• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 590
34 334
113
És ezt nem először csinálod meg...
A hatótáv téma a Mi-17-es összehasonlítástól indult. Elkezdesz okoskodni, hogy a katalógus adat igy meg úgy.... Mintha itt nem lenne vele mindenki tisztában, hogy a hatótávolsag MINDEN repülő eszköznél a terheléstől függ.



Mint egy holdkóros vénember. Ha kell ha nem, te beleugatod az airbe az előre bekészített tematikát. Miközben nem tudod, hogy mihez szóltál hozzá. De igazság szerint mindegy is! A trigger az trigger....
Állított neked olyat bárki is, hogy "csataheli"?

De neked mindenképpen kell egy kis lélekmelengető "már megint szart vettünk", meg egy "de bezzeg a románok.." kiselőadást tartani.
Ha jól emlékszem a búrok már meg voltak említve. Most már csak McNamara hiányzik. Hja meg hogy a NER miatt szar az egész.
Nem Huszárom.Te lettél egy mindenbe belekötő szar propihuszár.
Felfegyverezhetőségről ment a diszkurzus,amihez hozzászoltam,és nem én hoztam fel az oláh Pumákat.Valamint @Aladeen hsz-ra reagáltam.Nem tetszik?
Leszarom a kötekető propihuszár fejedet.Most untam meg a szarakodó köteketésedet.Misz a francba ignorera.
 
  • Tetszik
Reactions: fitom

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Szerintem most túltolod kicsit huszár, mert nem állított ilyet.
Nem álított, csak olyan beszélgetésbe folyt bele, amit nem olvasott el:
Egyébként a Mi17-hez képest dupla akkora, 920 km, hatótávja lesz, többek közt, a gazdaságosabb fogyasztás miatt. Belső póttartállyal 1253 km, külső póttartályos hatótávhoz nincs megadott adat.

Kérdés, hogy mennyiért teszik rá a franciák a töltőcsövet így utólag megrendelve. A helikopter kb. 1300 km-es hatótávval bír vagyis 650 km oda-vissza. Nem látom, hogy ez miért ne lenne elég a nálunk elképzelhető műveletek 99%-ára...

Ez az adat azért elég változó.Mekkora terheléssel,és milyen repülősi profillal?Tényleges bevetésen ez sokkal kisebb.
Olyan ez,mint egy hk 500km-es hatótávja-jó minőségűsik úton,egyenletes sebességgel,....Jó terepen meg kb csak a fele.Harci műveletekben,kemény,esetleg tereperőditésekkel előkészitett terepen meg negyede.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Szerintem most túltolod kicsit huszár, mert nem állított ilyet.
Te magad állítottad le a fegyverzeti hülyeségét.
Merthogy a román verzió MINDENT IS tud. A miénk meg MAJD semmit.
Erre felvilágosítottad, hogy a forgatható gépágyú tornyon kivül mindent is fog tudni.
Hozzáteszem, hogy HA kérjük az ATGM integrációt, akkor biztosan nem a SOKAT által hordozott Spike fog rákerülni. Azt meg ugye nem várjuk, hogy majd a románok most kezdenek el ATGM-et modernizálni a gépeik életciklusának végén?!
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Nem Huszárom.Te lettél egy mindenbe belekötő szar propihuszár.
Felfegyverezhetőségről ment a diszkurzus,amihez hozzászoltam,és nem én hoztam fel az oláh Pumákat.Valamint @Aladeen hsz-ra reagáltam.Nem tetszik?
Leszarom a kötekető propihuszár fejedet.Most untam meg a szarakodó köteketésedet.Misz a francba ignorera.
Hurrá! :D
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 232
43 400
113
És honnan tudod, hogy melyik gépek voltak a gyártósoron?
16 gépről beszélünk, amelyiknek csak egy része lesz/lehet alkalmas az utántöltésre.
Tehát?
Már megint mindenki sokkal jobban tudja, hogy mire van szüksége, (és főleg pénze!) a Magyar Honvédségnek, mint önmaga.
Nem az a mondandóm lényege, hogy most a gyásortósoron lévő gép konkrétan milyen vagy melyik típusúak. A lényeg hogy nem lehet egy könnyen utólag átalakítani őket. Ha időben szóltak MH részéről, akkor tudják őket alapból olyanra építeni. Ha már majdnem kész a gép, akkor már nem vagy csak nagyon drágán lehet utántöltősre átalakítani. Szóval nem olyan egyszerű ahogy leírtad.

