• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Ugyanezt néztük a korszerűsített román Pumáknál... ezzel lehet Spike-nak vagy más fegyvernek célt kijelölni?
Nekem ugy tunik, szo van nativ sisakdisplayrol is, nem kell ehhez semmifele zsido cuccot rahekkelni, mint a regi roman gepekre:

"A helikopter külső világítása követi a korszerű trendet, hagyományos izzók helyett már LED-eket alkalmaznak, amelyek több üzemmódban is működnek, és kompatibilisek a sisakra szerelhető éjjellátó készülékekkel. Utóbbi helyett sisakdisplay is rendelkezésre áll majd a HForce fegyverrendszer alkalmazásához. További fegyverek használata ugyancsak lehetséges, a pilótafülke mögött lévő két oldalablak keretén megvan a rögzítési helye a 7,62 mm-es géppuskáknak, amelyekkel a lövészek fedezhetik a ki és beszálló katonákat."
 
K

kamm

Guest
"A mi gépeink sem egyformák,
10 lesz általános feladatú szállító TTH verzió (Tactical Transport Helicopter),
6 pedig a SOF állományába (Special Operations Forces) kerül, a HForce fegyverrendszerrel és egyéb kiegészítőkkel.

Minden gépen ott található viszont az orr alatti forgatható infravörös és televíziós kamerát is tartalmazó szenzortorony, amely a pilótafülke képernyőire nagy felbontású színes képet biztosít, még rossz látási viszonyok között is. Ugyancsak mindegyik megkapja az önvédelmi rendszereket, a lézeres besugárzásjelzőt, a közeledő rakétákat detektáló optikai szenzorokat és a passzív infracsapda-szóró kazettákat."

"Az Airbus Helicopters egy további passzív védelmi eszközt is kidolgozott a típus részére, ez a hajtóművek fúvócsövére szerelhető árnyékoló és hűtőberendezés, amely az infravörös érzékelők számára nehezíti meg a gép detektálását. De ha a hőérzékelőkkel ellátott légvédelmi rakéták mégis eltalálják a gépet, akkor a hajtóművek és a legfontosabb részegység, azaz a főreduktor nagyrészt védve marad, mivel a repeszeket megállítja a nagyméretű fém „doboz”.

A magyar SOF gépek konfigurációja azonban lehetséges, hogy nem végleges. A szerződés aláírásakor ugyanis még nem volt ismert, hogy melyik szállító repülőgépet rendszeresítjük. Mivel az a brazil KC-390 lett, amely rendelkezik légi utántöltési kapacitással, ezt ki lehetne használni a helikopterek esetében is. A brazilok már folytattak ilyen célú tesztelést, vagyis a gép alkalmas kis repülési sebesség mellett is az üzemanyag-átadásra. A H225M pedig a megrendelő igénye alapján felszerelhető a vételhez szükséges berendezéssel, bár a gyártósoron látott leendő magyar gépen nem voltak ott a szükséges felerősítési csomópontok. Az utólagos átalakítás lehetősége azonban megvan, bár döntés még nem született. Ez a látszólagosnál sokkal komplexebb átalakítást igényel, hiszen az üzemanyag-rendszer mennyiségmérőit is módosítani kell."


Hat en nagyon remelem, hogy nem utolag akarjak majd a refueling csovet berakni... legalabb a felere feltetetnem, hogy opcio legyen a tavoli bevetes avagy szallitas.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Jelentősen kibővítettem a magyar Wikipédia H225M szócikkét. Különösen ajánlom a HForce rendszert bemutató részt. :)
Ha esetleg valakinek van észrevétele akkor jelezze magánban!
Azt írod: "...A helikopter megbízhatósága is rendkívüli: felhasználói 98% rendelkezésre állást jelentettek..."

A H225 rendelkezésre állása valóban rendkívüli....mármint amikor nincs földre parancsolva.
Az összes H225 közel két évig földön állt a hírhedt 2016 os Norvég baleset miatt.

A renngeteg dícsérő szó mellett mindenképp beszélni kéne a gép reduktor problémáiról és az ezek miatt bekövetkezett balesetekről is.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 226
43 367
113
Azt írod: "...A helikopter megbízhatósága is rendkívüli: felhasználói 98% rendelkezésre állást jelentettek..."

