[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Legalább 3 paraméter alapján mondtam véleményt, és a korábban bíráltakat még nem is említettem.
Gyakorlatilag csak 1 paraméterben, a hatótávolság tekintetében van előnyben a Karakál, minden másban rosszabb, mint a Mi-171Sh.
Jó lenne utánanézni mert az írónak úgy tűnik nem sikerült kimásolni az adatokat.
Rosoboronexport
Airbus

Max / Utazó sebesség:
  • Airbus 324/262
  • Mi-171Sh 250/230

A szállítható katonák száma is gyanús, a Mi-8-ba civil ejtőernyősből a 29 már hering kategória, hova férne el közel + 10 fő a 171Sh-nál ráadásul felszereléssel?
 
Jó lenne utánanézni mert az írónak úgy tűnik nem sikerült kimásolni az adatokat.
Rosoboronexport
Airbus

Max / Utazó sebesség:
  • Airbus 324/262
  • Mi-171Sh 250/230

A szállítható katonák száma is gyanús, a Mi-8-ba civil ejtőernyősből a 29 már hering kategória, hova férne el közel + 10 fő a 171Sh-nál ráadásul felszereléssel?
Nem darabra, hanem kilóra számolják az embert, hisz a max felszállótömeg mértékegysége nem kg nem darab.
 
Szóval a max felszálló tömeg mértékegysége nem darab, hanem kg.
(az előző hozzzászólást töröljétek légyszi).
 
  • Tetszik
Reactions: Faboo78
Szóval a max felszálló tömeg mértékegysége nem darab, hanem kg.
(az előző hozzzászólást töröljétek légyszi).
Az rendben van, pont ezért a 37 akkor se férne be ha tömegben oké lenne. A közel 6T meg a 37db is baromi sok. Még a CH-53K-nál is csak 30 ülés van. Orosz wiki közelebb áll az igazsághoz, 20 főt írnak az tömegben 3,2T.
 
Jó lenne utánanézni mert az írónak úgy tűnik nem sikerült kimásolni az adatokat.
Rosoboronexport
Airbus

Max / Utazó sebesség:
  • Airbus 324/262
  • Mi-171Sh 250/230

A szállítható katonák száma is gyanús, a Mi-8-ba civil ejtőernyősből a 29 már hering kategória, hova férne el közel + 10 fő a 171Sh-nál ráadásul felszereléssel?
A szerző is gyári oldalra hivatkozott:
http://roe.ru/eng/catalog/aerospace-systems/helicopters/mi-171sh/
Nyilván középre is tettek egy üléssort.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Nem tudom mi a bajod a h225m-el az nyilvánvaló hogy a mi-171sh-nak a teljesítménye jobb és közel áll a szivedhez is valószínűleg de a NATO szivehez nem annyira, hogy nekünk meglegyen engedve esetleges vásárlása és rendszeresitese :)

A Mi17 ráadásul rámpás, viszont az alkatrész ellátás területén orosz irányba függünk, ami a sátáni NATO ellen vívott orosz háborúban nem előny számunkra.
A 37 ejtőernyős szerintem "álló" helyet jelent, korábban három soros ülés elrendezésben sem volt ekkora kapacitása.
A 37 fő a terhelés (4-4,5 tonna) felső határát feszegeti. Egy ejtőernyős teljes felszereléssel, lőszerrel elég nehéz tud lenni.
Egyébként nekem is a Mi-17 a szimpatikusabb, az a helikopterek Kalasnyikovja, de a francia koptert választottuk.
 