A töltőcsonk művelet előtt fel-, és leszerelhető. Itt nem arra kell gondolni, hogy depo szintű nagyjavítás kell ahhoz, hogy felkerüljenek a gépekre a csonkok. A gép üzemanyag rendszerét nem kell átalakítani.
Annyiban drágíthat még, hogy gondolom megdrágítja a kiképzést, meg a gépek gyári tesztelését...
Ez az állítás az általam berakott cikk szerint nem igaz. Ennél összetettebb a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Nem az a mondandóm lényege, hogy most a gyásortósoron lévő gép konkrétan milyen vagy melyik típusúak. A lényeg hogy nem lehet egy könnyen utólag átalakítani őket. Ha időben szóltak MH részéről, akkor tudják őket alapból olyanra építeni. Ha már majdnem kész a gép, akkor már nem vagy csak nagyon drágán lehet utántöltősre átalakítani. Szóval nem olyan egyszerű ahogy leírtad.


Ez az állítás az általam berakott cikk szerint nem igaz. Ennél összetettebb a dolog.
Ne húzd ki a gyufát nála az Aranysassal.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Nem az a mondandóm lényege, hogy most a gyásortósoron lévő gép konkrétan milyen vagy melyik típusúak. A lényeg hogy nem lehet egy könnyen utólag átalakítani őket. Ha időben szóltak MH részéről, akkor tudják őket alapból olyanra építeni. Ha már majdnem kész a gép, akkor már nem vagy csak nagyon drágán lehet utántöltősre átalakítani. Szóval nem olyan egyszerű ahogy leírtad.


Ez az állítás az általam berakott cikk szerint nem igaz. Ennél összetettebb a dolog.
Megmondanád, hogy honnan veszed, hogy mennyibe kerül az "átépítés"?
Mert már megint készpénzként állítasz dolgokat, amiről tökéletesen fingod sincs.
Nem lehet esetleg az a teljességgel elképzelhetetlen helyzet, hogy Maróthék gyárlátogatása előre el volt tervezve, mint utolsó megrendelést, specifikációt módosító áttárgyalási lehetőség? :cool:
Vagy feltételezzük, hogy Maróth olyan hülye, hogy úgy köt végleges szerződést a H225M-re, hogy bár a KC, még a megrendelés pillanatában nem volt ezer százalék, de mi már évek óta kerülgettük? És az elejétől képben volt az utántölthetőség.

Leírod:
Ha már majdnem kész a gép, akkor már nem vagy csak nagyon drágán lehet utántöltősre átalakítani.
Miközben még az Aranysasban is arról írnak hogy módosíthatóak a gépek.
Mi több, a combatant képein egyértelműen látszik, hogy az első magyar gép is még nagyon kezdeti fázisban volt a látogatás alkalmával.

Mi több én korábban azt olvastam magyar - de tűzközeli - forrásból, hogy a SOF konfig tartalmazza alapból a légi utántöltés lehetőségét.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Vogon and fitom

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Megmondanád, hogy honnan veszed, hogy mennyibe kerül az "átépítés"?
Mert már megint készpénzként állítasz dolgokat, amiről tökéletesen fingod sincs.
Nem lehet esetleg az a teljességgel elképzelhetetlen helyzet, hogy Maróthék gyárlátogatása előre el volt tervezve, mint utolsó megrendelést, specifikációt módosító áttárgyalási lehetőség? :cool:
Vagy feltételezzük, hogy Maróth olyan hülye, hogy úgy köt végleges szerződést a H225M-re, hogy bár a KC, még a megrendelés pillanatában nem volt ezer százalék, de mi már évek óta kerülgettük? És az elejétől képben volt az utántölthetőség.

Leírod:

Miközben még az Aranysasban is arról írnak hogy módosíthatóak a gépek.
Mi több, a combatant képein egyértelműen látszik, hogy az első magyar gép is még nagyon kezdeti fázisban volt a látogatás alkalmával.

