• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 316
68 527
113
„A H225-ös a világ egyik legjobb helikoptere: aviatikában, teljesítményben, önvezetőképességben. Ha akarnám, sem tudnám mihez hasonlítani, annyira párját ritkítja, pedig repültem már néhány helikopterrel az életemben” – ezt már az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál szolgáló Oláh Gábor őrnagy nyilatkozta.
Aha, biztos, csak aztán a rotor a helyén maradjon...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 347
12 802
113
„A H225-ös a világ egyik legjobb helikoptere: aviatikában, teljesítményben, önvezetőképességben. Ha akarnám, sem tudnám mihez hasonlítani, annyira párját ritkítja, pedig repültem már néhány helikopterrel az életemben” – ezt már az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál szolgáló Oláh Gábor őrnagy nyilatkozta.
Vajon repült-e már a Mi-171S-sel?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 017
23 234
113
Aha, biztos, csak aztán a rotor a helyén maradjon...
Ja ja, de azért nem árt tudni, hogy az EC225/EC725/H225 kategóriából közel 200 példány épült eddig, az közvetlen előd AS332L2 (Super Puma) 1000 feletti, az egész koncepció alapját adó SA 330 Puma-ból meg közel 700 példány. Ha csak ezek "csontvázát" nézzük és a többi Aiurbus, Eurocopters meg mindenféle előd/elágazás/leágazás-t ill. számos más modellt félreteszünk akkor azért nem egy ép most gányolt tapasztalatok nélkül összerakott légiszközről beszélünk.
A 225-ös szériánál azt is meg lehet nézni, hogy ki midnenki használja, katonai és rendvédelmi, meg persze civil felhasználású platformként is.

Ez a "rotor probléma" - amire bennfentesek magyar szempontból is finoman és körültekintően :rolleyes: már utaltak - nem tudom mennyire "általános" más üzemeltetőknél is, hiszen a gépek mindenhol napi szinten teljesitik a repüléseket és nemigazán hallani szigoritásokról, korlátozásokról, földhöz ragadt gépekről meg pláne nem.

@tindalos , ha lehet Gyuláról még mindig inkább kolbász legyen ne alkatrész? :)
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 347
12 802
113
Ja ja, de azért nem árt tudni, hogy az EC225/EC725/H225 kategóriából közel 200 példány épült eddig, az közvetlen előd AS332L2 (Super Puma) 1000 feletti, az egész koncepció alapját adó SA 330 Puma-ból meg közel 700 példány. Ha csak ezek "csontvázát" nézzük és a többi Aiurbus, Eurocopters meg mindenféle előd/elágazás/leágazás-t ill. számos más modellt félreteszünk akkor azért nem egy ép most gányolt tapasztalatok nélkül összerakott légiszközről beszélünk.
A 225-ös szériánál azt is meg lehet nézni, hogy ki midnenki használja, katonai és rendvédelmi, meg persze civil felhasználású platformként is.

Ez a "rotor probléma" - amire bennfentesek magyar szempontból is finoman és körültekintően :rolleyes: már utaltak - nem tudom mennyire "általános" más üzemeltetőknél is, hiszen a gépek mindenhol napi szinten teljesitik a repüléseket és nemigazán hallani szigoritásokról, korlátozásokról, földhöz ragadt gépekről meg pláne nem.

@tindalos , ha lehet Gyuláról még mindig inkább kolbász legyen ne alkatrész? :)
Az nem elég korlátozás, hogy felére csökkentették a rotoragy élettartamát?
 
  • Tetszik
Reactions: polyfag and L.O.B

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 712
80 075
113
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and honved

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 452
63 892
113
De, igazad van, persze hogy az, csak már nem volt meg, hogy ez még mindig generáll mindenkire, vagy most ép csak "magyar" óvatosság...
Ha nálunk bárki, bármit a felére csökkent a H225-ösök esetében az tuti biztos, hogy nem magyar óvatosság, hanem maximum magyarországi.
Mi egyelőre nem hozunk semmiféle üzemeltetői döntést, mivel még csak most érkeznek be a gyárból a frissen átadott gépek, tehát még a gyári csapat fennhatósága alá tartozik mindenféle üzemeltetési utasítás és egyedi specialitás.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 017
23 234
113
Ha nálunk bárki, bármit a felére csökkent a H225-ösök esetében az tuti biztos, hogy nem magyar óvatosság, hanem maximum magyarországi.
Mi egyelőre nem hozunk semmiféle üzemeltetői döntést, mivel még csak most érkeznek be a gyárból a frissen átadott gépek, tehát még a gyári csapat fennhatósága alá tartozik mindenféle üzemeltetési utasítás és egyedi specialitás.
Nyilván, de akkor most az itt 1000-ről megnövelt 2000 óra van megfelezve, vagy a régi élettartam a felére, azaz 500-ra? Az új eMGB 2023 eleje óta minden új építésű H225-ösbe elvileg már bele kellett, hogy kerüljön.
Nem emlékszem mi most mennyire is vagyunk hivatalosan korlátozva..., de azt sajnos tudom, hogy idehaza olykor extrém rövid élettartamúak a reduktorok...
Hozzáteszem, úgy tudom a Magyarországon dolgozó "gyári csapat" sincs teljesen a helyzet/szakmájuk magaslatán...