• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
Legalább 3 paraméter alapján mondtam véleményt, és a korábban bíráltakat még nem is említettem.
Gyakorlatilag csak 1 paraméterben, a hatótávolság tekintetében van előnyben a Karakál, minden másban rosszabb, mint a Mi-171Sh.
Jó lenne utánanézni mert az írónak úgy tűnik nem sikerült kimásolni az adatokat.
Rosoboronexport
Airbus

Max / Utazó sebesség:
  • Airbus 324/262
  • Mi-171Sh 250/230

A szállítható katonák száma is gyanús, a Mi-8-ba civil ejtőernyősből a 29 már hering kategória, hova férne el közel + 10 fő a 171Sh-nál ráadásul felszereléssel?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 507
113
Jó lenne utánanézni mert az írónak úgy tűnik nem sikerült kimásolni az adatokat.
Rosoboronexport
Airbus

Max / Utazó sebesség:
  • Airbus 324/262
  • Mi-171Sh 250/230

A szállítható katonák száma is gyanús, a Mi-8-ba civil ejtőernyősből a 29 már hering kategória, hova férne el közel + 10 fő a 171Sh-nál ráadásul felszereléssel?
Nem darabra, hanem kilóra számolják az embert, hisz a max felszállótömeg mértékegysége nem kg nem darab.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 507
113
Szóval a max felszálló tömeg mértékegysége nem darab, hanem kg.
(az előző hozzzászólást töröljétek légyszi).
 
  • Tetszik
Reactions: Faboo78

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
Szóval a max felszálló tömeg mértékegysége nem darab, hanem kg.
(az előző hozzzászólást töröljétek légyszi).
Az rendben van, pont ezért a 37 akkor se férne be ha tömegben oké lenne. A közel 6T meg a 37db is baromi sok. Még a CH-53K-nál is csak 30 ülés van. Orosz wiki közelebb áll az igazsághoz, 20 főt írnak az tömegben 3,2T.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 916
14 724
113
Jó lenne utánanézni mert az írónak úgy tűnik nem sikerült kimásolni az adatokat.
Rosoboronexport
Airbus

Max / Utazó sebesség:
  • Airbus 324/262
  • Mi-171Sh 250/230

A szállítható katonák száma is gyanús, a Mi-8-ba civil ejtőernyősből a 29 már hering kategória, hova férne el közel + 10 fő a 171Sh-nál ráadásul felszereléssel?
A szerző is gyári oldalra hivatkozott:
http://roe.ru/eng/catalog/aerospace-systems/helicopters/mi-171sh/
Nyilván középre is tettek egy üléssort.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
Nem tudom mi a bajod a h225m-el az nyilvánvaló hogy a mi-171sh-nak a teljesítménye jobb és közel áll a szivedhez is valószínűleg de a NATO szivehez nem annyira, hogy nekünk meglegyen engedve esetleges vásárlása és rendszeresitese :)