Mi több én korábban azt olvastam magyar - de tűzközeli - forrásból, hogy a SOF konfig tartalmazza alapból a légi utántöltés lehetőségét.
Az Aranysas kormányzati lap lenne? Nem az egy ismeretterjesztő havi lap, amit így is kell kezelni. Egyéb iránt, majd megtudjuk a megrendelt konfigot, de mi a frásznak kellene nekünk forószárnyasokat utántölteni?
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Az Aranysas kormányzati lap lenne? Nem az egy ismeretterjesztő havi lap, amit így is kell kezelni. Egyéb iránt, majd megtudjuk a megrendelt konfigot, de mi a frásznak kellene nekünk forószárnyasokat utántölteni?
Nem véletlenül a SOF gépek rendelkeznek ezzel a képességgel. Különítmények mélységi kijuttatása alkalmával (és az ezzel járó nagyobb terhelés mellett) igen jól jöhet az! :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 578
113
Ezt igy értem. De mégis ellentmondás, hogy a Haditechnika, ami miniszteriumi lap mást ír.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Ezt igy értem. De mégis ellentmondás, hogy a Haditechnika, ami miniszteriumi lap mást ír.
Annyi lehet a megfejtés, amit itt korábban már fejtegettem.
A megrendelés pillanatában lehet, hogy tényleg nem volt belerendelve, de a szerződésbe nyitva hagyhattuk azt az opciót, hogy 2021 nyarán még lehet egy módosítási lehetőség.
Aztán lehet, hogy Maróthék csak előkészítést kértek a gépekbe, tekintve, hogy a covid kellős közepén, de még az orosz-ukrán konfliktus kitörése előtt volt ez a gyárlátogatás.
Értem ezalatt, hogy még nem volt a prioritás adva a költségvetésbe a HM-nek.
Különben azt tudom még elképzelni, hogy a kiképzés is drágítana egy jelentőset ezen, nem csak maga hardweres beépítés. Ráadásul, ahhoz, hogy képesség váljon ebből idehaza, nem elég a helikopterekre a csonk, de magát a folyamatot a braziloknál kellene begyakorolni.
Ehhez kellene masszív tapasztalattal rendelkező H225M, és ugyanakkor profi KC pilóta. Egy KC-H225M áttöltést valószínűleg nem 20 repült órával fogunk, és kell begyakorolni.
Jó, ha 2027-28-re lesz olyan pilóta állomány mindkét gépre, amelyikkel elkezdhetünk ilyenbe gondolkodni.
És mindehhez csak akkor szabad hozzákezdeni, ha utána tartósan és folyamatosan is gyakorolni tudjuk. (Azaz nem elég ehhez géptípusonként 1-2 jól képzett pilóta)
Nem véletlen, hogy a Gripeneknél is évente meg kell csinálni a pilótáknak az előírt számú kapcsolódást, mert ez az egyik legrizikósabb menőver. Pláne egy merevszárnyas-forgószárnyas viszonylatában.
Ha a 6 gépre mondanak egy olyan összeget, amiből mondjuk kijön a PKM cseréje, akkor logikus, hogy nem rendeltük be 2018-ban.
Ehhez nem kell az, hogy az utólagos módosítás aránytalanul drága legyen. Biztos lehetünk benne, hogyha a most odamegyünk az Airbushoz, hogy kéne még 4 gép, de már eredetileg is utántöltővel, akkor arra jóval többet fognak mondani (a sima géphez képest), mint amennyibe a berendezések beépítése okot adna.
Egyszerűen a gép jelentős képesség növekedése miatt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Hja mindezzel azt akarom mondani, hogy nem kéne előre kezet tördelni, meg mindennek elhordani a beszerzésért felelősöket. Utóbbira most még nem volt példa, de azonnal tudnék mondani 2-3 embert, aki hajlamos ilyenre egy elejtett - akár csak gyanús félmondatra is.
Lásd még: páncélos járművek álcafestése...
 
  • Vicces
  • Hűha
Reactions: formosa1 and fitom

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 780
113
(nem)meglepő módon ezt a linekt sem találta a fórumkereső, emlékül itt hagyom:
During this visit the first of six Special Operations Force (SOF) H225Ms, with construction number 590447 and customer code IRO011 was noted. The first H225M is expected to be delivered in 2025
HUN_H225.jpg

HUN_H225_1.jpg

HUN_H225_3.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 293
113
Majdnem két hét késéssel közölték le a gyárlátogatás hírét és a magyar tudósítások szövegét, képeit használták. Valószínűleg ezért nem volt linkelve. (És még félre is értették a magyar írásokat.)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 780
113
Majdnem két hét késéssel közölték le a gyárlátogatás hírét és a magyar tudósítások szövegét, képeit használták. Valószínűleg ezért nem volt linkelve. (És még félre is értették a magyar írásokat.)
Jaja, nem ismeretlenek számomra a képek, pusztán azért tettem be, hogy ez a nemzetközi szösszenet is meg legyen a "HTKA archivumban".
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

qkinight

New Member
2013. január 19.
5
4
3
A pilóták és a személyzet kiképzése/átképzése vajon már megkezdődött? A H145M-ről át ülni gondolom megoldható típus vizsgával.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen