[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

Valaki felvilágosítana miért pont egy Wiesel a viszonyítási alap? na meg hogy miért ekkora baj hogy nem tudnak gumicsónakkal ugrálni , én nekem a H225M max azért volt meglepő hogy nem rámpás de amúgy nem volt meglepő a választás. Jó kis gép ez , ha annyira kelleni fog majd akkor veszünk rámpásat is.
 
Valaki felvilágosítani miért pont egy Wiesel a viszonyítási alap? na meg hogy miért ekkora baj hogy nem tudnak gumicsónakkal ugrálni , én nekem a H225M max azért volt meglepő hogy nem rámpás de amúgy nem volt meglepő a választás. Jó kis gép ez , ha annyira kelleni fog majd akkor veszünk rámpásat is.

A váltótípus megnevezése előtt volt az a vitatéma, hogy a Mi-8/17-est csak rámpás típussal lehet leváltani, mert a rámpa mennyire fontos és hasznos.
Erre vettek egy rámpa nélküli váltótípust. Úgy tűnik a Honvédségnek mégsem volt annyira fontos a rámpa, mint itt néhányan gondolták. (Vagy politikai döntés született.) Megpróbáltuk összeszedni, mi az amit az új helikopterrel nem lehet majd csinálni. (A különlegeseknek nem tud Polarist és gumicsónakot szállítani beltérben.)
Aztán előjött az hogy miért nem olyan helikoptert vettek, amivel páncélozott járművet is lehet szállítani, mert más hadseregek azt is szoktak. Itt tartunk most...
 
A váltótípus megnevezése előtt volt az a vitatéma, hogy a Mi-8/17-est csak rámpás típussal lehet leváltani, mert a rámpa mennyire fontos és hasznos.
Erre vettek egy rámpa nélküli váltótípust. Úgy tűnik a Honvédségnek mégsem volt annyira fontos a rámpa, mint itt néhányan gondolták. (Vagy politikai döntés született.) Megpróbáltuk összeszedni, mi az amit az új helikopterrel nem lehet majd csinálni. (A különlegeseknek nem tud Polarist és gumicsónakot szállítani beltérben.)
Aztán előjött az hogy miért nem olyan helikoptert vettek, amivel páncélozott járművet is lehet szállítani, mert más hadseregek azt is szoktak. Itt tartunk most...
Szerintem nekünk jelenleg rámpás heli teljesen felesleges.Max fiereforce jellegű légimozgékony müveletekre vállalkozhatunk.Még a kinai ATVs könnyűgépesitett alegység kialakitása is csak távlati cél lehet,bár az rövidtávon függesztett szállitással is kivitelezhető.Számunkra a helik tüzereje és kompolási képessége lehetne fontos.Nameg a túlélőképesség.
 
  • Tetszik
Reactions: BiancoGasto
A váltótípus megnevezése előtt volt az a vitatéma, hogy a Mi-8/17-est csak rámpás típussal lehet leváltani, mert a rámpa mennyire fontos és hasznos.
Erre vettek egy rámpa nélküli váltótípust. Úgy tűnik a Honvédségnek mégsem volt annyira fontos a rámpa, mint itt néhányan gondolták. (Vagy politikai döntés született.) Megpróbáltuk összeszedni, mi az amit az új helikopterrel nem lehet majd csinálni. (A különlegeseknek nem tud Polarist és gumicsónakot szállítani beltérben.)
Aztán előjött az hogy miért nem olyan helikoptert vettek, amivel páncélozott járművet is lehet szállítani, mert más hadseregek azt is szoktak. Itt tartunk most...

Kát hogy nincs atomfegyver célbajuttatására használt helikopter valahol a világban, mert akkor most az is gond lenne néhány embernél, hogy az általunk mergrendeltek azt miért nem tudják.
 
Kát hogy nincs atomfegyver célbajuttatására használt helikopter valahol a világban, mert akkor most az is gond lenne néhány embernél, hogy az általunk mergrendeltek azt miért nem tudják.
A különlegesek járműves deszantja (quad, MRZR,stb.) alap kellene, hogy legyen.
 
Kát hogy nincs atomfegyver célbajuttatására használt helikopter valahol a világban, mert akkor most az is gond lenne néhány embernél, hogy az általunk mergrendeltek azt miért nem tudják.
Ha csak annyit ismertek volna kritizálók a követelményrendszerből, ami alapján kiválaszzásra került a típus, mint amennyit össze tud szedni bárki a lengyel vagy a svájci vadászgép-tenderekről a netről, akkor nem fikázhatna senki, mert látná, hogy azt kaptuk, amit kértünk.
 
