fegyver is, ami ránézésre 2-3-szor olyan nagy (fehér színű a rakéta, piros fejjel) mint a Pauk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 261
81 181
113
Hát nem tudom. Nekem az a sanda gyanúm hogy a szerb fegyvereket főként rakétás vonalon (atgm, stb) nem nézem le annyira. Főként az utóbbi időben amit alkottak. Gyakorlatilag az ősöreg Maljutka rendszerből kihozták a maximumot. Rádiós irányítás, 4-5 ezer méteres táv. Elvileg lézeres irányítas is terveztek hozzá. Egyébként biztosan valamilyen külső segítséggel tudtak fejleszteni. Mert lássuk be. Maguktol nem hiszem hogy egy ennyit is elértek.

Ha a Mi-17/24-hez adnak még erre a 6 évre valamilyen fegyvert, azzal semmi problémám nincs. De ne legyen már ugyanolyan (amit ők gyártanak) fegyverzetű H145M helikopterünk a szomszédos nem NATO tag országgal, aki minden fegyverbeszerzését úgy kommentálja hogy "a NATO ellen, a haza védelmében".
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 128
113
Most ezeken a januári fagyos napokon jól jön, hogy fedett helyen van a 4 db H145M-ünk. Főleg éjszaka. Egyébként ilyen hidegben is gyakorlatoznak velük? Vagy egyenlőre nem is repülnek, mert még nem zárult le az engedélyek beszerzése sem?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 261
81 181
113
Ez nagyon komoly mennyiség. A nyustyuk most lázban éghetnek.

Folyamatot nézd... 2019 decemberében még azt nyilatkozta az Airbus vezér, hogy a románok átverték őket, mert nem rendelnek semmit és feleslegesen építették/bővítették a gyárat. Azóta a románok rendeltek H135/145-öt a légimentőiknek, a gyár megkapta az engedélyt a Pumák önálló módosítására, most már a bolgár gépeket is javíthatják... Decemberben itt a fórumon még arról ment az álmodozás, hogy jó lenne ha Magyarországra telepítenék át a gyárat.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Folyamatot nézd... 2019 decemberében még azt nyilatkozta az Airbus vezér, hogy a románok átverték őket, mert nem rendelnek semmit és feleslegesen építették/bővítették a gyárat. Azóta a románok rendeltek H135/145-öt a légimentőiknek, a gyár megkapta az engedélyt a Pumák önálló módosítására, most már a bolgár gépeket is javíthatják... Decemberben itt a fórumon még arról ment az álmodozás, hogy jó lenne ha Magyarországra telepítenék át a gyárat.
Lófülét telepítenek, a nyustyuk, pedig semmit sem fognak gyártani, mert csak a szájuk jár.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Azt írják hogy az Airbus Helicopters a Heli-Expo 2020-on megrendelést kapott 20 db H145-ös átalakítására ötlapásos főrotorosra.
"...Airbus Helicopters concluded the 2020 Heli Expo with 38 orders, as well as 20 retrofits for the new five-bladed H145..."

Csak nagyon csendben...esetleg nem mi voltunk? (pls.pls.pls…:rolleyes:)

(megjegyzem H225-re továbbra sem kaptak egy db megrendelést sem...)
 
  • Tetszik
Reactions: Denomation

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Azt írják hogy az Airbus Helicopters a Heli-Expo 2020-on megrendelést kapott 20 db H145-ös átalakítására ötlapásos főrotorosra.
"...Airbus Helicopters concluded the 2020 Heli Expo with 38 orders, as well as 20 retrofits for the new five-bladed H145..."

Csak nagyon csendben...esetleg nem mi voltunk? (pls.pls.pls…:rolleyes:)

(megjegyzem H225-re továbbra sem kaptak egy db megrendelést sem...)
De jó is lenne!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Azt írják hogy az Airbus Helicopters a Heli-Expo 2020-on megrendelést kapott 20 db H145-ös átalakítására ötlapásos főrotorosra.
"...Airbus Helicopters concluded the 2020 Heli Expo with 38 orders, as well as 20 retrofits for the new five-bladed H145..."

Csak nagyon csendben...esetleg nem mi voltunk? (pls.pls.pls…:rolleyes:)

(megjegyzem H225-re továbbra sem kaptak egy db megrendelést sem...)
https://www.aircosmosinternational....ects-h225-helicopters-for-sar-operations-2581
https://www.helis.com/database/news/heli-union-milestone-lease/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 261
81 181
113
Azt írják hogy az Airbus Helicopters a Heli-Expo 2020-on megrendelést kapott 20 db H145-ös átalakítására ötlapásos főrotorosra.
"...Airbus Helicopters concluded the 2020 Heli Expo with 38 orders, as well as 20 retrofits for the new five-bladed H145..."

