Mert kéne.
Ahogy a Spike mellett az irányított 70 molis rakéták, esezleg a M134 Minigun (németeknek van).
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mert kéne.
Kérdés, hogy mennyiért teszik rá a franciák a töltőcsövet így utólag megrendelve. A helikopter kb. 1300 km-es hatótávval bír vagyis 650 km oda-vissza. Nem látom, hogy ez miért ne lenne elég a nálunk elképzelhető műveletek 99%-ára...Mert kéne.
Ahogy a Spike mellett az irányított 70 molis rakéták, esezleg a M134 Minigun (németeknek van).
Nem utólag kellett volna rájönni...úgy minden drágább.Kérdés, hogy mennyiért teszik rá a franciák a töltőcsövet így utólag megrendelve. A helikopter kb. 1300 km-es hatótávval bír vagyis 650 km oda-vissza. Nem látom, hogy ez miért ne lenne elég a nálunk elképzelhető műveletek 99%-ára...
Ez az adat azért elég változó.Mekkora terheléssel,és milyen repülősi profillal?Tényleges bevetésen ez sokkal kisebb.Kérdés, hogy mennyiért teszik rá a franciák a töltőcsövet így utólag megrendelve. A helikopter kb. 1300 km-es hatótávval bír vagyis 650 km oda-vissza. Nem látom, hogy ez miért ne lenne elég a nálunk elképzelhető műveletek 99%-ára...
Próba szintjén volt már rajt Hellfiere is.Két korlátozott teherbirású függesztő pontja van,nem egy csataheli.Igazából a szenzortoronyal párhuzamosított fegyveren kívül pont ugyan azokat tudja hordani.
Akkor még nem sejtettük hogy KC-390-es lesz a befutó gép...Nem utólag kellett volna rájönni...úgy minden drágább.
Ezért írtam, hogy "kb." mert talán nincs két olyan egyforma eset, amikor ugyanakkora gép hatótávja a sok változó miatt. Magyarország nagyjából 500 km hosszában - kétszer oda-vissza végig repüli egy töltéssel a H225M. Nem biztos hogy kell nekünk légi utántöltési képesség helikopterre.Ez az adat azért elég változó.Mekkora terheléssel,és milyen repülősi profillal?Tényleges bevetésen ez sokkal kisebb.
Olyan ez,mint egy hk 500km-es hatótávja-jó minőségűsik úton,egyenletes sebességgel,....Jó terepen meg kb csak a fele.Harci műveletekben,kemény,esetleg tereperőditésekkel előkészitett terepen meg negyede.
Korlátozott teherbírású függesztő?Próba szintjén volt már rajt Hellfiere is.Két korlátozott teherbirású függesztő pontja van,nem egy csataheli.
Akkor ennyi új információ van a HT cikkben és ez sem pozitív hírAz augusztusi Haditechnika szerint légi utántöltőképesség nélkül rendeltük meg. Mondjuk a fenti cikkben Maróth is ugyanezt mondta, annyi kiegészítéssel, hogy tárgyaltunk ennek a beszereléséről.
Honnan a picsabol tudod te ezt a kamion kormánya mögül? Hihetetlen, hogy minden tudás birtokában vagy.A román változat az eredetileg búr-zsidó közös programban kidolgozott Gunship Oryx/Puma egy modernebb verziója.
Vagyis egy harci-szállitó gép.
A mieink azonban csak önvédelmi fegyverzettel láthatóak el érdemben.Max a H145M szintű fegyverzetet tud hordani,nem többet.
Csak egyszer,oda vissza,szélcsndben és érdemi terhelés nélkül.Magyarország nagyjából 500 km hosszában - kétszer oda-vissza végig repüli egy töltéssel a H225M
Függesztőpont kevés,és rossz kialakitásu.Nem a teherbirás kevés,hanem nincs hova függeszteni érdemi fegyverzetet.Román gépek teherbirása kisebb,de van hova függeszteni fegyverzetet.Elbír egy Exocetet aminek 670 kg darabja. Nem "csataheli", de elvben két féltonnás bombát is vihetne...
Nyilván csak a mi H225-öseink hatótávja csökken, a Mi-17-esé természtesen azonnal elkezd növekedni, ahogy egyre több mindent visz!Ez az adat azért elég változó.Mekkora terheléssel,és milyen repülősi profillal?Tényleges bevetésen ez sokkal kisebb.
Olyan ez,mint egy hk 500km-es hatótávja-jó minőségűsik úton,egyenletes sebességgel,....Jó terepen meg kb csak a fele.Harci műveletekben,kemény,esetleg tereperőditésekkel előkészitett terepen meg negyede.
Miért annak vettük?Próba szintjén volt már rajt Hellfiere is.Két korlátozott teherbirású függesztő pontja van,nem egy csataheli.
