• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 761
35 953
113
Mert kéne.
Ahogy a Spike mellett az irányított 70 molis rakéták, esezleg a M134 Minigun (németeknek van).
Kérdés, hogy mennyiért teszik rá a franciák a töltőcsövet így utólag megrendelve. A helikopter kb. 1300 km-es hatótávval bír vagyis 650 km oda-vissza. Nem látom, hogy ez miért ne lenne elég a nálunk elképzelhető műveletek 99%-ára...
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 580
8 189
113
Kérdés, hogy mennyiért teszik rá a franciák a töltőcsövet így utólag megrendelve. A helikopter kb. 1300 km-es hatótávval bír vagyis 650 km oda-vissza. Nem látom, hogy ez miért ne lenne elég a nálunk elképzelhető műveletek 99%-ára...
Nem utólag kellett volna rájönni...úgy minden drágább.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 070
31 005
113
Kérdés, hogy mennyiért teszik rá a franciák a töltőcsövet így utólag megrendelve. A helikopter kb. 1300 km-es hatótávval bír vagyis 650 km oda-vissza. Nem látom, hogy ez miért ne lenne elég a nálunk elképzelhető műveletek 99%-ára...
Ez az adat azért elég változó.Mekkora terheléssel,és milyen repülősi profillal?Tényleges bevetésen ez sokkal kisebb.
Olyan ez,mint egy hk 500km-es hatótávja-jó minőségűsik úton,egyenletes sebességgel,....Jó terepen meg kb csak a fele.Harci műveletekben,kemény,esetleg tereperőditésekkel előkészitett terepen meg negyede.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 761
35 953
113
Nem utólag kellett volna rájönni...úgy minden drágább.
Akkor még nem sejtettük hogy KC-390-es lesz a befutó gép...
Talán a 6 SOF gépnél lehet értelme a légi utántöltésnek...


Ez az adat azért elég változó.Mekkora terheléssel,és milyen repülősi profillal?Tényleges bevetésen ez sokkal kisebb.
Olyan ez,mint egy hk 500km-es hatótávja-jó minőségűsik úton,egyenletes sebességgel,....Jó terepen meg kb csak a fele.Harci műveletekben,kemény,esetleg tereperőditésekkel előkészitett terepen meg negyede.
Ezért írtam, hogy "kb." mert talán nincs két olyan egyforma eset, amikor ugyanakkora gép hatótávja a sok változó miatt. Magyarország nagyjából 500 km hosszában - kétszer oda-vissza végig repüli egy töltéssel a H225M. Nem biztos hogy kell nekünk légi utántöltési képesség helikopterre.
Próba szintjén volt már rajt Hellfiere is.Két korlátozott teherbirású függesztő pontja van,nem egy csataheli.
Korlátozott teherbírású függesztő?
Elbír egy Exocetet aminek 670 kg darabja. Nem "csataheli", de elvben két féltonnás bombát is vihetne...
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
A román változat az eredetileg búr-zsidó közös programban kidolgozott Gunship Oryx/Puma egy modernebb verziója.
DnmqAdDUwAAYDQl

