[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Neeem, nem érted, a 6 mehet missziós területre, a többi legiparadera, oda nem kell önvédelem.



Ne baxx meg kormol is? Eddig azt hittem olyat csak a Mi-8/17 csinál, hogy nevettünk itt rajt! Ezekben Euró VIII-as motor kell hogy legyen. Bár ha WV akkor nem bizti.
Ezt a kormolós dolgot is érdemes megvitatni, mert a "bezzeg amerikai nem kormolós" helikopterek egyikének se fed rá a kiömlő gázcsóva a törzsre, vagy a faroktartó gerendára. Ha így lenne, valószínű azok is kormosak lennének, mert a helikopter hajtóművek közel stacioner üzemű, azaz lényegében állandó fordulatszámú gépek, ahol az emelőteljesítmény növelésekor a forgószárny lapátok szögét emelik meg, amihez nem többlet fordulatszám, hanem többlet nyomaték kell. Emiatt viszont a kollektív kar kezelésével a hajtóműveknek nem a fordulatszámát emelik meg (az is emelkedik ilyenkor, de nem számottevően) hanem a nyomatákát, tehát a tranziens (felfutó) állapotban a közel állandó fordulatszámhoz tartozó közel állandó levegőátfutás mellé többlet tüzelőanyag beáramoltatással (dúsabb keverék) érnek el nagyobb tengelyteljesítményt (nyomatékot).
Ebből fakadólag a tüzelőtérben ugyan gyorsabb lesz a lángfrontban az energiafelszabadulás, de több is lesz a reakcióban részt nem veveő kerozin molekulák kokszosodása, azaz a koromképződés.
Namost ugyanez vonatkozik az adott geometria mellett jelentősen növelt teljesítményű hajtóművekre is.
Márpedig ezekből sokféle van az UH-60, AH-64, CH-53, CH-47 gépcsaládok történetében, de ezek egyikénél se állnak a kiömlők úgy, hogy közel legyenek egy törzselemhez.

A "nem kormos" nyugati gépek közül az EH101-es két oldalsó hajtóműve határeset, a kiömlők már közelebb vannak a törzshöz, de kifelé állnak, némely példány haloványan így is kormos, míg a Wildcat megintcsak szét-felfele álló kiömlőkkel rendelkezik, melyek a hajtóműtér mögé vezeti az égésgázokat.
 
Ezt a kormolós dolgot is érdemes megvitatni, mert a "bezzeg amerikai nem kormolós" helikopterek egyikének se fed rá a kiömlő gázcsóva a törzsre, vagy a faroktartó gerendára. Ha így lenne, valószínű azok is kormosak lennének, mert a helikopter hajtóművek közel stacioner üzemű, azaz lényegében állandó fordulatszámú gépek, ahol az emelőteljesítmény növelésekor a forgószárny lapátok szögét emelik meg, amihez nem többlet fordulatszám, hanem többlet nyomaték kell. Emiatt viszont a kollektív kar kezelésével a hajtóműveknek nem a fordulatszámát emelik meg (az is emelkedik ilyenkor, de nem számottevően) hanem a nyomatákát, tehát a tranziens (felfutó) állapotban a közel állandó fordulatszámhoz tartozó közel állandó levegőátfutás mellé többlet tüzelőanyag beáramoltatással (dúsabb keverék) érnek el nagyobb tengelyteljesítményt (nyomatékot).
Ebből fakadólag a tüzelőtérben ugyan gyorsabb lesz a lángfrontban az energiafelszabadulás, de több is lesz a reakcióban részt nem veveő kerozin molekulák kokszosodása, azaz a koromképződés.
Namost ugyanez vonatkozik az adott geometria mellett jelentősen növelt teljesítményű hajtóművekre is.
Márpedig ezekből sokféle van az UH-60, AH-64, CH-53, CH-47 gépcsaládok történetében, de ezek egyikénél se állnak a kiömlők úgy, hogy közel legyenek egy törzselemhez.

A "nem kormos" nyugati gépek közül az EH101-es két oldalsó hajtóműve határeset, a kiömlők már közelebb vannak a törzshöz, de kifelé állnak, némely példány haloványan így is kormos, míg a Wildcat megintcsak szét-felfele álló kiömlőkkel rendelkezik, melyek a hajtóműtér mögé vezeti az égésgázokat.
Közelről azért a BH is kormos, csak nem látszik a sötét festéken.
 
Ezt a kormolós dolgot is érdemes megvitatni, mert a "bezzeg amerikai nem kormolós" helikopterek egyikének se fed rá a kiömlő gázcsóva a törzsre, vagy a faroktartó gerendára. Ha így lenne, valószínű azok is kormosak lennének, mert a helikopter hajtóművek közel stacioner üzemű, azaz lényegében állandó fordulatszámú gépek, ahol az emelőteljesítmény növelésekor a forgószárny lapátok szögét emelik meg, amihez nem többlet fordulatszám, hanem többlet nyomaték kell. Emiatt viszont a kollektív kar kezelésével a hajtóműveknek nem a fordulatszámát emelik meg (az is emelkedik ilyenkor, de nem számottevően) hanem a nyomatákát, tehát a tranziens (felfutó) állapotban a közel állandó fordulatszámhoz tartozó közel állandó levegőátfutás mellé többlet tüzelőanyag beáramoltatással (dúsabb keverék) érnek el nagyobb tengelyteljesítményt (nyomatékot).
Ebből fakadólag a tüzelőtérben ugyan gyorsabb lesz a lángfrontban az energiafelszabadulás, de több is lesz a reakcióban részt nem veveő kerozin molekulák kokszosodása, azaz a koromképződés.
Namost ugyanez vonatkozik az adott geometria mellett jelentősen növelt teljesítményű hajtóművekre is.
Márpedig ezekből sokféle van az UH-60, AH-64, CH-53, CH-47 gépcsaládok történetében, de ezek egyikénél se állnak a kiömlők úgy, hogy közel legyenek egy törzselemhez.

