[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Az egyik Airbus prosi szerint a "taktikai hatótávolság" 200 nm vagyis 370 km. Szolnokról felszállva ez tényleg lefedi a Kárpár-medence nagy részét.
Ja, hat ha meg mondjuk Afrikabol kell kimenekiteni valakiket, akkor majd a tobbit hozzagondoljak. Vagy visznek nekik babgulyast az arab boribe.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Ja, hat ha meg mondjuk Afrikabol kell kimenekiteni valakiket, akkor majd a tobbit hozzagondoljak. Vagy visznek nekik babgulyast az arab boribe.
Mert Afrikáig nincs tankolási lehetőség a földön? Meg majd csak úgy engedik berepülni a helinket?
Nem biztos hogy egy távoli evakiálási feladatra H225M a megoldás...
 
Mert Afrikáig nincs tankolási lehetőség a földön? Meg majd csak úgy engedik berepülni a helinket?
De, hogyne lenne. Leszallnak valamelyik arab allamban, begurulnak a kutra es megtankolnak. Ez persze senkinek nem szur szemet, igy ugyanolyan titokban tovabb is repulnek majd, a harom allammal odebb ottragadt/elfogott/stb emberekert. Egyertelmu.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G.
De, hogyne lenne. Leszallnak valamelyik arab allamban, begurulnak a kutra es megtankolnak. Ez persze senkinek nem szur szemet, igy ugyanolyan titokban tovabb is repulnek majd, a harom allammal odebb ottragadt/elfogott/stb emberekert. Egyertelmu.
Legutóbbi menekítés Szudánból volt, és ott Dzsibutiban szállt le a honvédségi Airbus gép , autókkal mentek az ott ragadtakért - ha jól tudom.
Persze, lehet Entebbeihez hasonló akcióra készülni, de kérdés, hogy mi ennek a valószínűsége: megéri-e erre költeni...
Szerintem a már előrehaladott állapotú helikopterneknél drága lehet utólag beszerelni. Talán az utolsó SOF gépek esetében lehet hogy rá kerül a töltőrúd...
 
Legutóbbi menekítés Szudánból volt, és ott Dzsibutiban szállt le a honvédségi Airbus gép , autókkal mentek az ott ragadtakért - ha jól tudom.
Persze, lehet Entebbeihez hasonló akcióra készülni, de kérdés, hogy mi ennek a valószínűsége: megéri-e erre költeni...
Latod, pontosan olyasmire gondoltam. Pont a valoszinusege miatt muszaj arra kolteni, mert az ilyen extrem helyzetekben azon is dol el a kivitelezhetoseg, hogy evekkel elotte meg lett-e rendelve ra peldaul a toltocsonk.
Szerintem a már előrehaladott állapotú helikopterneknél drága lehet utólag beszerelni.
Minden draga, nem ez a kerdes. Viszont ha van, akkor maris van extra kepesseg a kovetkezo 30 evre.
Talán az utolsó SOF gépek esetében lehet hogy rá kerül a töltőrúd...
En is abban bizom.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Nem volt olyanról szó, hogy a H-145M bepasszírozható egy tehergépbe? 2 szopókás H225M és az, hogy pár kis tesó akár közeli repterekre átpakolható, az sok mindenre elég lehetne. De lehet csak én emlékszem rosszul.
 
  • Tetszik
Reactions: J.G.
Nem volt olyanról szó, hogy a H-145M bepasszírozható egy tehergépbe? 2 szopókás H225M és az, hogy pár kis tesó akár közeli repterekre átpakolható, az sok mindenre elég lehetne. De lehet csak én emlékszem rosszul.
De, van rola video is az Atlasban, az A-400M doksiban, YTrol linkeltem anno.

Emellett az Atlasba a Pumat is bepakoltak:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: kw3v865 and Vogon
De, van rola video is az Atlasban, az A-400M doksiban, YTrol linkeltem anno.

Emellett az Atlasba a Pumat is bepakoltak:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezt azért jól szétszerelték ehhez...még a rotoragy sincs rajta!
 
A KC-390-be pont nem fér be sajnos, csak pápai C-17-esekebe meg az Atlasba...németek utóbbival vittek kettő 145-öst az afganisztáni menekítéshez...

Nem fontos a saját teher gép. Ha Afrika közepéről akarunk embereket kimenteni vagy más akció, ott nem kell feltétlen számolni egy nemzetközi embargóval, mint ahogy egy szomszédos állammal szemben nem számolunk nemzetközi segítséggel.
Ilyen távoli bevetéseknél lehet szerintem számolni azzal, hogy a NATO partnerek segítenek. Például kifuvaroztatunk egy-két ilyen kis gépet és egy áradás sújtotta területen tudunk élelmiszercsomagokat szállítani elzárt területekre. Vagy amit az igények megkívánnak.

Lokális konfliktusnál meg éppen mindegy lesz az, hogy el tudnánk vinni 1000 km-rel odébb.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Nem fontos a saját teher gép. Ha Afrika közepéről akarunk embereket kimenteni vagy más akció, ott nem kell feltétlen számolni egy nemzetközi embargóval, mint ahogy egy szomszédos állammal szemben nem számolunk nemzetközi segítséggel.
Ilyen távoli bevetéseknél lehet szerintem számolni azzal, hogy a NATO partnerek segítenek. Például kifuvaroztatunk egy-két ilyen kis gépet és egy áradás sújtotta területen tudunk élelmiszercsomagokat szállítani elzárt területekre. Vagy amit az igények megkívánnak.

Lokális konfliktusnál meg éppen mindegy lesz az, hogy el tudnánk vinni 1000 km-rel odébb.
Ezert is mondom, hogy nem a heliket kell tudnia cipelni a tehergepnek, hanem a gyalogsagi eszkozoket, pl 8x8-at jo lenne.

A heli, meg barmilyen repuloeszkoz lokalis konfliktusnal odarepul es kesz.
Tavolinal is legalabbis kirepul a meleg zonabol, aztan majd valahol osszeszedjuk.
 
Hat nem tudom, lóvizibiliti ék,de piros az ablakkeret. :D
Most ugy őszintén, van olyan hulye aki ezt a benga repulo teherautot nem veszi eszre de a felsegjelet kiszurja?
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Hat nem tudom, lóvizibiliti ék,de piros az ablakkeret. :D
Most ugy őszintén, van olyan hulye aki ezt a benga repulo teherautot nem veszi eszre de a felsegjelet kiszurja?
Azok a KI-lökhető ablakok (vészkijárat),viszont nemtom miért kívül piros...