A szerző is gyári oldalra hivatkozott:
http://roe.ru/eng/catalog/aerospace-systems/helicopters/mi-171sh/
Nyilván középre is tettek egy üléssort.
Nem az üléssor hiánya a gond, hanem hogy fizikailag nincs hely ennyi embernek. De még ha be is férne cipőkanállal, tömegben is jóval több mint amit vihet.
Itt egy kenyai fotó, középső sorral, ez a gép fele kb amit látunk:
335mi_17v_5_kenya_3.jpg
 
A statisztikai csúcsmagasság nem tudom pontosan mit jelent.
Statikus. Azaz függeszkedve tud ennyit - elméletben. (0 sebesség)
Minden helikopternek kisebb a függeszkedésben elérhető a csúcsmagassága.
A gond ott van, hogy @ravenlord híresen elméleti ürge. Egy autóskártyát képes bibliaként forgatni. Szerinte ha létezik olyan leírás, hogy egy BTR-re valaha feltettek egy 127mm-es gyorstüzelő hajóágyút, akkor azt fogja követelni, hogy az tegnapra alakítsák át az összes letárolt 80-asunkat ilyenre.
Nyilván a függeszkedési csúcsmagasság egy nagyon képlékeny dolog. Függ a hőmérséklettől, a légnyomástól, a helikopter terhelésétől (üzemanyag, arakomány).
Nyilván magasabban üzemelhetnek a Mi-8/17/171-es gépek, de egyrészt ez a különbség nem túl jelentős, másrészt pedig kit érdekel? A mi felhasználásunkban ez egy szimpla paraméter. Arról nem is beszélve, hogy a cégek honlapján PR adatok (szakadékban hátszéllel, miegymás) vannak megadva.
Valamivel csak fel kell hívni a figyelmet.
Afganisztánból vannak olyan felvételek, amikor az orosz helikopterek a magaslati repterekről nekifutással szállnak fel. És ott nem 6000 méterről volt szó. Egyszerűen kaptak rendes fegyver és üzemanyag terhelést, és így összességében kevesebbet kellett határon forgatni a hajtóműveket a ritka levegőben.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and borisz
Nem az üléssor hiánya a gond, hanem hogy fizikailag nincs hely ennyi embernek. De még ha be is férne cipőkanállal, tömegben is jóval több mint amit vihet.
Itt egy kenyai fotó, középső sorral, ez a gép fele kb amit látunk:
335mi_17v_5_kenya_3.jpg
Ne felejtsük el, hogy a Mi-8, ami a 171 alapja még az 1950-es évek (60-as évek elején) végén találták ki! Akkor a még egy hidegháborús katonának a felszerelése nem annyi volt, mint jelenleg egy könnyű lövésznek. Másrészt ezek a helikopterek igen jelentős mértékben belügyi feladatokra lettek tervezve.
Ott meg pláne nem kell komoly felszerelés.
 
Ne felejtsük el, hogy a Mi-8, ami a 171 alapja még az 1950-es évek (60-as évek elején) végén találták ki! Akkor a még egy hidegháborús katonának a felszerelése nem annyi volt, mint jelenleg egy könnyű lövésznek. Másrészt ezek a helikopterek igen jelentős mértékben belügyi feladatokra lettek tervezve.
Ott meg pláne nem kell komoly felszerelés.
A lényeg az lett volna hogy ravenlord szerint a HT táblázat a mérvadó és az Airbus hazudik, közben a fele rosszul van bemásolva és inkább az oroszok írtak olyan paramétereket ami már a Chinook kategóriát súrolja.
 
Folyamatos a H225M helikopter típusra való átképzés a dandárnál; a mai nappal újabb hajózók kezdték meg a gyakorlati repülőkiképzésüket a típuson.

"Természetesen a most gyakorlati repülőkiképzéseket megkezdő állomány nem számít kezdőnek, hiszen a H145M típuson már bizonyították rátermettségüket."

