[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

A magyar igényeknek normálisan az Apache - Black Hawk - Chinook triumvirátus lenne megfelelő.
Van erre pénz?
Nincs.

Ha megnézzük ezt a fenti hármast és erősen hunyorítunk, belenézünk a pénztárcánkba, kitekintünk a politikai széljárásra és a piaci-gazdasági viszonyrendszerekre, akkor elég hamar beleláthatjuk a dologba a német-francia H145M/H225M párost, meg esetleg némi drónt.
Ez a realitás.
Érdekes, de nekünk a Blackhawk rohadtul nem ideális.
Egyszerűen kicsi az utastere. Csapatszállítóként csak a KRD-t fogják mozgatni. A különlegesek pedig nem véletlenül használnak az amerikaiaknál is Chinook-ot. Ha vonalak mögé rakják ki őket, akkor oda kell a cucc.
Pont emiatt optimális a H225M mérete. Ez nem jelenti azt, hogy a nehéz helinek nem lenne létjogosultsága! ;)
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Nincsen olyan, hogy repülő kórház.
Hogyne lenne. Csak gondolkozz orosz fejjel.
Ott van bőven lehetőség ipari katasztrófára, háborús helyzetre és minden olyanra, ahol az ment életet, hogy jön egy fullosan felszerelt hodály gép és az isten háta mögött is van műtétre illetve intenzíves ellátásra is lehetőség.
Orosz fejjel gondolkozz!
Mi-26TZ: tábori üzemanyagszállító. A repülő “benzinkút”.
Az isten háta mögé is visz üzemanyagot a csapatoknak.

A SAR feladatkörbe igenis belefér a Mi-17-es, mint méret.
Hejcénél egy An-26-os zuhant le.
Nem csak egy-két személyes gépek pilótái juthatnak bajba.
 
Hogyne lenne. Csak gondolkozz orosz fejjel.
Ott van bőven lehetőség ipari katasztrófára, háborús helyzetre és minden olyanra, ahol az ment életet, hogy jön egy fullosan felszerelt hodály gép és az isten háta mögött is van műtétre illetve intenzíves ellátásra is lehetőség.
Orosz fejjel gondolkozz!
Mi-26TZ: tábori üzemanyagszállító. A repülő “benzinkút”.
Az isten háta mögé is visz üzemanyagot a csapatoknak.

A SAR feladatkörbe igenis belefér a Mi-17-es, mint méret.
Hejcénél egy An-26-os zuhant le.
Nem csak egy-két személyes gépek pilótái juthatnak bajba.
Mármint sem itthon, sem a NATO-n belül. Egyszerűen értelmetlen.
Egy repülő katasztrófánál a fő feladat az, hogy egészségügyi személyeket juttass a helyszínre. Azok pedig ilyenkor nem csőstül várják, hogy vihesse őket a hodály.
Egy időben akkor sem tudsz 10-12 főt evakuálni. Hatékonyabb több helikopterrel egymás után intézni a dolgot. Mert a fő szempont a stabilizálás utáni gyors kórházba juttatás. Az nem működik, hogy a mentőorvosok folyamatosan stabilizálják a kritikus eseteket, majd azok bevárják egymást, mire megpakolnak 8-10-12 hordággyal egy Mi-17-est.
 
  • Tetszik
Reactions: gepard145
Mármint sem itthon, sem a NATO-n belül. Egyszerűen értelmetlen.
Egy repülő katasztrófánál a fő feladat az, hogy egészségügyi személyeket juttass a helyszínre. Azok pedig ilyenkor nem csőstül várják, hogy vihesse őket a hodály.
Egy időben akkor sem tudsz 10-12 főt evakuálni. Hatékonyabb több helikopterrel egymás után intézni a dolgot. Mert a fő szempont a stabilizálás utáni gyors kórházba juttatás. Az nem működik, hogy a mentőorvosok folyamatosan stabilizálják a kritikus eseteket, majd azok bevárják egymást, mire megpakolnak 8-10-12 hordággyal egy Mi-17-est.
Ezen lehet vég nélkül vitatkozni.
Mert mi van, ha a kórházak heliportjainál torlódás van a sok várakozó kiskapacitású gép miatt?
Mi van, ha a kórházak messze vannak, vagy megteltek?
A kórházhelikopter az olyan, mint a tanker helikopter: a helyszínre viszi a megoldást.
Nem véletlen, hogy idehaza is csináltak ilyet a PG-ben.
Sokszor van, hogy praktikusságban az orosz inkább mérvadóbb, mint a NATO, ahol az infrastruktúra eleve magasabb színvonalú, így óhatatlanul is mindig arra alapoznak.
Másképp szólva, az orosz a szarból próbál erényt kovácsolni, míg a NATO alapvetően abban bízik, hogy a háború mindig expedíciós, a magasan fejlett infrastruktúrája mindig a békés hátországban marad.