A Mi17 ráadásul rámpás, viszont az alkatrész ellátás területén orosz irányba függünk, ami a sátáni NATO ellen vívott orosz háborúban nem előny számunkra.
A 37 ejtőernyős szerintem "álló" helyet jelent, korábban három soros ülés elrendezésben sem volt ekkora kapacitása.
A 37 fő a terhelés (4-4,5 tonna) felső határát feszegeti. Egy ejtőernyős teljes felszereléssel, lőszerrel elég nehéz tud lenni.
Egyébként nekem is a Mi-17 a szimpatikusabb, az a helikopterek Kalasnyikovja, de a francia koptert választottuk.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
A szerző is gyári oldalra hivatkozott:
http://roe.ru/eng/catalog/aerospace-systems/helicopters/mi-171sh/
Nyilván középre is tettek egy üléssort.
Nem az üléssor hiánya a gond, hanem hogy fizikailag nincs hely ennyi embernek. De még ha be is férne cipőkanállal, tömegben is jóval több mint amit vihet.
Itt egy kenyai fotó, középső sorral, ez a gép fele kb amit látunk:
335mi_17v_5_kenya_3.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A statisztikai csúcsmagasság nem tudom pontosan mit jelent.
Statikus. Azaz függeszkedve tud ennyit - elméletben. (0 sebesség)
Minden helikopternek kisebb a függeszkedésben elérhető a csúcsmagassága.
A gond ott van, hogy @ravenlord híresen elméleti ürge. Egy autóskártyát képes bibliaként forgatni. Szerinte ha létezik olyan leírás, hogy egy BTR-re valaha feltettek egy 127mm-es gyorstüzelő hajóágyút, akkor azt fogja követelni, hogy az tegnapra alakítsák át az összes letárolt 80-asunkat ilyenre.
Nyilván a függeszkedési csúcsmagasság egy nagyon képlékeny dolog. Függ a hőmérséklettől, a légnyomástól, a helikopter terhelésétől (üzemanyag, arakomány).
Nyilván magasabban üzemelhetnek a Mi-8/17/171-es gépek, de egyrészt ez a különbség nem túl jelentős, másrészt pedig kit érdekel? A mi felhasználásunkban ez egy szimpla paraméter. Arról nem is beszélve, hogy a cégek honlapján PR adatok (szakadékban hátszéllel, miegymás) vannak megadva.
Valamivel csak fel kell hívni a figyelmet.
Afganisztánból vannak olyan felvételek, amikor az orosz helikopterek a magaslati repterekről nekifutással szállnak fel. És ott nem 6000 méterről volt szó. Egyszerűen kaptak rendes fegyver és üzemanyag terhelést, és így összességében kevesebbet kellett határon forgatni a hajtóműveket a ritka levegőben.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem az üléssor hiánya a gond, hanem hogy fizikailag nincs hely ennyi embernek. De még ha be is férne cipőkanállal, tömegben is jóval több mint amit vihet.
Itt egy kenyai fotó, középső sorral, ez a gép fele kb amit látunk:
335mi_17v_5_kenya_3.jpg
Ne felejtsük el, hogy a Mi-8, ami a 171 alapja még az 1950-es évek (60-as évek elején) végén találták ki! Akkor a még egy hidegháborús katonának a felszerelése nem annyi volt, mint jelenleg egy könnyű lövésznek. Másrészt ezek a helikopterek igen jelentős mértékben belügyi feladatokra lettek tervezve.
Ott meg pláne nem kell komoly felszerelés.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
Ne felejtsük el, hogy a Mi-8, ami a 171 alapja még az 1950-es évek (60-as évek elején) végén találták ki! Akkor a még egy hidegháborús katonának a felszerelése nem annyi volt, mint jelenleg egy könnyű lövésznek. Másrészt ezek a helikopterek igen jelentős mértékben belügyi feladatokra lettek tervezve.
Ott meg pláne nem kell komoly felszerelés.
A lényeg az lett volna hogy ravenlord szerint a HT táblázat a mérvadó és az Airbus hazudik, közben a fele rosszul van bemásolva és inkább az oroszok írtak olyan paramétereket ami már a Chinook kategóriát súrolja.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 987
113
Az Airbus H225M katonai helikopter
A Magyar Honvédség a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében 16 darab Airbus H225M típusú helikopter beszerzése mellett döntött. A H225M helikopter a világ számos országában már bizonyított konstrukció. A személy- és teherszállítási feladatok mellett képes külső súlyként függesztve terhek emelésére, tűzoltásra, kutató-mentő feladatok ellátására, és széles palettán fel is fegyverezhető. A helikopter hagyományos elrendezésű, öttollú kompozitanyagú fő- és négylapátos farokrotoros kialakítású. A helikopter sárkányszerkezete főként hagyományos, szegecselt dúralumínium lemezszerkezetű, de több szerkezeti elem már kompozitanyagú. A törzs jobb és bal oldalán is nagy méretű ajtók biztosítják a rakodást, illetve a 28 fő felfegyverzett légimozgékony deszant gyors ki- és beszállását. A szimmetrikusan, mindkét ajtó fölé rögzíthető lecsúszókötél (Fast Rope) biztosítja taktikai környezetben a katonák gyors kijuttatását. A futómű hagyományosnak mondható, egy orr- és két főfutóból álló kerekes kialakítású, amely a légellenállás csökkentése érdekében félig behúzható a törzsbe és a félszárnyakba. A pilótafülke védelmét 12,7 mm-esűrméretű lövedékek ellen a hajózószemélyzet kevlárlemezekkel védett ülései szolgálják. A helikopter üres tömege 5700 kg, maximális felszállótömege 11 000 kg. A két Turbomeca Makila 2A típusú – egyenként 1784 kW-os(2390 LE) maximális teljesítményű gázturbina – a reduktor előtt kapott helyet. Ezzel az erőforrással a helikopter 262 km/h repülési sebességre képes 920 km hatótávolság mellett. Repülési csúcsmagassága 6000 méter. Gépjárműveket, lövegeket és más terhet külső függesztményként tud szállítani 4750 kg tömegig. Az alkalmazott csörlő 272 kg-osteherbírása
biztosítja, hogy egyszerre két embert is a fedélzetre lehessen emelni. A helikopter kiemelkedő tulajdonságainak része a fejlett avionikai rendszere is, amely valóban a 21. század színvonalát képviseli. A szorosan kooperáló számítógépek összehangolva, egymásra támaszkodva működnek. Közös rendszer dolgozza fel a nyomásszenzorokból származó repülési adatokat (sebesség, magasság), a hajtómű-ellenőrzés és -szabályozás adatait, a navigációt, a repülés stabilitását biztosító robotpilótát, illetve a fegyverrendszert érintő információkat. A pilóták munkáját korszerű integrált kijelzők segítik. Az Airbus H225M éjjellátó készülékkel felszerelve, nappal és éjszaka, egyszerű és bonyolult időjárási viszonyok között is, akár földközeli magasságon is képes repülni. Az időjárásradart a helikopter orr-részébe építették be. A Magyarország által rendelt helikopterek TTH (Tactical Transport Helicopter), illetve SOF (Special Operation Forces) felszereltséggel érkeznek. A H225M-be is a H145M típusról már ismert HForce-rendszert építették be. Az Airbus H225M katonai helikopter irányított és nem irányított rakéták hordozására, 7,62 mm-es, 12,7 mm-esés 20 mm-es, csöves fegyverek alkalmazására, felderítésre, megfigyelésre és célmegjelölésre is képes. A tehertérajtóba 12,7 mm-esnehéz géppuska vagy 20 mm-esgépágyú rögzíthető, míg a kétoldali ablakokba 7,62 mm-esgéppuskák kerülhetnek. A helikopterek oldalán kialakított függesztési pontok több különböző, HForce-rendszer által kezelhető fegyverrendszer rögzítését teszik lehetővé. Rögzíthetők 68 mm-esvagy 70 mm-esirányított és nem irányított rakéták, különböző méretű hagyományos bombák, illetve 20 mm-esgéppuskakonténer is. (Az Airbus Gyulán fogaskerekeket, reduktorokat, és a gyár valamennyi típusát kiszolgáló meghajtáselemeket előállító helikopterrészegység-gyárat alapított az elmúlt években, így az új H225-öshelikoptereket már az új gyulai gyárban készült helikopter-alkatrészekkel szerelik fel.)