[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Mert kéne.
Ahogy a Spike mellett az irányított 70 molis rakéták, esezleg a M134 Minigun (németeknek van).
Kérdés, hogy mennyiért teszik rá a franciák a töltőcsövet így utólag megrendelve. A helikopter kb. 1300 km-es hatótávval bír vagyis 650 km oda-vissza. Nem látom, hogy ez miért ne lenne elég a nálunk elképzelhető műveletek 99%-ára...
 
Kérdés, hogy mennyiért teszik rá a franciák a töltőcsövet így utólag megrendelve. A helikopter kb. 1300 km-es hatótávval bír vagyis 650 km oda-vissza. Nem látom, hogy ez miért ne lenne elég a nálunk elképzelhető műveletek 99%-ára...
Nem utólag kellett volna rájönni...úgy minden drágább.
 
Kérdés, hogy mennyiért teszik rá a franciák a töltőcsövet így utólag megrendelve. A helikopter kb. 1300 km-es hatótávval bír vagyis 650 km oda-vissza. Nem látom, hogy ez miért ne lenne elég a nálunk elképzelhető műveletek 99%-ára...
Ez az adat azért elég változó.Mekkora terheléssel,és milyen repülősi profillal?Tényleges bevetésen ez sokkal kisebb.
Olyan ez,mint egy hk 500km-es hatótávja-jó minőségűsik úton,egyenletes sebességgel,....Jó terepen meg kb csak a fele.Harci műveletekben,kemény,esetleg tereperőditésekkel előkészitett terepen meg negyede.
 
Nem utólag kellett volna rájönni...úgy minden drágább.
Akkor még nem sejtettük hogy KC-390-es lesz a befutó gép...
Talán a 6 SOF gépnél lehet értelme a légi utántöltésnek...


Ez az adat azért elég változó.Mekkora terheléssel,és milyen repülősi profillal?Tényleges bevetésen ez sokkal kisebb.
Olyan ez,mint egy hk 500km-es hatótávja-jó minőségűsik úton,egyenletes sebességgel,....Jó terepen meg kb csak a fele.Harci műveletekben,kemény,esetleg tereperőditésekkel előkészitett terepen meg negyede.
Ezért írtam, hogy "kb." mert talán nincs két olyan egyforma eset, amikor ugyanakkora gép hatótávja a sok változó miatt. Magyarország nagyjából 500 km hosszában - kétszer oda-vissza végig repüli egy töltéssel a H225M. Nem biztos hogy kell nekünk légi utántöltési képesség helikopterre.
Próba szintjén volt már rajt Hellfiere is.Két korlátozott teherbirású függesztő pontja van,nem egy csataheli.
Korlátozott teherbírású függesztő?
Elbír egy Exocetet aminek 670 kg darabja. Nem "csataheli", de elvben két féltonnás bombát is vihetne...
 
A román változat az eredetileg búr-zsidó közös programban kidolgozott Gunship Oryx/Puma egy modernebb verziója.
DnmqAdDUwAAYDQl

Vagyis egy harci-szállitó gép.
A mieink azonban csak önvédelmi fegyverzettel láthatóak el érdemben.Max a H145M szintű fegyverzetet tud hordani,nem többet.
Honnan a picsabol tudod te ezt a kamion kormánya mögül? Hihetetlen, hogy minden tudás birtokában vagy.
 
  • Vicces
Reactions: Negan
Magyarország nagyjából 500 km hosszában - kétszer oda-vissza végig repüli egy töltéssel a H225M
Csak egyszer,oda vissza,szélcsndben és érdemi terhelés nélkül.
Elbír egy Exocetet aminek 670 kg darabja. Nem "csataheli", de elvben két féltonnás bombát is vihetne...
Függesztőpont kevés,és rossz kialakitásu.Nem a teherbirás kevés,hanem nincs hova függeszteni érdemi fegyverzetet.Román gépek teherbirása kisebb,de van hova függeszteni fegyverzetet.
Féltonnás bombákkal meg max jégtorlaszt bombázhatsz,nem frontvonalban ellenséges célt.Az lényegében célrepülést jelentene az ellen csapatlégvédelmének.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Ez az adat azért elég változó.Mekkora terheléssel,és milyen repülősi profillal?Tényleges bevetésen ez sokkal kisebb.
Olyan ez,mint egy hk 500km-es hatótávja-jó minőségűsik úton,egyenletes sebességgel,....Jó terepen meg kb csak a fele.Harci műveletekben,kemény,esetleg tereperőditésekkel előkészitett terepen meg negyede.
Nyilván csak a mi H225-öseink hatótávja csökken, a Mi-17-esé természtesen azonnal elkezd növekedni, ahogy egyre több mindent visz! :hadonaszos:
Objektivitást, ide nekem...!
 
Nyilván csak a mi H225-öseink hatótávja csökken, a Mi-17-esé természtesen azonnal elkezd növekedni, ahogy egyre több mindent visz! :hadonaszos:
Objektivitást, ide nekem...!
?????Irtam én ilyet?Minden technikára igaz,hogy a gyárak gondosan egy ideális viszonyok közötti elméleti maximumot adnak meg.Azt a gyakorlatban kihasználni legfeljebb üresen való áttelepüléskor lehet,ha sikerül hozzá ideális időjárást is kifogni.
 