Ez történelmi-társadalmi-filozófikus szemléletbeli különbség.

De vissza a megoldásokra: a SAR/Medevac feladatcsoport együttes megoldása nem az egyik, vagy másik technológia kizárólagossága, hanem ezek párhuzamos, egymást kiegészítő alkalmazása.
 
Nyilvánvaló, hogy a világ legjobb kórházhelikoptere az MCsSz Mi-26-osa.
Kétség nem fér hozzá.
Mégis, mit használ az MCsSz légimentésre? Ka-226-ost és BO-105-öst!
Nyilván egy tömegszerencsétlenséghez ezek a kis gépek egyenként kevesek, de ha a helyszínen megjelenik a Mi-26-os, akkor tökmindegy, hogy mennyi ágy, meg mekkora műtő van benne, ha egyszer kő kövön nem marad, ha leszáll.
Hiába lennének amúgy jobbak a túlélési esélyei egy sérültnek, mintha az amúgy kiváló és gyors BO-105-össel vinnék el a kórházba.
A mentőhelikopter és a kórházhelikopter között ez a nagy különbség.

A Mi-17-es Medevac/SAR jellege másfajta bevetéseket tesz csak lehetővé.

A különféle spec feladatok, különféle megoldásokat igényelnek. Nekünk az a bajunk, hogy nincs elég pénzünk a kellően diverz helikopterflottára.
Így vonódnak össze - nem feltétlen szerencsésen - feladatkörök és képességek.
Még EC-145-öt is használ az МЧС :)
 
De vissza a megoldásokra: a SAR/Medevac feladatcsoport együttes megoldása nem az egyik, vagy másik technológia kizárólagossága, hanem ezek párhuzamos, egymást kiegészítő alkalmazása.
Félreéttettél. Nem technológiailag kötök bele a Mi-17-be!
Egyszerűen a nyugati eljárásrend nem a Mi-17 méretű SAR/MEDEVAC/CASEVAC
helikopterről szól. Már csak gazdaságossági okokból sem!
Nem tudom, hogy hogyan lesz megszervezve a SAR szorgálat, de biztosan olcsóbban lesz üzemeltethető a rendszer. Most ugye 2 Mi-17 adja a készenlétet a maguk üresen 7 tonnájával. Szerintem az Airbus helikopterekkel elegendő lesz egy H225M Szolnokra, és esetleg egy H145M Pápára. A 2 gép együtt, üresen sincs olyan nehéz, mint egy Mi-17.
Szóval csak az üzemanyagon komoly összeget fognak tudni spórolni az új típusokkal.


Igazság szerint a nyugati típusok közül az AW101, amelyik a párhuzamos megfelelője. Mind kapacitásban, mind teljesítményben azzal ekvivalens.
De senkinek eszébe sem jut, hogy egy AW101-et ilyen feladatokra használjanak rendes körülmények között. Természetesen a tengeri SAR az egyedüli kivétel, mivel ott a mentésnél mindennapos a nagyobb mennyiségű legénység kimentése.
De ott is igen komoly alternatíva a H225-ös család.

A kompromisszum az, hogy a Mi-17-esek kivezetésével intenzíven el kell kezdeni minimum 4db Chinook beszerzését! :D
Ezzel a megoldással nem csak lefedjük a helikopteres szállítás teljes skáláját, de sokoldalúbb, és gazdaságosabban üzemeltethető flottát is kapunk.
 
Félreéttettél. Nem technológiailag kötök bele a Mi-17-be!
Egyszerűen a nyugati eljárásrend nem a Mi-17 méretű SAR/MEDEVAC/CASEVAC
helikopterről szól. Már csak gazdaságossági okokból sem!
Nem tudom, hogy hogyan lesz megszervezve a SAR szorgálat, de biztosan olcsóbban lesz üzemeltethető a rendszer. Most ugye 2 Mi-17 adja a készenlétet a maguk üresen 7 tonnájával. Szerintem az Airbus helikopterekkel elegendő lesz egy H225M Szolnokra, és esetleg egy H145M Pápára. A 2 gép együtt, üresen sincs olyan nehéz, mint egy Mi-17.
Szóval csak az üzemanyagon komoly összeget fognak tudni spórolni az új típusokkal.