425330383_405752438803648_674199474914167481_n.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az Airbus H225M katonai helikopter
A Magyar Honvédség a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében 16 darab Airbus H225M típusú helikopter beszerzése mellett döntött. A H225M helikopter a világ számos országában már bizonyított konstrukció. A személy- és teherszállítási feladatok mellett képes külső súlyként függesztve terhek emelésére, tűzoltásra, kutató-mentő feladatok ellátására, és széles palettán fel is fegyverezhető. A helikopter hagyományos elrendezésű, öttollú kompozitanyagú fő- és négylapátos farokrotoros kialakítású. A helikopter sárkányszerkezete főként hagyományos, szegecselt dúralumínium lemezszerkezetű, de több szerkezeti elem már kompozitanyagú. A törzs jobb és bal oldalán is nagy méretű ajtók biztosítják a rakodást, illetve a 28 fő felfegyverzett légimozgékony deszant gyors ki- és beszállását. A szimmetrikusan, mindkét ajtó fölé rögzíthető lecsúszókötél (Fast Rope) biztosítja taktikai környezetben a katonák gyors kijuttatását. A futómű hagyományosnak mondható, egy orr- és két főfutóból álló kerekes kialakítású, amely a légellenállás csökkentése érdekében félig behúzható a törzsbe és a félszárnyakba. A pilótafülke védelmét 12,7 mm-esűrméretű lövedékek ellen a hajózószemélyzet kevlárlemezekkel védett ülései szolgálják. A helikopter üres tömege 5700 kg, maximális felszállótömege 11 000 kg. A két Turbomeca Makila 2A típusú – egyenként 1784 kW-os(2390 LE) maximális teljesítményű gázturbina – a reduktor előtt kapott helyet. Ezzel az erőforrással a helikopter 262 km/h repülési sebességre képes 920 km hatótávolság mellett. Repülési csúcsmagassága 6000 méter. Gépjárműveket, lövegeket és más terhet külső függesztményként tud szállítani 4750 kg tömegig. Az alkalmazott csörlő 272 kg-osteherbírása
biztosítja, hogy egyszerre két embert is a fedélzetre lehessen emelni. A helikopter kiemelkedő tulajdonságainak része a fejlett avionikai rendszere is, amely valóban a 21. század színvonalát képviseli. A szorosan kooperáló számítógépek összehangolva, egymásra támaszkodva működnek. Közös rendszer dolgozza fel a nyomásszenzorokból származó repülési adatokat (sebesség, magasság), a hajtómű-ellenőrzés és -szabályozás adatait, a navigációt, a repülés stabilitását biztosító robotpilótát, illetve a fegyverrendszert érintő információkat. A pilóták munkáját korszerű integrált kijelzők segítik. Az Airbus H225M éjjellátó készülékkel felszerelve, nappal és éjszaka, egyszerű és bonyolult időjárási viszonyok között is, akár földközeli magasságon is képes repülni. Az időjárásradart a helikopter orr-részébe építették be. A Magyarország által rendelt helikopterek TTH (Tactical Transport Helicopter), illetve SOF (Special Operation Forces) felszereltséggel érkeznek. A H225M-be is a H145M típusról már ismert HForce-rendszert építették be. Az Airbus H225M katonai helikopter irányított és nem irányított rakéták hordozására, 7,62 mm-es, 12,7 mm-esés 20 mm-es, csöves fegyverek alkalmazására, felderítésre, megfigyelésre és célmegjelölésre is képes. A tehertérajtóba 12,7 mm-esnehéz géppuska vagy 20 mm-esgépágyú rögzíthető, míg a kétoldali ablakokba 7,62 mm-esgéppuskák kerülhetnek. A helikopterek oldalán kialakított függesztési pontok több különböző, HForce-rendszer által kezelhető fegyverrendszer rögzítését teszik lehetővé. Rögzíthetők 68 mm-esvagy 70 mm-esirányított és nem irányított rakéták, különböző méretű hagyományos bombák, illetve 20 mm-esgéppuskakonténer is. (Az Airbus Gyulán fogaskerekeket, reduktorokat, és a gyár valamennyi típusát kiszolgáló meghajtáselemeket előállító helikopterrészegység-gyárat alapított az elmúlt években, így az új H225-öshelikoptereket már az új gyulai gyárban készült helikopter-alkatrészekkel szerelik fel.)