Vagyis egy harci-szállitó gép.
A mieink azonban csak önvédelmi fegyverzettel láthatóak el érdemben.Max a H145M szintű fegyverzetet tud hordani,nem többet.
Honnan a picsabol tudod te ezt a kamion kormánya mögül? Hihetetlen, hogy minden tudás birtokában vagy.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 070
31 005
113
Magyarország nagyjából 500 km hosszában - kétszer oda-vissza végig repüli egy töltéssel a H225M
Csak egyszer,oda vissza,szélcsndben és érdemi terhelés nélkül.
Elbír egy Exocetet aminek 670 kg darabja. Nem "csataheli", de elvben két féltonnás bombát is vihetne...
Függesztőpont kevés,és rossz kialakitásu.Nem a teherbirás kevés,hanem nincs hova függeszteni érdemi fegyverzetet.Román gépek teherbirása kisebb,de van hova függeszteni fegyverzetet.
Féltonnás bombákkal meg max jégtorlaszt bombázhatsz,nem frontvonalban ellenséges célt.Az lényegében célrepülést jelentene az ellen csapatlégvédelmének.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 431
46 320
113
Ez az adat azért elég változó.Mekkora terheléssel,és milyen repülősi profillal?Tényleges bevetésen ez sokkal kisebb.
Olyan ez,mint egy hk 500km-es hatótávja-jó minőségűsik úton,egyenletes sebességgel,....Jó terepen meg kb csak a fele.Harci műveletekben,kemény,esetleg tereperőditésekkel előkészitett terepen meg negyede.
Nyilván csak a mi H225-öseink hatótávja csökken, a Mi-17-esé természtesen azonnal elkezd növekedni, ahogy egyre több mindent visz! :hadonaszos:
Objektivitást, ide nekem...!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 070
31 005
113
Nyilván csak a mi H225-öseink hatótávja csökken, a Mi-17-esé természtesen azonnal elkezd növekedni, ahogy egyre több mindent visz! :hadonaszos:
Objektivitást, ide nekem...!
?????Irtam én ilyet?Minden technikára igaz,hogy a gyárak gondosan egy ideális viszonyok közötti elméleti maximumot adnak meg.Azt a gyakorlatban kihasználni legfeljebb üresen való áttelepüléskor lehet,ha sikerül hozzá ideális időjárást is kifogni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 070
31 005
113
Miért annak vettük?
Ezen kívül még a hastánc meg a biliárd sem megy neki. Ezen nem óhajtasz sopánkodni? o_O
?????Mivan Huszárom,birkozó végterméket vacsoráztál?Hozzászoltam egy folyó társalgáshoz,tán nem tetszik?Mert ha nem tetszik,ismered a magastorony elméletet?
 
  • Vicces
Reactions: fitom

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 431
46 320
113
Akkor ennyi új információ van a HT cikkben és ez sem pozitív hír :confused:
Nem utólag kellett volna rájönni...úgy minden drágább.
Srácok! Már megint olyan dolgon sopánkodtok, amit teljesen lényegtelen! Egyszerűen hihetetlen.
Ez kb. akkora probléma, hogy most mennyi VIP széket rendeltünk a H145M-hez.
A töltőcsonk művelet előtt fel-, és leszerelhető. Itt nem arra kell gondolni, hogy depo szintű nagyjavítás kell ahhoz, hogy felkerüljenek a gépekre a csonkok. A gép üzemanyag tendszerét nem kell átalakítani.
Annyiban drágíthat még, hogy gondolom megdrágítja a kiképzést, meg a gépek gyári tesztelését...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 761
35 953
113
Srácok! Már megint olyan dolgon sopánkodtok, amit teljesen lényegtelen! Egyszerűen hihetetlen.
Ez kb. akkora probléma, hogy most mennyi VIP széket rendeltünk a H145M-hez.
A töltőcsonk művelet előtt fel-, és leszerelhető. Itt nem arra kell gondolni, hogy depo szintű nagyjavítás kell ahhoz, hogy felkerüljenek a gépekre a csonkok. A gép üzemanyag tendszerét nem kell átalakítani.
Annyiban drágíthat még, hogy gondolom megdrágítja a kiképzést, meg a gépek gyári tesztelését...
Azért ez nem ilyen egyszerű, hogy utólag megrendeljük a csövet, aztán a karbantartók majd felteszik. Ezeket a gépeket alapból így kell legyártani:

"Mivel az a brazil KC-390 lett, amely rendelkezik légi utántöltési kapacitással, ezt ki lehetne használni a helikopterek esetében is. A brazilok már folytattak ilyen célú tesztelést, vagyis a gép alkalmas kis repülési sebesség mellett is az üzemanyag-átadásra. A H225M pedig a megrendelő igénye alapján felszerelhető a vételhez szükséges berendezéssel, bár a gyártósoron látott leendő magyar gépen nem voltak ott a szükséges felerősítési csomópontok. Az utólagos átalakítás lehetősége azonban megvan, bár döntés még nem született. Ez a látszólagosnál sokkal komplexebb átalakítást igényel, hiszen az üzemanyag-rendszer mennyiségmérőit is módosítani kell."