Akkor ennyi új információ van a HT cikkben és ez sem pozitív hír
?????Irtam én ilyet?Minden technikára igaz,hogy a gyárak gondosan egy ideális viszonyok közötti elméleti maximumot adnak meg.Azt a gyakorlatban kihasználni legfeljebb üresen való áttelepüléskor lehet,ha sikerül hozzá ideális időjárást is kifogni.Nyilván csak a mi H225-öseink hatótávja csökken, a Mi-17-esé természtesen azonnal elkezd növekedni, ahogy egyre több mindent visz!
Objektivitást, ide nekem...!
"Megvizsgálják", hogy a hat SOF legyen-e/lehet-e légi után tölthető...nincs nyilvános döntés erről.Eddig nem arról volt szó, hogy 6 darab lesz utántölthető?
?????Mivan Huszárom,birkozó végterméket vacsoráztál?Hozzászoltam egy folyó társalgáshoz,tán nem tetszik?Mert ha nem tetszik,ismered a magastorony elméletet?Miért annak vettük?
Ezen kívül még a hastánc meg a biliárd sem megy neki. Ezen nem óhajtasz sopánkodni?
Akkor ennyi új információ van a HT cikkben és ez sem pozitív hír
Srácok! Már megint olyan dolgon sopánkodtok, amit teljesen lényegtelen! Egyszerűen hihetetlen.Nem utólag kellett volna rájönni...úgy minden drágább.
Azért ez nem ilyen egyszerű, hogy utólag megrendeljük a csövet, aztán a karbantartók majd felteszik. Ezeket a gépeket alapból így kell legyártani:Srácok! Már megint olyan dolgon sopánkodtok, amit teljesen lényegtelen! Egyszerűen hihetetlen.
Ez kb. akkora probléma, hogy most mennyi VIP széket rendeltünk a H145M-hez.
A töltőcsonk művelet előtt fel-, és leszerelhető. Itt nem arra kell gondolni, hogy depo szintű nagyjavítás kell ahhoz, hogy felkerüljenek a gépekre a csonkok. A gép üzemanyag tendszerét nem kell átalakítani.
Annyiban drágíthat még, hogy gondolom megdrágítja a kiképzést, meg a gépek gyári tesztelését...
És ezt nem először csinálod meg...?????Irtam én ilyet?Minden technikára igaz,hogy a gyárak gondosan egy ideális viszonyok közötti elméleti maximumot adnak meg.Azt a gyakorlatban kihasználni legfeljebb üresen való áttelepüléskor lehet,ha sikerül hozzá ideális időjárást is kifogni.
Mint egy holdkóros vénember. Ha kell ha nem, te beleugatod az airbe az előre bekészített tematikát. Miközben nem tudod, hogy mihez szóltál hozzá. De igazság szerint mindegy is! A trigger az trigger....?????Mivan Huszárom,birkozó végterméket vacsoráztál?Hozzászoltam egy folyó társalgáshoz,tán nem tetszik?Mert ha nem tetszik,ismered a magastorony elméletet?
Szerintem most túltolod kicsit huszár, mert nem állított ilyet.És ezt nem először csinálod meg...
A hatótáv téma a Mi-17-es összehasonlítástól indult. Elkezdesz okoskodni, hogy a katalógus adat igy meg úgy.... Mintha itt nem lenne vele mindenki tisztában, hogy a hatótávolsag MINDEN repülő eszköznél a terheléstől függ.
Mint egy holdkóros vénember. Ha kell ha nem, te beleugatod az airbe az előre bekészített tematikát. Miközben nem tudod, hogy mihez szóltál hozzá. De igazság szerint mindegy is! A trigger az trigger....
Állított neked olyat bárki is, hogy "csataheli"?
De neked mindenképpen kell egy kis lélekmelengető "már megint szart vettünk", meg egy "de bezzeg a románok.." kiselőadást tartani.
Ha jól emlékszem a búrok már meg voltak említve. Most már csak McNamara hiányzik. Hja meg hogy a NER miatt szar az egész.
És honnan tudod, hogy melyik gépek voltak a gyártósoron?Azért ez nem ilyen egyszerű, hogy utólag megrendeljük a csövet, aztán a karbantartók majd felteszik. Ezeket a gépeket alapból így kell legyártani:
"Mivel az a brazil KC-390 lett, amely rendelkezik légi utántöltési kapacitással, ezt ki lehetne használni a helikopterek esetében is. A brazilok már folytattak ilyen célú tesztelést, vagyis a gép alkalmas kis repülési sebesség mellett is az üzemanyag-átadásra. A H225M pedig a megrendelő igénye alapján felszerelhető a vételhez szükséges berendezéssel, bár a gyártósoron látott leendő magyar gépen nem voltak ott a szükséges felerősítési csomópontok. Az utólagos átalakítás lehetősége azonban megvan, bár döntés még nem született. Ez a látszólagosnál sokkal komplexebb átalakítást igényel, hiszen az üzemanyag-rendszer mennyiségmérőit is módosítani kell."