Akkor ennyi új információ van a HT cikkben és ez sem pozitív hír :confused:
Nem utólag kellett volna rájönni...úgy minden drágább.
Srácok! Már megint olyan dolgon sopánkodtok, amit teljesen lényegtelen! Egyszerűen hihetetlen.
Ez kb. akkora probléma, hogy most mennyi VIP széket rendeltünk a H145M-hez.
A töltőcsonk művelet előtt fel-, és leszerelhető. Itt nem arra kell gondolni, hogy depo szintű nagyjavítás kell ahhoz, hogy felkerüljenek a gépekre a csonkok. A gép üzemanyag tendszerét nem kell átalakítani.
Annyiban drágíthat még, hogy gondolom megdrágítja a kiképzést, meg a gépek gyári tesztelését...
 
Srácok! Már megint olyan dolgon sopánkodtok, amit teljesen lényegtelen! Egyszerűen hihetetlen.
Ez kb. akkora probléma, hogy most mennyi VIP széket rendeltünk a H145M-hez.
A töltőcsonk művelet előtt fel-, és leszerelhető. Itt nem arra kell gondolni, hogy depo szintű nagyjavítás kell ahhoz, hogy felkerüljenek a gépekre a csonkok. A gép üzemanyag tendszerét nem kell átalakítani.
Annyiban drágíthat még, hogy gondolom megdrágítja a kiképzést, meg a gépek gyári tesztelését...
Azért ez nem ilyen egyszerű, hogy utólag megrendeljük a csövet, aztán a karbantartók majd felteszik. Ezeket a gépeket alapból így kell legyártani:

"Mivel az a brazil KC-390 lett, amely rendelkezik légi utántöltési kapacitással, ezt ki lehetne használni a helikopterek esetében is. A brazilok már folytattak ilyen célú tesztelést, vagyis a gép alkalmas kis repülési sebesség mellett is az üzemanyag-átadásra. A H225M pedig a megrendelő igénye alapján felszerelhető a vételhez szükséges berendezéssel, bár a gyártósoron látott leendő magyar gépen nem voltak ott a szükséges felerősítési csomópontok. Az utólagos átalakítás lehetősége azonban megvan, bár döntés még nem született. Ez a látszólagosnál sokkal komplexebb átalakítást igényel, hiszen az üzemanyag-rendszer mennyiségmérőit is módosítani kell."

 
?????Irtam én ilyet?Minden technikára igaz,hogy a gyárak gondosan egy ideális viszonyok közötti elméleti maximumot adnak meg.Azt a gyakorlatban kihasználni legfeljebb üresen való áttelepüléskor lehet,ha sikerül hozzá ideális időjárást is kifogni.
És ezt nem először csinálod meg...
A hatótáv téma a Mi-17-es összehasonlítástól indult. Elkezdesz okoskodni, hogy a katalógus adat igy meg úgy.... Mintha itt nem lenne vele mindenki tisztában, hogy a hatótávolsag MINDEN repülő eszköznél a terheléstől függ.


?????Mivan Huszárom,birkozó végterméket vacsoráztál?Hozzászoltam egy folyó társalgáshoz,tán nem tetszik?Mert ha nem tetszik,ismered a magastorony elméletet?
Mint egy holdkóros vénember. Ha kell ha nem, te beleugatod az airbe az előre bekészített tematikát. Miközben nem tudod, hogy mihez szóltál hozzá. De igazság szerint mindegy is! A trigger az trigger....
Állított neked olyat bárki is, hogy "csataheli"?

De neked mindenképpen kell egy kis lélekmelengető "már megint szart vettünk", meg egy "de bezzeg a románok.." kiselőadást tartani.
Ha jól emlékszem a búrok már meg voltak említve. Most már csak McNamara hiányzik. Hja meg hogy a NER miatt szar az egész.
 
És ezt nem először csinálod meg...
A hatótáv téma a Mi-17-es összehasonlítástól indult. Elkezdesz okoskodni, hogy a katalógus adat igy meg úgy.... Mintha itt nem lenne vele mindenki tisztában, hogy a hatótávolsag MINDEN repülő eszköznél a terheléstől függ.



Mint egy holdkóros vénember. Ha kell ha nem, te beleugatod az airbe az előre bekészített tematikát. Miközben nem tudod, hogy mihez szóltál hozzá. De igazság szerint mindegy is! A trigger az trigger....
Állított neked olyat bárki is, hogy "csataheli"?

De neked mindenképpen kell egy kis lélekmelengető "már megint szart vettünk", meg egy "de bezzeg a románok.." kiselőadást tartani.
Ha jól emlékszem a búrok már meg voltak említve. Most már csak McNamara hiányzik. Hja meg hogy a NER miatt szar az egész.
Szerintem most túltolod kicsit huszár, mert nem állított ilyet.
 
Azért ez nem ilyen egyszerű, hogy utólag megrendeljük a csövet, aztán a karbantartók majd felteszik. Ezeket a gépeket alapból így kell legyártani:

"Mivel az a brazil KC-390 lett, amely rendelkezik légi utántöltési kapacitással, ezt ki lehetne használni a helikopterek esetében is. A brazilok már folytattak ilyen célú tesztelést, vagyis a gép alkalmas kis repülési sebesség mellett is az üzemanyag-átadásra. A H225M pedig a megrendelő igénye alapján felszerelhető a vételhez szükséges berendezéssel, bár a gyártósoron látott leendő magyar gépen nem voltak ott a szükséges felerősítési csomópontok. Az utólagos átalakítás lehetősége azonban megvan, bár döntés még nem született. Ez a látszólagosnál sokkal komplexebb átalakítást igényel, hiszen az üzemanyag-rendszer mennyiségmérőit is módosítani kell."

És honnan tudod, hogy melyik gépek voltak a gyártósoron?
16 gépről beszélünk, amelyiknek csak egy része lesz/lehet alkalmas az utántöltésre.
Tehát?
Már megint mindenki sokkal jobban tudja, hogy mire van szüksége, (és főleg pénze!) a Magyar Honvédségnek, mint önmaga.