[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

„A H225-ös a világ egyik legjobb helikoptere: aviatikában, teljesítményben, önvezetőképességben. Ha akarnám, sem tudnám mihez hasonlítani, annyira párját ritkítja, pedig repültem már néhány helikopterrel az életemben” – ezt már az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál szolgáló Oláh Gábor őrnagy nyilatkozta.
Aha, biztos, csak aztán a rotor a helyén maradjon...
 
„A H225-ös a világ egyik legjobb helikoptere: aviatikában, teljesítményben, önvezetőképességben. Ha akarnám, sem tudnám mihez hasonlítani, annyira párját ritkítja, pedig repültem már néhány helikopterrel az életemben” – ezt már az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál szolgáló Oláh Gábor őrnagy nyilatkozta.
Vajon repült-e már a Mi-171S-sel?
 
Aha, biztos, csak aztán a rotor a helyén maradjon...
Ja ja, de azért nem árt tudni, hogy az EC225/EC725/H225 kategóriából közel 200 példány épült eddig, az közvetlen előd AS332L2 (Super Puma) 1000 feletti, az egész koncepció alapját adó SA 330 Puma-ból meg közel 700 példány. Ha csak ezek "csontvázát" nézzük és a többi Aiurbus, Eurocopters meg mindenféle előd/elágazás/leágazás-t ill. számos más modellt félreteszünk akkor azért nem egy ép most gányolt tapasztalatok nélkül összerakott légiszközről beszélünk.
A 225-ös szériánál azt is meg lehet nézni, hogy ki midnenki használja, katonai és rendvédelmi, meg persze civil felhasználású platformként is.

Ez a "rotor probléma" - amire bennfentesek magyar szempontból is finoman és körültekintően :rolleyes: már utaltak - nem tudom mennyire "általános" más üzemeltetőknél is, hiszen a gépek mindenhol napi szinten teljesitik a repüléseket és nemigazán hallani szigoritásokról, korlátozásokról, földhöz ragadt gépekről meg pláne nem.

@tindalos , ha lehet Gyuláról még mindig inkább kolbász legyen ne alkatrész? :)
 
Ja ja, de azért nem árt tudni, hogy az EC225/EC725/H225 kategóriából közel 200 példány épült eddig, az közvetlen előd AS332L2 (Super Puma) 1000 feletti, az egész koncepció alapját adó SA 330 Puma-ból meg közel 700 példány. Ha csak ezek "csontvázát" nézzük és a többi Aiurbus, Eurocopters meg mindenféle előd/elágazás/leágazás-t ill. számos más modellt félreteszünk akkor azért nem egy ép most gányolt tapasztalatok nélkül összerakott légiszközről beszélünk.
A 225-ös szériánál azt is meg lehet nézni, hogy ki midnenki használja, katonai és rendvédelmi, meg persze civil felhasználású platformként is.

Ez a "rotor probléma" - amire bennfentesek magyar szempontból is finoman és körültekintően :rolleyes: már utaltak - nem tudom mennyire "általános" más üzemeltetőknél is, hiszen a gépek mindenhol napi szinten teljesitik a repüléseket és nemigazán hallani szigoritásokról, korlátozásokról, földhöz ragadt gépekről meg pláne nem.

@tindalos , ha lehet Gyuláról még mindig inkább kolbász legyen ne alkatrész? :)
Az nem elég korlátozás, hogy felére csökkentették a rotoragy élettartamát?
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and honved
De, igazad van, persze hogy az, csak már nem volt meg, hogy ez még mindig generáll mindenkire, vagy most ép csak "magyar" óvatosság...
Ha nálunk bárki, bármit a felére csökkent a H225-ösök esetében az tuti biztos, hogy nem magyar óvatosság, hanem maximum magyarországi.
Mi egyelőre nem hozunk semmiféle üzemeltetői döntést, mivel még csak most érkeznek be a gyárból a frissen átadott gépek, tehát még a gyári csapat fennhatósága alá tartozik mindenféle üzemeltetési utasítás és egyedi specialitás.
 
Ha nálunk bárki, bármit a felére csökkent a H225-ösök esetében az tuti biztos, hogy nem magyar óvatosság, hanem maximum magyarországi.
Mi egyelőre nem hozunk semmiféle üzemeltetői döntést, mivel még csak most érkeznek be a gyárból a frissen átadott gépek, tehát még a gyári csapat fennhatósága alá tartozik mindenféle üzemeltetési utasítás és egyedi specialitás.
Nyilván, de akkor most az itt 1000-ről megnövelt 2000 óra van megfelezve, vagy a régi élettartam a felére, azaz 500-ra? Az új eMGB 2023 eleje óta minden új építésű H225-ösbe elvileg már bele kellett, hogy kerüljön.
Nem emlékszem mi most mennyire is vagyunk hivatalosan korlátozva..., de azt sajnos tudom, hogy idehaza olykor extrém rövid élettartamúak a reduktorok...
Hozzáteszem, úgy tudom a Magyarországon dolgozó "gyári csapat" sincs teljesen a helyzet/szakmájuk magaslatán...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


453433516_471252762289168_7214772901983250881_n.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


453433516_471252762289168_7214772901983250881_n.jpg
Eszerint a tűzoltási feladatra egy Airbus H-225M típusú helikoptert készítenek elő a szolnoki helikopterdandár állományából, a másik helikopter – egy Mi-17-es – pedig Bosznia-Hercegovina felöl jön.

Szijjártó Péter szerdán a Facebookon közölte, hogy Magyarország csütörtökön három olyan terepjáró tűzoltóautót küld Észak-Macedóniának, amelyek képesek arra, hogy a tűzfészkeket közvetlen közelről oltsák el.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Öreg
Eszerint a tűzoltási feladatra egy Airbus H-225M típusú helikoptert készítenek elő a szolnoki helikopterdandár állományából, a másik helikopter – egy Mi-17-es – pedig Bosznia-Hercegovina felöl jön.

Szijjártó Péter szerdán a Facebookon közölte, hogy Magyarország csütörtökön három olyan terepjáró tűzoltóautót küld Észak-Macedóniának, amelyek képesek arra, hogy a tűzfészkeket közvetlen közelről oltsák el.

Csak nem a foskupac Komondorokat küldik ki? A helik mikor mennek, arról láttatok infót?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Két órája rakta ki a Honvédség, hogy segítjük majd, és ma is gyakoroltak rá valami itthoni tavon, ezért kérdeztem.

Amúgy horvátoknál se túl jó a helyzet, Makarska felett ég a nemzeti park

A szolnoki bázisuk körül láttam egyet a 4-esről ma délelőtt a bambi bucket-tel (sima teherhordás volt a másik tippem, de így már egyértelmű mit láttam), a Tiszánál gyakorolt szerintem
 
  • Tetszik
Reactions: bel