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 431
46 320
113
?????Irtam én ilyet?Minden technikára igaz,hogy a gyárak gondosan egy ideális viszonyok közötti elméleti maximumot adnak meg.Azt a gyakorlatban kihasználni legfeljebb üresen való áttelepüléskor lehet,ha sikerül hozzá ideális időjárást is kifogni.
És ezt nem először csinálod meg...
A hatótáv téma a Mi-17-es összehasonlítástól indult. Elkezdesz okoskodni, hogy a katalógus adat igy meg úgy.... Mintha itt nem lenne vele mindenki tisztában, hogy a hatótávolsag MINDEN repülő eszköznél a terheléstől függ.


?????Mivan Huszárom,birkozó végterméket vacsoráztál?Hozzászoltam egy folyó társalgáshoz,tán nem tetszik?Mert ha nem tetszik,ismered a magastorony elméletet?
Mint egy holdkóros vénember. Ha kell ha nem, te beleugatod az airbe az előre bekészített tematikát. Miközben nem tudod, hogy mihez szóltál hozzá. De igazság szerint mindegy is! A trigger az trigger....
Állított neked olyat bárki is, hogy "csataheli"?

De neked mindenképpen kell egy kis lélekmelengető "már megint szart vettünk", meg egy "de bezzeg a románok.." kiselőadást tartani.
Ha jól emlékszem a búrok már meg voltak említve. Most már csak McNamara hiányzik. Hja meg hogy a NER miatt szar az egész.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 223
119 890
113
És ezt nem először csinálod meg...
A hatótáv téma a Mi-17-es összehasonlítástól indult. Elkezdesz okoskodni, hogy a katalógus adat igy meg úgy.... Mintha itt nem lenne vele mindenki tisztában, hogy a hatótávolsag MINDEN repülő eszköznél a terheléstől függ.



Mint egy holdkóros vénember. Ha kell ha nem, te beleugatod az airbe az előre bekészített tematikát. Miközben nem tudod, hogy mihez szóltál hozzá. De igazság szerint mindegy is! A trigger az trigger....
Állított neked olyat bárki is, hogy "csataheli"?

De neked mindenképpen kell egy kis lélekmelengető "már megint szart vettünk", meg egy "de bezzeg a románok.." kiselőadást tartani.
Ha jól emlékszem a búrok már meg voltak említve. Most már csak McNamara hiányzik. Hja meg hogy a NER miatt szar az egész.
Szerintem most túltolod kicsit huszár, mert nem állított ilyet.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 431
46 320
113
Azért ez nem ilyen egyszerű, hogy utólag megrendeljük a csövet, aztán a karbantartók majd felteszik. Ezeket a gépeket alapból így kell legyártani:

"Mivel az a brazil KC-390 lett, amely rendelkezik légi utántöltési kapacitással, ezt ki lehetne használni a helikopterek esetében is. A brazilok már folytattak ilyen célú tesztelést, vagyis a gép alkalmas kis repülési sebesség mellett is az üzemanyag-átadásra. A H225M pedig a megrendelő igénye alapján felszerelhető a vételhez szükséges berendezéssel, bár a gyártósoron látott leendő magyar gépen nem voltak ott a szükséges felerősítési csomópontok. Az utólagos átalakítás lehetősége azonban megvan, bár döntés még nem született. Ez a látszólagosnál sokkal komplexebb átalakítást igényel, hiszen az üzemanyag-rendszer mennyiségmérőit is módosítani kell."

És honnan tudod, hogy melyik gépek voltak a gyártósoron?
16 gépről beszélünk, amelyiknek csak egy része lesz/lehet alkalmas az utántöltésre.
Tehát?
Már megint mindenki sokkal jobban tudja, hogy mire van szüksége, (és főleg pénze!) a Magyar Honvédségnek, mint önmaga.