A H225 rendelkezésre állása valóban rendkívüli....mármint amikor nincs földre parancsolva.
Az összes H225 közel két évig földön állt a hírhedt 2016 os Norvég baleset miatt.

A renngeteg dícsérő szó mellett mindenképp beszélni kéne a gép reduktor problémáiról és az ezek miatt bekövetkezett balesetekről is.
Én forrásokból dolgozom, a 98% rendelkezésre állásnál is jelölve van honnan van az infó.
Írd meg a problémákról hol lehet konkrétumot találni, és akkor beleírom...
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon and arcas

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 226
43 367
113
Azt írod: "...A helikopter megbízhatósága is rendkívüli: felhasználói 98% rendelkezésre állást jelentettek..."

A H225 rendelkezésre állása valóban rendkívüli....mármint amikor nincs földre parancsolva.
Az összes H225 közel két évig földön állt a hírhedt 2016 os Norvég baleset miatt.

A renngeteg dícsérő szó mellett mindenképp beszélni kéne a gép reduktor problémáiról és az ezek miatt bekövetkezett balesetekről is.
Egyébként a civil H225 nem azonos a katonaival...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Akkor írd meg a részleteket, linkeket kérlek!
Ebben a teljes esemény és a kivizsgálás elég részletesen le van írva.

CHC Airbus Helicopters EC225 LN-OJF Accident Norway (29 April 2016) Investigation Timeline

Itt van a link az összes civil EC225 földre parancsolásáról. (közel két évig földön is maradtak...)

A katonai EC725 ök (=H225M) érintettségéről illetve részleges leállításukról pedig az anyagban írnak:
"...On 15 June 2016 Airbus Helicopters issued Emergency Alert Service Bulletins (EASBs) on the AS332L2 (EASB 05.01.07), the military AS532A2 and U2 (EASB 05.00.82), the EC225 (EASB 05A049) and military EC725 (EASB 05A045), which effectively are applicable only to aircraft unaffected by the EASA Flight Prohibition. These require:
  • Inspection of the MGB oil filter and chip detectors after the last flight of the day
  • Cessation of flying with epicyclic modules which have been involved in an unusual event since new or Complete Overhaul and return for Complete Overhaul..."
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Azt írod: "...A helikopter megbízhatósága is rendkívüli: felhasználói 98% rendelkezésre állást jelentettek..."

A H225 rendelkezésre állása valóban rendkívüli....mármint amikor nincs földre parancsolva.
Az összes H225 közel két évig földön állt a hírhedt 2016 os Norvég baleset miatt.

A renngeteg dícsérő szó mellett mindenképp beszélni kéne a gép reduktor problémáiról és az ezek miatt bekövetkezett balesetekről is.
Nem valami olyan "megoldás" született, hogy lefelezték a repült órák számát két ellenőrzés kötött?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 036
15 139
113
Videón megfigyelhető, hogy a gépágyú-konténer függőleges tartományban korlátozottan állítható (szerintem a sisakcélzóval vezérelve). Ezzel sok másodpercet meg lehet takarítani a függőleges irányzás. De az igazi megoldást a gépágyú-torony jelentené, amit az oláhok - izraeli segítségel - és ugyanezzel a francia gépágyúval - már megoldottak 20+ éve!
"Nexter SH20 gépágyú is alkalmazható "ajtógéppuska" módjára egyes fotók tanúsága szerint." - pylon-turn tüzelési képesség.
" irányzása kézzel történik" - újabb szegénységi bizonyítvány a nyugat-európai helikoptergyártó iparról. A jenkik már Vietnam óta tűzvezető rendszerrel vezérlik. Nem csak az AC-130-ról van szó, de sokkal kisebb gépen, az OV-10 G/NOGS-on is.

A franciák tervezik egy jobban felfegyverzett rohamdeszant változat kialakítását 10 éven belül, valamikor betettem ebbe a topikba. Így a harcértéke már összevethető lesz az akkor már 30+ éves oláh helikopterekkel :D
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 572
113
x62fa5bf666316100184611.jpg.pagespeed.ic.3WOr1EKun0.webp
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 572
113
Én inkább ezt a képet raktam volna be, kicsit újjab...!
Csak mert mindig az a nyafi lassan jön a vas.

Szingapúr 2016ban rendelt, 2022-ban érkezik az első.

Magyarország 2018 decemberében rendelt, 2023-ban érkezik az első.

6 év vs. 4,5-5 év.