Igazság szerint a nyugati típusok közül az AW101, amelyik a párhuzamos megfelelője. Mind kapacitásban, mind teljesítményben azzal ekvivalens.
De senkinek eszébe sem jut, hogy egy AW101-et ilyen feladatokra használjanak rendes körülmények között. Természetesen a tengeri SAR az egyedüli kivétel, mivel ott a mentésnél mindennapos a nagyobb mennyiségű legénység kimentése.
De ott is igen komoly alternatíva a H225-ös család.

A kompromisszum az, hogy a Mi-17-esek kivezetésével intenzíven el kell kezdeni minimum 4db Chinook beszerzését! :D
Ezzel a megoldással nem csak lefedjük a helikopteres szállítás teljes skáláját, de sokoldalúbb, és gazdaságosabban üzemeltethető flottát is kapunk.
Van ráció abban, amit írsz.
 
  • Imádom
Reactions: Törölt tag
Annyiban nem értek veled egyett, hogy ha az ürge kijelenti, hogy köszi,de jön a segítség és megoldják akkor mi a f.... vonul fel a fél katasztrófavédelem azt pedig végképp nem értem, hogy az első sikertelen kísérlet után miért erőltették tovább a helikopteres mentést, hollott már az első kísérletnél is látszott, hogy nagyon veszélyes a dolog.Nem véletlen, hogy húzzák a nyomozást mint a rétestésztát.
Már lezárult.
 
Nekem csak az fáj, hogy milyen visszhangja volt...
Általam ismert amúgy értelmes emberek is fröcsögtek, folyt a szar a szájukból úgy, hogy amúgy az pl. senkit nem érdekelt, hogy ugyan ezek az emberek mennyi embert mentettek már meg. Ez valóban nagyon rosszul jött ki, de mindenki tette a tőle telhetőt. Ilyenkor nyilván ki kell vizsgálni azt hogy mi történt már csak a jobbító szándék miatt is, sok dolgot felül kell vizsgálni, de az a gyűlölet amit sokan közvetítettek az ott beavatkozó állományok felé, nekem érthetetlen volt!

Mindenki tette a tőle telhető legjobbat, BALESET volt!
 
A SAR feladatkörbe igenis belefér a Mi-17-es, mint méret.
Hejcénél egy An-26-os zuhant le.
Nem csak egy-két személyes gépek pilótái juthatnak bajba.
Szia,

Ezen kivul, ha jol tudom, akkor muszaki mentesre alkalmas felszereles van a Mi-17-esen, es nincs a H-145M-en.

Vagyis aki beszorult a roncsok koze, azt a Mi-17-es szemelyzete ki tudja menteni, a H-145M szemelyzete nem, nekik meg kell varniuk, hogy a helyszinre erkezzenek a tuzoltok.
Lehet, hogy kulso szemlelonek nem nagy dolog egy ilyen feszito-vago, de ezek tobb tonnanak megfelelo szakitoszilardsagot es kepesek legyozni, amit egy egyszeru feszitovassal lehetetlen - tudom, mert kiprobaltam, elso szora nem hittem el :)
 
El nem tudom képzelni,hogy az Airbus ekkora hibát vétene.Biztos,hogy megvizsgálták,hogy egyáltalán alkalmas-e a polgári változata katonai célú tovább fejlesztésre.Mivel fegyvereket terveztek rá egész biztos,hogy tudatában voltak annak,hogy ez milyen átépítéseket megerősítéséket igényel.Tökéletesen ki tudják számolni,le tudják modellezni,hogy milyen ébredő erők keletkeznek.

7d877f80acf112b8dc0ebfadad652227.jpg

297728009f002a761a829b7a350023bc.jpg

Ki van ez találva,...legalább 5 ponton csatlakozik a fegyvertartó rendszer.
 
Jaja, Toughbook az. Szerintem kabe csak ezert csinal notebookokat meg a Pana, mar vagy 20-25 eve, en legalabbis akkor hasznaltam eloszor, a kilencvenesek vege fele. Iszonyat nehez volt, gyors sem volt tulzottan, de hasznaltan-megutve-stb turheto aron adtak es zsenialis volt az arcokat nezni, amikor a sarokba vagtad hirtelen... :D
 
Honnan ered az az elképzelés hogy a H145M nem bírja el a HForce rendszer okozta terhelést?
Van valami link vagy más (hitelesebb) forrás erről?