A "nem kormos" nyugati gépek közül az EH101-es két oldalsó hajtóműve határeset, a kiömlők már közelebb vannak a törzshöz, de kifelé állnak, némely példány haloványan így is kormos, míg a Wildcat megintcsak szét-felfele álló kiömlőkkel rendelkezik, melyek a hajtóműtér mögé vezeti az égésgázokat.
Akkor ezek szerint a többi helikopternek kisebb lehet a hőképe, mert nem a sárkányra fújja rá a levegőt hanem elkeveredik?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


"... a francia pilóták és a szolnoki alakulat hajózó-állományának közreműködésével hazánkba érkezett helikopterek még francia lajstrommal repültek Szolnokra, legfeljebb két hét múlva azonban már megkapják a magyar felségjelzést."
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Vót! Én linkeltem! Azt se lájkolták, ezt sem fogják! :rolleyes:
sad-pepe-meme-9.jpg
 
  • Vicces
Reactions: Venom85
Akkor ezek szerint a többi helikopternek kisebb lehet a hőképe, mert nem a sárkányra fújja rá a levegőt hanem elkeveredik?
Igen, van egy ilyen vonzata is a dolognak.
Jópár gépen látszik, hogy a bekormozott lemezfelület ráadásul nem is kicsi, márpedig ez a terület komoly hőterhelést kap.
Csupán két dolog hat ellentétes értelemmel, az egyik a forgószárny leáramlása (bár az az agy - lapáttő rádiuszon még nem igazán jelentős), illetve a fekete koromréteg hőelnyelő hatása.

Szóval összetett kérdésről van szó, ugyanakkor az amerikai gépeken a forgószárny tengelyétől minél távolabb kidobott hő annyival intenzívebb leáramlással tud elkeveredni (és ráadásul nem hevíti a törzset, különösen nem a faroktartó gerenda bekötési pontjához közel).
 
Ez nekem is feltűnt már jópár gépnél! Miért nincsen a gépek szerintem immár jó részén se FLIR torony se érzékelők?
Mert az csak SOF gépek tartozéka - a szállító gépek "fapadosak": se önvédelmi rendszer, se EOS torony se fegyver nincs rajta. Legfeljebb FN MAG ajtógéppuska a fegyverzete.
 
Mert az csak SOF gépek tartozéka - a szállító gépek "fapadosak": se önvédelmi rendszer, se EOS torony se fegyver nincs rajta. Legfeljebb FN MAG ajtógéppuska a fegyverzete.
És az nekünk miért is jó? Esetleges éles helyzetben nem fognak hiányozni róluk? Így ebből a szempontból mitől jobb a régi Mi-17-eseknél, hisz azokon sem voltak ilyen érzékelők. Szerintem hiba, hogy nincs rajtuk!
 
És az nekünk miért is jó? Esetleges éles helyzetben nem fognak hiányozni róluk? Így ebből a szempontból mitől jobb a régi Mi-17-eseknél, hisz azokon sem voltak ilyen érzékelők. Szerintem hiba, hogy nincs rajtuk!
Önvédelmi rendszer én vettem volna mindre, de lespórolták - pedig akkor még volt pénz MH-ra.
Állítólag, ha döntés születik róla akkor gyorsan be lehet ezeket építeni, mert a helye megvan...

A Mi-17-hez képest meg szinte minden szempontból jobb...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Venom85
A Mi-17-hez képest meg szinte minden szempontból jobb...

„A H225-ös a világ egyik legjobb helikoptere: aviatikában, teljesítményben, önvezetőképességben. Ha akarnám, sem tudnám mihez hasonlítani, annyira párját ritkítja, pedig repültem már néhány helikopterrel az életemben” – ezt már az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál szolgáló Oláh Gábor őrnagy nyilatkozta.
 
  • Vicces
Reactions: megazez
Mert az csak SOF gépek tartozéka - a szállító gépek "fapadosak": se önvédelmi rendszer, se EOS torony se fegyver nincs rajta. Legfeljebb FN MAG ajtógéppuska a fegyverzete.
Nem lehetséges ütemezett felszerelés? Meghozták a gépeket, hogy repülhessenek vele, és menet közben "feldíszítik" őket?
Jó lenne ha valaki tudná, hogy a "fapadosan" érkezett gépek közül kapott-e valamelyik azóta plusz kiegészítőket.
 
Nem lehetséges ütemezett felszerelés? Meghozták a gépeket, hogy repülhessenek vele, és menet közben "feldíszítik" őket?
Jó lenne ha valaki tudná, hogy a "fapadosan" érkezett gépek közül kapott-e valamelyik azóta plusz kiegészítőket.
nem hinném. Nem kértük rájuk és ennyi - max ha nagyon közel kerül az esélye hogy háborúba kell küldeni őket akkor talán gyorsan megrendelik rá. Bár a mai hadiipari viszonyok között a gyors is 1-2 év...
 
Nem lehetséges ütemezett felszerelés? Meghozták a gépeket, hogy repülhessenek vele, és menet közben "feldíszítik" őket?
Jó lenne ha valaki tudná, hogy a "fapadosan" érkezett gépek közül kapott-e valamelyik azóta plusz kiegészítőket.

A H145 se lett menet közben feldíszítve, az van, amit a kezdetekkor rendeltek, a pár darab SOF változathoz van minden, a többinél csak elő beépítés, hogy ha kell, akkor "gyorsan" lehet venni, és csak be kell pattintani....