A váltótípus megnevezése előtt volt az a vitatéma, hogy a Mi-8/17-est csak rámpás típussal lehet leváltani, mert a rámpa mennyire fontos és hasznos.
Erre vettek egy rámpa nélküli váltótípust. Úgy tűnik a Honvédségnek mégsem volt annyira fontos a rámpa, mint itt néhányan gondolták. (Vagy politikai döntés született.) Megpróbáltuk összeszedni, mi az amit az új helikopterrel nem lehet majd csinálni. (A különlegeseknek nem tud Polarist és gumicsónakot szállítani beltérben.)
Aztán előjött az hogy miért nem olyan helikoptert vettek, amivel páncélozott járművet is lehet szállítani, mert más hadseregek azt is szoktak. Itt tartunk most...
Milyen helikopterrel szállítanak APC-t...? :eek:

Ma az M113 is pehelysúly APC terén és az is +10 tonna. Még egy C-47 sem mozgat ilyeneket. Vagy a COIN háborúhoz használt páncélozott furgonokról beszélünk? Mert bakker most nézem, hogy a Cougar is 14 tonna. :confused:

Az életben nem hallottam még olyat, hogy "más hadseregek" APC-t szállítanak helivel. A legnagyobb szállítható járművek jellemzően terepjárók, kisebb teherautók és esetleg 155 mm-es vontatott löveg, de ezek egy részét is függesztve és nem belső térben. Jenkiknél a HAWK elvileg légi szállítható volt,, de nemigen használták ezt ki. A legnagyobb külső függesztés jellemzően talán sérült helik vagy gépek szállítása, de ezek is extrém ritkák, nálunk szóba sem jön. Mi-26 vitt már el CH-47-et és Vietnám alatt is voltak olyanok aszem, hogy UH-1-et vitt CH-47.
 
Ez ellentételezés.A tudjuk mi az nem az volt...
Aminap visszanéztem még egy H145M-el kapcsolatos videót, ott elhangzott, hogy ma már nem lehetséges szerződésben kötött ellentételezés, mert uniós alapelvet sért - egyoldalú beavatkozás a gazdasági szerkezetbe ill. valami a versenyképességgel...már nem tudom. Egyszóval, megállapodások lehetnek, de szerződésben ilyesmi már nem lehet.
 
Örvendetes. Remélem ez csak a kezdete lesz a projektnek, nem a plafon.
néhány jópofa elem:
„üzem elkészültétől minden századik helikopterben, amit legyártanak, magyar alkatrész is lesz”
Tényleg nem kéne ott megállni, hogy évente 1-2 helikopterbe kerüljön be valami a majdani cégtől :)
„A zöldmezős beruházás keretében megépülő gyártóközpont....”
A jóIsten minket megáldott ezzel a zöldmezős hisztériával. o_OFeltétlenül le kell betonozni üres területeket lehetőleg jó messze a dolgozók lakóhelyétől a városon kívül, hogy oda autóval kelljen járniuk megnövelve a forgalmat, stb. Közben meg tovább omladoznak majd minden város belső területein a felhagyott üzemek... Nyugodtan rá lehetne kényszeríteni a kisebb volumenű cégeket, hogy az ilyen helyeket lakják be és tegyék rendbe.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Két éves videó, de élmény nézni. (bár jobb lenne látni ugyanezt az azóta integrált fegyverekkel együtt).
Szép s jó, de ezek a "találatok" jónak számítanak? Mert így első ránézésre semmit sem talált el...
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco
Örvendetes. Remélem ez csak a kezdete lesz a projektnek, nem a plafon.
néhány jópofa elem:
„üzem elkészültétől minden századik helikopterben, amit legyártanak, magyar alkatrész is lesz”
Tényleg nem kéne ott megállni, hogy évente 1-2 helikopterbe kerüljön be valami a majdani cégtől :)
„A zöldmezős beruházás keretében megépülő gyártóközpont....”
A jóIsten minket megáldott ezzel a zöldmezős hisztériával. o_OFeltétlenül le kell betonozni üres területeket lehetőleg jó messze a dolgozók lakóhelyétől a városon kívül, hogy oda autóval kelljen járniuk megnövelve a forgalmat, stb. Közben meg tovább omladoznak majd minden város belső területein a felhagyott üzemek... Nyugodtan rá lehetne kényszeríteni a kisebb volumenű cégeket, hogy az ilyen helyeket lakják be és tegyék rendbe.
Már volt Airbus alkatrész gyártó üzem Magyarországon sőt beszállítók is voltak emiatt is dőlt a mérleg feléjük elárulok egy titkot az AW vagyis,most már Leonardo is akart itt gyárat létrehozni csak nem akkora értékben
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and zsolti
Már volt Airbus alkatrész gyártó üzem Magyarországon sőt beszállítók is voltak emiatt is dőlt a mérleg feléjük elárulok egy titkot az AW vagyis,most már Leonardo is akart itt gyárat létrehozni csak nem akkora értékben
Bár a válaszod semmiben nem kapcsolódik ahhoz, amit írtam, de azért kössz. :)