Csak nagyon csendben...esetleg nem mi voltunk? (pls.pls.pls…:rolleyes:)

(megjegyzem H225-re továbbra sem kaptak egy db megrendelést sem...)


Úgy tűnik hogy a döntéshozók az Airbus megoldásaiban látják a jövőt, így simán benne van hogy ebben is besegítenek "első nagyobb megrendelőként" az Airbus marketingeseinek....

Mint pl. ebben:


"A Magyar Légimentő Nonprofit Kft. az első helikopter üzemeltető, aki a flotta teljes üzemeltetését (a karbantartástól a repülési adatokig) digitalizálja az Airbus Helicopters-szel együttműködve. Az erről szóló 3 éves szerződést szerdán írtuk alá a Los Angeles mellett megrendezésre kerülő HAI HeliExpo 2020 rendezvényen. Az újítást elsőként bevezetve úttörőként gyűjthetjük és dolgozhatjuk fel az adatokat, melyeket a helikoptereink mindennapi működése során nyerünk."

Hungarian-Air-Ambulance.JPG


Az Airbus sajtóközleménye:

Hungarian Air Ambulance becomes first helicopter operator to fully digitalise its support operation with Airbus

"The operator, Hungarian Air Ambulance Nonprofit Ltd, has signed a three-year contract to deploy Airbus Helicopters’ Connected Services for its new fleet of nine second-hand H135 helicopters, thereby digitising its entire chain of maintenance and flight operations. It is the first operator to purchase the complete end-to-end solution of connected services from Airbus, encompassing the digitisation, collection, storage, and analysis of data.



Purchases complete end-to-end solution, from digitisation to analytics

Anaheim, 29 January 2020 - Airbus Helicopters is helping Hungary’s largest civilian operator become a digital organisation capable of capturing, storing and then analysing the rich amounts of data generated from its day-to-day helicopter operations.

The operator, Hungarian Air Ambulance Nonprofit Ltd, has signed a three-year contract to deploy Airbus Helicopters’ Connected Services for its new fleet of nine second-hand H135 helicopters, thereby digitising its entire chain of maintenance and flight operations. It is the first operator to purchase the complete end-to-end solution of connected services from Airbus, encompassing the digitisation, collection, storage, and analysis of data.

“As our operation grows in terms of fleet size, and with the opening of a new base, we aim in parallel to put in place all the bricks of a data-driven organisation, so that we can begin harnessing and learning from our data all along our operational chain, from the pilot to the maintenance technician,” said Dr. Laszlo Gorove, CEO of the Hungarian Air Ambulance.

“Every time an engine starts and with every beat of a rotor blade, a wealth of valuable data streams out of a helicopter,” said Christoph Zammert, Executive Vice President of Customer Support & Services at Airbus Helicopters. “By digitising the processes and tools used to manage Hungarian Air Ambulance’s maintenance, logistics and flight operations, and then applying analytics, we expect our customer will save time, improve data quality and processes, increase fleet availability, enhance operational safety and optimise costs.”

Under this new contract, Hungarian Air Ambulance will roll out the core group of digital services: the Fleet Keeper digital technical logbook; the new Flightastic digital pilot logbook and compliance monitoring system; Airbus’ homegrown Fleet Master maintenance information system (for small and medium-sized operators); and digital log cards, which trace the entire maintenance history of a single component.

"The daily routine checks our crew performs with tablets will be made even more thorough with these additions,” said Akos Boros, electronic flight bag administrator and documentation engineer at Hungarian Air Ambulance.

These tools will enable the emergency medical services operator to convert its data into an easy-to-use digital format, which can then be exploited using data analytics. One of these analytics is Flight Analyser, for which Hungarian Air Ambulance becomes the first customer. Flight Analyser analyses flight data to prevent risky incidents that could have led to accidents.

Today more than 1,000 helicopters are connected to Airbus Helicopters. These include almost every helicopter type in Airbus’ range – H125s, H130s, H145s, H155s, H175s, H215s, and H225s – performing a wide variety of missions including emergency medical services (EMS), public services, tourism, training, private and business aviation, offshore energy and search and rescue."